![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
A mai facut afirmatii jenante de genul asta si cu alte ocazii, i s-a atras atentia dar nu pricepe, are o fixatie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iertarea de pe Cruce se articulează cu tema iubirii vrăjmașilor, considerată de mulți trăitori ai credinței din cele mai vechi timpuri și până astăzi culmea sfințeniei. Diaconul Ștefan, martirizat pentru îndrăzneala de a le spune fariseilor adevărul în față, i-a iertat pe ucigașii săi rugându-se pentru ei, precum Hristos în Vinerea Mare. Creștinii cunosc faptul că milostivirea lui Dumnezeu este de necuprins cu mintea. În rugăciunile Bisericii auzim adesea invocarea "... Cel ce ai nemăsurată milă, nespusă și neajunsă iubire de oameni...." și altele asemenea. Dar nu ne facem din asta o nădejde iluzorie, adăpostindu-ne confortabil la umbra ei trândăvia și hedonismul omului trupesc.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 15.02.2016 at 15:16:39. |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Probabil undeva exista ideea ca nu conteaza ce faci, important e sa stii ca poate exista iertare. Ei bine, persistenta cu buna-vointa incele rele duce in cele din urma la o pervertire atat de profunda, incat pana si a cere iertare devine de neconceput. Sfarsitul perseverentei in pacat nu este doar deznadejdea ci poate fi chiar un lucru mai rau: indreptatirea de sine si necredinta. Din dezanadejde mai poti scoate pe cineva - pentru ca mai are inca o bruma din vechile valori, insa din indreptatire de sine si necredinta slabe sanse. Acem si aici pe forum cel putin un exemplu din asta, candva credincios iar acum te poate uimi de fiecare data cand scrie o postare prin profunzimea ratacirii. Poate nu si-a batut chiar ultimul cui in sicriul lepadarii, dar in mod cert trece printr-o tragedie majora. Si nu, nu e nevoie sa fii un soi de Hitler pentru asa ceva, chiar si doar marunte si persistente pacate, nespovedite, trupesti in special si nu doar - duc la chestia asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 15.02.2016 at 15:38:04. |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Din felul in care pui problema, as putea trage concluzia ca zici ca Hristos i-a iertat degeaba pe cei care L-au condamnat.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Cu sigurant ca da, a fost degeaba, daca au continuat pe acelasi drum.
Sau tu ce crezi, ca iertarea pentru o fapta anume inseamna iertare garantata si pentru cele anterioare si cele posterioare faptei respective? Pentru toata viata? Sau ca iertarea, iti schimba automat felul de a fi, te transforma intr-un zombi al binelui, impotriva vointei tale?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#66
|
|||
|
|||
![]()
De unde din ce am spus eu ai inteles tu asa ceva? Arata-mi te rog unde am sugerat eu asa ceva.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#68
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu credeam ca discutam in baza ori in aria invecinata cu experierea personala si colectiva a articolelor din catehism. Deoarece tocmai in incercarea de a trai ceea ce auzim si citim consta "aventura" dreptei credinte a fiecaruia si a comunitatii. Boala si dracii nu ma hartuiesc pe mine, crestinul, pentru ca am lipit frumos cateva citate din catehism pe o coperta de caiet sau pe tabla mnezica a mintii. Razboiul nevazut incepe, insa, de cum incep sa traiesc (sa imi asum si sa incerc sa practic) ceea ce am aflat ca scrie in catehism. Si-mi pare, Alin, ca tu nu ai precizat acolo linia de demarcatie (cine o poate face? fiecare si-o descopera cumva, in propria experienta adeseori imposibil de trait si de inteles in acelasi timp). Ci mai degraba ai dat un exemplu de ce ar putea fi o forma exterioara (gand, da, insa unul exterior/gand-manifestare) a acestei nedesavarsiri launtrice. Imi pare rau ca nu putem dezbate mai la adinc, mai la amanunt delicat, mai la intimitate aceste lucruri. Probabil ca se intampla asa deoarece nu acesta (spatiul forumistic) e locul adecvat pentru asemenea chestiuni. Ori pentru ca in general nu prea stim ce vorbim, desi vorbim la nesfarsit... (Si aici ma refer in primul rand la mine.) |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar si de am fi cu totul curati in actul nostru de iubire iertatoare, cred ca nu putem hotari noi cum vor fi ei judecati. Exceptind pe sfintitii slujitori care au primit prin taina hirotoniei puterea de dezlega si ierta pe pamant si in cer. Si poate nici atunci... Ne putem dori, da, sa fie iertati si sa se bucure de deplinatatea iubirii lui Dumnezeu - precum ne dorim si noua. Dar putem noi, oare, sa fortam mana lui Dumnezeu ca sa ii ierte? Poate ca Domnul, nu-i asa, cuprinde nesfarsite alte lucruri in gandul Lui atunci cand lasa un om sa se perpeleasca la focul incercarilor ori cand il iarta, cand il usureaza. Noi, da, putem si trebuie sa dorim iertarea deplina a celuilalt. Asa ne soptesc si gandul si inima, de suntem compatimitori si de vedem in aproapele un om ca si noi, nedesavarsit ca si noi sau poate chiar mai virtuos ca noi. Suntem fiecare o parte din intreaga omenire. Ce te nedumereste, de fapt, Misuar?...:) |
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce relevanta are faptul ca un pacat singular este iertat, atat timp cat mai exista 9999 care il vor duce la Iad? Vrei poate a generaliza scotand din context si sa emiti "doctrina" ca Dumnzeu ar putea sa ii ierte pe toti si de toate, pur si simplu, din oficiu? Treaba NU functioneaza asa, din motive care mie cel putin mi se par destul de evidente si cel mai usor vizibil e liberul arbitru.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 15.02.2016 at 16:51:15. |
|