![]() |
![]() |
|
#181
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
Aștept încă să-mi dai Canonul ăla, de care vorbeai în primul tău post când ai venit pe forum, direct aici în topic. Ai acasă cartea Sfintelor Canoane? Știi cum arată cartea? Sau câte ediții sunt? Care ediție o ai? Despre ce Canon vorbeai? Of, femeie, suflete... mândru, arogant și plin de tine însuți. Dacă ai suferit atât de mult, asumă-ți suferința, caută vindecarea, apoi vei putea sfătui spre vindecare pe alții. Dar nu-i doborâ. Că la fel cum faci aici, faci și în viața reală și acolo nu mai e un prost ca mine, să vină să te tragă de mânecă, că nu faci bine și faci rău Bisericii lui Hristos, dar o să te smerească Dumnezeu minunat... Citat:
Citat:
Hristos n-a băut vin la nunta din Cana Galileii? Dacă ai avea har, ai vedea Adevărul. A băut și la nunta din Cana Galileii și în foișor, la Cina cea de Taină. "Vinul veselește inima omului", spune Scriptura. Și mai spune Duhul Sfânt: "A venit Fiul Omului, mâncând și bând și spun: Iată om mâncăcios și băutor de vin, prieten al vameșilor și al păcătoșilor. Dar înțelepciunea s-a dovedit dreaptă din faptele ei." - Matei 11, 19. Femeie, n-ai har, te rătăcești și amăgești. Ești mințită și la rândul tău minți. Oprește-te. Nu de aici oprește-te, că aici sunt eu, nu scapi de mine. Oamenii ăștia vor fi salvați de ispitirile de aici. Dar oprește-te în viața reală. Dacă omul vrea să se amețească, de dragul iubitei lui, ce-i greșit? Nu e beat, nu e violent, e lucid, vorbește coerent. Sigur ea, în dragostea ei, cu discernământ, cu răbdare, cu rugăciune și post, îl va ajuta ca acele amețeli să fie din ce în ce mai rare. Și mai ales după ce vor avea împreună primul copil, vor fi din ce în ce mai rare. Iar apoi sfințindu-se unii pe alții în Biserică, vor bea cu măsura cea mântuitoare a lui Hristos, în firea omenească, un pahar de vin de 100 de ml ea și 200 ml el, odată la 3-4 zile. Și le va fi bine și se vor mântui. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Iar pe forum nu ne contrăm, învățăm să ne apărăm de demoni, în războiul nevăzut. Iartă-mă și tu dacă te-am supărat, dar a trebuit să am o măsură de asprime cu tine, ți-am spus și în primul post când ți-am răspuns, fiindcă ești în înșelare din cauze mândriei. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#182
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai omule, tu mi-ai povestit toata viata mea pe acest forum fara sa ma cunosti, mi-ai pus in gura minciuni care s-au dovedit a fi ale tale, te pricepi la exegeza mai putin decat te pricepi probabil la apologia alcoolului. Ti-am dat intaietate, caci oricum fata te va asculta pe tine, nu pe mine. Asa ca nu mai suferi fara rost. Controleaza-ti pornirile dictatoriale pe care le ai si comenteaza calm, nu violent si da doovada de decenta si echilibru. Doamne ajuta! |
#183
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sau ei dacă merg, sunt invitați la o nuntă, ce fac? "Nu, noi nu bem vin, că facem pe sfinții." Sfințenia înseamnă mult, mult mai mult, decât poți gândi în decursul a 80 de ani de viață. Peste orice imaginație... Of... Și reamintesc și versetul: "A venit Fiul Omului, mâncând și bând și spun: Iată om mâncăcios și băutor de vin, prieten al vameșilor și al păcătoșilor. Dar înțelepciunea s-a dovedit dreaptă din faptele ei." - Matei 11, 19. Pe lângă vinul de la Cina cea de Taină din Sfânta Joia Mare a Patimilor, băut de Hristos Domnul, pe lângă vinul băut la Nunta din Cana Galileei, pe lângă vinul ce a băut Domnul, la masă cu vameșii și păcătoșii, pentru care a fost acuzat... pe lângă că așa trebuie să fie creștinii, trebuie să aibe, și vor avea dacă urmează lui Hristos, multă măsură și mult bun simț, duhovnicesc, așa vor bea și ei vinul, precum Domnul și se vor mântui. Citat:
Articolul ce l-ai pus aici, soră, nu are nici măcar un singur verset Scripturistic, nu are niciun citat Patristic, nu are un autor cine a scris sau a copiat textul, nu are nici măcar un singur titlu la bibliografie, nu are cartea de unde s-a copiat, o poză a cărții, editura, paginile, nimic, absolut nimic. Cel ce a publicat textul putea pune de la el ce vroia, dar mergem pe bună credință, spunem că n-a pus nimic și luăm textul în întregime de bun. Părintele Sofian Boghiu, nu încadrează beția la desfrânare, decât sodomia, și am spus în ce circumstanțe se dă dezlegarea Sfintei Taine a Căsătoriei, în cazul sodomiei. Iar asta, pentru oamenii care trăiesc în Hristos, nici nu poate fi vorba. Fără să mai amintesc de cazul când el, bărbatul/soțul, își sodomizează soția, cu voia ei, sau cu mai puțină voia ei. Acolo-i alt iad, care duce spre alt abis... Dar e un alt caz, unde nu intru nici câtuși de puțin, fiindcă are alte rădăcini, alt trunchi, altă coroană, alte fructe... Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 01:37:59. |
#184
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Redau si un pasaj care mi s-a parut demn de atentie: Fecioarele s-ar minuna cu siguranță dacă ar ști că în timpul logodnei sexualitatea este pur și simplu inexistentă și că apoi, în viața conjugală, ea evoluează foarte repede, trecând pe un cu totul alt plan decât cel care continuă să preocupe imaginația lor. În unirile armonioase și a căror viziune este nedeformată prin false teorii, are loc o spiritualizare progresivă a sexualității până la atingerea castității conjugale. Trupul nu este ceva ce poate fi despărțit de suflet sau redus la tăcere; el este biosfera în care se întrupează sufletul și care, dacă nu se oferă puterilor lui transfiguratoare, devine mormântul deschis în care sufletul se poate îngropa de viu. Sfântul Augustin spune: „cel ce nu este duhovnicesc până în trupul său, devine trupesc până în sufletul său”. Parafrazând acest cuvânt am putea spune: cel ce nu este duhovnicesc până în sexul său, devine sexual până în sufletul său. Oprirea la jumătatea drumului este un eșec care nu iartă și produce monstruoasele confuzii ale erotismului mistic sau ale sufletului devenit trupesc. |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Și pe lângă cartea lui Paul Evdokimov, care e bună, nu strălucită, dar bună, vă recomand tuturor una strălucită, căci prin Sfântul Ioan Gură de Aur, vorbește Duhul Sfânt, și m-a învrednicit Dumnezeu să o citesc, o găsesc cea mai bună carte ce a-ți citit-o vreodată (eu am citit 3), pentru cei care vor să se căsătorească și au cât de cât o legătură cu Biserica și cu Hristos:
Sfântul Ioan Gură de Aur - Cuvântări despre viața de familie ![]() ~~~ Se zice despre filosoful Socrate, că avea o femeie Xantipa, împovărătoare și flecară și bețivă. Și fiind întrebat de ce rabdă o astfel de femeie, a spus că o are acasă ca loc de antrenament în cele ale filozofiei. "Căci voi fi, zicea el, mai blând cu ceilalți de vreme ce sunt învățat prin ea în fiecare zi, filosofie." Însă eu mă îndurerez acum mult, când păgânii sunt mai filosofi decât noi, deși nouă ni s-a poruncit să-i urmăm pe îngeri. Ba mai degrabă ni s-a poruncit să-L urmăm chiar pe Dumngzeu în ceea ce privește blândețea. Așadar, filosoful zice că pentru aceea având femeie rea nu o leapădă. Iar unii zic că pentru aceea și-a luat-o de nevastă. Iar eu, fiindcă mulți dintre oameni sunt predispuși la prostie, îndemn ca dintru început să facem toate și să ne sârguim ca să ne luăm o soție potrivită și plină de toată virtute. Iar dacă se întâmplă să greșim și să nu ne aducem în casă o mireasă bună și ușor de suferit atunci să-i urmăm acestui filosof și să o educăm pururi, și nimic să nu punem înaintea acestor lucruri. Fiindcă și neguțătorul până nu face înțelegere cu tovarășul său [de călătorie] înțelegere, care poate să-i aducă pacea, nu își pune corabia pe mare, nici nu face altă călătorie. Așadar, și noi să facem toate ca să menținem înlăuntru toată pacea cu tovarășul nostru în călătoria și corabia aceasta a vieții. Căci astfel