![]() |
![]() |
|
#771
|
|||
|
|||
![]() Last edited by ovidiu b.; 09.08.2015 at 14:51:58. |
#772
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Desigur, Elisabeta nu s-a impartasit in intelesul strict euharistic pe care-l dam noi termenului, adica si material si duhovniceste, tocmai de aceea, pentru cazul unui bebelus impartasit prin intermediul mamei, propuneam termenul comuniune prin har, fiindca altfel riscam sa cadem in capcana de a cugeta pe Duhul Sfant separat de Hristos. Si tot cu acest inteles de comuniune cu Duhul Sfant prin harul Sfintei Taine a Euharistiei, primite de mama in timpul sarcinii, am inteles aceste cuvinte ale arhimandritului Ioachim Parvulescu: Citat:
Citat:
Citat:
Cu placere, Copacel! Sa-ti fie de folos! Dar sa stii ca nu se deduce neaparat din cele spuse de arhimandrit ca acel prunc e gata botezat, impartasit direct el insusi in sensul stric euharistic si inca si sfant, inainte de a se naste. Desigur ca trebuie botezat, miruns si impartasit dupa ce se naste, cu intentia expresa de a se savarsi aceste taine in mod direct pentru respectivul prunc, asa cum a randuit Biserica de la inceput, pentru a fi incorporat organic, si material si duhovniceste, nu doar in trupul propriei mame pamantesti, ci si in trupul Ecclesiei- "mama" care ne naste pentru vietuirea de dincolo . Pentru mai multe lamuriri si cazuri exceptionale, poti sa-l intrebi chiar pe parintele arhimandrit. |
#773
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Cred ca sunteti de acord cu asta. Ei, daca e sa lasam deoparte exemplele din Vechiul Testament, cand Fiul inca nu se intrupase, si sa ne referim doar la cele de dupa intemeierea Bisericii vazute, mie imi pare ca mergand prin taramul tainelor pe ideea ca daca nu-i alba, atunci e obligatoriu neagra, si ca incercand sa delimitam chirurgical tainele, ajungem in urmatoarea aporie logica si duhovniceascä: “propozitia A nu este identica cu propozitia B, dar propozitia B este identica cu propozitia A”. Tradus adica, chiar si dupa Intrupare, in cazul unui bebelus in pantece, comuniunea lui cu Sf. Duh nu ar presupune deloc comuniunea cu Fiul. In schimb, comuniunea cu Fiul o presupune pe cea cu Sf. Duh. Aici nu sesizati nimic nelinistitor? Ma refer la cugetarea separata a Persoanelor Treimii. Citat:
Se poate delimita cu precizie de bisturiu de unde pana unde tine comuniunea unui bebelus in pantece cu Sf. Duh si unde incepe impartasirea lui cu Hristos? (ca Biserica Ortodoxa nu incurajeaza sa punem problema in astfel de termeni transanti, cand vine vorba de taine, ba din contra, asta deja tine de altceva). |
#774
|
|||
|
|||
![]()
Observ ca pana si voi va pierdeti in diversele sensuri din credinta.
Prea ne complicam... La intrebarea Deliei: Deci eu am inteles ideea ta. Am inteles cele doua sensuri. Fatul din pantecele mamei este legat de aceasta prin cordonul ombilical. Deci tot ceea ce mananca mama, ajunge si la copil. Inclusiv Sfanta Impartasanie. La impartasirea prin har cu Duhul Sfant ma abtin. Am inteles ca se face prin rugaciune, slujbe la biserica. Mai multe nu stiu. In exemplul dat, cu Iisus si Ioan Botezatorul in pantecele mamelor lor, eu vad altfel. Cei doi chiar au fost trimisi prin Duhul Sfant si se stiau de cand erau in mamele lor. La intalnire s-au bucurat. La un prunc obisnuit, de om obisnuit, nu stiu ce ar fi. Oricum este totul foarte complicat in credinta, pentru ca exista taine si personaje ceresti si alte lucruri care nu se explica 1+1=2 si in plus atatia termeni metaforici si denumiri ciudate...
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#775
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deducem asta cu ușurință din relatarea "micii bunevestiri": "Nu te teme, Zaharia, pentru că rugăciunea ta a fost ascultată și Elisabeta, femeia ta, îți va naște un fiu și-l vei numi Ioan. Și bucurie și veselie vei avea și, de nașterea lui, mulți se vor bucura. Căci va fi mare înaintea Domnului; nu va bea vin, nici altă băutură amețitoare și încă din pântecele mamei sale se va umple de Duhul Sfânt. Și pe mulți din fiii lui Israel îi va întoarce la Domnul Dumnezeul lor. Și va merge înaintea Lui cu duhul și puterea lui Ilie, ca să întoarcă inimile părinților spre copii și pe cei neascultători la înțelepciunea drepților, ca să gătească Domnului un popor pregătit." (Luca 1: 13-17) Reiese destul de clar că Ioan Botezătorul este un copil nemijlocit proniat, zămislit și născut pe contrasens cu legile "normale" ale procreației: părinți în vârstă, infertili natural și "resemnați" până într-acolo că se îndoiesc de mesajul arhanghelului. Nu știu în ce măsură o singularitate în istoria mântuirii poate fi argument pentru susținerea tiparului general stabilit în rânduiala funcționării creației, în afară de combaterea ideologiei avortului (ceea ce nu-i puțin lucru).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#776
|
||||
|
||||
![]()
De m-as fi apucat eu sa fac disectii asupra unei taine cum e cea a pruncului Ioan in pantecele Elisabetei, pentru a stabil cu precizie actiunea sau directia Sf. Duh asupra binomului mama-copil, mi-as fi atras comentarii de genul : “incercari smintite de a capta unidirectional adierea Duhului", "pretentii abuzive de a inghesui taina in scheme mentale inguste", obsesia fixista pentru a se incadra in propria mentalitate limitata si alte asemenea etc. etc.
Daca ma-ntreaba cineva pe mine, parerea mea e ca acest cuvant: "încă din pântecele mamei sale se va umple de Duhul Sfânt", trebuie cugetat deodata cu cestalalt: "Iar cand a auzit Elisabeta inchinarea Mariei, a saltat pruncul in pantecele ei si Elisabeta s-a umplut de Duhul Sfant si a strigat cu glas mare si a zis: Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau. Si de unde cinstea aceasta pentru mine, ca sa vina la mine Maica Domnului meu? Caci iata, cum a ajuns glasul inchinarii tale in urechile mele, a saltat pruncul de bucurie in pantecele meu." In felul asta, eu nu m-as hazarda in certitudini disjuncte de genul Citat:
Pruncul Ioan Botezatorul a tresarit in pantece, imediat ce glasul bland al Maicii Domnului strabatut de harul "Embrionului" Sfant, a ajuns la urechile Elisabetei. Asa inteleg eu ca ne sugereaza Scriptura. Asadar, fara intentia de a inghesui taina in scheme rationale ori de a stabili secvential adierea Duhului, eu cred ca deodata cu auzul urechilor Elisabetei, s-au umplut de Duhul Sfant, si ea si pruncul Ioan. Last edited by delia31; 09.08.2015 at 20:06:16. |
#777
|
|||
|
|||
![]()
Inseamna ca dvs. sustineti ca se intampla o minune de fiecare data cand se impartaseste gravida: Sfanta Impartasanie ajunge in corpul credincioasei, dar, in mod miraculos, ocoleste partea unde este fatul. Vasele de sange ce fac, se opresc la intrarea in partea respectiva cateva ore sau o zi?
|
#778
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Din logica desfășurării faptelor așa cum sunt ele prezentate în primul capitol al Evangheliei după Luca, reiese cu destulă claritate cine este releul prezenței Duhului Sfânt în momentul "umplerii" Elisabetei . Faptul că tu preferi să ajustezi prin mutilare "piciorușul" realității ca să încapă în "papucul cenușăresei" vorbește mai degrabă despre altceva decât străduința de a înțelege onest semnificația textului evanghelic.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#779
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai ales ca tot mergand pe caile digestiei s-ar putea sa ajungem si in locuri mai putin placute.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 09.08.2015 at 22:59:41. |
#780
|
|||
|
|||
![]() Citat:
poate trebuia sa ramai la ideea ca mama fiind o fiinta duhovniceasca asta e bine si pentru copil, dar nu la modul mistico-digestiv. se pare ca am dat- o iar in vesnica eroare naiva a infaibilitatii sfintilor. in loc sa raportam o afirmatie oarecare la invatatura si Traditia Bisericii, le deformam pe astea, ca sa intre afirmatia si noi sa dormim linistiti ca deh, gandesc altii pentru noi si nu pot sa greseasca.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 09.08.2015 at 23:13:17. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim saptamanal | Daniel777 | Impartasania (Taina Euharistiei) | 433 | 23.05.2015 02:12:04 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|