Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.12.2015, 19:47:00
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Sfântul Nifon, Episcopul Constanțianei celei din Alexandria :

Într-o noapte, vede fericitul în vis că se afla într-o casă mare și lungă. Deodată, acolo unde stătea într-un capăt, vede doi bărbați negri și amenințători că se repezeau asupra lui, vrând să-l omoare. Ca să scape de ei, a început să alerge cu sufletul la gură spre celălalt capăt al casei, în timp ce negrii îl vânau din spate. În clipa în care și-au întins mâinile să-l apuce, a ajuns dincolo. A găsit o ușă pe care a deschis-o ca un nebun, a dat buzna înăuntru și a închis-o apoi în urma lui cu putere.

Atunci a văzut că intrase într-o biserică a lui Dumnezeu. S-a simțit în siguranță. Într-adevăr, urmăritorii lui nu îndrăzneau să intre acolo. A răsuflat ușurat și s-a liniștit. După puțin timp a deschis cu prudență ușa și a ieșit afară. A înaintat destul de mult, când cei doi negri care pândeau la fiecare colț al casei s-au arătat dintr-odată și au început din nou să-l vâneze. De cum i-a văzut, Nifon, a luat-o iar la fugă acum spre un alt capăt al casei. Și acolo a găsit o ușă care l-a dus și l-a adăpostit într-o altă biserică sfântă. Negrii, descumpăniți, se ațineau iarăși pe la colțuri. Când mai târziu a ieșit și de acolo cu frica în sân, s-a repetat scena dinainte.

Acest vis l-a văzut noapte de noapte timp de o săptămână. Și în timp ce încerca să înțeleagă semnificația lui, Duhul Sfânt i-a vorbit tainic în minte și i-a zis: „Este cu neputință să scapi din cursele demonilor dacă nu te refugiezi în Bisericile lui Dumnezeu și dacă nu te lupți prin rugăciuni și postiri”.

De atunci Nifon se ducea adeseori în biserici – și erau multe și preadesfătate în „împărăteasa cetăților” – și totodată se preda pe sine postului și rugăciunii. Uneori, însă, îl rodea acest gând: „Nu cumva e mai bine ca în loc să alerg prin biserici, să mă așez într-un loc și să cer mila Domnului?”.

Nu a întârziat Milostivul Dumnezeu să-i descopere lui iarăși că de fiecare dată când un om se duce la Biserică să se roage, fie ziua sau noaptea, pașii lui sunt numărați de sfinții îngeri, pentru a fi răsplătiți cu plată cerească în ziua Judecății. Ba încă și cum îngerii păzitori ai bisericilor îi însemnează pe cei care intră înlăuntru, și în fiecare seară transmit puterilor cerești care înconjoară Cerescul Jertfelnic. Atunci îngerii din Cer cu și mai mare râvnă și bucurie își cântă slavosloviile lo, zicând: „Cât de mare cinste este pentru acești oameni faptul că nu încetează ziua și noaptea să-L slăvească pe Preabunul Dumnezeu, măcar că trăiesc în deșertăciunea lumii! Să ne sârguim, deci, și noi mai cu râvnă să slăvim Preasfânta Treime, cântând întreit sfânta cântare”. Aflând Nifon toate acestea de la Duhul Sfânt, se nevoia să se roage neîncetat, refugiindu-se pe cât putea în biserici.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.01.2016, 16:34:32
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Pr. Haralambos Papadopoulos :

