Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Postul in Biserica Ortodoxa > Postul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.08.2015, 22:06:29
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Pe undeva ai dreptate dar atunci apar alte intrebari:

1. Daca acorzi atentie aproapelui inseamna ca ai neglijat randuiala Bisericii? Dumnezeu n-a spus oare tot timpul sa ne iubim aproapele. In el se afla insusi Dumnezeu. De ce tot dam la o parte aceasta invatatura.
Tot timpul asta ne-a invatat: sa ne iubim unii pe altii. Cate pilde se refera la asta si cate la post?
Hai sa punem listele!
Nu poți îndeplini dragostea față de aproapele făcându-te în același timp părtaș păcatului în care fratele tău se scaldă. Un priten adevărat îi arată fratelui său greșeala în care se află, dar nu neapărat predicând, ci mai ales prin faptă. Păcatul ne desparte de Dumnezeu, ceea îmi dă motiv să mă îndoiesc că Îl vei descoperi pe Dumnezeu la o nuntă care nu are binecuvântarea Bisericii. Să avem în vedere dragostea cu discernământ și nu dragostea pătimașă.

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
2. Aproapele de cine asculta si cine binecuvanteaza nunta? Problema este ce fac confesiunile crestine si de ce este asa un haos intr-o religie crestina.
De ce aproba unii nunti intr-o zi cand altii le interzic. Si doar stiu acum ca lumea este deschisa si sunt relatii de prietenie si interconfesionale.
A cui este vina pana la urma?
A mirilor, a autoarei firului, sau a Bisericilor?
Vina este a noastră, a tuturor.

Last edited by ovidiu b.; 18.08.2015 at 00:49:27.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.08.2015, 10:43:13
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu poți îndeplini dragostea față de aproapele făcându-te în același timp părtaș păcatului în care fratele tău se scaldă.
Truisme imbracate in limbaj de lemn si potrivit la discutia de fata ca nunca in perete.
Cateodata ma intreb daca voi chiar aveti prieteni sau simtiti ceva pentru cineva.

Citat:
Un priten adevărat îi arată fratelui său greșeala în care se află, dar nu neapărat predicând, ci mai ales prin faptă.
Fii atent, erau unii mari fani la metoda asta: cand scoteau banul din buzunar aveau grija sa zdragane bine, sa vada toata lumea cum se face o donatie adevarata.
Din pacate, si-au luat-o peste nas de la o vaduva cu un (ultim) banutz.
Cand se rugau, o faceau cu alai mare, sa vada lumea cum arata o rugaciune adevarata, virtutea adevarata. Un vames pacatos le-a pus capac si de data asta.
Cand posteau, o faceau cu sac si cenusa, in mijlocul drumului, sa vada lumea cum arata un postitor adevarat.
Aici daca vrei te contrazici chiar cu Hristos care a zis "Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală, a să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție."

Citat:
Păcatul ne desparte de Dumnezeu, ceea îmi dă motiv să mă îndoiesc că Îl vei descoperi pe Dumnezeu la o nuntă care nu are binecuvântarea Bisericii.
Tu categoric nu, ca ai fi pus problema altfel, dar aproapele in dragostea ta?

Citat:
Să avem în vedere dragostea cu discernământ și nu dragostea pătimașă.
Tare ma tem ca dragostea este una si fara doar si poate este patimasa.
Restul sunt doar vorbe goale care vor sa-i ia locul.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 18.08.2015 at 11:03:32.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.08.2015, 01:56:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Truisme imbracate in limbaj de lemn si potrivit la discutia de fata ca nunca in perete.
Ca și acest răspuns?:

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Fii atent, erau unii mari fani la metoda asta: cand scoteau banul din buzunar aveau grija sa zdragane bine, sa vada toata lumea cum se face o donatie adevarata.
Din pacate, si-au luat-o peste nas de la o vaduva cu un (ultim) banutz.
Cand se rugau, o faceau cu alai mare, sa vada lumea cum arata o rugaciune adevarata, virtutea adevarata. Un vames pacatos le-a pus capac si de data asta.
Cand posteau, o faceau cu sac si cenusa, in mijlocul drumului, sa vada lumea cum arata un postitor adevarat.
Aici daca vrei te contrazici chiar cu Hristos care a zis "Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală, a să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție."
Interesant mod de încerca să justifici păcatul apelând la dragostea față de aproapele. În acest caz este de înțeles să dai un sens pervertit unor situații destul de clare.