și toate celelalte ne vor fi liniștite și vom străbate în siguranță marea vieții acesteia. Acest lucru să-l facem și înaintea [problemelor] casei, și a slugilor, și a banilor, și a țarinilor, și a treburilor politice. Și mai de preț decât toate să ne fie ca cea care locuiește în casă împreună cu noi să nu se răzvrătească, nici să fie în despărțire de noi. Căci astfel și celelalte ne vor veni de la sine și vom avea multă ușurare în cele duhovnicești, trăgând cu unire de gând [homonoia] acest jug [al căsniciei]. Și pe toate isprăvindu-le vom avea parte de bunătățile puse deoparte [în ceruri], de care fie ca noi toți să ne împărtășim cu harul și cu iubirea de oameni a Domnului nostru lisus Hristos, împreună cu care Tatălui și Duhului Sfânt slavă, putere și cinste, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin. ~~~ Cuvântări despre viața de familie - Sfântul Ioan Gură de Aur, Traducere: Părintele Marcel Hancheș, Editura Învierea, 2005. Mai aveți aici câteva fragmente din cartea de 220 de pagini: http://www.familiaortodoxa.ro/tag/cu...ta-de-familie/ http://www.ioanguradeaur.ro/carti/cu...ta-de-familie/ și mai ales aici: https://tainacasatoriei.wordpress.co...ta-de-familie/ Și de aici, cred că o găsiți să o comandați: http://www.evanghelismos.ro/carte/33...ata_de_familie Iar la rezultatele căutării acesteia la al doilea rezultat, găsiți, jumate de carte, în format digital. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 02:03:32. |
#186
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Accentul cade pe codependent, el fiind cel care trebuie sa-si restabileasca echilibrul, evitand sa mai supervizeze raul din celalalt. Sfintii Parinti ne invata sa nu vorbim cu diavolii, sa nu-i privim pentru a nu ne imbolnavi.Cam asa si cu monitorizarea raului din celalalt.Daca credem ca raul exista ne vom molipsi de rau. De aceea trebuie sa aruncam la Domnul toata frica, rugandu-ne cu nadeje si credinta si Domnul nu ne va dezamagi. "Purtati-va crucea unul altuia" ne invata Hristos. Din pacate insa se intampla ca foarte multi crestini, crezand ca il ajuta pe celalalt, de fapt ajung sa-si arunce propria lor cruce in spinarea bolnavului. Caci nu este suficienta doar bunavointa, ci mai trebuie si intarire de la Duhul Sfant . Daca ar fi atat de simplu, la ora actuala nu ar fi ajuns familia in criza. Pentru ca toti consideram ca dorim numai si numai binele. Ma uit si la emisiunile astea despre Barnevernet, in care familiilor de romani din Norvegia, Anglia, li se iau copiii. Nimeni nu se gandeste decat ca se face o mare nedreptate in care victime sunt copiii. Si oamenii ies si demonstreaza, dar nimeni,nici chiar Biserica nu impune o zi de rugaciune si post national pentru aceasta situatie grea in care s-a ajuns. Pentru ca aceasta este o pedeapsa de la Dumnezeu, ca sa ne intoarca, sa ajungem de unde am plecat si sa facem totul cu binecuvantare si nu la intamplare. De aceea isi pierd parintii copiii si copiii parintii, nu pentru ca sunt aceia netrebnici, ci pentru ca toti suntem netrebnici si nu ne pasa ca pacatele noastre apasa greu pe intreaga planeta. Ne inchipuim ca nu se baga de seama , ca poate n-oi fi eu cel mai rau, asa ca ce conteaza ce fac eu, conteaza ca ceilalti sa fie buni si sa se indrepteze, nu eu care oricum sunt mai bun ca toti, chiar daca mai gresesc si eu cateodata. |
#187
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inclusiv atunci cand codependentul il mai ispiteste (sau asa i se pare ca ar fi, desi nu-i mereu asa) cu cate o conduita ori situatie dificila, alcoolicul aflat in recuperare stie ca problema e a lui in primul rand, a lui insusi iar nu a codependentului. Invatam sa ne asumam responsabilitatea si sa ne aratam grija pentru viata noastra, mai inainte de a ne arata ingrijorati si responsabili pentru pacatele sau greselile altora... In definitiv noi suntem cei aflati in pericolul permanent al recaderii (cu tot dezastrul pe care il implica aceasta), iar nu sotul sau sotia. Pentru ca relatia de codependenta sa se transforme intr-o relatie sanatoasa iar familia sa ajunga la o vietuire demna de Taina iubirii, amandoi sotii au de dus mai intai o lupta sustinuta cu propriile nedesavarsiri. Iubirea se poate manifesta aici tocmai prin respectul pentru lupta celuilalt. Iar aceasta presupune, mai intai, nesfarsite lectii de rabdare, bunavointa constanta, jertfa... E greu uneori, e teribil de greu sa te ridici din mocirla alcoolismului si sa refaci oscior cu oscior , caramida cu caramida, ceea ce ai distrus zilnic si ani in sir inlauntrul tau si al familiei. Dar Mila si Puterea lui Dumnezeu sunt intotdeauna cu aceia care Il cauta, Il cheama, Il voiesc in viata lor asa cum El Insusi ne voieste in Viata Lui. Alcoolismul pare a fi o cruce grea. E cunoscut ca boala incurabila si cu complicatii infioratoare. E suficient insa ca omul, daca are bunavointa si iubeste pe Dumnezeu si pe semeni macar un strop, sa ramana abstinent in fiecare zi, 24 de ore, si sa voiasca sa deprinda iubirea asa cum ne invata Hristos. Doamne ajuta! |
#188
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
Dar eu știu că lucrează prin oameni, pentru oameni. Dacă te-ai învrednicit de harul Duhului Sfânt, e pentru că are Duhul Sfânt nevoie de dragostea ta, înmulțită în conlucrare cu El, să întărească omul acela dragostea, credința, smerenia, discernământul, virtuțiile, în Biserică. Ți-am spus o taină mare, dar oricum nu se lipește nimic de tine, ești prea mândră. Bine-ar fi să se lipească. Citat:
Citat:
Poftim, cadouri. Există o măsură, unde poți să vorbești cu demonii. Defapt mai multe măsuri. Sfântul Pimen cel Mare, în Pateric, vorbea cu ei, ca să învețe meșteșul lucrării lor și să-i poată birui mai ușor. Și așa-i biruia. Să nu-ți dorești să vorbești cu ei. Prima dată trebuie să-i recunoști. Să știi care sunt gânduri demonice, care sunt din conșiința ta și care sunt din har... Of... Acum ai să fi iar ispitită, dar risc și semăn totuși... Și mai ales... poftim? Tu îi privești pe demoni? (nu diavoli, diavol e unul, iar îngerii căzuți sunt demoni lui) Ai văzut vreo-unul? Cum ai ajuns să-i vezi? Și cum arată demonii? Care categorie i-ai văzut? Cât timp? Ce-ai pățit dup'aia? Și mai ales, apoi... monitorizarea răului din celălalt? Când tu nu ești în stre să vezi răul din tine, tu poți să-l vezi în celălalt? Și dacă-l vezi, cu ce scop? Scopul de a-l vindeca pe celălalt. După ce-ai fost vindecat tu. Poftim? Altă gogoașă... Deci trebuie să crezi că răul nu există? Ca să nu... ne molipsim de rău... Vai mie... Și dup-aia gataaa ! Nu te mai molipsești de rău, nu? :) Ce rețetă simplă ai primit... Oare de la cine? Ți-o place mult, nu? Of... Vai mie... Citat:
Citat:
Citat:
Doamne Iisuse... măi femeie, ce poți să scrii... Așa văd că nu ai avut bunăvoință niciodată. Citat:
Și considerăm greșit? Nu dorim numai și numai binele? Dorim și un pic de rău, nu? Sau cum? Mai mult rău? Doamne... femeie... că numai eu sunt de vină... Citat:
Vai mie... Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 02:42:34. |
#189
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Frate, de ce nu-ti place sa joci fairplay ? 1.Mi-ai cerut citat din scripturi si ti l-am dat, de la Apostolul Pavel, cum ca in betie este toata desfranarea. 2. Nu se da dezlegare pentru nimic, nu exista vreo rugaciune a Bisericii in acest sens, nici macar la adulter nu exista rugaciuni pentru divort, deoarece acest pacat repetat si neindreptat duce singur la dizolvarea casatoriei, caci adulterul a cazut din aceasta binecuvantare a lui Dumnezeu pentru casatorie.Caci Dumnezeu nu da binecuvantare la desfrau, ci la infranare si a avea fiecare sotul si sotia lui. Orice pacat se iarta prin pocainta si femeia trebuie sa accepte continuarea convietuirii cu adulterul (sau sodomitul, etc)si sa se impace cu el, daca acesta se pocaieste. Daca. Mai departe redau citate din cuvantul Sf.Ioan Iacob Hozevitul despre patima betiei: (...) "Este lucru știut că atracția ( bauturii) duce la deprindere, iar deprinderea rea duce la patimă. Cei cari citesc pot spune și la alții, cari sunt mai slabi de fire, dobândind prin asta plată de la Dumnezeu. Despre patima beției Acum voi încerca să scriu despre un nărav mai delicat, care s-ar părea că nu vatămă pe aproapele...Boala aceasta este ținută la un loc de cinste de către lumea răsfățată, care este străină de cuvântul lui Dumnezeu. Mulți o socotesc ca o voinicie și ca un lucru de fală. La o arătare, patima beției se înfățișează în chip de petrecere delicată și nevinovată, pentru aceasta lumea o împodobește cu numiri frumoase. Unii îi zic distracție cu cinste, alții chefuială, iar alții îi zic darul băuturii. Însă pe cât de gingașă îi este numirea, pe atât de sălbatică este ... Sf. Ioan Gură de Aur spune că nu întrebuințarea băuturii pricinuiește beția, ci necumpătarea, care este rădăcina la toate relele. Beția aduce tulburare la minte și la suflet... „Beția este dușmănie cu Dumnezeu”, zice Sf. Vasile cel Mare. Deci oricât de frumos ar căuta s-o numească lumea, beția este un păcat de moarte, patimă înfricoșată și foarte greu de vindecat, care sporește mereu. .. Căci din asta vine distrugerea sănătății, întunecarea minții și îndobitocirea omului. Cel care se îmbată ... se aprinde repede la desfrânare, produce greață și primejdie celor dimprejur. Îi auzi pe unii că se laudă zicând: „Noi bem destul de mult și cu toate acestea ne ținem tari ca fierul. Nu cunoaștem nici o vătămare din băutură!” Așa zic cei voinici cari au fire mai robustă. Și cu adevărat că vătămarea băuturii nu se simte la toți îndată. Din asta mulți prind curaj la băutură și urmează cu chefurile fără frică. Dar tocmai în această părere stă primejdia cea mare. Căci omul văzând că nu se îmbolnăvește din băutura cea multă, prinde curaj și face tot mai multă dezlegare (adică abuz, cum zice lumea). Dar să fie știut că vătămarea cea mare din băutură (adică boala) nu vine îndată, ci se furișează încet-încet, cum face pisica când pândește șoarecele. Sf. Vasile cel Mare spune că năravul beției este demon de la sine dorit, maica răutății, potrivnic virtuții, care pe cel curat îl face destrăbălat, pe cel bărbătos îl face fricos, beția nu cunoaște dreptate și leapădă cuviința. Sf. Ioan Gură de Aur numește beția maica întristării, bucuria diavolului, care naște zeci de mii de rele, ea este nebunie de bună voie, trădarea cugetelor. Cel care se îmbată este mort însuflețit, demon de bună voie, bolnav care nu are crezare, cădere fără de răspuns și sluțenie de obște a neamului omenesc”. Acestea sunt numirile cu care împodobesc sfinții pe cei bețivi. Trebuie să amintim și aceasta, că tot păcătosul poate să-și ascundă păcatul său. .. însă bețivul se vădește ori de câte ori se îmbată. Pentru aceasta și sminteala este mai mare la oamenii care se robesc de băutură. În țara aceasta mai ales, unde necredincioșii (adică păgânii) nu prea folosesc vinul și rachiul, se face mai mare sminteală, când se îmbată creștinii. Căci văzând păgânii cum se îmbată creștinii, se smintesc și hulesc credința Domnului nostru Iisus Hristos. Căci iată ce zic păgânii: După cum este viața creștinilor așa este și credința lor! Aceasta este hulă înfricoșată împotriva adevărului sfânt care se cuprinde în credința noastră. Aici se adeveresc cuvintele Apostolului, care răsună în cartea către romani: „Că numele lui Dumnezeu pentru voi se hulește între neamuri!” (...) Al frățiilor voastre smerit rugător, Ieroschimonahul Ioan Iacob, https://sfioaniacobhozevitul.wordpre.../p2_020_betie/ |
#190
|
||||
|
||||
![]()
Prietenul ei, nu-i bețiv.
Femeie, dute și te culcă, că-i ora 3 noaptea. Ți-ai făcut Sfântul Canon de Rugăciune? Dumnezeu să te miluiască și să-ți ajute. Smerește-te, pentru Domnul și mântuirea ta, smerește-te. Somn ușor.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|