A fost nevoie pentru câteva zile să stau în spital, ținând companie unui tânăr care fusese supus unei intervenții chirurgicale grave. Și mărturisesc că am avut parte de așa niște experiențe și trăiri ce nu le poate cineva scrie într-o carte sau rosti într-o predică, oricât de excepționale sau „duhovnicești” ar fi ele.
Să trăiești într-un spital, când desigur nu există o familiarizare cu această formă profesională, nu este o experiență obișnuită. Vezi, auzi, înțelegi și trăiești multe lucruri pe niveluri diferite. Cunoști realități care, în afara spitalului, îți scapă din vedere. Nu că nu ar exista și în afara spitalului, dar rutina de zi cu zi te conduce la uitarea lor.
Ceea ce trăiești, în primul rând, într-un spital este faptul că oamenii, în extenuarea durerii, de cele mai multe ori devin generoși și făcători de bine. Unul vine mai aproape de celălalt. Vorbesc mai mult unul cu celălalt și cu o mai mare ușurătate. Întâmpini dorința lor arzătoare de a povesti fiecare povestea vieții lui. Să-și împărtășească experiența suferinței sale. Iar acest proces odihnește și liniștește nu doar pe cel care povestește, ci și pe acela care ascultă. Se simte fiecare solidarul celuilalt. Nu simți acea singurătate tragică a durerii. Îți spui: „Există și alții ca mine. Nu sunt singur. Suntem mulți. Ne vom lupta și vom învinge!”.
O doamnă din salonul alăturat celui în care stăteam noi, fără să ne cunoască, ne-a vorbit cu familiaritate despre experiența soțului ei în legătură cu boala ei, despre multele intervenții chirurgicale ce i-au obosit, dar care nu i-au descurajat. Încerca cu agonie să ne împărtășească nădejdea ei, faptul că merită să luptăm. Încerca prin fiecare cuvânt să ne transmită curaj, să alunge frica din inimile noastre. Într-un sfârșit, și-a deschis geanta și i-a dat prietenei mele bolnave, împreună cu un zâmbet de necrezut, un cadou foarte frumos. O ceașcă pe care o făcuse ea însăși. I-a dăruit-o cu o sărutare plină de dragoste. O altă doamnă de pe acel etaj ne privea de pe coridorul spitalului, plângând. Cine știe oare ce gândea? Pentru vreun motiv de-al ei personal curgeau lacrimile din ochii ei? Și într-adevăr așa era. Suferea pentru un caz de-al ei personal.
Multe aș putea să relatez din puținele zile ce le-am petrecut în acel loc, însă mă voi limita să expun încă două experiențe care mi-au predat o lecție foarte importantă.
Prima este despre tânărul acela pe care l-am acompaniat la spital și am stat alături de el. Suferea cumplit. Ne consola el, în loc să-l mângâiem noi. Când vezi un om că suferă cumplit din cauza bolii și a efectelor ei, și cu toate acestea să-ți zâmbească doar pentru a nu te neliniști pe tine, semenul său pe care îl iubește, atunci cu siguranță vorbim de o formă de sfințenie unde prezența lui Dumnezeu este intensă prin curaj și nădejde, jertfă și înviere.
A doua istorisire la care vreau să mă refer este una ce mi-a făcut o impresie de necrezut. Ce s-a întâmplat de fapt? S-au prezentat la spital, de nicăieri parcă, oameni ai Bisericii și nu numai – înțelegând aici faptul că respectivul bolnav nu avea prieteni, cunoscuți, rude – care nu doar că au vrut să ofere darul lor material, dar cel mai important a fost faptul că și-au dorit să rămână o noapte în compania bolnavului. Aceasta este sfințenia. Este o nădejde adâncă în faptul că Dumnezeu în zilele noastre nu a lăsat nemărturisit numele Lui. Sfințenia Lui este întrupată alături de noi, în cei răstigniți prin bolile lor, care zâmbesc cu nădejdea Învierii, dar și în cei obosiți care dau deoparte somnul lor și puținul lor timp liber pentru a sluji și a ajuta pe aproapele lor. În astfel de fapte se răspândeștemirosul plăcut al Raiului.
Oameni sfinți există alături de noi, în viața noastră de zi cu zi, și nu este neapărată nevoie să poarte rasă și să aibă bărbi lungi. Nici să trăiască în nu știu care mănăstire îndepărtată. Ci sunt alături de ușa noastră. Sunt toți aceia care, în tăcere, fără bătăi de tobe și priveliști încântătoare, trăiesc iubirea de pe Crucea și din Învierea lui Hristos. Pentru aceia, viața nu este câștig și putere, ci pierdere și dăruire în numele iubirii. Spunea frumos filologul și filozoful Stavros Zoumboulakis: „Oricine caută urma lui Dumnezeu în această lume, nu o va găsi decât pe fața celor bolnavi, a celor flămânzi, a celor prizonieri, a celor străini... Oricine are răbdare cu cei neputincioși este mai mare decât toți titanii teologiei”.


__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.01.2016, 20:50:16
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

