![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am vrut doar sa arat ca nu este. Mila lui Dumnezeu e cea care ar trebui sa indemne spre pocainta. Cand indeamna spre pacat este o cumplita deformare a ei. Fiecare om e posibil sa le fi trait pe amandoua, oricum. Important este cea la care ramane.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Daca vrei sa vorbim de "imaginea de ansamblu", eu zic ca nimeni care intelege cu adevarat ce e bine si ce nu, nu greseste de dragul gresitului, sau ca sa faca in ciuda. Deci cel care pacatuieste, crede in sinea lui ca nu e pacat, isi gaseste el scuze pentru care zice ca e ok ce face.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
18. Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer. Desigur, se poate sa fi inteles eu gresit. Nu am certitudinea asta.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY Last edited by Misuar; 15.02.2016 at 20:02:37. |
#74
|
|||
|
|||
![]()
Vedeti si voi ce lucru nelalocul lui se intampla. Un om pacatos si parasit de har, unul care are nevoie mai mult de iertare decat sa ierte (him!, oare?...:), oare se poate separa asa transant?), unul care tanjeste dupa iubirea adevarata decat sa iubeasca (acelasi him de nedumerire), unul ca acesta, iata, indrazneste sa vorbeasca aici cu o hotarare care trimite gandul mai degraba la nebunie decat la intelepciune...
Cat de ciudati sunt unii oameni, adeseori... * Daca scriu aici, din temnita mea, cat mai pot face aceasta, o fac mai mult pentru mine. Poate intrezaresc o lumina, prin dialogurile noastre, imi zic. Si nu stiu de zic bine. Iar daca nu tac, ci ma implic mai mereu, e pentru ca am convingerea (gresita? deliranta?) ca solutiile noastre sunt din/prin participare, iar nu prin ascultare pasiva. Am incredere in implicare, nu in nonimplicare. Fireste, insa, pe de alta parte ca implicarea nepotrivita presupune asumarea unui risc mortal. Stiu, cred aceasta. Zelul nebun nu este de la Dumnezeu. * Cine poate ierta prin puterile lui? Si ce fel de iertare poate fi aceasta? Iertarea lumeasca exista si se manifesta mereu, ce-i drept. Ori asa mi se pare, rasfoind prin istoria lumii noastre. Dar este, oare, aceasta, tocmai acea iertare, dramuita si nutrita de harul lui Dumnezeu? Eu cred acum ca Domnul ne da un har al iertarii care pune lucrarea noastra in cu totul alta lumina. Pur si simplu, a ierta ca om participant la har, constient si voluntar, e cu totul altceva decat a ierta dupa lume. Iertarea dupa om e tambra din sandramaua lumii. Ea nu-i cladita pe stanca jertfei si, ca urmare, nu merge niciodata pana la capat. Pana la sangele propriu, vreau sa zic. Sangele acela al dezicerii (cumplit si fericit fenomen!) de ucigasie. * Simt nevoia, iertat sa fiu, de a aduce aici in discutie dorul de Dumnezeu. Sau dorul lui Dumnezeu. Vreau sa vad cum suna iertarea si pocainta prin filtrul sau prin impreunarea, in noi, a dorului lui Dumnezeu. Vreau sa cant la chitara inimii si a cugetului tema iertarii si pocaintei, in cheia dorului lui Dumnezeu. Cum vor suna toate acestea? Oare la fel ca-n do major? Ori, poate, cantr-un mi bemol?... * Dorul lui Dumnezeu imi pare si el (ca toate celelelate bunatati oferite in dar de Mangaietor) inceput prin har. Precum e, deindata ori cu intarziere, si lucrare omeneasca. Dorul acesta ca dar si ca rod al impreunarii, al frumoasei nuntiri...:) Sa fie, insa, acest dor sfant un fel de atavism? Sa fie un dat care ne constrange printr-un fel de "genetica", asa, mai "speciala" si "sfanta"? Sa ne trezim cu el peste noi precum cu prostu-n casa? ori cu nebunu la geam? Nimic mai fals, cred, despre acest dor! Eu cred, sa fiu iertat, ca el incepe ca o presimtire, ca o adiere usoara, ca un impuls nelamurit (manifestare a tainei fiintei), pentru a continua sau a se stinge, fie si temporar, dupa cum noi il primim si cultivam. Sa iert? Sa fiu iertat? Sa ma las prada sfintei pocainte? Dorul lui Dumnezeu sa ma povatuiasca, mereu! Iar Domnul sa imi dea har pentru a ma infrati pana la capat cu acest dor. P.S. Iertati, fratilor, ca am indraznit, iarasi, sa va vorbesc nebuneste. E modul meu de a va multumi ca ma primiti intre voi. Atat cat voi mai fi ingaduit pe aici. |
#75
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#77
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#78
|
|||
|
|||
![]()
....:) De ce imi intinzi asa frumoasa capcana?
Am vorbit despre mine, sa fiu iertat. |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Ah, nu-i problema oricum. Cred ca mi se potriveste si mie descrierea :)
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=GdANl5mPdNY |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca eu insumi am folosit acest termen (te rog sa verifici), ingaduieste sa raspund.
Zic iertare lumeasca avind in vedere ordinea acestei lumi, care nu este Imparatia lui Dumnezeu. Desi are legatura, intr-un fel pe care eu nu il inteleg prea bine, cu Imparatia. Deocamdata ma refugiez intr-un gand care, poate, i-ar placea colegului nostru Pelerin. El pomeneste mereu de "chipul lui Dumnezeu in om". Din cate am inteles, pentru fratele Pelerin acest "chip" e garantie, e datator de mare nadejde. In fine, colegul stie mai bine cum e...:) In ce ma priveste, cred ca acest "chip" ne poate fi naluca si poticneala. Nu spun ca asa este, ci doar ca poate fi! Dupa cum inclina inima si puterea fiecaruia... Pentru a trece de "chip" la devenire, e nevoie de altceva. Cred ca noi suntem tocmai cei meniti si infericiti sa ne smulgem din "chip" in devenire. Iar a te smulge inseamna: durere, oarescare fineta, daruire.... Si mai presus de toate: incredere. O, cum nu avem (unii dintre noi) farimita de incredere in Bunul Dumnezeu, eu unul nu pricep... Despre mine zic, mai intai. |
|