![]() |
![]() |
|
#801
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mântuirea de care tot vorbim nu e isprava unuia, nu e fapt de spider or superman. Dacă ar fi după merite personale, tot omu s-ar duce drept la dracu. Că nu știe să deosebească stânga de dreapta. Și da, fără îmbisericire nu e mântuire. Copilul, când se naște, nu o face singur. Mai e p-acolo și doftoru și moașa etc. Apăi nici însăși mumă-sa nu stă degeaba: împinge, gâfâie, se canonește... Altfel moare puiu, bre - pricepi? P.S. Când mai treci pe la biserică, pune te rog și pentru mine o lumânare, spre iertarea păcatelor. Mai ales dacă ai aflat că între timp am murit, ok? |
#802
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca una este resemnarea fatalista si alta cea lucratoare spre mantuire. Trebuie notat in sensul asta ca celalat talhar chiar daca formal se resemnase (nu dadea semne ca ar incerca sa fuga de pe cruce) chiar si atunci era tare in gura.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#803
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#804
|
|||
|
|||
![]()
Poate consecinta in timp a faptelor lui nu a fost atat de grava.
Unii zic ca ar fi fost un talhar in toata puterea cuvantului, ca ar fi omorat, violat, etc. Dar poate nu. Exista talhari si talhari, capisci? Mai degraba comenteaza aici: Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#805
|
||||
|
||||
![]()
ca acest talhar ar fi omorat pe cineva, a violat etc. NU stiu si nici nu ma intereseaza. Important este faptul ca el s-a pocait si ca a ajuns un sfant in rai
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#806
|
|||
|
|||
![]()
Da, dar ignori o cazuistica mult mai complexa.
Nu vrei sa recunosti ca pot fi si alte cazuri. Rezolvi problema ocolind-o ![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#807
|
||||
|
||||
![]()
nu am ce recunoaste! Acest talhar (desi nu acesta este subiesctul topicului) putea foarte bine sa fi furat in viata lui doar un mar, si din acest motiv sa fi fost rastignit. Are acest lucru vreo importanta?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#808
|
|||
|
|||
![]()
Pentru discutie si ce vrei tu sa demonstrezi cu argumentul asta, are.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#809
|
|||
|
|||
![]()
Este un al treilea loc, daca imi amintesc bine scrie clar in catehismul catolic.
Citat:
Citat:
In legatura cu intrebarea, focul ii curata, iar rugaciunile le grabesc plecarea. Ei nu se roaga pentur cei din iad, ca noi, doar pentru cei din Purgatoriu. Citat:
Legat de pacatele grele, cred ca e vorba de pacatele pentru care s-a primit canon, inainte se dadeau canoane mai lungi pana sa fie impartasit pacatosul. |
#810
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Recent publicatul "Catehism al Bisericii [Romano-]Catolice" defineste doctrina bisericii Romei asupra purgatoriului dupa cum urmeaza: "Toti cei ce mor in harul si prietenia Domnului, dar inca imperfect purificati, sunt cu adevarat asigurati de eterna lor mantuire; dar, dupa moarte, ei sunt purificati, pentru a atinge sfintenia necesara intrarii in fericirea raiului. Biserica da numele de Purgatoriu acestei purificari finale a celui ales, care este cu totul diferita de pedeapsa celui condamnat. Biserica a formulat doctrina ei de credinta asupra Purgatoriului mai ales la Conciliile de la Florenta si Trent. Traditia Bisericii, referindu-se la anumite texte ale scripturii, vorbeste de un foc curatitor... " Raspunsul ortodox la invatatura purgatoriului, expus la sinod de catre mitropolitii Visarion al Niceei si Marcu al Efesului, este ca doctrina latina rezida intr-o distinctie intre un foc etern si unul temporar, ce este respinsa de ortodoxie. "Visarion a continuat prin a talcui ca exista un singur foc vesnic. Pedeapsa vremelnica a sufletelor pacatoase consta in faptul ca ei, pentru o vreme, pleaca intr-un loc intunecat si sumbru unde sunt pedepsiti prin lipsirea de Lumina Dumnezeiasca. Insa pot fi izbaviti dintr-acest loc intunecos si sumbru prin rugaciunile Bisericii, Sfanta Euharistie si fapte de milostenie, savarsite in numele lor - insa nu prin foc." Astfel, ambele biserici afirma ca sufletul are parte de o purificare [curatire] continua dupa moarte, dar ortodoxia respinge ca focul purgatoriului este mijlocul unei astfel de curatiri. http://saraca.orthodoxphotos.com/bib..._eugenicul.htm Părintele Ilie Cleopa: Ai auzit ce spune un sfânt? El a văzut o mare de flăcări și din marea aceea ieșeau porumbei albi ca zăpada și zburau la cer. Și acolo era iadul și auzea țipete și vaiete. "Cum, Doamne, din foc ies porumbei?" s-a întrebat el. Porumbeii erau sufletele oamenilor drepți, care s-au curățit prin canon stând în iad și și-au plătit tot ce aveau de plătit. Pentru că Biserica intervine de pe pământ cel mai mult prin Sfânta Liturghie. Că jertfa și răscumpărarea noastră se face prin sângele lui Iisus Hristos. Cum zice și Apostolul: Sângele Lui ne curăță de orice păcat. Creștinul, dacă a murit mărturisit și dacă, Doamne ferește, are păcate grele și nu și-a făcut canonul, el își face canonul dincolo, în iad. Dar din iad îl scoate Biserica prin Sfânta Liturghie, prin dezlegări și milostenie și tot la rai merge. Iar dacă a murit cineva nespovedit din tinerețe și a avut păcate de moarte, grele, aproape cum ar muri nebotezat. Toate slujbele care se fac pe pământ pentru un asemenea suflet, foarte puțin îl ajută, fiindcă nimic necurat nu va intra întru Împărăția cerurilor. Așa au așezat dracii vămile că, dacă ar putea, nici unul să nu treacă la cer. Știți de ce au ei ura și zavistia asta pentru oameni? Pentru că sufletele drepților completează numărul din care au căzut ei. Lumea asta atât o ține Dumnezeu - cum arată Sfântul Simeon Noul Teolog - până se va împlini numărul îngerilor căzuți, din sufletele drepților. Nu citiți la Psaltire? http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm Last edited by tot-Laurentiu; 14.11.2016 at 09:17:40. |
|