– Părinte Visarion, dacă binevoiești, povestește-mi și minunea care s-a făcut în această biserică, când l-ai văzut pe Cinstitul Înaintemergător viu și ai vorbit cu el?
Atunci Bătrânul Visarion a zâmbit puțin și cu obișnuita sa simplitate a început să spună:
„Această minune despre care spui s-a întâmplat la doi ani după ce am descoperit biserica. Și fiindcă vrei să afli, ascultă.
Sfinția Ta ai împlinit ascultarea de morar și știi că adesea se adună mulți oameni la moară. Într-o zi, doi săteni au mers la târg și unul a cumpărat calul celuilalt. Cel care a cumpărat calul a mers la biserică și s-a închinat. A lăsat înaintea icoanei Sfântului Ioan Înaintemergătorul câțiva bani și mi-a spus să aprind o lumânare. Eu am aprins o lumânare, am văzut banii, care erau destul de mulți, dar nu i-am luat, ci i-am lăsat înaintea icoanei. Spre seară am mers să aprind candelele și am văzut că banii lipsesc. Nu-ți închipui ce mâhnire m-a cuprins. Atunci diavolul m-a întărâtat și m-am dus țintă înaintea icoanei Sfântului, căruia i-am spus:
– Sfinte Ioane, ce faci? Nu ești aici? De ce ai lăsat să-ți ia banii dinaintea icoanei? Pentru asta n-am să-ți aprind candela.
Și așa, părinte Lazăre, am aprins numai candela Maicii Domnului și am plecat. Da, dar inima abia îmi mai bătea în piept. Am mers la moară, am urcat sus la chilie, am mâncat puțină pâine, dar eram tulburat. În minte îmi stăruia gândul că am lăsat stinsă candela Sfântului, iar aghiuță nu mă lăsa, ci mă tot întărâta. Am spus atunci în sinea mea: «Ia să vedem ce se va întâmpla. În seara aceasta nu aprind candela». După aceea m-am culcat, părinte, cu tulburarea pe care o aveam, stăruind în îndărătnicia mea. Era luna plină și razele ei luminau ca soarele pătrunzând în chilia mea prin fereastră. Și așa cum dormeam singur – pentru că atunci nu aveam pe nimeni ca ajutor –, spre miezul nopții am simțit cum mă scutură cineva. M-am trezit și am văzut înaintea mea un uriaș cu părul despletit. Am început să tremur de frică și abia am putut să-l întreb:
– Cum ai venit aici?
– Nu e treaba ta să știi cum am venit, mi-a răspuns acela, ci mai degrabă tu să-mi spui de ce nu ai aprins candela?
Și îndată, cu multă frică, cu o voce tremurândă și cu lacrimi în ochi, am spus:
– Să mă ierți, Sfinte! Am greșit!
Apoi i-am făcut trei metanii și, căzând la picioarele lui, îl rugam plângând să mă ierte”.
În timp ce Bătrânul Visarion îmi povestea acestea, a început să plângă. După puțin s-a oprit din plâns și a continuat:
„Atunci l-am auzit, părinte, pe Sfântul Ioan Înaintemergătorul spunându-mi cu un glas dulce și liniștit:
– Fiul meu Visarion, cum spui că nu sunt aici? Dacă eu nu sunt aici, atunci cine te păzește de atâția ani de tâlhari și de atâtea alte rele în această pustietate?
Bătrânul Visarion iarăși a început să plângă de emoție și de evlavie față de Sfântul Ioan.
– Sfinte Ioane, i-am spus atunci, te rog să mă ierți! Nu o să mai fac.
– Du-te și aprinde candela la icoana mea și să propovăduiești și altora că icoanele fac minuni, deoarece și aici sunt mulți care au început să spună că icoanele nu fac minuni.
Acestea mi le-a spus Sfântul și îndată s-a făcut nevăzut. După aceea am mers în biserică și – o, minune! – am văzut că toți banii se aflau în același loc ca și mai înainte, adică înaintea icoanei Sfântului. Cine poate ști ce frică atras acel hoț de a adus banii înapoi în aceeași noapte și i-a pus înaintea icoanei.
Apoi l-am întrebat:
– Cum era îmbrăcat Sfântul?
– Iată, așa cum îl vezi în icoană. Era îmbrăcat într-o piele de oaie. Dar un om așa de înalt nu am mai văzut în viața mea! Ce să-ți spun! Un bărbat uriaș, un gigant.
– Te cred că așa era, i-am spus eu, deoarece și Hristos ne spune în Evanghelie că între cei născuți din femei nimeni nu este mai mare decât Ioan Botezătorul (Luca 7, 28) , deși aceste cuvinte se referă în primul rând la mulțimea virtuților sale și la marea lui sfințenie. Cred însă ca înțelesul acestor cuvinte trebuie legat și de faptul că Sfântul era un om mare la trup, pentru că cuvintele Domnului cuprind ambele sensuri.