Posturile randuite ca marturisire a lui Hristos (Cuv. Paisie Aghioritul)

Părinte, oamenii care trăiesc duhovnicește în lume trebuie să arate celor lumești că postesc?

– Când e vorba de posturile rânduite de Biserica noastră – miercurea, vinerea, posturile mari – atunci trebuie, pentru că aceasta este o mărturisire a credinței. Însă celelalte posturi, care se fac din nevoință, pentru dragostea lui Hristos, sau pentru a fi auzită rugăciunea noastră într-o anumită cerere, trebuie să se facă în ascuns”.


Postul și sminteala (Parintele Epifanie Teodoropulos)
Unii spun:

– Nu postim când ne aflăm la vreo întrunire ca să nu supărăm sau să smintim pe cineva cu ceea ce facem. Și comentau, spunând: oare, Hristos n-a spus ca să nu ne arătăm că postim, precum făceau și fariseii cei fățarnici?

Starețul a răspuns la asta în felul următor:

– Când postim, sau și atunci când facem orice altă faptă bună, trebuie să acționăm cu cuget smerit, ca niște “robi netrebnici”, ascultând de poruncile Bisericii. Și asta indiferent dacă ne văd sau nu ne văd oamenii. Așa cum nu trebuie nici să ne temem de dojana și comentariile lor când ne facem datoria față de poruncile lui Dumnezeu. Nu este corect ca în privința asta să depindem de faptul că se mâhnește sau “se smintește” cineva.

Dacă noi ne facem datoria noastră, responsabilitatea smintelii cade asupra celui ce se smintește, care într-o ultimă analiză fie nu recunoaște autoritatea lui Hristos și a Bisericii Sale asupra vieții noastre, fie că încearcă să-și justifice propria sa slăbiciune. Ne gândim la aceia ce se vor “sminti”, când ne vor vedea că postim, și nu ne gândim la cei ce ne văd că nu postim, eventual, că suntem creștini ortodocși. In acest din urmă caz responsabilitatea smintelii cade în întregime asupra noastră, deoarece noi suntem călcătorii poruncii.

Pe de altă parte dacă această silogistică o aplicăm și în celelalte porunci ale Bisericii, desființăm toată legea morală a lui Dumnezeu. De pildă vreau să merg la biserică. Dar aproape întotdeauna voi întâlni oameni pe drum. Și mă gândesc: “Dacă intru înlăuntru și mă văd, dacă sunt atei și potrivnici lui Hristos, se vor deranja și se vor întărâta. Dacă sunt creștini evlavioși, vor spune: “Ce creștin bun! Merge la biserică!” și lauda lor îmi va răpi folosul mergerii la biserică. Așadar, să nu merg la biserică. Voi merge la biserică atunci când nu mă va vedea nimeni”. Și astfel s-a dus cu mersul la biserică. Unde s-au mai auzit acestea? Care Evanghelie spune astfel de lucruri?

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul (Parintele Arsenie Muscalu)

– Cum putem sa postim atunci cand un prieten ne gateste ceva de dulce: daca mancam incalcam postul, iar daca nu mancam nu tinem dragostea aproapelui?


– E o intrebare care se pune de foarte multi oameni. Porunca dragostei este porunca desavarsirii, dragostea este cununa tuturor virtutiilor. Sa ne intrebam intai: cine ne-a adus intai porunca dragostei? Porunca dragostei ne-a adus-o Mantuitorul Hristos. Biserica este pastratoarea poruncilor Lui. Biserica insa ne recomanda postul, atunci ce facem? Nu ascultam de Biserica, nu ascultam de Mantuitorul Hristos. Atunci in numele carui fel de dragoste sa incalcam porunca postului? Si aici este vorba de o neintelegere. As zice ca atunci cand este un post randuit de Biserica, trebuie sa il respectam.

