![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu repeți că Dumnezeu trebuie să aibă o responsabilitate, să Se îngrijească de Creația Lui. Iar eu te întreb, mai întâi: ce te face să crezi că, deja, nu o are? Faptul că noi nu putem da răspunsuri care să mulțumească pe toată lumea la întrebări legate de situații ca aceasta pe care o expui mai sus, înseamnă automat și cert că Dumnezeu nu își exercită responsabilitatea? Crezi că ar fi posibile și alte interpretări? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ioan Cezar, tu spui "daca voim sa construim o relatie de dragoste cu Dumnezeu, asa cum El voieste mai intai". Spunand asa, pleci tocmai de la o premisa care contrazice dubiul meu, si deci nu mai lasi loc discutiei reale.
Pentru ca eu plec de la premisa ca e posibil ca Dumnezeu sa nu ne iubeasca chiar ata de mult, de vreme ce ingaduie sa se intample evenimente precum cele despre care am vorbit. Ce intelegi prin a renunta la reprosuri ? Sa-l iertam pe Dumnezeu pentru copii arsi de vii sau smulsi cu baioneta din burta mamei, sau sa amitem ca El nu este responsabil, pentru ca nu putea sa opreasca aceste atrocitati ? Si nu, nu caut raspunsuri care sa multumeasca pe toata lumea. Caut un raspuns care sa ma multumeasca pe mine, si eventual pe tatal care si-a vazut copilul eviscerat si care a inebunit ulterior. Spune-mi, te rog, tu admiti ca exista evenimente pentru care NU avem explicatii multumitoare si ca, in lumina acestor evenimente, dubiile cu privire la dragostea lui Dumnezeu sunt perfect rezonabile ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 24.08.2015 at 20:02:41. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Se pare ca pentru unii nu-i deloc o gluma rezolvarea conflictelor intre Creator si creatura la Tribunal. Unii chiar o iau in serios si spera sa aiba si castig de cauza. N-ai auzit acum cativa ani, in 2007, ca Dumnezeu a fost citat ca parat intr-un proces? Senatorul statului American Nebraska, Ernie Chambers, L-a dat in judecata pe Dumnezeu pentru amenintari teroriste si pentru ca a provocat moartea, distrugerea si terorizarea a milioane si milioane de cetateni ai Pamantului, provocand inundatii catastrofale, uragane inspaimantatoare si tornade infricosatoare. http://www.nbcnews.com/id/20827350/n.../#.VdRKfSWqqko Dupa mintea lui, in acest proces, Dumnezeu e vinovat de toate relele din lume. Urmeaza doar sa fie prins si inchis. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Doamna Delia, o intrebare foarte punctuala, la care as aprecia un raspuns concis si la obiect: faptul ca Dumnezeu nu poate fi prins si inchis inseamna automat ca nu este vinovat pentru nimic ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar cred ca daca am ajuns sa punem problema in acest mod, cum ca Dumnezeu e vinovat de raul din lume, s-ar putea ca finalul apocalipsei sa fie mult mai aproape decat ne place sa ne imaginam. Parerea mea e ca atunci cand pornim de la prezumptia ca viata in trup este valoarea suprema, e aproape previzibil ca se poate ajunge chiar pana la a-L judeca pe Dumnezeu si a-L socoti vinovatul exclusiv pt. tot raul din lume. O alta eroare de pornire e ca raul e tot una cu suferinta si moartea. In multe cazuri cand Dumnezeu ingaduie suferinta, El urmareste altceva, un alt fel de bine. Din pacate, cu totul de neconceput pentru cei orientati exclusiv pe cele vazute hic et nunc si nedispusi sa-si accepe nici macar propria cruce, mai mare sau mai mica. Faptul ca in urma unor experiente de neimaginat si de neindurat de tipul experimentului Pitesti, unii au ajuns sa afirme cu toata bucuria ''Binecuvantata, fii tu inchisoare ca in iadul suferintei mi S-a descoperit Dumnezeu!'', nu face decat sa confirme cat de departe sunt judecatile omului de cele ale lui Dumnezeu. Sa va intreb si eu ceva. In contextul presupunerilor dvs. (recente banuiesc?) despre vinovatia lui Dumnezeu, care credeti ca a fost motivatia pentru care Hristos si-a asumat vina si pacatele intregii lumi, inainte chiar ca multe din ele sa fi fost savarsite? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Apreciez bunele D-vs. intentii, dar revin cu intrebarea si astept, daca se poate, un raspuns concis si la obiect: Faptul ca divinitatea este mult mai mare si mai puternica decat noi inseamna automat ca nu avem dreptul sa o tragem la raspundere ? Filosofia "Eu te-am facut, eu te omor" are vreo greutate reala,dinpunct de vedere moral ? P.S. Exista, intr-adevar, un curent de gandire care nu pune semnul egalitatii intre suferinta si rau. Se numeste masochism. Atunci cand se refera la propria suferinta. Dar cand se refera la suferinta altora ? "Copilul meu a ars de viu. Multumescu-ti Tie, Doamne !" - o fi masochism, o fi sadism, o fi alta forma de boala mentala ?!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 24.08.2015 at 22:07:59. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