Monahul Lazăr Dionisiatul, Povestiri dionisiate
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.01.2016, 20:54:26
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Era ajunul Bobotezei anului 2000, când se face Agheasma Mare. În Piliuri, un sat din Epirul de Nord (Albania), preotul coboară din mașina care îl transporta și se pregătește să sfințească casele. O oră și un sfert au mers cu mașina pentru a ajunge acolo. Acest sat este ascuns pe niște munți frumoși, însă drumul până acolo este abrupt și primejdios. Mașina se chinuia să iasă din noroiul făcut de ploaie. Preotul era nou venit în sat și fusese hirotonit doar cu două luni înainte. Venise din Grecia împreună cu trei studenți ca să ajute la strană și să transporte cele necesare pentru a fi săvârșite slujbele bisericești în satele dimprejur și oriunde mai era nevoie. Prima lor vizită a fost la biserica ce se află la intrarea în sat. Regimul ateu o transformase în „casă a poporului”, iar mai apoi în magazie. Era o priveliște dureroasă. Treptele erau pline de buruieni, iar ușa zăvorâtă. Nici un semn de viață. Ai fi spus că fusese părăsită și lăsată în paragină ca să se distrugă ceea ce lăsaseră în urma lor ateii. Copiii alergau ca să bată la ușile caselor și să anunțe venirea noului preot. Peste puțin s-au adunat toți sătenii. Femeile își dădeau una alteia vestea cea mare:
− Pentru prima oară după atâția ani a venit preotul ca să ne sfințească!
Iar acestea le spuneau cu lacrimi în ochi. Altele puneau la intrarea casei covoare, altele tăiau cele mai frumoase flori din grădina lor pentru a-l întâmpina pe preot. Cu toții așteptau în poartă. Până și câinii participau la bucuria sătenilor, căci lătratul lor era acum diferit, plin de bucurie.
„În Iordan botezându Te Tu, Doamne…” răsuna în tot satul. Hainele preotului s au umplut de noroi. Pantofii studenților s-au umplut și ei de noroi, dar cu toate acestea cu toții se bucurau.
Au trecut trei ore și jumătate până ce a sfințit toate casele. Mai rămăsese o casă de la marginea satului care se afla mai departe. Unii s-au oferit să meargă ei ca să ducă și la acea casă agheasmă, zicând că preotul este obosit. Însă cele două femei, o bătrână și fiica ei, îl așteptau pe preot. Când acesta a ajuns, au sărutat cu dor dumnezeiesc Sfânta Cruce. L-au condus pe preot împreună cu toți însoțitorii săi prin toate camerele casei. Într-una din acestea, o tânără zăcea la pat.
− Părinte, nepoata mea… Are optsprezece ani. E o copilă foarte bună. Trece printr-o încercare, dar mare este Dumnezeu.
Mama ei se afla alături de ea și plângea pe înfundate. Amândouă femeile voiau să-i spună ceva preotului, dar șovăiau.
− Am dori, părinte, să vă cerem ceva. Fata pe care ați stropit-o în cameră este infirmă, tetraplegică. A fost botezată în urmă cu trei ani. De atunci postește aspru și nu mănâncă carne. Miercurea și vinerea nu mănâncă nici untdelemn. Se roagă și așteaptă de mult timp să vină un preot s-o împărtășească. Ne gândeam dacă ați putea s-o împărtășiți mâine.
− Mâine este Boboteaza… este o zi mare. Va fi multă lume… Se vor împărtăși, iar apoi vom arunca Cinstita Cruce în mare. Înțelegeți că vom întârzia mult.
− Nu contează, părinte. Vom aștepta cât este nevoie. Când o să afle fata noastră, va începe de astăzi să postească și nici apă nu va bea. Aceasta este dorința ei fierbinte. Așadar, ce spuneți?
A doua zi, pe la amiază, aceeași mașină cu aceiași oameni se îndreaptă către sat. Nimeni nu vorbește pe drum. Au mers destul de mult pe jos până să ajungă la acea casă. În față merge cineva cu o lumânare aprinsă. Pe scara lată a casei cele două femei plângeau de bucurie, făcând metanii până la pământ pentru a și exprima recunoștința lor. Își fac amândouă în tăcere semnul Crucii și-l conduc pe preot în camera fetei.
− Se împărtășește roaba lui Dumnezeu, Elefteria, cu Trupul și Sângele lui…
Însă înainte de a-i da fetei Preacuratele Taine, preotul s-a oprit. Ceva se întâmplă. Își închide ochii, și-i deschide, de parcă l-ar fi deranjat ceva. După ce a lăsat lingurița în Sfântul Potir, și-a frecat ochii, care în acea clipă i se încețoșaseră. Se întreba întru sine ce se întâmplă. Ochii Elefteriei, care erau ațintiți la Sfântul Potir, străluceau. Străluceau atât de mult, încât preotul, uimit, nu mai putea distinge chipul fetei. O lumină prea strălucitoare, care creștea mereu în intensitate, se întindea încet-încet în întreaga cameră. Simțea că acea lumină îl învăluie și-i simțea chiar și căldura. S-a înfricoșat. Acea lumină nu avea culoarea flăcării, ci era albă, puternică, fină, dar nu orbitoare. Era atât de puternică, încât preotul nu putea vedea fața și gura ei.
Fiind copleșit de uimire și străduindu-se să nu-i tremure mâna, preotul i-a dat fetei Sfânta Împărtășanie având în minte chipul ei. Și-a dat seama că a împărtășit-o doar când a simțit că lingurița a atins dinții ei.
− Vă mulțumesc, părinte! a auzit preotul vocea tinerei copile.
Apoi preotul a vrut să consume Sfintele din Sfântul Potir în camera în care se afla iconostasul familiei, dar i-a fost cu neputință. Le-a salutat în tăcere pe gazde, iar studenților care îl ajutau, le-a făcut semn că trebuie să plece. Atunci ele l-au rugat ca să rămână acolo peste noapte, preotul însă nu le aude. Ține strâns în mâna sa cea dreaptă Sfântul Potir și se îndreaptă în grabă spre adâncul pădurii mici ce se află în apropierea casei. Fiori au străbătut întreg trupul său. Stă și cugetă la cele petrecute și consumă în grabă Sfintele Taine.
− Părinte, vă simțiți bine? îl întreabă studenții.
− Da. Să mergem, căci am întârziat.


Sursa: marturieathonita
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.01.2016, 01:05:18
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

In anul mântuirii 1919, econom al metocului Vozina era bătrânul Nifon, avându-l ca ajutor pe monahul Leontie, iar chelar era monahul Lazăr. Într-o dimineață de martie, s-au auzit niște strigăte puternice în curtea metocului. Cei doi monahi tineri, aplecându-se peste balcon, l-au văzut pe ciobanul Dimitrie Bobotan cum îl trăgea cu sila pe fiul său, Ioan, care avea în jur de zece-doisprezece ani. Dintr-o dată, copilul a început să tremure, să facă spume, să scoată țipete sălbatice și să facă diferite mișcări ciudate, așa cum fac cei care sunt cuprinși de înrâurirea diavolească. Sărmanul cioban și femeia lui nu mai știau ce să facă. „Bre, Ioane, ce ai? Ce ai pățit?”, îl întrebau, dar copilul nu putea să le răspundă la întrebări, ci continuă să facă nebuniile lui. „O, ceas rău!”, a început ciobanul să strige. „Ah, copilul meu! Vai, nenorocitul de mine, ce am pățit!”.
Într-o astfel de stare de tulburare și nemăsurată mâhnire și-a adus aminte de icoana făcătoare de minuni a Sfântului Ioan Botezătorul și îndată l-a luat pe copil și a pornit spre biserică, ca să-l ducă înaintea icoanei Sfântului. Însă, cu cât înaintau și se apropiau de biserică, cu atât copilul, aflat sub lucrarea demonului, se sălbăticea, striga, se împotrivea să meargă spre biserică, se trăgea înapoi așa încât, la un moment dat, scăpând din mâinile tatălui său, a luat-o la fugă. Dar tatăl lui a alergat mai repede și, prinzându-l, l-a adus înapoi.
Între timp, monahii de pe balcon urmăreau tragica scenă dintre tată și fiu. Apoi au coborât și, luându-i pe tată și pe copil, i-au dus în biserică și l-au pus pe copil înaintea sfintei icoane. Erau mâhniți pentru copil, dar mai mult pentru faptul că nu exista acolo niciun preot care să-i citească exorcismele, așa cum se obișnuiește în astfel de situații.
După ce au trecut cinci minute de tăcere, monahul cel mai tânăr a spus:
– Frate, de vreme ce nu avem preot, dacă vrei, hai să cântăm singuri un paraclis la Sfântul Ioan, căci puterea lui este mare. Și, să se facă ce va binevoi el.
Celălalt monah a fost de acord și au început paraclisul. Copilul a fost cuprins de neliniște și a început să se tăvălească pe plăcile de piatră ale bisericii. Ciobanul devenise alb ca varul și inima i se zdrobise cu totul. Totuși, se ruga în taină Sfântului Ioan, ca să facă milă cu el.
Paraclisul se apropia de sfârșit. Când a început cântarea a șaptea, copilul s-a liniștit. Când au terminat cântarea a opta, copilul s-a ridicat și a stat în picioare înaintea icoanei, cu multă smerenie. La sfârșitul paraclisului, copilul era cu totul sănătos, spre nespusa bucurie și uimire a celor care erau de față. După ce copilul, părinții lui și cei de față s-au închinat Sfântului Ioan până la pământ, au plecat bucurându-se împreună cu tatăl copilului.
Datorită credinței și evlaviei sale față de Sfântul Ioan Botezătorul, ciobanul a izbutit să dobândească vindecarea copilului său.
Monahul Lazăr Dionisiatul, Povestiri dionisiate
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.01.2016, 22:05:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