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul. Faptul de a ne cere cineva sa nu ascultam de Biserica dovedeste ca el nu asculta de Biserica, deci in numele cui ne cere sa ascultam de porunca dragostei? Ce fel de dragoste este?

Deci atunci cand Biserica ne randuieste vreme de post, trebuie sa ascultam mai mult de Ea, pentru ca daca vom asculta de Ea, ascultand-o vom ajunge si la dragoste pe calea credintei si a postului. Sa renuntam la post din dragoste pentru aproapele, pentru a nu-l intrista, numai atunci cand e vorba de un post particular, adica avem noi o nevointa a noastra, in afara celor randuite de Biserica. Atunci putem sa reununtam la ea de dragul aproapelui, pentru a nu-l mahni.

Deci cand e vorba de un post particular, renuntam la el pentru aproapele, dar cand e vorba de un post randuit de Biserica, e mai bine sa spunem cu smerenie ca postim, caci vom marturisi prin asta pe Hristos.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cateodata ma intreb daca voi chiar aveti prieteni sau simtiti ceva pentru cineva.
Hâc! Bergenbier - prientenii știu de ce. Asta ai vrut să spui?

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Tu categoric nu, ca ai fi pus problema altfel, dar aproapele in dragostea ta?
Și cum l-ai fi făcut tu să înțeleagă dragostea ta față de el prin pogorământul pe care l-ai făcut, el, care nu dă doi bani pe postul tău (dovada - petrecere în post) și care clar nu ascultă de Biserică?

Last edited by ovidiu b.; 19.08.2015 at 10:21:56.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.08.2015, 02:06:01
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Dar eu tot n-am inteles care este legatura intre post si dragostea pt
aproape.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.08.2015, 03:05:48
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Dar eu tot n-am inteles care este legatura intre post si dragostea pt
aproape.

Pai n-ai inteles???
Daca nu-ti strici postul pt o nunta de prieteni neortodocsi,se spune ca nu ai iubire de aproapele,ca nu vrei sa participi la bucuria lui!!!
Unii chiar nu au suflet domnule!!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.08.2015, 06:49:13
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Sunt surprins sa constat o polemica acolo unde nu ar trebui sa fie una. Sa fie de vina dezorientarea, sau sa fie de vina pasiunea polemicii de dragul ei si pornirea de a face teoria chibritului din orice ? Postul nu poate fi incalcat (fara dezlegare) decat din binecuvantate pricini. Caz in care nici nu mai vorbim tocmai de o incalcare. Bolnavul, calatorul, cel cazut rob pot incalca postul, in sensul ca sunt dezlegati automat de obligatia postului de insasi starea (situatia) lor. Este exact ca participarea la Liturghie, obligatie fata de care cea a postului nu poate trece inainte.

In toate celelalte cazuri este nevoie de dezlegare, care se poate da fiindca postul, ca si obligatia duminicala, este porunca a Bisericii si nu a lui Cristos. Prin urmare Biserica a primit autoritate de a ridica aceasta obligatie intr-un caz sau altul. Daca echipa mea are Duminica dimineata meci de rugby, sau daca trebuie sa stau sa pazesc zidarii care nu si-au gasit alta zi sa lucreze, ori daca trebuie sa duc copilul la scoala fiindca il cheama Duminica dimineata sa duca o coroana de flori la Statuia Democratiei: toate acestea NU sunt binecuvantate pricini ca sa nu ma duc la slujba. Si tot asa este si in cazul postului. Deci, am nevoie de dezlegare.

