![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
@flying:
N-am zis că ai fi mințit. Dar există surse dubioase, după cum a arătat și Mihailc. Cărțile indicate nu le am, ca să pot verifica, iar pdf-ul indicat, deși e mai mult decât ce ai indicat inițial, nu putem fi siguri că e autentic. Din puținul pe care îl știu cu privire la subiectul pus în discuție de Pelerin pot să spun doar că în slujbele Bisericii sunt texte din Evanghelii, din Epistole, din Psalmi, Facere, cărțile înțelepciunii, profeți... probabil din tot Noul și Vechiul Testament, dar nu din Apocalipsă. E o carte care este tratată cu multă prudență și nu este considerată necesară pentru credincioși. Sfatul primului meu duhovnic a fost să nu ne batem capul cu ea, pentru că mesajul ei este încifrat și nu e ușor de înțeles. (În mare măsură acesta are legătură cu timpurile istorice foarte tulburi și dramatice în care Evanghelistul trăia.) Drept care până acum am trăit foarte liniștit din punctul ăsta de vedere. :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 21.02.2016 at 21:18:25. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Am citit odata un articol al Ips Vlachos care spunea ca in ortodoxie sunt practic doua talcuiri ale Apocalipsei, ambele scrise de doua personalitati: Sfantul Andrei, Arhepiscopul Cezarei si Capadociei si Episcopul Areta, episcop al acelorasi provincii. Le-ati citit cumva?
Ps. De ce cartea Apocalipsei nu este considerata necesara? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Intrarea Vagonului; 21.02.2016 at 21:34:04. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Unul din cei mai sângeroși persecutori ai creștinilor este Domițian. Îi cade victimă și Sfântul Ioan Evanghelistul, foarte bătrân, retras în Efes. În anii 94-95 el este exilat în insula Patmos. Aici, în stări de extaz, primește el de la Dumnezeu, prin Iisus Hristos, descoperirea (apocalipsa) unor taine pe care le va consemna în cartea menită să încheie canonul Noului Testament și, totodată, să-i reconforteze pe creștinii care vor crede că, în ciuda uriașelor și devastatoarelor ofensive ale răului, binele suprem va triumfa prin Iisus Hristos; întru El se vor bucura atât cei ce au rezistat ispitelor căderii, cât și cei ce au murit mărturisindu-și credința.”
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Perfect de acord cu cele spuse de IPS Anania, asa este, cartea a avut un rol important in acele timpuri, sursa de credinta si nadejde. Cred insa ca ea nu poate si nu trebuie sa apartina preponderent trecutului, pentru ca puterea mesajului ei a ramas la fel si desi crestinii, pana acum, nu i-au vazut implinirea deplina privirea credintei se uita mereu spre ziua intoarcerii Domnului. Eu cred ca este si trebuie sa ramana foarte actuala, si spun asta gandindu-ma la versetele 1.1-3 si 22.10.
Este o carte foarte grea intradevar, profetica si multe dintre evenimentele descrise in ea vor fi probabil intelese abia cand se vor produce dar ma gandeam ca orice om care o citeste,macar odata, nu are cum sa nu ramana in suflet cu adevarul ca ,, binele suprem va triumfa prin Iisus Hristos" cum frumos spunea IPS Anania.Si acest adevar mereu actual da putere in suferinta, nadejde in credinta. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Perfect de acord! Nu stiu de ce dar traim cu impresia ca pe undeva prin slujbele ortodoxe sunt si citate din Apocalipsa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nu bag mâna în foc pentru ce am afirmat. E doar ceea ce îmi amintesc.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin urmare, n-a fost o scriere considerată foarte importantă în primele veacuri creștine, dovadă absența cu desăvârșire a exegezelor patristice pe marginea ei. Această rezervă, cu excepția celor două tâlcuiri (aici dăm credit mitropolitului Hierotheos că doar acelea există), durează până astăzi cel puțin în arealul ortodox.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 21.02.2016 at 22:17:31. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mihailc multumesc frumos pt precizarile facute, de folos si documentate! Citisem o analiza mai larga dar tu ai sintetizat la obiect. Mereu m-am gandit la ceva, plecand exact de la observatia ta, referitoare la ingaduirea de a fi citita in mediul privat. Ea a circulat printre crestinii acelor timpuri, pe logica expusa de Cristian in citatul din IPS Anania. Sa spunem ca acei crestini o citeau in mediul privat. Asta inseamna ca se raportau cumva la sensul textului, foloseau o cheie heremeneutica, chiar una adaptata la realitatile timpurilor lor. Din moment ce multe dintre evenimente nu s-au materialuzat in acele timpuri intelegerea lor isi mai pastreaza valabilitatea (presupunand ca o putem reconstitui) sau cartea se preteaza la o temporara interpretare, perpetua, pana la concretizarea efectiva?
|
|