![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
O frumusete aparte a budismului vajrayana este murirea si invierea liturgica.
Lectia muririi-invierii este repetata pana cand tot ceea ce este vechi moare si toate se innoiesc in Adevar.
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poti sa o sucesti si sa o adaptezi cat vrei, dar asta arata un singur lucru: incerci sa pui potcoave de aur la un cal mort.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Daca nu cunoastem, nu inseamna ca nu exista.
Uneori preferam sa credem ceea ce vrem sa credem, chiar daca evidentele sunt altele. ---------- Practica liturgica se numeste "Murirea in Adevar" - in engleza tradus din tibetana: Bringing death into the path of Truth Body "Invierea in Slava" - in doua stadii Bringing Intermediate State into the path of Enjoyment Body Bringing Rebirth into the path of Emanation Body Este citita si contemplata zilnic in diverse sadhane (slujbe). In budism, doar o moarte in Adevar poate duce la o inviere in Adevar. Este un proces firesc. Omul trebuie sa se nasca din nou (re-birth). "Invierea" este o re-nastere in Adevar.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai bine recunoaste ca e ceva inventat de tine adhoc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este o practica liturgica care are la baza o etapa preliminara doxologica - slujbe de lauda si preamarire a Lui Dumnezeu - in limbajul lor Buddha Primordial. Adica, murirea liturgica este precedata de slujbe de inchinare, aducere de laude, diverse ofrande - finalizata cu primirea in inima a Lui Dumnezeu ( o impartasire in duh). -------- Procesul de murire in Buddha Primordial este unul destul de laborios - parcurge sapte stadii de disolutie progresiva a intiparirilor mintii (patru ce tin de chimia grosiera a trupului si trei ce tin de nivele mai subtile ale mintii). Slujba se numeste dupa cum am precizat anterior: Bringing the death into the path of Truth Body. Cu Buddha Primordial in inima - credinciosul moare liturgic, dezbracand toate impresiile trupesti si duhovnicesti pentru a gasi Fiinta Adevarul Ultim. Pentru fiecare etapa in care sunt dezbracate intiparirile mintii sunt specificate puncte cheie contemplative, cu angajarea unei cognitii de tip apofatic. Se incheie cu gasirea Adevarului in aspectul sau ultim - fara forma, necompus, atotprezent, atotpatrunzator, atotputernic. Este realitatea ultima, adevarul fundamental. ------- Invierea liturgica (rebirth) este parcurgerea drumului invers -inapoi de la Dumnezeu catre Existenta. Bringing rebirth into the path of Emanation Body Liturgica -pentru ca este un exercitiu contemplativ, o repetitie in vederea actualizarii procesului. Inviere, pentru ca mintea devine complet curata (este asezata in Adevar) si se imbraca un nou trup - complet purificat, cu forma, vizibil, un trup de slava - inzestrat cu nenumarate de calitati - Trupul Bucuriei (Sambogha Kaya) care reprezinta suportul Trupului Rezultant (Nirmana Kaya). In budism, imbracarea unui trup cu forma nu reprezinta un scop in sine. Este un proces motivat exclusiv de bodhicitta. -------------- Numai cu Dumnezeu ca destinatie este purificat procesul mortii. In acest fel se previne intrarea postmortem in alte stari existentiale nefericite/dureroase.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 06.10.2015 at 23:49:23. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Buddha Primordial - Adi Buddha
(adi in sanskrita inseamna Inceput, Primul) Este Fiinta din care izvorasc toate cele vazute si nevazute. Iconografic este reprezentat extrem de variat - insa, indiferent de forma in care este prezentat - Vajradhara, Heruka, Guanyin, etc... - este invaribil inteles ca Adi Buddha. Este inteles ca Dumnezeu unic atotprezent si atotputernic. Particularitea viziunii budiste fata de cea crestina este data de modul in care Dumnezeu poate fi contemplat in cele vazute, in realitatea de zi cu zi. Daca in crestinism Dumnezeu pare separat de creatia Sa, care se misca inertial cu un anumit grad de autonomie, in budism, Fiinta este perceputa in intercorelatie stransa cu fiecare aspect macro si micro al realitatii. Translatat in contextul dogmaticii ortodoxe, credinciosul ar invata sa contemple o continuitate (fara hiatusuri) intre elementul creat, (de exemplu o piatra de pe drum), energiile necreate si Fiinta Dumnezeu. Cele trei aspecte nu mai sunt percepute intr-un mod disjunct, (element creat - energie necreata - Fiinta) ci intr-o stransa corelatie, o curgere continua, o comunicare unitara. Desi pot fi identificate separat, fundamental reprezinta o unitate. Astfel ca perspectiva se reajusteaza frumos, armonios, inteligibil - toata realitatea este conceputa simplu si unitar, ca un singur Trup/Fiinta.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.10.2015 at 15:38:11. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 14:54:36 |
Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 21:05:47 |
Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 21:55:18 |
Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 10:13:01 |
Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 20:14:10 |
|