Vedem bine ca participarea la o nunta la care "trebuie sa particip", nunta insemnand cheful de la carciuma numita "salon" NU este binecuvantata pricina. Deci, am nevoie de dezlegare. Daca nu o obtin, nu ma duc. Fiindca alternativa de a ma duce si a posti la nunta se soldeaza cu o solutie din doua: fie reusesc sa tin postul si atunci eu nu ma voi simti bine, ceialalti nu se vor simti bine si voi fi pricina de sminteala pentru toti, fie voi cadea si atunci ma fac vinovat nu doar de nerespectarea postului, ci si de aceea ca nu am fugit de ispita.

De fapt, e foarte simplu. De ce, atunci, sa complicam lucrurile ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 19.08.2015 at 07:00:16.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.08.2015, 11:54:58
Grand Moff Hadrianus
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sunt surprins sa constat o polemica acolo unde nu ar trebui sa fie una. Sa fie de vina dezorientarea, sau sa fie de vina pasiunea polemicii de dragul ei si pornirea de a face teoria chibritului din orice ? Postul nu poate fi incalcat (fara dezlegare) decat din binecuvantate pricini. Caz in care nici nu mai vorbim tocmai de o incalcare. Bolnavul, calatorul, cel cazut rob pot incalca postul, in sensul ca sunt dezlegati automat de obligatia postului de insasi starea (situatia) lor. Este exact ca participarea la Liturghie, obligatie fata de care cea a postului nu poate trece inainte.

In toate celelalte cazuri este nevoie de dezlegare, care se poate da fiindca postul, ca si obligatia duminicala, este porunca a Bisericii si nu a lui Cristos. Prin urmare Biserica a primit autoritate de a ridica aceasta obligatie intr-un caz sau altul. Daca echipa mea are Duminica dimineata meci de rugby, sau daca trebuie sa stau sa pazesc zidarii care nu si-au gasit alta zi sa lucreze, ori daca trebuie sa duc copilul la scoala fiindca il cheama Duminica dimineata sa duca o coroana de flori la Statuia Democratiei: toate acestea NU sunt binecuvantate pricini ca sa nu ma duc la slujba. Si tot asa este si in cazul postului. Deci, am nevoie de dezlegare.

Vedem bine ca participarea la o nunta la care "trebuie sa particip", nunta insemnand cheful de la carciuma numita "salon" NU este binecuvantata pricina. Deci, am nevoie de dezlegare. Daca nu o obtin, nu ma duc. Fiindca alternativa de a ma duce si a posti la nunta se soldeaza cu o solutie din doua: fie reusesc sa tin postul si atunci eu nu ma voi simti bine, ceialalti nu se vor simti bine si voi fi pricina de sminteala pentru toti, fie voi cadea si atunci ma fac vinovat nu doar de nerespectarea postului, ci si de aceea ca nu am fugit de ispita.

De fapt, e foarte simplu. De ce, atunci, sa complicam lucrurile ?
Cred ca nu mai e nimic de adaugat.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.08.2015, 12:12:09
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Sunt de acord cu mesajele lui Mihnea.
Mi-a placut mai ales primul de pe pagina.

Trebuie sa invatam sa traim in lume. Care se schimba mult.
Si cel mai mult ma surprind persoane care totusi traiesc in diaspora si in mijlocul atator confesiuni si religii si nu pot intelege niste lucruri si dusmanesc.

Si asta este valabil si pentru ceilalti, nu numai pentru ortodocsi.
Nu poti obliga numai pe unii sa se adapteze, incadreze si sa invete.
Trebuie toti sa faca acest lucru. Este conditia de baza impotriva dusmaniei si discriminarii.

Eu ies din discutie. S-a spus ceea ce era de spus.
Unii nu vor sau nu pot sa inteleaga niste lucruri si este inutil sa mai explici.

Daca noi, crestinii, suntem atat de dezbinati si nu gasim solutii pasnice, atunci ce sa mai cerem de la altii? Nu gasim zile de organizat nunti in care sa poata sa participe toti. Asta este problema.
Nu avem reguli comune. Asta este problema. Altii au. Ramadan este peste toti, nu numai pentru un fel sau altul de musulmani si in aceeasi perioada. Si toata lumea respecta si nu petrece. Ori toti, ori nici unul.

