![]() |
![]() |
|
#301
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Tu si o mana de terchea-berchea gen saccsiv si gabriel-apologeticum. Citat:
Gabriel o trecut prin manastire, cu laptopul si internetul dupa el, dar n-a aflat ce e aia calugarie. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 28.04.2016 at 23:35:30. |
#302
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu, sint cretini care ii vor canonizati pe CZC si pe restul ciracilor. Cum le-au fost fost viata si lucrarea, asa le-a fost sfirsitul. Varianta duhovncieasca a lui GBGS. Totusi, un lucru este cert: tu crezi ca credinciosul trebuia sa fie eretic cu ierarhii eretici si ortodox cin dierarhii sint ortodocsi. Pai dupa tine canci rezistenta orotodxa cind imparatilor arieni le tuna sa arunce ortodoxia la gunoi. Si ierarhii, care dupa tine stiu mult mai mult decit ce-stie-laity (atunci la ce mai este bine sa ai Sf. Scriptura in casa si sa mergi la cateheza, daca tot nu iei decizii, si nici macar nu ai voce ca mirean?) se plecau, si laicii conformisti la fel. La Mihnea si Mihai este perfect de inteles: sint amindoi niste buni catolici, (si oameni exceptionali in sensul pildei samariteanului, dar asta e alta discutie). Daca duc logica ta pina la capt, rezulta ca...Sf. duh Se exprima prin imparatii bizantini, desoeri paricizi, regiczi, curvari, tirani, eretici. Nu? Daca episcopii/patrairhii ascultau de imparat, cu toate toanele lui, sanchi, dogmatico-pioase (vezi aberatiile lui Justinian aproape de finalul vietii, sau pumnul arian imperial in gura episcopilor ortodocsi), si apoi ziceau ca laymen sa asculte de un cler la fel de obedient, unde este "neinsemnaciunea" aceea de constiinta dogmatica? Exemplu: si la macelul de sinod din 449, aka Efes 2, se rostise de catre Disocor si echipa sa de macelari "parutu-sa Duhului Sfint si noua" in momentul redactari finale. Numai ca..la acel sinod au fost omoriti oameni in bataie, la propriu. Anume Sf. Mc. Flavian, sper ca stii. A fost mai mult circ, balamuc si macel decit sinod. Daca nu ar fi fost anulat de Sf. Papa Leon, si sinodul de la Chalcedon, probabil ca nu ti s-ar fi parut nimic eretic si ai fi considerat un sinod la care un batran este lovit cu salbaticie absolut ortodox. Nu, nu este un exercitiu de "daca ar fi fost...", asa cum nu are loc in istorie. Nu. Nu eu sau tu sau Mihai sau mihnea am trait atunci. Evident, au trait altii. Poate chiar asemantori ca si configuratie sufleteasca de noi, cine stie? Si totusi, credinciosii majoritari erau ca oile, doar e ra feudalism, nu? Adica, pina la rasturnarea de situatie care a dus la inscaunarea imparatului Marcian si a Pulheriei, in toata perioada aceea, de mai putin de doi ani, acel sinod era cica ortodox. Asta incerc sa arat: absurdul obedientei oarbe. E oarba, pentru ca aeste obedienta in sine, nu are vreun vector dogmatic. Este lut amorf, nu cristal cu linii clare. Cit de limpede sa ma exprim? Esti catehizat? Atunci ai capacitatea, dreptul si datoria sa recunosti erezia. Nu esti? Atunci nu recomanda ceva atit de banal ca obedienta. Pe lumea asta sint interlopi, securisti si altii care practica o obedienta perfecta: isi omoara si familia la ordin, in extremis. Dar...dpdv crestin, nu sint exemple. tu la o extrema, Antonia si gurii ei internautici la cealalta. Iustin Privu nu isi pomnea patrairhul, fara pricina intmeeiata, adica cam un drob de sare, si cultiva antisemitismul si cipofobia (de ziua sa, marsul ala dement al legiunii, cintat de maici?!). Tu si altii ca tine cultivate ascultarea oarba, de parca am fi termite, si lucratorii nu au ochi compusi ca indivizii regali, nu? A fi episcop nu te face ceva intagibil, ci iti aduce si raspunderi fata de cei pastoriti. Intre altele, si sa nu ii duci in erezie. |
#303
|
|||
|
|||
![]()
Nu ma intelege gresit: apreciez luciditatea ta. Problema este ca, in sine, ascultarea oarba este..oarba. Indiferent cine asculta de cine. Este oarba in sine, intuneric volitiv extrem si suicid al liberului arbitru. Cum de mintea ta nu vede astea?
Ce propun Antonia si maestrii ei, este anarhie pura hulitoare de biserica si pulverizatoare de mintuire. Ambele sint extreme: si serghianismul/ecumenismul, si raskolul. Iustin Pirvu putea fi un sfint, in temeiul anilor de puscarie si duhovncieie acumulate acolo si dupa aceea. Din pacate pentru un intrteg popor de credinciosi, a ales sa fie un clovn al cipofobiei, si un propagator al neofascismului. Dumnezeu sa il ierte! La extrem aceaalta, Nifon al Tirgovistei, la fiecare aglutinare CMB, arunca eclesiologia nu zic ortodoxa, dar crestina in genere, la spate. si la nivelul bazal al maselor, cei ca Antonia si ca tine trageti in directii opuse. Adevarul tragic este trebuie sa ridicam privirea cu smerenie si frica psre crucifix si icoana. Acolo este Garantul unitatii noastre. Sintem toti fii fi sfiice ai bisericii. Sa facem pace si sa asteptam Sindoul din Creta. Abia apoi ne vom face o parere si o vom putea exprima. |
#304
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest topic are scopul de a ne informa reciproc si cam atat. Nu propun nimic, caci oricum cuvantul meu nu are putere. Sa propuna cei care au aceasta menire, dar sa propuna in asa fel incat credinta ortodoxa sa fie aparata de influente nefaste. Eu caut sa inteleg ce se petrece in Biserica mea si sa arat ca ma intereseaza.: |
#305
|
|||
|
|||
![]()
Unii spun ca la acest sinod va aparea un om foarte inteligent, capabil sa-i uimeasca pe toti prin calitatile sale. Sa nu ne bucuram daca va fi asa. In 2020, acesta ar urma sa conduca intreaga lume. Acesta ar fi Antihrist. Si eu sunt curioasa daca va fi asa.
Apoi, legat de 666, daca nu e important, de ce apare din ce in ce mai ostentativ peste tot? Antihrist, fiind un tehnocrat desavarsit, chiar va pretinde pecetluirea tuturor. Iar Apocalipsa ne spune clar sa nu ne insemnam cu 666. Doamne, ce vremuri! |
#306
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aviz amatorilor de 'traditionalism'.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#307
|
|||
|
|||
![]()
Aici ai dreptate; Antonia iar a sarit peste cal cu timpenii saccsiv-like. Cipuri, revelarea lui nea anti, etc. Daca gasca prostologeticum&ex-parnaiasu vieru, monahulteodot si altii sint alternativa la ecumenismul elitist si masonic-based, atunci mai bine merg cu mainstreamul.
|
#308
|
|||
|
|||
![]()
Le-ai gasit scrise in vreun indreptar de spovedanie? Eu am cautat si n-am gasit asa ceva.
|
#309
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Conform semnaturii tale, ti se pare ca ai ajuns la suprema intelepciune distingand binele de rau si, astfel, speri sa te mantuiesti. In aceste conditii iti multumesc ca mie nu-mi ramane decat sa ma rog ca sa disting raul de bine. Hm, ce simplu e!
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#310
|
|||
|
|||
![]()
Călugării din Muntele Athos, răspuns ferm la documentele Sfântului și Marele Sinod Panortodox: ”interpretări care deviază de la dogma ortodoxă”
Sfintele Mănăstiri de pe Muntele Athos au răspuns ferm la proiectele de documente și metodologia Marelui și Sfântului Sinod Pan-ortodox viitor, prin scrisori adresate Comunității Sfântului Munte Athos, care au fost puse la dispoziția publicului. Documentele pregătite pentru viitorul Mare Sinod au fost trimise mănăstirilor din Muntele Athos, de către Patriarhia de Constantinopol, iar pentru revizuirea documentelor s-a decis să se organizeze o intrunire specială a reprezentantilor si stareților celor douăzeci de mănăstiri, programată să aibă loc după Săptămâna Luminată. Asemenea mai multor ierarhi, preoți și teologi, în special din Bisericile din Grecia, Bulgaria, Georgia și Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Tarii, părinții athoniți au răspuns în mod serios și de urgență, atrăgând atenția asupra mai multor probleme, printre care: * Sinodalitatea Bisericii risca sa fie subminata si sustinuta teologic de promovarea primatului (datorită participării limitate a episcopilor și unei autoritati excesive acordate întâistătătorilor fiecărei Biserici locale), * O ambiguitate inacceptabilă în textele pre-sinodale, permițând interpretări care deviază de la dogma ortodoxă, * O încercare a unora de a obține o confirmare pan-ortodoxa a textelor inacceptabile ale Consiliului Mondial al Bisericilor, * Aplicarea inacceptabilă a termenului de “Biserica”, in cazul schismelor și ereziilor. Sursa: http://www.napocanews.ro/2016/05/cal...-ortodoxa.html |
|