![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Eu spun ca sa nu te resemnezi dar sa incerci si sa nu te mai gandesti la asta, sa te framanti.
Stiu foarte bine ca e usor de spus si dificil de facut, dar trebuie sa ai rabdare cred. Cum era vorba aia, cu rabdarea treci si marea... Poate ca pentru fiecare dintre noi Dzeu are un plan si stie El mai bine ce este pentru noi sau ma rog... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
AGabriela |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Gabriela, nimic nu poate ajuta mai mult decât rugăciunea inimii/minții. E cel mai bun balsam, atât pentru suflet cât și pentru trup.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
De acord pentru cine vrea si poate sa o aplice/practice. Cine nu vrea poate va vrea mai incolo sau Dumnezeu stie ce se intampla cu el/ea. Momentan sunt limitata si nu reusesc sa practic/aplic tot ce mi se propune. La unii oameni starea de rugaciune nu este neaparat repetarea nesfarsita a unei fraze, chiar daca cuprinde in ea toata esenta mantuirii, ci rugaciunea reprezinta starea de bucurie din suflet sai/sau gandul neincetat la Dumnezeu..."Prezenta", dupa cum spunea parintele Arsenie Papacioc
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
"Prezența" se referă la starea de trezvie, ori trezvie fără o legătura permanentă cu Dumnezeu nu prea poți să ai. Și legătura noastră permanentă cu Dumnezeu o realizăm prin rugăciune. Cel mai bine ar fi vorbești toate aspectele astea cu părintele tău duhovnic.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
AGabriela, am urmarit cu interes subiectul propus spre discutie de dvs.
In concluzie, dupa atatea pagini de discutat discutii, va rog sa va indreptati atentia si spre conceptul de „complacere” pentru ca e posibil ca acesta sa fie momentan dominant in viata dvs. Multi dintre noi credem ca acceptarea inseamna a sta si a privi spre cer fara a face nimic. Asta este doar complacere intr-o situatie deoarece cerul nu ne poate darui nimic din ceea ce noi nu facem si nu ne oferim activ aici pe pamant, chiar si din cea mai adanca mlastina. S-a amintit in paginile anterioare si despre singuratate sau insingurare. Parintele Cleopa spunea ca „este cu neputinta ca omul sa lucreze la desavarsirea lui daca nu iubeste insingurarea“. Permanenta raportare la Hristos transforma singuratatea intr-un moment de intoarcere autentica spre sine. Folosita corect, aceasta insingurare devine una sanatoasa, fiind esentiala pentru a ne pune in contact cu ceea ce suntem cu adevarat. Invatand sa fim cu Dumnezeu in fiecare clipa, invatam sa fim cu noi insine. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Multumesc frumos oricum pentru parerea dvs. sincera. Sper sa mai recitesc aceste randuri din cand in cand |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Un om cobora de la Ierusalim la Ierihon, și a căzut între tâlhari, care, după ce l-au dezbrăcat și l-au rănit, au plecat, lăsându-l aproape mort. Din întâmplare un preot cobora pe calea aceea și, văzându-l, s-a oprit și, punându-și patrafirul a început să-i vorbească amărâtului: "Frate, roagă-te sincer, fă acatiste și o să vezi ce bine-ți va fi pe lumea ailaltă. Pentru orice eventualitate, poți să te spovedești dacă tot m-am oprit să te păstoresc un pic." Dar văzând că omul nu putea grăi și nici la cucernicele sale sfaturi lua aminte, a trecut pe alături.
De asemenea și un levit, ajungând în acel loc și văzându-l, s-a uitat de sus la dânsul, zicând: "Vezi ce pățești dacă nu te rogi zi și noapte cu rugăciunea minții, nu te înfometezi și nu te castrezi? Te bate Dumnezeu și te lasă în mâna tâlharilor. Pocăiește-te și roagă-te, ca să ai parte de vindecare, prăpăditule!" Și văzând că rănitul abia de mârâia ceva fără noimă, scârbindu-se, a trecut pe alături. (uitai să vă spui că levitul era un dreptmăritor catehet de ocazie, uns cu toate alifiile evlaviei teoretice). Iar un samarinean, mergând pe cale, a venit la el și, văzându-l, i s-a făcut milă. Și, apropiindu-se să-i lege rănile, turnând pe ele untdelemn și vin, tâlhăritului i-a venit din senin un pic de vlagă și certându-l, i-a zis: "Vezi-ți de drum, păcătosule, că n-am nevoie de mila ta. De mine are grijă Dumnezeu personal, ce vii tu să-mi strici isihia și rugăciunea. Cară-te, nevrednicule!" Și întristându-se, samarineanul a plecat în treaba lui. Așa a rămas omul singur abia respirând, așteptând zăpăcit de durere și cu rănile sângerânde să se întâmple ce i-a promis popa și cu levitul catehet de ocazie, dacă se pocăiește și cere cu credință să fie tămăduit. Oare dacă se întoarce samarineanul îl va alunga din nou, așteptând în continuare scamatoria paranormală care să-l pună pe picioare?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
|