Si in final revin la modul in care fiecare intelege si traieste credinta.
Fiindca sunt unii aici care se incranceneaza sa nu accepte un lucru:
Credinta nu inseamna numai post si abstinenta.
Daca n-ai treaba cu aproapele, daca iti bati joc de el, daca stai incuiat in celula ta si dusmanesti pe toti, nu se cheama ca esti nici crestin si nici ortodox.
O credinta care nu are treaba cu omul, ci numai cu reguli si teorie nu este o credinta adevarata.

N-a spus nimeni sa nu respectam sarbatori si post si alte reguli. Era vorba de o exceptie.
Sa le respecte toti de acelasi Dumnezeu si sa respecte si omul.

Asa cum spunea Mihnea am invatat si eu aici respectul reciproc in credinta si este minunat. Sigur, nu este usor, dar se poate. Numai ca...nu peste tot.

Eu ma retrag din aceasta discutie.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 19.08.2015 at 12:18:41.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.08.2015, 11:21:43
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Pai n-ai inteles???
Daca nu-ti strici postul pt o nunta de prieteni neortodocsi,se spune ca nu ai iubire de aproapele,ca nu vrei sa participi la bucuria lui!!!
Unii chiar nu au suflet domnule!!
Pai eu stiam ca iti iubesti aproapele daca tii tu post pentru el.Exact
asa cum te rogi pentru altii, asa poti sa postesti si pentru altii.
Ideea era ca dragostea pentru aproape implica cultivarea virtutiilor si nu
vointa aproapelui ca tu sa cazi din virtuti (incalcand astfel postul)
de dragul lui.

Si atunci avem asa:
daca tii post si pentru aproapele tau, atunci aceea este o forma de jertfa
pentru aproape => dragoste pt aproape.
daca incalci postul din "iubirea pt aproape" atunci acolo este sarsaila
care in numele "dragostei pt aproape" incearca sa te doboare.Adica
iti foloseste aproapele ca sa te loveasca , sa nu mai tii post.
Il foloseste pe aproapele tau drept "unealta" pt a duce razboi cu tine.

De aceea daca cineva iti propune ca din "dragoste pt aproape" sa renunti
la post sau la orice alta dogma a Bisericii Ortodoxe, sa stii ca acolo
este sarsaila ascuns.Chiar daca aceasta solicitare ar veni din ceruri, de la
Ingeri de lumina. Sa nu crezi, si sa nu dai avans unor astfel de solicitari.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 21.08.2015, 12:52:39
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Posturile randuite ca marturisire a lui Hristos (Cuv. Paisie Aghioritul)

Părinte, oamenii care trăiesc duhovnicește în lume trebuie să arate celor lumești că postesc?

– Când e vorba de posturile rânduite de Biserica noastră – miercurea, vinerea, posturile mari – atunci trebuie, pentru că aceasta este o mărturisire a credinței. Însă celelalte posturi, care se fac din nevoință, pentru dragostea lui Hristos, sau pentru a fi auzită rugăciunea noastră într-o anumită cerere, trebuie să se facă în ascuns”.


Postul și sminteala (Parintele Epifanie Teodoropulos)
Unii spun:

– Nu postim când ne aflăm la vreo întrunire ca să nu supărăm sau să smintim pe cineva cu ceea ce facem. Și comentau, spunând: oare, Hristos n-a spus ca să nu ne arătăm că postim, precum făceau și fariseii cei fățarnici?

Starețul a răspuns la asta în felul următor:

– Când postim, sau și atunci când facem orice altă faptă bună, trebuie să acționăm cu cuget smerit, ca niște “robi netrebnici”, ascultând de poruncile Bisericii. Și asta indiferent dacă ne văd sau nu ne văd oamenii. Așa cum nu trebuie nici să ne temem de dojana și comentariile lor când ne facem datoria față de poruncile lui Dumnezeu. Nu este corect ca în privința asta să depindem de faptul că se mâhnește sau “se smintește” cineva.

