Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.07.2016, 12:02:19
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Care majoritate? Acolo au semnat sub 20 de persoane reprezentanți ai cam 30 % din întreaga Biserica ortodoxa din lume. Nu uita ca trebuiau sa semneze toti cei aproape 700 de episcopii cat are Biserica ortodoxa.
Daca 20 de persoane reprezinta 30% din Biserica Ortodoxa, nu prea vad cum e nevoie de 670 sa reprezinte restul de 70%.

Da-o incolo, regula de trei simpla macar ar trebui sa o cunosti.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.07.2016, 05:36:16
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Daca 20 de persoane reprezinta 30% din Biserica Ortodoxa, nu prea vad cum e nevoie de 670 sa reprezinte restul de 70%.

Da-o incolo, regula de trei simpla macar ar trebui sa o cunosti.
putina ipocrizie in mesajul tau.

sa analizam cati episcopi are fiecare biserica ortodoxa. cati au fost prezenti, unde este numarul mai mare, cati are biserica rusa, cati sunt si in biserica ortodoxa din america, care nici macar nu a fost invitata, etc.
cati din biserica romana nu au participat, cati nici macar nu sunt de acord, insa "pozitia lor" a fost reprezentata.... sa fim seriosi. vrei sa faci matematica cu mine? pici examenul, ti-o spun sigur. nu sunt buna la matematica ci foarte buna, matematica e hobby-ul meu.

s
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.07.2016, 01:57:09
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
putina ipocrizie in mesajul tau.

sa analizam cati episcopi are fiecare biserica ortodoxa. cati au fost prezenti, unde este numarul mai mare, cati are biserica rusa, cati sunt si in biserica ortodoxa din america, care nici macar nu a fost invitata, etc.
cati din biserica romana nu au participat, cati nici macar nu sunt de acord, insa "pozitia lor" a fost reprezentata.... sa fim seriosi. vrei sa faci matematica cu mine? pici examenul, ti-o spun sigur. nu sunt buna la matematica ci foarte buna, matematica e hobby-ul meu.

s
Nu si la matematica bunului simt.
Stii cum se zice, sunt mincinosi, mincinosi nerusinati si..statisticieni.

Pe scurt, ca sa nu te mai pierzi in cifre, toata treaba asta miroase a dezorganizare organizata.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 17.07.2016 at 02:00:16.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.07.2016, 15:16:27
Romowe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Aline bro, nu ii pocnesti verbal si pe astia?

Mama lor de indisciplinati, il supara pe unul din casta alatilor, pardon, pe unul din ierarhii dragi lui Alin, care, orice ar spune, trebuie ascultati smirna, mai ceva ca recrutul pe ofiter.
Stii ce imi place la tine? Ca ii ataci pe romano-catolici pentru modul cum chivernisesc ei ideea de acrivie, respectiv pogoramint, dar te uiti cu jind, precum copilasul in vitrina cofetariei, la disciplina catolica, pe care ai aplica-o de numa-numa in autocefaliile ortodoxe.

https://danielvla.wordpress.com/2016...ecumenismului/
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.07.2016, 16:38:36
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Mie îmi este neclară poziția ta: Pe de o parte, simpatizezi cu răzvrătiții din Biserica Ortodoxă (supărați pe ierarhii care se referă la catolici și protestanți ca Biserici). Pe de altă parte, pari a avea simpatii catolice și chiar penticostale, pe care nu știu cum îi consideri vizavi de termenul Biserică – înăuntru, în afară?
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.07.2016, 13:19:51
Romowe
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

CristianR, "razvratiti"? Tu macar ai habar de intemeierea canonica a nepomenirii ierarhului, in caz de abateri dogmatice evidente? Repet, nepomenirte, NU schisma. Cei ce, din alte autocefalii care au facut gestul asta sint probabil intemeiati in ce au facut. Pe de alta parte, sint mai constient decit deopotriva grupul zelotist de pe forumul asta, dar si decit grupul loialist-orbeste fata de "oficiali" (cit detest cuvintul asta, "oficial"), din care va detasati tu si Alin, de riscurile atitudinilor de "ingradire". Ca sa fiu mai clar, avem in fata povestea trista a esfigmenitilor, acei scandalagii din Athon, care au inceput in anii '70 tot prin nepomenire, apoi mosul de atunci din Fanar a reactionat, in "buna" traditie a patriarhilor asa-zisi ecumenici, isteric si supradimensionat, prin tot felul de asedii si blocade, iar "obstea dreptslavitoare" de atunci a reactionat si mai deplasat, iesind din obstea athonita, pentru a intra sub ...omoforul unui "episcop" stilist. Deci, am avertizat si pe alti adepti ai nepomenirii de riscurile extremelor. Unii se roaga cu cei de alte confesiuni, fara ca acel canon sa fi fost abrogat (aici gasca zelotista cam are dreptate; ceva disciplina catholic-style ne-ar prinde bine: e stupid sa incalci canoane, doar fiindca tie, ca ierarh ti s-a pus asa pata, fara ca acel canon sa fi fost abrogat local sau ecumenic; sa fie abrogat canonul care interzice rugaciunea cu "ereticii", si e ok), altii sar pirleazul in Iad, mergind la tot felul de "biserica srl a lu' ortodocsii adevarati din zilele de pe urma".
Pozitia mea este de echilibru, sau daca vrei, de slalom (nu translatare intre tabere, m-am oprit din asta, sint si ramin ortodox for good, chiar daca unul caredetesta deopotriva ascultarea oarba si schisma isterica) printre tabere. Nici ca voi, pentru care orice gest al ierarhiei este ok (ce va mai palce sa va simtiti in siguranta si integrati intr-o disciplina; mie unuia, nu, absolut deloc!), nici ca altii care au efectiv un reflex schismaticsi asculta de tot felul de duhovnici fascisti gen inselatul Iustin Pirvu, Dumnezeu sa ii ierte pacatele. Imi place independenta si libertatea de gindire. De aceea nu ii inteleg niste pe ultraloialistii/"ascultatorii" ca tine si Alin, nici pe istericii esfigmenu-like. A propos, se vede ca odata cu tunderea in monahism oamenii aia sint constant spalati pe creier sa caute o structura ierarhica de care sa asculte {deh, ce numesc eu "bisericisme"}. De aceea tembelii de la esfigmenu, cu steagul negru ca al teroristilor si deviza lor isterica, nu au putut continua singuri o lupta indepdendenta, ci neaparat au cautat un episcop (adica un "episcop" stilist, in cazul lor) in loc fie sa continue cinstit si prin forte prorpii acea lupta, daca chiar credeau in ea, fie sa ceara pocaiti iertare Kinotitei si tipului din Fanar. Nu, ei neaparat voiau un stapin, si au gasit: pseudo-episcopii "bisericii adevarate a lu' zilele ultime a lu' ortodoxia autentica, ultima oferta cu buy back". Deci, nici ca loialistii, nici ca zelotistii.
Ca sa iti raspuind la a doua intrebare: eu simpatizez, pin ala un punct, cum am explicat mai sus, cu adeptii nepomenirii, pentru motive total diferite de bisericismele si babismele lor fanatice si obsy. Motivul meu este dat de filsofia lui Lucian Blaga, de teoria sa cu "matricea stilistica" si partial de filosofia lui Spengler. Foarte pe scurt, matricea stilistica globala, la ora actuala, consta in ruperea granitelor in sensul cel mai larg posibil, si amalgamarea a orice. De acord? Nu ma refer doar la aspectul politico-administrativ, nici pe departe. E un fenomen mult mai vast. Cosmpolitizarea florei a faunei, a solurilor chiar, expeirmente de hibridizari genetice interspecii, eliminarea granitleor familei traditionale, fie prin simpla concupiscenta, fie prin masuri politice "corecte politic", uniformizarea si globalizarea stilurilor de viata, si multe, multe altele. Ei bine, acesta e motivul pentru care sint de parere ca deviza "separati, dar in pace" e o alternativa la un alt simptom evident al acelei amorfizari/uniformizari: ecumenismul proto-sincretist. Dumnezeu este Iubire, deci iubeste diversitatea. Uita-te la felurimea speciilor de fiinte muritoare, al felurimea ingerilor si alator entitati ceresti, la felurimea culturilor (cita mai este). Asa ca o alta felurime este a credintelor la care tin foarte mult. Nu, nu e normal nici ca invremurile "vechi", adica inainte de 1789, cind credinta era deseori motiv de "razboiae sfinte", arderi pe rug si alte mizerii "bisericesco-statale" tipic feudale, dar nici ca acum cind are loc punerea bazelor pentru o fuziune a ceea ce nu trebuie unit. Nu cred, precum fie catolcii traditionalisti, in "cetatea lui Cristos pe Pamint" cu toate ororile ei de persecutie si fanatism, nici precum zelotii orotdocsi neobizantinici care il adora pe Putin si viseaza la un stat teocratic ortodox cit mai aproape de proportii globale, incare ei sa iis faca de cap cu adeptii altor credinte, pardon, sa isi slujeasca mizeria de cauza si "credinta". Ideea de a persecuta alte credinte/moduri de gindire si viata, doar fiindca (iti inchipui ca/ai fost spalat pe creier ca) credinta ta e "adevarata" este de la Vrajmasul. Btw, cauta pe net informatii despre ce "eveniment" a prezidat Patriarhul rus, la sf. sec. XVII, la Moscova. Nu ghicesti? Arderea pe rug s-a practica inca din primul mileniu. Daca esti obiectiv si vrei sa afli adevarul, cauta cu mintea deschisa si inima curata informatii. Inca exista pe internet, in biblioteci, etc.
Omaneii au reflexul nefericit de a adera necritic la un sistem de valori. Energetic, e mult mai greu sa te indoiesti mereu si sa gasesti bune si unele cel putin din argumentele "adversarilor", decit sa aderi negindit si total la o credinta religioasa sau doctrina politica. Prefer sa fiu mereu in garda. Am cautat, m-am framintat ani buni, si acum cred sincer ca ortodoxia e nu doar o credinta ci un mod de viata care urmat corect ne uneste cu Dumnezeu. De aceea nu mai caut. Ceea ce nu ma impiedica sa fiu obiectiv si critic, inclusiv in chestiuni de credinta. Paradoxal, poate si aversiunea mea pentru grupuri organziate cu scop, sau chiar pentru simpla multime, ma ajuta. Adica nu imi place sa fiu doar un cap intr-o mare de capete. Daca mi-ar fi placut integrarea ma faceam politician, daca mi-ar fi placut depersonalizarea, ma facema buddhist.
Asa ca, da, pentru mine si catolicii si penticostalii, si baptistii, si nestorienii sau miafizitii sau o parte din anglicani, si reformatii, etc., etc., sint crestini, desi nu fac parte din Biserica Ortodoxa. Si da, multi din acestia au fost mintuiti, se mintuiesc, se vor mintui, conform cu planul lui Dumnezeu. Acest lucru nu poate si nu trebuie discutat sau respins de vreo autoritate omneasca trufasa, nici macar de unii isterici de la "sfintul" munte.
P. S. Nu m aintelege gresit: eu personal nu cred ca e vreo greseala in ierarhia noastra si patriarhul nostru, adica una dogmatica care sa fie sanctionata de istericii zelotisti. Cu mosul ecumenist din Fanar si gasca lui, ca si cu serghianistul si cezaropapistul si imperialistul patriarh rusesc am o problema...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.07.2016, 13:30:39
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Romowe Vezi mesajul
Cei ce, din alte autocefalii care au facut gestul asta sint probabil intemeiati in ce au facut.
Ai zis deja tot de la inceput. Restul nici n-am mai citit :)

Da' iti propun un exercitiu: pune cate un "probabil" si in restul sentintelor tale si reciteste.

Asa e ca mai bine nu scriai nimic?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 18.07.2016 at 13:34:27.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.07.2016, 13:33:39
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Ascultarea de Biserică nu este orbească nici în cazul lui Alin, nici al meu, nici al multora. Și, într-adevăr, dacă am constata abateri grave, am avea mari semne de întrebare. Până atunci, însă, e foarte important să se păstreze unitatea. Are și ceva dintr-o armată Biserica, nu degeaba se numește Biserică luptătoare cea din care încă facem parte (și biruitoare, a celor mântuiți). Avem o luptă de dus, atacurile sunt din multe părți, inclusiv din interior. Și, ca în orice armată, fără disciplină și fără ascultare nu faci nimic, ești slab, dușmanul te face praf.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.07.2016, 16:30:19
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Romowe Vezi mesajul
Ca sa fiu mai clar, avem in fata povestea trista a esfigmenitilor, acei scandalagii din Athon, care au inceput in anii '70 tot prin nepomenire, apoi mosul de atunci din Fanar a reactionat, in "buna" traditie a patriarhilor asa-zisi ecumenici, isteric si supradimensionat, prin tot felul de asedii si blocade, iar "obstea dreptslavitoare" de atunci a reactionat si mai deplasat, iesind din obstea athonita, pentru a intra sub ...omoforul unui "episcop" stilist. Deci, am avertizat si pe alti adepti ai nepomenirii de riscurile extremelor. Unii se roaga cu cei de alte confesiuni, fara ca acel canon sa fi fost abrogat (aici gasca zelotista cam are dreptate; ceva disciplina catholic-style ne-ar prinde bine: e stupid sa incalci canoane, doar fiindca tie, ca ierarh ti s-a pus asa pata, fara ca acel canon sa fi fost abrogat local sau ecumenic; sa fie abrogat canonul care interzice rugaciunea cu "ereticii", si e ok), altii sar pirleazul in Iad, mergind la tot felul de "biserica srl a lu' ortodocsii adevarati din zilele de pe urma".

A propos, se vede ca odata cu tunderea in monahism oamenii aia sint constant spalati pe creier sa caute o structura ierarhica de care sa asculte {deh, ce numesc eu "bisericisme"}. De aceea tembelii de la esfigmenu, cu steagul negru ca al teroristilor si deviza lor isterica, nu au putut continua singuri o lupta indepdendenta, ci neaparat au cautat un episcop (adica un "episcop" stilist, in cazul lor) in loc fie sa continue cinstit si prin forte prorpii acea lupta, daca chiar credeau in ea. Nu, ei neaparat voiau un stapin, si au gasit: pseudo-episcopii "bisericii adevarate a lu' zilele ultime a lu' ortodoxia autentica, ultima oferta cu buy back".
Pff, asta e reflex schismatic vechi.
Sa vezi ce chestii de te crucesti gasesti in Bisericile Catolice Vechi(schisma pornita dintr-o cauza justa, ca a si zis episcopul melkit Grigorie II Youseff ca declararea infailibilitatii o sa provoace reactii urate. Dar timpul a trecut, si s-au dus pe coclauri dupa aia, prin liberalism social si intrari in inter-comuniuni bizare).


The claims of many within the independent movement to continuity with holy orders, as found in Roman Catholicism, Eastern Orthodoxy and Oriental Orthodoxy, are based, at least in part, on an understanding of apostolic succession held by some within the Latin Church since the time of the Donatist controversy in the 4th and 5th centuries AD. According to those who hold that view, a person becomes a bishop if consecrated in an approved rite by another (validly ordained) bishop even when he is outside the boundaries of Catholicism.

Some independent clergy have undergone more than one ceremony of ordination to priesthood and/or episcopacy at the hands of bishops having different lines of apostolic succession, with a view to ensure a broader and more diverse claim to valid holy orders and apostolic succession. The bishop conducting such a ceremony may use conditional language on the lines of "If you are not already ordained (or consecrated a bishop), I now ordain you (or consecrate you a bishop)". Sometimes, a series of such ceremonies is undergone.

In what is called "cross-consecration", bishops representing different lines of apostolic succession consecrate each other to multiply the claims of each to genuine apostolic succession.

Practices of such nature continue but are perhaps less prevalent than in the past. As an example, Archbishop Peter Paul Brennan of the African Orthodox Church, one of four conditionally ordained to the episcopate on 24 September 2006 by Roman Catholic Archbishop Emmanuel Milingo, who was therefore excommunicated, claims to have been first consecrated on 10 June 1978 and to have been subsequently conditionally reconsecrated several times before participating in the Milingo ceremony.[10][11]

Hugh George de Willmott Newman is a notable example of an individual who was conditionally consecrated numerous times. Over a period of ten years between 1945 and 1955, Newman took part in several ceremonies of conditional consecration and cross-consecration. It was Newman's aspiration that individual bishops would carry not just one or two historic lines or streams of apostolic succession but numerous different lines or streams, converging to form an ecumenical apostolic succession.

Ia de aici. Baietii cu "ortodoxie sau moarte" sunt parfum cu circul lor, prin comparatie.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.07.2016, 17:13:51
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu si la matematica bunului simt.
Stii cum se zice, sunt mincinosi, mincinosi nerusinati si..statisticieni.

Pe scurt, ca sa nu te mai pierzi in cifre, toata treaba asta miroase a dezorganizare organizata.
Probabil ca acum, după sinod, vorbești deja despre bun simt din perspectiva catolica! Ești de plâns și nu-ti dai seama. Dumnezeu sa te lumineze, ca sa afli ce înseamnă bun-simt din perspectiva ortodoxa! Nu te grăbi sa înmulțești sminteala, căci sunt grele chinurile iadului. Sau poate ca ție ți se pare ca și acolo vei fi mare și tare...
Reply With Quote
Răspunde