|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Chiar aveti impresia ca va ia cineva in serios pe aici? Dar haideti sa presupunem ca ar fi vorba si de oarece suparare. Ce va mira? Dumneavoastra ati fi foarte multumit daca vine un apucat sa toarne kilometri de materiale care au un singur scop? Anume denigrarea Parintelui Arsenie Boca? Si asta tocmai printre cei care il citesc, il admira, il pretuiesc. Nu va e oleaca de rusine? Va veni ziua, daca o tineti tot asa cu ipocrizia mieroasa si cu nebunia descarcarii monumentului ala de aberatii, cand nu vi se va mai scrie rizind... Sa nu ziceti ca nu v-am prevenit! P.S. La varsta dvs. au mai fost cazuri de folosire rea a deprinderilor de-o viata. Multi oameni care agonisisera cate ceva, intr-o viata de munca (din pacate si de orgoliu nemasurat) s-au trezit goliti chiar pe finishul vietii. Iar astfel de "opere" s-au dovedit cantecul lugubru, cel din urma... Va rog sa va ponderati zelul nebun, domnule doctor! Acum, cat va mai harsaiti papuceii prin casa; ca mai apoi... | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||||
| 
 | ||||||
|  Despre amenințări și... Ortodoxie Citat: 
 Citat: 
 Citat: 
 Citat: 
 Citat: 
 Citat: 
 Și atunci profită vrăjmașii văzuți și nevăzuți de noi. Iată ce scrie despre aceasta în Patericul Egiptean, despre Avva Nichita: Povestea avva Nichita despre doi frați că s-au unit, vrând să locuiască împreună. Și a socotit unul întru sine: „Orice va voi fratele meu, aceea voi face”. Asemenea și fratele celălalt a soco-tit, ca voia fratelui său să facă. Și au trăit ani mulți cu mare dragoste, dar văzând vrăjmașul, s-a pus să-i despartă și stând în tindă se arăta unuia ca un porumbel, iar celuilalt ca o cioară. A zis unul din ei: „Vezi porumbelul acesta?” Zis-a celălalt: „Cioară este”. Au început deci a se certa, iar mai apoi, sculându-se s-au bătut până la sânge, spre cea mai desăvârșită bucurie a vrășma-șului și s-au despărțit. Iar după trei zile s-au trezit venindu-și în fire și făcându-și metanie, măr-turiseau ceea ce fiecare din ei socoteau pasărea cea văzută. Astfel cunoscând războiul vrăjma-șului, au rămas până la sfârșit nedespărțiți.25 Harul prin care Dumnezeu pe toate le zidește, și prin care de toate se îngrijește să devină fericite (fie prin pronie, fie prin judecată), este nevăzut. Vederea (simțirea) minții este altceva decât analizatorul vizual și percepția vizuală. Diavolul ne ispitește prin simțirea sensibilă (cea exterioară) și prin cea inteligibilă (cea interioară, a înțelesurilor), atrăgându-ne mintea de la înțelepciune la plăcerea de creație gustată fără de Dumnezeu. La vederea minții ajung puțini. Însă Dumnezeu poate să se adreseze nouă și prin vederea simțurilor pe Care El le-a zidit. Avem exemplu cu poporul ales care călătorea în pustia Egiptului, câte minuni a văzut deși era cârtitor și pătimaș. Lumina de la Ierusalim este adresată simțurilor, dar, după mărturia celor ce au participat acolo, fiecare o vede altfel, în funcție de starea sa. Sigur că este tot o lucrare a harului, dar adresată simțurilor, fiindcă mintea celor de acolo nu s-a curățit de patimi, nu a trecut prin iluminarea naturală, ca să ajungă la desăvârșire, sau grăirea față către față. Însă cei care sunt desăvârșiți altfel văd lumina necreată, inclusiv la Ierusalim. V-aș da trimiteri la Sfinții Părinți, cu citate, dar sunt unii supărați că postez prea lung, cu prea multe copieri și s-au revoltat. Dacă doriți vreun citat să-mi scrieți. Astfel că și dragul nostru Cezar ahilpterodactil avea dreptate să zică de faptul că harul nu poate fi fotografiat, și doamna Mihaela Dobrin să zică de faptul că harul se poate folosi de lumina naturală care îi este slugă și simbol natural. Discernământul dintre falsele minuni și adevăratele minuni se face, însă, nu după adresarea simțurilor sau minții (și diavolul poate mima lumina necreată înșelând mintea că este harul) ci după învățăturile care decurg din vedenii și minuni și din lucrarea lăuntrică pe care o provoacă. Dar discernământul îl pot face doar cei cu experiență și cu o cunoaștere amănunțită a Sfinților Părinți Ca și în analizarea întregului fenomen al sfințeniei (cinstirea de către mase, facerea de acatiste înainte de canonizare) și minunile pot fi deosebite în funcție de învățăturile scrise, pictate și viața autorului lor, dacă corespunde sau contravine Sfintei Tradiții. Adevărul contează, nu lucrarea exterioară cu faptele ei concrete și simțirile provocate de ele. Fapta bună are un suflet (scopul ei) și un trup (fapta propriuzisă). Fapta e firească dacă are ca scop necesitățile firii, bună dacă are ca scop pe Hristos, rea dacă ne desparte de Hristos. La fel și minunile. Iată un exemplu de minune fabricată la photoshop:  Ne putem da seama și prin luarea aminte la vedere că este o falsă minune, fiindcă fantoma de la Prislop citește un ziar și are o geantă pe umăr. O putem depista, așadar, prin metode naturale. Însă cel mai bine este să o analizăm prin ochiul credinței: mesajul de la Prislop este Ortodox? 
				__________________ Efeseni 5:9 Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate și adevăr.10 Încercând ce este bineplăcut Domnului.11 Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 
				__________________ "Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) | 
|  |