În Vinerea Patimilor, 1714, Constantin Brancoveanu si fiii sai au fost ridicați de turci și întemnițați sub zidurile cetății Edicule, in Constantinopol. A urmat o judecată turcească. Vodă și cu feciorii săi au fost, timp de trei luni, bătuți, strînși în cătușe de fier, tăiați pe trup și pe cap, arși cu cleștele înroșit. În cele din urmă, li s-a hotărît moartea. Numai în cămăși, istoviți de suferințe și dureri, legați cu lanțuri grele din fier, cu capetele descoperite și desculți, mărturisitorii întru Hristos călcau încet, cu nădejdea apropiatei biruințe duhovnicești și a vieții celei veșnice. Au fost aduși în fața sultanului Ahmed și a trimișilor străini pe lîngă Înalta Poartă. Ahmed a spus: „Ghiaur Brâncovene, ești osîndit la moarte cu toți feciorii tăi, dar te iert dacă spui și unde este cealaltă avere și dacă te lași de legea ta și treci la cea turcească!”. Brâncoveanu a răspuns însă fără să stea pe gînduri: „Averea toată cîtă am avut tu mi-ai luat-o și alta nu am. Iar de legea creștină nu mă las, căci în ea m-am născut și am trăit, și în ea vreau să mor!”. După ce spuse acestea, s-a întors către băieții lui: „Fiilor, fiți bărbați! Am pierdut tot ce aveam pe astă lume. Nu ne-au mai rămas decît sufletele. Să nu le pierdem și pe ele, ci să le ducem curate înaintea feței Mîntuitorului nostru Iisus Hristos. Să spălăm păcatele noastre cu sîngele nostru!”. Sultanul turbă de furie auzindu-l vorbind așa. Porunci mai întîi să fie tăiați copiii domnitorului, iar tatăl să stea și să privească măcelul. Călăul reteză capul lui Constantin, fiul cel mare, apoi tăie capetele lui Ștefan și Radu. Cînd veni rîndul lui Matei, băiatul cel mai mic, acesta începu să plîngă. Însă tatăl lui îi porunci cu blîndețe să tacă și să-i urmeze pe frații săi. Copilul înțelese. Își șterse lacrimile, suspină adînc, apoi își puse cuminte gîtul pe butuc. Apoi îi veni rîndul și domnitorului, care bătu o cruce mare, evlavios, și spuse: „Doamne, fie voia Ta!”. Sabia tăie fără milă. Situatii similare cu cea expusa de tine, atitudini radical diferite. Ce anume face ca unii sa innebuneasca de durere, sa ramana marcati iremediabil cu sechele psihice, in timp ce ceilalti vad altceva dincolo de suferinta si hotarul mortii? Acelasi tip de suferinta, pentru unii e spre moarte, iar pentru altii e spre viata. Asa ca, think again, nu suferinta si nici Dumnezeu care o ingaduie ar fi de blamat. ...o fi sadism, ...o fi masochism, ...o fi alta forma de boala mentala?! Cred ca e "boala" aceea de care zice Ap. Pavel: "cuvantul Crucii pentru cei ce pier e nebunie, iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu". Citat:
Stiu si eu un Tata al Carui Fiu a murit in chinuri groaznice, rastignit pe Cruce. "Caci asa de mult a iubit Dumnezeu lumea, incat a dat pe singurul Sau Fiu sa moara pentru ea". ...o fi sadism, o fi masochism, o fi poate iubire nebuna? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eu încerc să fiu cât mai imparțial. Delia a spus lucruri care, și uman și religios au sens. Pe de altă parte, Mihai exprimă strigătul de durere al unei întregi umanități.
Cred personal ca răspunsul POATE rezidă în acele cuvinte spuse acum două milenii pe o anume Cruce. Și da, mă refer și la "Adevărat iti spun, astăzi vei fi cu Mine in Rai", ca si la "Doamne, Dumnezeul Meu, pentru ce m-ai părăsit?". Noaptea e un sfetnic bun. May the Force serve us well. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Doamna Delia, povestilor apocrife despre Brancoveanu va pot si eu opune o suta de povesti islamice despre martirii lui Mahomed care se arunca în aer in autobuze israeliene, pentru a face voia lui Allah.
În definitiv, ce e mai sinistru: să omori 50 de necunoscuți, necredincioși, - pentru Dumnezeu -, sau să-ți lași cei patru fii să fie omorâți, pentru Dumnezeu ? Dumneavoastră, dacă ați avea de ales, între moartea propriului copil, sau moartea a 10 musulmani, ce ați alege ? P.S. Dacă Brâncoveanu, în loc de legea lui Hristos, ar fi făcut vorbire, în ultimele sale cuvinte, despre legea lui Zamolxe, sau legea lui Odin, sau legea lui Budhha, l-ați fi respectat la fel de mult, șil l-ați fi dat ca exemplu ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Haideți să o privim așa: "Hristos este Dumnezeu, Hristos și-a asumat vina..." Hmmm........ interesant... Sau, așa: "Hristos este Dumnezeu, Hristos și-a asumat vina întregii lumi pe care El a creat-o...." Hmmmm.... și mai interesant... Dar din punctul de vedere al tatălui al cărui copil a murit eviscerat, sau al fiului al cărui tată a murit de cancer, nu ar fi mai rezonabil să spunem că: "În loc să-ți asumi tu diverse vini și să mori pentru ele, de ce nu l-ai lăsat pe fiul/tatăl meu să trăiască, dacă tot ești atottputernic ?" Și, ca să ducem discuția la un alt nivel, ce l-ar întreba, oare, un tată/fiu pe Dumnezeu, în contextul în care Biserica (care vorbește cu autoritatea lui Dumnezeu) îi explică că: dacă fiul lui (mort înainte de naștere) nu a fost botezat, sau dacă tatăl lui (mort de cancer, sau într-un incendiu, saau într-un cutremur) nu a fost la Liturghie ultima duminică, atunci sigur vor arde, amândoi, în iad, o veșnicie ?!!!!! Dar. să nu uităm, Biserica îi spune, cu autoritatea lui Dumnezau, că deși fiul lui și tatăl lui vor fi în iad pentru toată veșnicia, EL, totuși, are ocazia să fie în Rai. Nu-i așa că-i frumos ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 24.08.2015 at 23:05:10. |
|
|