– Părinte Visarion, am auzit că, atunci când mănăstirea te-a rânduit econom la metocul Mariana din Halkidikis, ai avut minunate descoperiri. Adică ai găsit o biserică și l-ai văzut pe Cinstitul Înaintemergător cu care ai și vorbit. De aceea, dacă îți aduci aminte și dacă vrei, povestește-mi tot întocmai cum s-a petrecut, ca să le consemnez pentru a le afla și cei mai tineri.
De îndată ce Bătrânul Visarion a auzit aceste cuvinte, cu multă bucurie și cu fericita sa simplitate, pe care o avea din fire, după ce mai întâi s-a gândit puțin, încercând să-și aducă aminte faptele săvârșite în urmă cu douăzeci de ani și mai bine, m-a privit cu atenție și mi-a spus:
– Vrei să-ți spun despre biserică?
– Da, spune-mi mai întâi despre biserică, i-am răspuns eu, și după aceea povestește-mi tot ceea ce ți s-a mai întâmplat.
– Frățiorul meu, după cum știi, în 1916 mănăstirea m-a rânduit econom aici și, cât am putut, m-am îngrijit de treburile metocului. Însă aveam o mare mâhnire în suflet pentru că nu puteam merge în zilele bune, adică la marile praznice împărătești și ale Maicii Domnului, la Polighiros ca să ascult Dumnezeiasca Liturghie. Mă temeam să plec de la metoc în aceste zile, pentru că atunci se dădeau cele mai multe spargeri.
După ce a trecut Botezul Domnului și am intrat în luna februarie, într-o noapte, pe când măcinam la moară grâul oamenilor din Polighiros, pe la ora 1.00, am urcat sus la chilie. Am intrat în bucătărie, unde aveam o grămadă de lemne într-un colț. Deodata, văd un bătrân cu părul și barba albe. Stătea la foc și se încălzea. M-am mirat de îndată ce l-am văzut și am zis în sinea mea: „Dar când a venit acest bătrân de nu l-am văzut?”. Cu toate acestea, l-am salutat cu inima bună, spunându-i:
– Bine ai venit, Gheronda! De unde ești, dacă nu te superi?
– Uite, de pe aici, de prin apropiere.
– Nu ai găsit vreun călugăr aici? (Mă refeream la un oarecare argat mirean, pe nume Demostene).
– Nu, a răspuns el. Nu am găsit nici un alt călugăr aici.
Am început să discutăm, iar bătrânul m-a întrebat:
– Cum te descurci, Părinte Visarioane? Cum merg treburile?
– Slavă lui Dumnezeu, i-am răspuns. Merg bine. (În acea vreme aveam mult de lucru la moară). Ceva totuși mă mâhnește. Nu am biserică aici și sunt nevoit să merg uneori la Polighiros ca să ascult Dumnezeiasca Liturghie.
– Dar este și aici biserica, Părinte Visarioane, mi-a spus bătrânul. De ce spui că nu există?
– Ce spui, Gheronda? Nu știu eu ce este aici și știi tu mai bine?
Dar bătrânul o ținea pe a lui și-mi repeta aceleași lucruri. Atunci l-am privit cu atenție în ochi și mi-am adunat mintea, mirându-mă și intrebându-mă în sinea mea: „Ce-mi spune bătrânul acesta?”.
– Gheronda, eu sunt aici de un an și știu că nu este nici o biserică, iar tu îmi spui că este?
- Părinte Visarioane, tu nu crezi ceea ce-ți spun. Însă eu te sfătuiesc să crezi, deoarece este voia lui Dumnezeu ca să se descopere biserică și să o zidești din nou. Nu fi necredincios față de cele ce-ți spun!
După ce mi-a repetat de multe ori acest lucru, am început să cred și l-am întrebat dacă mai are și altceva să-mi zică, adică despre vreo vistierie, despre bani. Iar acela m-a încredințat că voi afla multe lucruri.
– Dar ca să te încredințezi și mai mult de cele zise, mi-a spus el, după ce vei afla coloana Sfintei Mese, să nu mai sapi, ci să faci de trei ori semnul Sfintei Cruci cu metanii și vei vedea că pământul care acoperă placă Sfintei Mese se va da singur la o parte, fără ca tu să-l atingi.
Când am auzit acestea, inima mi s-a umplut de bucurie și i-am spus bătrânului:
– În seara aceasta vei rămâne aici să dormi; te voi găzdui aici.
– La ora aceasta unde să merg? Desigur că aici voi rămâne.
Dar în timp ce discutam acestea, am auzit cum pietrele morii au început să se lovească între ele. Am înțeles că se terminase grâul, așa că am coborât să pun altul. I-am spus bătrânului să mă aștepte, căci mă voi întoarce ca să-i pun de mâncare. După ce am aranjat moara, m-am întors sus la chilie ca să continuăm discuția. Dar nu l-am mai aflat pe bătrân. S-a făcut nevăzut. Am început să strig, l-am intrebat pe Demostene, pe oamenii din Polighiros, dacă l-au văzut, dar nimeni nu-l văzuse.
A trecut acea noapte. A doua zi i-am spus totul lui Demostene, dar nici acela nu credea. Stăteam în cumpănă: să încep sau nu?
După ce a trecut aproape o săptămână, într-o noapte, în timp ce dormeam, am simțit cum mi s-a așezat pe piept o greutate cam de cinci sute de ocale. Ce să-ți spun, m-a cuprins o mare mâhnire și frică. Mă aflam în această stare și încercam să zic ceva, când, deodată, am auzit un glas spunându-mi: „De ce nu ai făcut ceea ce ți-a spus bătrânul?”. Când am mai auzit și acestea, ca să scap de acea mâhnire, am spus: „Mâine negreșit am să fac”. Apoi acel glas a spus: „A venit vremea rânduită, să nu mai amâni”, și astfel m-am slobozit de acea greutate.
A doua zi dimineață, înainte de a se lumina bine de ziuă, am luat târnăcopul și am început să sap în fata cuptorului, cuprins de frică din pricina acelei greutăți pe care am simțit-o noaptea. Loveam cu putere și adânc cu târnăcopul, așa că m-a auzit femeia argatului. Mirându-se, a venit lângă mine și m-a întrebat:
– Ce faci, părinte econom?
Eu însă nu i-am răspuns nimic, ci i-am făcut numai semn cu mâna să plece. După ce am săpat până la o adâncime de un metru, am aflat niște cărămizi. Și tot săpând așa, am dat de zidurile bisericii. A venit și Demostene și am început să săpăm amândoi, până când am găsit coloana, după cum îmi spusese bătrânul. Atunci i-am spus lui Demostene:
– Acum vei vedea o minune. Voi face trei metanii și semnul Crucii și vei vedea cum pământul din jurul coloanei se va retrage singur.
Demostene însă nu a crezut. Atunci eu am făcut trei metanii și semnul Crucii și – o, minune! – vrrrr, dintr-odată tot pământul s-a retras. După ce a văzut una ca aceasta, Demostene a început să sape cu râvnă dumnezeiască și cu credință. Iată, aceasta este povestirea despre biserică.
Toate acestea Bătrânul Visarion mi le-a povestit plin de lacrimi din pricina emoției.
Monahul Lazăr Dionisiatul, Povestiri dionisiate
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.01.2016, 22:20:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

