![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Aoleu, cat distorsionezi...e evident contrariul. Ce ti-e si cu sustinerea cu orice pret a credintei proprii (si ma refer la sensul cel mai general al termenului "credinta")...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vad ca tu esti sigur, dar de unde stii? Eu nu stiu niciun ortodox normal sa conteste miracolul, pana acum nu stiam decat de clericul acela rus.
Last edited by catalin2; 20.04.2015 at 15:30:33. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e mai logic ca minunea sa fi fost atestata, sa zicem, imediat dupa Inaltare, daca era adevarata? O Semnatura a Domnului, chiar in locul din care S-a intors la Cer. Ori, ea este atestata cam de pe la mijlocul primului mileniu crestin. "Focul din Cer" apare deseori ca simbol sau marca a supranaturalului in VT si NT deopotriva, stii asta bine. Bun, nici tu nici eu nu stim sigur. Dar si eu si tu alegem: tu sa crezi, eu sa nu cred. We made our choices. :) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Te inseli, eu sunt sigur, nu am nicio indoiala ca e o minune. Ti-am mai spus ca tu pornesti intotdeauna de la premisa gresita ca eu sau toti credem ce crezi si tu.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El zice ca tine mai mult de traditie decat de autenticitate. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu e vorba de contestat miracolul. E vorba despre a avea dreptul să păstrezi anumite rezerve, care, culmea, nici măcar nu este incompatibil cu credința în miracol.
Pe de altă parte, atunci când minunile sunt argumentul suprem în sprijinul activismului confesional, este evident că orice îndoială este incompatibilă cu "normalitatea". După cum a arătat și domnul Dragomir, poziția catolică este nuanțată. În primul rând, catolicii nu exclud de plano existența minunilor "în afara Bisericii", deși exprimarea nu e tocmai fericită. De fapt, minunile nu se întâmplă "într-o Biserică" sau "în altă Biserică", minunile nu sunt intraconfesionale. De aceea zâmbesc mereu citind exprimările lui Cătălin, de genul "noi avem minuni" sau "catolicii nu au minuni", de parcă miracolul ar fi obiect al dreptului de proprietate. Parcă văd un avocat de drept canonic formulând o acțiune în revendicare mobiliară: "Să constate onoratul tribunal bisericesc că subscrisa Biserică X suntem proprietara de drept a minunii de la Ierusalim/Lanciano/Ciorogârla și să obligați pârâta Biserică Z să ne-o lase în deplină posesie, folosință și dispoziție..... " În al doilea rând, catolicii sunt (la fel ca și ortodocșii, de altfel) obligați în primul rând să dea dovadă de caritate; a nega vehement, și mai ales fără dovezi irefutabile, realitatea unei minuni în care crede alt creștin, este o dovadă de lipsă de caritate. Ca să nu mai spun că a atribui a priori minunile pe care tu le percepi ca fiind "la alții", diavolului, s-ar putea întâmpla să fie păcatul acela urât de care vorbea Iisus. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|