![]() |
![]() |
|
#921
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu știu dacă și în numele; că (și) din resursele ei, asta pare limpede... Dar între oameni cine își e ghindă, cine stejar? Se mai înghesuie azi oamenii să se întreacă în vreun fel de germinație reciprocă? Mira-m-aș. Curios lucru, oamenii aleg ba una ba alta: unu se visează ghindă, altu stejar, fără ca ghinda să se lepede în stejar și fără ca stejaru să se mai revendice-n ghindă. La noi ghindele se vând la piață ca ghinde, iar stejarii apar peste noapte, spontaneu, dracu va fi știind de unde. |
#922
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ai raspuns la intrebare, o faramitura din paine este Trupul Domnului? Raspunsul este da. Fiecare mica particula este Trupul si Sangele Domnului. Daca nu este asa atunci credinciosii nu mananca Trupul si Sangele Domnului. Pentru ca nimeni nu asimileaza intreaga bucata, iar daca acele bucatele nu sunt Trupul atunci credinciosii mananca simbolic Trupul si Sangele? |
#923
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci tot ce primești de la preot în linguriță este Trupul și Sângele Domnului, restul e scorneala minții tale și problematizare stupidă. Reține... ce primești de la episcop, preot sau, în condiții cu totul speciale, diacon, nu de la altcineva. Când te împărtășești ești chemat cu numele de la botez, întrucât se împărtășește o persoană care face deja parte din Trupul lui Hristos și are o identitate duhovnicească clară, nu bacteriile, limbricii sau alte vietăți care se hrănesc în interiorul corpului tău. Ca să te împărtășești, trebuie să fii conștient și să vrei. Nu spune nicăieri că ingerarea accidentală a Sfintelor Taine este Împărtășanie. Restul e cogitație desfrânată, nici n-are rost să despicăm aiurea firul în patru.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#924
|
||||
|
||||
![]()
Pt. Catalin si nu numai, referitor la tema Impartasirii pruncului in pantece
Am ramas cu cateva nelamuriri si as dori sa stiu cum trebuie cugetate unele aspecte ivite pe parcursul discutiei, care, daca nu sunt intelese duhovniceste, sunt contradictorii. Ma refer pentru inceput la randuiala primirii tainelor, mai precis Euharistia inaintea Botezului, in cazul pruncului in pantece. Or, stim ca Botezul e taina inceputului, iar Euharistia, taina desavarsirii. Cum trebuie cugetat la asta? Impartasirea pruncului e o exceptie solutionata canonic? Stim ca in randuiala Bisericii, Botezul e prima taina pe care o primeste cineva, iar nu Euharistia. Impartasirea pruncului in pantece, indirect prin mama, dupa parerea mea poate fi o comuniune prin har, asemanatoare celei la care au acces si paganii si intregul Cosmos. Asemenea oarecum comuniunii pruncului Ioan Botezatorul in pantecele Elisabetei. Umila mea parere, nu trageti! Foarte binefacatoare pentru prunc, de altfel. Caci Taiana Euharistiei, stim ca se da doar celor incorporati in prealabil in organismul Bisericii prin Botez, or acel prunc din pantece inca nu e integrat "official", ca sa zic asa, in Biserica, fiindca inca nu e nascut. Stim ca in vechime, catehumenii erau exclusi de la Euharistie pana nu primeau Botezul, dar intr-un fel sau altul, se bucurau si ei de harul revarsat inclusiv asupra nebotezatilor. Totusi, aceasta partasie oarecum nedeplina cu harul nu i-a scutit de Botez. Nu se poate ca pruncul sa fie considerat botezat in pantecele mamei, asa cum cugeta Copacel. Sa nu uitam nici de acel canon despre botezul femeii insarcinate, care spune ca odata cu botezul ei, pruncul din pantece nu e si el botezat. Intelegem de ce? Ce, oare nu poate Dumnezeu ca odata cu mama scufundata in apa sfintita a Botezului, sa-l scufunde si pe prunc in har? Si astfel sa i se considere nastere din apa (lichid amniotic) si din Duh? Poate, dar, din cate stiu eu, Biserica a randuit altfel. Ca tainele sa se dea fiecarei persoane separat in parte, direct, cu intentia declarata sa se savarseasca pentru acea persoana. Rostirile preotului sunt extrem de importante, fiindca el e cel ce confirma lucrarea lui Dumnezeu asupra cuiva: "Se boteaza robul/roaba..", "Se impartaseste robul/ roaba..", "Se prochiriseste robul…". Cum se raspunde la intrebarea lui Copacel: de ce mai trebuie botezat un copil care s-a impartasit in pantece? Dupa cum inteleg, tocmai fiindca de-abia dupa ce copilul e alcatuit si nascut, poate muri (duhovniceste vorbind) ca om vechi spre a se naste ca om nou. Caci asta se intampla la Botez. Moare omul vechi si se naste omul cel nou. Daca nu asa trebuie cugetat, sunt numai ochi si urechi la orice interpretare in duh si adevar. Un alt aspect, e legat de faptul ca inainte de Botez, se fac lepadarile de satana. Si de-abia dupa aceea pruncul devine rob al lui Dumnezeu. Or, in cazul impartasirii pruncului in pantece, asa cum sustine cu certitudine Catalin, ce ar trebui sa rosteasca preotul? Se impartaseste roaba lui Dumnezeu, Floricica, impreuna cu pruncul din pantece, care, al cui rob e? De vreme ce inca nu i s-au facut exorcismele pre-baptismale, cand candidatul la Botez se intoarce de la stapanirea satanei spre a fi rob al lui Dumnezeu. Pt. cei ce sustin ca pruncul e deja impartasit deplin inainte de-a se naste, ce sens ar avea Lepadarile de satana de dinaintea Botezului, daca el apartine deja deplin Stapanului Hristos inca din pantece? Ce sens ar mai avea de fapt Botezul daca pruncul e deja partas direct la Trupul lui Hristos care e Biserica? |
#925
|
|||
|
|||
![]()
Aici e problema, dupa Luther l-am citat pe Calvin, care spune ca unii care sunt vrednici se impartasesc, iar altii, care nu sunt vrednici mananca doar paine si vin. Trupul si Sangele raman asa orice s-ar intampla, oricine le ingereaza. Nu se transforma la loc in paine si vin.
|
#926
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#927
|
|||
|
|||
![]()
Incearca si el sa reduca discutia la ceea ce stie si lucrurile la care (crede ca) se pricepe.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#928
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu am mai scris ca Trupul si Sangele nu se prefac la impartasire, atunci preotul doar le administreaza. In momentul cand se prefac raman Trupul si Sangele Domnului, indiferent de cine le mananca (altfel e invatatura calvina, Pelerinul e in tema). De asemenea, Trupul si Sangele sunt tot painea si vinul. E ca natura Mantuitorului, o fire umana, materiala si o fire Divina. Orice mic fragment din paine si vin este Trupul si Sangele Domnului, pentru ca altfel ar insemna ca painea si vinul doar sunt impregnate, adica invatatura lui Luther. Mai mult de atat nu am ce sa spun, consider ca tot ce am spus e corect. Mai ramane sa apelati la ata opinie. |
#929
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multumesc. |
#930
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...?t=756&page=73 si aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=734 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=736 Deci chiar daca famila sutasului a pimit harul, ei tot au mai fost botezat. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim saptamanal | Daniel777 | Impartasania (Taina Euharistiei) | 433 | 23.05.2015 02:12:04 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|