O minune a Maicii Domnului (13 mai 1988). De o bu*cată de vreme, auzul mi-a scăzut mult, iar de la privegherea Înălțării Domnului (6 mai) și aparatul auditiv s-a defectat. Am încercat alt aparat nou, dar fără succes: cum mișc puțin rotița de intensitate, aparatul țiuie. Trebuie să țin degetul apăsat pe butonul din ureche, ca să nu facă gălăgie, dar auzul este foarte slab și confuz. Azi 13 mai, sculându-mă pentru Utrenie, mi-am făcut cuvenita rânduială și la urmă am adăugat o rugăciune stărui*toare către Maica Domnului, ca să-mi ușureze această neputință, să nu devin povară pentru obște. Apoi am uns urechea cu mir de la icoana Maicii Domnului de la Malevi și de la icoana noastră Prodromița.
Mergând la slujba Utreniei, am continuat în taină rugă*ciunea către Maica Preacurată și către Domnul Hristos, pentru ușurarea acestei neputințe.
Începuse deja Sfânta Liturghie și situația era neschimba*tă. Un gând îmi stăruia în minte: „Numai cere de la Dumnezeu daruri pe care nu le rneriți; rabdă puțin, că așa este voia lui Dumnezeu!” Slujba ajunsese la Sfânta Evanghelie, din care evident nu înțelegeam nimic, căci nu auzeam ce se citește. Deodată aud un pocnet în ureche, în aparat și aud foarte clar glasul preotului, care citea Sfânta Evanghelie. Primele cuvinte pe care le aud, de la Evanghelia Sfântului Ioan: „Până acum n*-ați cerut nimic în Numele Meu; cereți și veți primi!” (Ioan 16, 24). Am luat cuvintele Domnului „Cereți și veți primi", drept răspuns la îndoiala mea. De atunci și aparatul „s-a vindecat”, nu mai facea gălăgie și de unde credeam că nervul auditiv s-a uzat complet, acum aud mulțumitor cu aparatul, și convorbi*rea cu frații, și sfânta slujbă la Biserică.
„Îndurat și milostiv este Domnul! Bucură-te cea plină de dar, grabnică ajutătoare a tuturor ce nădăjduiesc spre tine!”
(Părintele Petroniu de la Prodromu, ediție îngrijită de Preot Constantin Coman și Costion Nicolescu, Editura Bizantină, pp. 342-343)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.02.2016, 22:40:41
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Sfântul Nifon, Episcopul Constanțianei celei din Alexandria :