Dacă noi ne facem datoria noastră, responsabilitatea smintelii cade asupra celui ce se smintește, care într-o ultimă analiză fie nu recunoaște autoritatea lui Hristos și a Bisericii Sale asupra vieții noastre, fie că încearcă să-și justifice propria sa slăbiciune. Ne gândim la aceia ce se vor “sminti”, când ne vor vedea că postim, și nu ne gândim la cei ce ne văd că nu postim, eventual, că suntem creștini ortodocși. In acest din urmă caz responsabilitatea smintelii cade în întregime asupra noastră, deoarece noi suntem călcătorii poruncii.

Pe de altă parte dacă această silogistică o aplicăm și în celelalte porunci ale Bisericii, desființăm toată legea morală a lui Dumnezeu. De pildă vreau să merg la biserică. Dar aproape întotdeauna voi întâlni oameni pe drum. Și mă gândesc: “Dacă intru înlăuntru și mă văd, dacă sunt atei și potrivnici lui Hristos, se vor deranja și se vor întărâta. Dacă sunt creștini evlavioși, vor spune: “Ce creștin bun! Merge la biserică!” și lauda lor îmi va răpi folosul mergerii la biserică. Așadar, să nu merg la biserică. Voi merge la biserică atunci când nu mă va vedea nimeni”. Și astfel s-a dus cu mersul la biserică. Unde s-au mai auzit acestea? Care Evanghelie spune astfel de lucruri?

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul (Parintele Arsenie Muscalu)

– Cum putem sa postim atunci cand un prieten ne gateste ceva de dulce: daca mancam incalcam postul, iar daca nu mancam nu tinem dragostea aproapelui?


– E o intrebare care se pune de foarte multi oameni. Porunca dragostei este porunca desavarsirii, dragostea este cununa tuturor virtutiilor. Sa ne intrebam intai: cine ne-a adus intai porunca dragostei? Porunca dragostei ne-a adus-o Mantuitorul Hristos. Biserica este pastratoarea poruncilor Lui. Biserica insa ne recomanda postul, atunci ce facem? Nu ascultam de Biserica, nu ascultam de Mantuitorul Hristos. Atunci in numele carui fel de dragoste sa incalcam porunca postului? Si aici este vorba de o neintelegere. As zice ca atunci cand este un post randuit de Biserica, trebuie sa il respectam.

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul. Faptul de a ne cere cineva sa nu ascultam de Biserica dovedeste ca el nu asculta de Biserica, deci in numele cui ne cere sa ascultam de porunca dragostei? Ce fel de dragoste este?
Deci atunci cand Biserica ne randuieste vreme de post, trebuie sa ascultam mai mult de Ea, pentru ca daca vom asculta de Ea, ascultand-o vom ajunge si la dragoste pe calea credintei si a postului. Sa renuntam la post din dragoste pentru aproapele, pentru a nu-l intrista, numai atunci cand e vorba de un post particular, adica avem noi o nevointa a noastra, in afara celor randuite de Biserica. Atunci putem sa reununtam la ea de dragul aproapelui, pentru a nu-l mahni.

Deci cand e vorba de un post particular, renuntam la el pentru aproapele, dar cand e vorba de un post randuit de Biserica, e mai bine sa spunem cu smerenie ca postim, caci vom marturisi prin asta pe Hristos.
Foarte la subiect! Si in ton cu Apostolul Pavel, care nu indeamna deloc la ignorarea aproapelui, desi unora asa li s-ar putea parea, ci la slujirea lui cu discernamant, fara a incalca randuielile Bisericii.

"Căci acum caut bunăvoința oamenilor sau pe a lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aș plăcea însă oamenilor, n-aș fi rob al lui Hristos."
(Epistola Sf. Ap. Pavel catre Galateni 1, 10 )

Last edited by delia31; 21.08.2015 at 13:33:35.
Reply With Quote
Răspunde