Într-o noapte, vede fericitul în vis că se afla într-o casă mare și lungă. Deodată, acolo unde stătea într-un capăt, vede doi bărbați negri și amenințători că se repezeau asupra lui, vrând să-l omoare. Ca să scape de ei, a început să alerge cu sufletul la gură spre celălalt capăt al casei, în timp ce negrii îl vânau din spate. În clipa în care și-au întins mâinile să-l apuce, a ajuns dincolo. A găsit o ușă pe care a deschis-o ca un nebun, a dat buzna înăuntru și a închis-o apoi în urma lui cu putere.

Atunci a văzut că intrase într-o biserică a lui Dumnezeu. S-a simțit în siguranță. Într-adevăr, urmăritorii lui nu îndrăzneau să intre acolo. A răsuflat ușurat și s-a liniștit. După puțin timp a deschis cu prudență ușa și a ieșit afară. A înaintat destul de mult, când cei doi negri care pândeau la fiecare colț al casei s-au arătat dintr-odată și au început din nou să-l vâneze. De cum i-a văzut, Nifon, a luat-o iar la fugă acum spre un alt capăt al casei. Și acolo a găsit o ușă care l-a dus și l-a adăpostit într-o altă biserică sfântă. Negrii, descumpăniți, se ațineau iarăși pe la colțuri. Când mai târziu a ieșit și de acolo cu frica în sân, s-a repetat scena dinainte.

Acest vis l-a văzut noapte de noapte timp de o săptămână. Și în timp ce încerca să înțeleagă semnificația lui, Duhul Sfânt i-a vorbit tainic în minte și i-a zis: „Este cu neputință să scapi din cursele demonilor dacă nu te refugiezi în Bisericile lui Dumnezeu și dacă nu te lupți prin rugăciuni și postiri”.

De atunci Nifon se ducea adeseori în biserici – și erau multe și preadesfătate în „împărăteasa cetăților” – și totodată se preda pe sine postului și rugăciunii. Uneori, însă, îl rodea acest gând: „Nu cumva e mai bine ca în loc să alerg prin biserici, să mă așez într-un loc și să cer mila Domnului?”.

Nu a întârziat Milostivul Dumnezeu să-i descopere lui iarăși că de fiecare dată când un om se duce la Biserică să se roage, fie ziua sau noaptea, pașii lui sunt numărați de sfinții îngeri, pentru a fi răsplătiți cu plată cerească în ziua Judecății. Ba încă și cum îngerii păzitori ai bisericilor îi însemnează pe cei care intră înlăuntru, și în fiecare seară transmit puterilor cerești care înconjoară Cerescul Jertfelnic. Atunci îngerii din Cer cu și mai mare râvnă și bucurie își cântă slavosloviile lo, zicând: „Cât de mare cinste este pentru acești oameni faptul că nu încetează ziua și noaptea să-L slăvească pe Preabunul Dumnezeu, măcar că trăiesc în deșertăciunea lumii! Să ne sârguim, deci, și noi mai cu râvnă să slăvim Preasfânta Treime, cântând întreit sfânta cântare”. Aflând Nifon toate acestea de la Duhul Sfânt, se nevoia să se roage neîncetat, refugiindu-se pe cât putea în biserici.
Cat de folositoare imi este invatatura asta...
Reply With Quote
  #9  
Vechi 17.02.2016, 22:22:39
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Arhimandritul Hrisostom Ghelbesi :




În cei 50 de ani petrecuți în Mănăstirea Sfântului Dionisie am văzut multe minuni pe care le-a făcut sfântul însuși. Una dintre acestea s-a întâmplat unui copil de 7-8 ani, din satul Vanato, Zakinthos. În timp ce se juca în via familiei, un vânător își desfășura activitatea în acea zonă. Doar ce văzuse că se ridică o prepeliță și a și tras cu pușca fără să-l vadă pe copil, ce era acoperit de frunzele viței de vie. Din greșeală l-a lovit pe acela în față, mai exact în ochi. Părinții lui l-au dus la doctor, care a spus că trebuie să-i scoată globii oculari, în caz contrar poate să moară din cauza infecției ce va interveni. Într-un final s-au hotărât părinții și doctorul să-i scoată ochii. Copilașul a fost astfel scufundat în întuneric pentru 20 de ani. Orb cum era, cerșea pentru a-și agonisi cele necesare trăirii pe acest pământ.
În fiecare an, la hramul său, obișnuim să-l ridicăm pe Sfântul Dionisie în poziție verticală și să facem o procesiune prin oraș. Atunci mulți bolnavi se așază la pământ pentru a se trece pe deasupra lor cu sfânta raclă. La o astfel de ceremonie, respectivul orb a spus cuiva:
‒ Frate, sunt orb! Nu mă așezi și pe mine pe drum când va trece Sfântul Dionisie? Poate îmi va reda lumina ochilor.
Omul acela bun l-a așezat, iar orbul, când a simțit că sfântul este deasupra lui, și-a ridicat mâinile și a apucat picioarele sfântului și din toată inima i-a spus:
‒ Sfinte al lui Dumnezeu, dă-mi lumina ochilor, ca să te las să pleci!
Responsabilii procesiunii s-au grăbit să-i ia mâinile de pe sfânt, însă acela avea brațele puternice și continua să strige:
Nu, nu-l las să plece! Sfinte Dionisie, dă-mi lumina ochilor!
Dintr-odată a căpătat noi ochi. Sfântul Dionisie pur și simplu i-a dăruit o nouă pereche de ochi!
Această minune mărturisesc că am văzut-o cu ochii mei.



O altă impresionantă minune este următoarea:
O fetiță din California, Statele Unite ale Americii, era paralizată. Avea o problemă gravă la coloana vertebrală. Deseori, atât ea, cât și mama ei, vedeau în vis un călugăr care le invita să vină în Zakinthos, promițându-le că fetița se va face bine.
În cele din urmă, s-au hotărât să vină pe insula noastră, chiar dacă nu vorbeau grecește. Un doctor bun, pe nume Koumanis, vorbind bine limba engleză, i-a spus mamei cuprinsă de nedumerire:
‒ Ați venit din California în Zakinthos? Cine este capabil dintre noi, doctorii de aici, să o vindecăm pe fetița dumneavoastră?
Mama i-a răspuns că au văzut un călugăr ce le-a îndemnat să vină până acolo. Imediat medicul a înțeles despre cine era vorba și le-a arătat să meargă la biserica Sfântului Dionisie. Nu în mod întâmplător a fost faptul că în acea zi era și ziua de prăznuire a sfântului. Au venit așadar la Vecernie, iar în momentul în care am scos racla Sfântului Dionisie în fața ușilor împărătești, deși fetița era paralizată, a făcut un salt și a venit de a îmbrățișat picioarele sfântului, spunând în grecește (pe care nu o vorbea, așa cum am amintit):
Acesta venea în California și îmi spunea că mă voi face bine.
Ce s-a întâmplat atunci nu poate nimeni să descrie. Ce bucurie! Iar mama ei, mulțumind Sfântului Dionisie, a plecat spre casă cu fetița foarte sănătoasă.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 20.02.2016, 00:01:49
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

In vremea în care a împărățit, Leon cel prea Înțelept avea o soție îmbunătățită foarte și sfântă, numele ei fiind Teofana, care s-a sfințit mai de pe urmă pentru faptele ei cele bune, după cum se vede în Sinaxar, în 16 zile ale lui decembrie. Deci mai înainte de a se săvârși Sfânta Teofana, a venit mare boală împăratului, și durere nevindecată, care se zice piatră, că se nasc oarecare pietre înăuntru în mădularul cel ascuns, și astupă drumul udului, și nu poate să iasă udul, pentru care pricină mulți au murit. Așadar, chinuindu-se Leon, s-au adunat toți doctorii și nu puteau să-l vindece. În săptămâna zisă a brânzei l-au strâns durerile atât, încât au hotărât doctorii cum că moare, și au pregătit cheltuielile morții.
Atunci, fericita împărăteasă văzând că nici un doctor pământesc nu putea să-l vindece, a alergat la Cel Ceresc. A intrat în cămara cea împărătească, și căzând înaintea Sfintei Icoane a Maicii lui Dumnezeu, cu credință și cu lacrimi fierbinți se ruga ca să-i dăruiască puțină viață bărbatului ei, până ce ar veni în vârstă Constantin, fiul lor, ca să nu se primejduiască împărăția. Făcând rugăciune, dar, împărăteasa cetății și rugând pe Stăpâna cerului și a tot pământul, a auzit un glas nevăzut zicând: „Nu te întrista, Teofano, că astăzi vine buruiana cea vindecătoare, ca să vindece pe bărbatul tău”.
Aceasta auzind Sfânta, s-a bucurat foarte și, alergând către cel bolnav, îl văzu cum că era în ceasul cel mai de pe urmă, ca să-și dea sufletul, și doctorii au făcut sfat ca să-l spintece. Iar ea le-a zis lor că degrabă vine alt doctor ca să-l vindece, și după multe ceasuri, când socotea cum că de tot a murit, văd că vine degrabă o călugăriță, Agati cu numele, care era în Biserică, și ținând Prea Sfintei Născătoare de Dumnezeu cea din Hrisopighi un vas cu apă din acea vindecătoare, a zis acestea către împărăteasă: „Astăzi când m-am sculat de dimineață și împodobeam biserica Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, am auzit un glas, zicându-mi: «Agati, ia degrabă puțină apă din izvorul meu, ca să duci împăratului să o bea, ca să se vindece și el și să înceteze și durerea Teofanei iubitei mele, care cu lacrimi strigă către mine»”. Deci i-a dat împărăteasa apa celui bolnav și îndată, o! grabnică izbăvire!, cum a băut-o, s-a vindecat desăvârșit, și atâta putere a luat, încât s-a sculat din pat sănătos, ca și cum n-ar fi avut nici o boală.
Minunea aceasta a înspăimântat pe toți, iar împăratul a poruncit de au făcut un praznic de veselie întru aducerea aminte a acestei faceri de bine și mulțumire a Preaslăvitei Stăpânei noastre și a Celui ce S-a născut din ea negrăit, Căruia I se cuvine slava în veci. Amin.
(Din minunile Maicii Domnului )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde