Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.10.2016, 23:43:33
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Iuliu, paginile nu sunt pentru mine, sunt un ajutor pentru cei ce vor să se călugărească. De altfel aici pe forum, n-am venit pentru mine, și în călugărie, nu mă duc pentru mine. Omul decând devine creștin, cel puțin teoretic, ar trebui să înceteze să mai existe pentru sine, ci pentru ceilalți.

Cristian, am citit cu atenție. Mulțumesc pentru jertfa și dragostea ta. Intențiile lui MihailC., sunt bune, spre mântuire, dar modul cum pune problema, cum privește lucrurile, nu ca exprimare, ci ca ideologie, ca filosofie, nu-mi place deloc, mintea lui e ca un mecanism de avertizări, parcă e un matematician care schimbă macazul și devine profesor de retorică, simt printre rânduri, în ce citesc, că expune problemele fără să aducă nicio soluție, nicio rezolvare, iar unele probleme sunt inexistente, doar imaginate de el.
Nu vreaa să despic firul gândirii lui, că trebuie să apelez la critică, cu ajutor scripturistic și patristic, și va trebui să arăt neputințele lui, spre vindecare, primul pas este asumarea sau recunoașterea existenței unor neputințe ce trebuiesc vindecate, de aceea trebuie amintite, vorbit despre ele, de ce există, de unde vin, rădăcina, tulpina, frunzele, fructele și astfel, pe mine mă voi pune apoi în slavă deșartă, și nici nu mă ajută la mântuire, voi fi privit ca un arogant, cum sunt privit de fiecare dată când vreau să ajut, și da, sunt foarte pătimaș, vai mie, am toate păcatele, fie ele cu mintea, cuvântul sau fapta, afară de erezie și apoi nici pe el nu-l va ajuta cu nimic, fiindcă nu-și caută și nu dorește o măsură mai bună.
Oricum are intenții bune, dar atât poate el, atât vrea el, asta-i măsura lui și aceste sfaturi le-a dat. Ultimul a fost cel mai frumos, să se ducă sora aceea, la duhovnic.
Deci chiar și monah dacă ajungi, sau pustnic, diacon, preot, episcop, fiecare își dă măsura lui în Hristos, la fel cum un medic își dă măsura lui în medicină, avocatul în drept canonic, juridic, bucătarul în nebuniile și grandomaniile culinare, etc.
E prea mult de scris și sunt foarte obosit, în plus și mai ales, cei ce vor să se călugărescă, au Noul Testament, au Sfinții Părinți, Sfintele Canoane/Dogme, duhovnicul, conștiința lor, dacă în iubirea lor, nu își dau o măsură "din slavă-n slavă" în Hristos, eu, beșică de puroi, cu ce să ajut? Iar de primit, am primit din acel text a lui MihailC., incertitudini, metode de a găsi probleme, nesiguranță, frică multă și chiar minciuni. Mai bine citesc din Sfinții Părinți, și doresc să mă umplu de râvna lor cea sfântă, să o înțeleg, să o doresc, să o primesc, la o măsură dorită de mine, apoi să o înmulțesc și toată să o dăruiesc.

"vsovi", mulțumesc pentru osteneală, te minți singur și confunzi călugăria cu căsătoria, ești ușor de amăgit, mai ales când refuzi, respingi: smerenia, dragostea, iertarea, mulțumirea și peste toate, lovești Biserica lui Hristos, oițele și mântuirea lor, ca și pe-a ta.

Iertați-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 21.10.2016 at 23:46:25.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.10.2016, 01:31:23
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Igor asta ti-am spus si eu ca nu ai scris pentru tine ci ai scris ca un invatator sau profet. Pentru ca asta te crezi, tu vrei sa fii vedeta. Crezi ca stii foarte multe si ca altii au de invatat de la tine.

Dar daca feedback-ul pe care il primesti nu este pe masura asteptarilor, nu crezi ca este posibil sa nu fii chiar potrivit pentru a fi invatator ? De asta ti-am spus ca ai nevoie sa te smeresti un pic si sa intelegi ca nu iti este potrivit rolul de vedeta.
Nu doar tu trebuie sa revii cu picioarele pe pamant. Si altii si chiar si eu avem momente in care ni se urca gargaunii la cap si ne credem mai destepti decat suntem si in masura sa le spunem celorlalti cu ce se mananca orice pe lumea asta. Toti trebuie sa intelegem ca nu suntem chiar asa de destepti si ca nu ar fi rau sa ne dorim o statuie mai mititica, nu cea mai mare din tara macar daca nu din lume. :)
La tine e doar mai evidenta dorinta asta de a face lucrul pe care ( in opinia mea) nu esti potrivit sa-l faci ( sa-i inveti pe ceilalti ). Cred ca mai mult pacatuiesti incercand sa faci asta pentru ca s-ar putea sa obtii exact efectul contrar - sa-i faci pe oameni sa se departeze de ortodoxie mai degraba decat sa se apropie.

Sa stii ca apa este necesara vietii si daca nu bei apa mori. Dar mori si daca bei mai multa apa decat trebuie - mori mult mai repede decat daca nu bei apa deloc. In cateva ore creierul s-ar putea sa cedeze.
In opinia mea, asta faci tu. Crezand ca esti potrivit sa-i potolesti omului setea, il indopi cu apa. Eu zic sa te gandesti bine la ceea ce faci si sa te gandesti daca nu-i mai bine sa iti cauti un loc mai modest. Cred ca sunt destui oameni cu har care pot potoli setea celor care cauta apa de baut. Recunosc ca nici eu nu ma numar printre ei dar nu am scris niciodata in felul in care o faci tu, nu m-am crezut niciodata potrivit pentru rolul acesta.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.10.2016, 03:45:32
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Igor asta ti-am spus si eu ca nu ai scris pentru tine ci ai scris ca un invatator sau profet. Pentru ca asta te crezi, tu vrei sa fii vedeta. Crezi ca stii foarte multe si ca altii au de invatat de la tine.
.
Pai asta e problema, dorinta de a iesi in fata depaseste cantitatea invataturii, ca daca e sa vorbim si de calitate care e mult in urma.

Ce e bun: se vede ravana, dar exista ravna buna si ravna ne-buna si chiar si una nebuna.

Cand ajung sa inveti impotriva a ceea ce Invata Biserica: Augustin nu mai e fericit ci un fericit-eretic, Sf. Ap. Pavel devine purtator de felon sau Duhul Sfant intra in prosoape si magari, Sf. Scriptura devenind talmacita in cele mai nastrusnice feluri, nu e greu sa vezi ca e o mare problema acolo care depaseste ordinarele pacate ale gandirii in care inevitabil toti mai cadem.

O astfel de "ravna" mai gasesti doar la sectari, care vor sa-i mantuiasca pe toti, da' daca se poate cat mai original, fie si pe langa Corabie in ultima instanta
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 22.10.2016 at 03:47:54.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.10.2016, 12:43:10
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Igor asta ti-am spus si eu ca nu ai scris pentru tine ci ai scris ca un invatator sau profet. Pentru ca asta te crezi, tu vrei sa fii vedeta. Crezi ca stii foarte multe si ca altii au de invatat de la tine.
Dar daca feedback-ul pe care il primesti nu este pe masura asteptarilor, nu crezi ca este posibil sa nu fii chiar potrivit pentru a fi invatator ? De asta ti-am spus ca ai nevoie sa te smeresti un pic si sa intelegi ca nu iti este potrivit rolul de vedeta.
Nu doar tu trebuie sa revii cu picioarele pe pamant. Si altii si chiar si eu avem momente in care ni se urca gargaunii la cap si ne credem mai destepti decat suntem si in masura sa le spunem celorlalti cu ce se mananca orice pe lumea asta. Toti trebuie sa intelegem ca nu suntem chiar asa de destepti si ca nu ar fi rau sa ne dorim o statuie mai mititica, nu cea mai mare din tara macar daca nu din lume. :)
La tine e doar mai evidenta dorinta asta de a face lucrul pe care ( in opinia mea) nu esti potrivit sa-l faci ( sa-i inveti pe ceilalti ). Cred ca mai mult pacatuiesti incercand sa faci asta pentru ca s-ar putea sa obtii exact efectul contrar - sa-i faci pe oameni sa se departeze de ortodoxie mai degraba decat sa se apropie.
Sa stii ca apa este necesara vietii si daca nu bei apa mori. Dar mori si daca bei mai multa apa decat trebuie - mori mult mai repede decat daca nu bei apa deloc. In cateva ore creierul s-ar putea sa cedeze. In opinia mea, asta faci tu. Crezand ca esti potrivit sa-i potolesti omului setea, il indopi cu apa. Eu zic sa te gandesti bine la ceea ce faci si sa te gandesti daca nu-i mai bine sa iti cauti un loc mai modest. Cred ca sunt destui oameni cu har care pot potoli setea celor care cauta apa de baut. Recunosc ca nici eu nu ma numar printre ei dar nu am scris niciodata in felul in care o faci tu, nu m-am crezut niciodata potrivit pentru rolul acesta.
Eu zic sa te gandesti bine la ceea ce faci si sa te gandesti daca nu-i mai bine sa iti cauti un loc mai modest. Cred ca sunt destui oameni cu har care pot potoli setea celor care cauta apa de baut. Recunosc ca nici eu nu ma numar printre ei dar nu am scris niciodata in felul in care o faci tu, nu m-am crezut niciodata potrivit pentru rolul acesta.
Ce întărire e asta? Ce dojană-i asta? Ce cuvinte străine de Hristos sunt astea? Asta-i măsura ta? Atât vrei? Atât poți?
Dacă vroiam să fiu preot, aș fi fost preot din timpul facultății, cum e și canonic, puteam să mă căsătoresc încă din seminar, alegeam una din cele vreo 2-3 cărora le era drag de mine, o amăgeam, mă căstoream cu ea, fără s-o iubesc prea mult, numai să alerg după preoție.

Și ajungem preot și eram "vedetă", în parohie. Sfinții nu sunt "vedete"? Nu oare trebuie să dăm o măsură cât mai bună, repet, cât mai bună pentru mântuirea noastră și a aproapelui nostru, care-i orice om? Și să-i avem exemple pe Sfinți, pe Domnul Hristos, "vedeta", și să-i urmăm? Nu suntem vedete dacă vrem asta? Și facem asta? Pentru unii vedete, pentru alții nebuni, dar eu o numesc starea de normalitate. Singura normalitate, unica și adevărata normalitate, este viața în Hristos, cu luptă pentru o măsură cât mai plăcută lui Hristos. Că spune Domnul: "Eu n-am venit să mi se slujească, ci am venit ca să slujesc". Deci acea măsură care-o dă fiecare este... "vedetism"? Nu. Și-atunci ce facem? De ce ne adunăm aici pe forum? Dacă unii cred că ne adunăm aici ca să ne etalăm ceea ce practic nu-i al nostru, ci al Domnului, aceia sunt în înșelare demonică, în mândrie, în neputință, nemulțumire. Și între preoți există o invidie a unora pe alții, nerostită, că un preot e mai bun ca altul. În loc să învețe de la el, să-și înmulțească râvna și lucrarea, ori devine indiferent, ori motivează aiurea măsura lui cea puțină, ori direct luptă împotriva celuilalt preot. Astea-s înșelări.

Deci starea de normalitate, măsura, nu sunt vedetisme. Când am citit în seminar (eram a 10-a) Tratatul Sfântului Ioan Gură de Aur, "Despre Preoție", îl am în raft, la capul meu, și acum, la jumate de metru de mine, deci am încremenit de frică și emoție, mi se făcea părul găină pe tot corpul, la fiecare magină, de aceea am și ales facultatea de teologie didactică, nu pastorală, fiindcă nu vroiam să mă fac preot (am făcut pastorala, când am fost cu fosta mea prietenă, vroiam preoție, dar ea n-a vrut să tragem la același jug) deci îmi este frică de preoție, efectiv, îmi este frică de rugăciune, când ești conștient că faci cel mai mare lucru de pe pământ, să fi creștin, o vai și să fi preot, o vai, să te rogi Domnului, adică să vorbești cu Creatorul, să-ți îmbunătățești măsura prin rugăciune, și o vai să slujești pe alții care au nevoie de tine, ca preot, acestea sunt adevărate taine, din Universul infinit al Domnului.

Deci când am văzut cum a fugit Sfântul Ioan de preoție, 7 ani în pustie și cum s-a îmbolnăvit, abea s-a însănătoșit și înainte de asta, fiindcă i-a fost plătit de Sfântă mama sa Antuza, școală înaltă și bună în vremea aceea, din banii tatălui lui, (școală care azi e gratuită, facultatea în orice domeniu, cum să nu alegi teologia? măcar ca și cultură generală) și fiindă erau puțini creștini, păgânismul încă înflorea atunci și nu se găseau candidați atât de buni ca el, chiar dacă Sfântul Ioan a fugit de preoție, totuși au venit să-l caute și din ascultare și multa lor râvnă și insistență, l-au amăgit practic, l-au înșelat că-l vor face diacon și l-au hirotonit preot, iar de acolo apoi, văzând măsura, râvna și dorința lui, poporul l-a ales, episcop al Constantinopolului. Iar de acolo lupta lui cu împărăteasa însăși, și alte biruințe ale lui, se cunosc. De aceea eu știu că nu doar că nu sunt vrednic, dar nu sunt oare atât de mulți alții, mult mai vrednici ca mine? Toți sunt mai vrednici ca mine! Nu mă fățărnicesc, așa este. Ce frumos slujesc și se jertfesc 99% dintre preoți. Mai eu lipsesc... fix eu, precis...(ironie)

Sfântul Vasile cel Mare, la fel, el la 29 de ani, nici nu era măcar creștin, nu era botezat. Se botează la 29 de ani, și după botez, pleacă direct în pustie, apoi la 1 an după, la 30 de ani, scrie Regulile monahale, după care se va ghida Biserica timp de 1600 de ani și se ghidează și astăzi. Apoi pornește și deschide vasiliadele, pentru prima dată pe pământ, deschide un spital, un orfelinat, un azil de bătrâni, o cantină socială și un adăpost pentru orice nevoiaș. Apoi după alt puțin timp, scrie Molitfele împotriva diavolului, exorcizările.
Ce-ar fi fost să-l întrebe unii și alții, frații și colegii de la studii, că și el avea studii înalte, a fost coleg cu viitorul împărat Iulian Apostatul, deci la 29 de ani, după Sfântul Botez când pleca în pustie, să-i spună: "Măi frate Vasile, ești proaspăt botezat, nu crezi că ești prea mândru, să mergi în pustie? Ești vedetă? Stai liniștit, coboară cu picioarele pe pământ." sau "Ce? Ai pornit să dechizi vasiliadele? Revino-ți. Te lupți cu morile de vânt. Crezi că tu schimbi lumea? Măi băiatule... vino-ți în fire." sau "Ai scris blesteme împotriva diavolului? Deci gata, tu chiar ești deplasat, ești dus de acasă, ești psihopat, ești patologic. Ai 31 de ani și tu scrii blesteme împotriva diavolului? Ești bolnav mintal." etc.

Deci repet, n-am cerut nimănui nimic, nici diaconie, preoție, nimic. Și nici de-acum înainte nu voi cere nimănui nimic, ba din contră, vreau să fug dacă cineva se gândește să mă hirotonească ceva. Nu sunt nici citeț, mă străduiesc să fiu un simplu creștin, mirean. Și eșuez lamentabil. De toată jena și de tot râsul sunt. Abea mă rog câte ceva. Și eu să vreau ce? Nu vreau preoție, nu vreau și nu pot fi "vedetă", nu vreau să învăț pe ceilalți, scriu doar ce se știe, ce știm preabine, pentru a fi de folos, dar mă opresc și din asta, că oameni nu vor, iar dacă nu vor să primească, nu-i obligă nimeni să-i mântuiască, să le dea Împărăția cu forța. Tocmai, fiindcă nu vreau să îndop pe nimeni cu apă, și cu nimic, au atâta belșug de învățătură și binecuvântare, eu nu mai vreau să aduc nimic nou. Dacă ce este deja, nu este dorit, urmat, trăit, dăruit, ce să mai fac eu, atunci? Nu cred că sunt potrivit pentru "rolul" de preot, că repet, abea poate voi fi potrivit pentru rolul de creștin. Ce taină, ce minunat este să fi creștin.

Deci când noi știm ce prigoană, ce secerare este în Biserică, ce multă cădere, ce balaur imens se vede la orizont că vine, ce înșelare, ce abis de iad, cum n-a fost nici în timpul comunismului, cum spune Scriptura, la sfârșitul veacurilor, Biserica va fi prigonită cum n-a fost și cum nu va mai fi." Fiecare set de prigoană este cum n-a fost și nu va mai fi, tot mai crunt, dar totuși creștinii cei drepți, ortodocși, Biserica, Sfânta Liturghie, a ținut pământul. Pentru cei ce vor să se pocăiască, ține Dumnezeu pământul, pentru "nebunii" din mănăstiri, din pustiuri sau din sfințitele apartamente, ale iubitorilor de Aghismă, Anaforă, Tămâie, Mir, Lacrimi, Icoane, Noul Testament, Biblia, Cărțile Sfinților, pentru aceia ține Dumnezeu pământul.
Și tu vi și vorbești de vedetisme. Nu-i bine. Nu-i voie. Avem nevoie (nu eu, vai mie) de cât mai multe "vedete", cât mai mari, cât mai mulți atleți ai lui Hristos, cât mai antrenați, de oamenii iubirii, ai dojanei, ai mărturisirii, ai iertării, ai soluțiilor, să le pese, să acționeze, ai ascezei, asceți, oameni ai răstignirii, ai dăruirii, ai rugăciunii, smereniei, discernământului. Așa să fie creștinii. Toți! Sau cât mai mulți. Așa să se molipsească unii de la alții. Așa să înflorească în Hristos !

Matei 5 :
13. Voi sunteți sarea pământului; dacă sarea se va strica, cu ce se va săra? De nimic nu mai e bună decât să fie aruncată afară și călcată în picioare de oameni.
14. Voi sunteți lumina lumii; nu poate o cetate aflată pe vârf de munte să se ascundă.
15. Nici nu aprind făclie și o pun sub obroc, ci în sfeșnic, și luminează tuturor celor din casă.
16. Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, așa încât să vadă faptele voastre cele bune și să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri.

Iertați-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.10.2016, 02:10:06
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
... vai mie, am toate păcatele, fie ele cu mintea, cuvântul sau fapta, afară de erezie ...
Daca prin erezie intelegem sa vorbim in cuvinte diferite decat cele din cateheza, atunci poate fi asa precum zici. Nu cunosc foarte bine invatatura de credinta, nu am studiat la modul impecabil (precum colegul Catalin, de exemplu, care umbla cu cateheza pe paine in loc de unt si gem), nu sunt sigur ca mi-am insusit nici macar intelectual putinul pe care l-am studiat etc. Dar am inteles, cu vremea, ca erezia apare tocmai la aceia care cred (nu stiu in ce baza definitiva) ca ei au inteles bine Cuvantul iar ceilalti nu au inteles...
Ereticii, cred eu, au intotdeauna convingerea ca invatatura lor formala, livresca, in orice caz nedeplina (si cine poate fi sigur sub soare ca detine Invatatura deplina?) tine loc de cinste - indiferent de roadele acesteia in vietuirea lor concreta.

Acuma, sa cunoastem Cuvantul... ehe, e lucru mare.
A desparti invatatura de credinta de toata vietuirea crestina cred ca este, deja, inceputul ereziei.
Oare cuvantul drept, in duhul Evangheliei, poate fi asteptat de la unul care desparte, fie si pe ici pe colo, vorba de fapta? Oare de la un neintelept ori de la un om nedeplin imbunatatit putem astepta cuvant deplin spre invatatura crestineasca? Te intreb si ma intreb.

Asa incat, tocmai siguranta asta a ta ca, pacatuind neincetat si felurit nu te abati, totusi, de la invatatura dreapta... mie imi da serios de gandit. O fi posibil, nu zic nu, dar cum se poate asta, totusi?...
Sa fie Evanghelia doar un text pe care il poate baga in gusa orice neispravit? Si gata, dupa ce l-a ingurgitat, s-a facut bun invatator? (intreb asta asa, de principiu, nu neaparat cu referire la tine)

Igor, fara a stapani fenomenul dar fiind mereu in cunostinta de cauza, am zis repetat pe forum ca noi cei de azi suferim de livresc si rationalism, printre altele...
Adica avem asa o credinta intelectualizata, de te doare mintea. Doctori suntem!, docenti in invataturi deastea telectuale, insa cand e vorba sa distingem dreapta de stanga ne incurcam lesne... Cu atat mai rusinos si pagubos cand nici macar nu banuim ca asa ni se intampla...
Ce sa fie asta, daca nu tocmai dovada concreta, practica, a ereziei! Crezi ca eretic e doar acela care nu stie Crezul pe de rost? Iar cel de-l stie, totusi, crezi ca e scutit de erezie?...
Aminteste-ti, intrucat ai citit mai multa Patristica decat mine, ca inceputurile ereziei au stat mereu intr-o vietuire precara/ intr-o practica nedesavarsita, intr-o poticneala efectiva ici sau colo.
Voim invatatura dreapta? Vrem sa fim siguri ca nu suntem in erezie? Atunci sa luam aminte cum vietuim, mai intai. Proba bunei si temeinicei invataturi este dovedita prin dreapta vietuire. De esti sigur ca o ai pe aceasta, atunci te felicit: probabil ca poti fi bun invatator crestin.

P.S. Eu stiu ca sunt invatator prost tocmai pentru ca imi scrutez vietuirea si asta imi e reper bun. Ca mai fac pe aici galceava, e altceva. Nu am pretentia ca sunt invatator, decat in unele mici chestiuni, pe care le-am asimilat binisor. Si, inca, nici acolo nu am certitudine deplina, iti marturisesc! Fac valva doar din neputinta de a-mi controla pohta de galceava, asta-i tot. Dar constiinta limitelor mele grozave o am. Si nu ma mandresc deloc cu asta...
Deci iti propun sa te intrebi serios: oare chiar poti afirma cu siguranta deplina ca nu esti pandit de erezie si ca te-ai inaltat suficient de sus si de stabil asupra eresurilor?...
Gandeste-te bine! Daca binevoiesti.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.10.2016, 16:04:17
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Daca prin erezie intelegem sa vorbim in cuvinte diferite decat cele din cateheza, atunci poate fi asa precum zici. Nu cunosc foarte bine invatatura de credinta, nu am studiat la modul impecabil (precum colegul Catalin, de exemplu, care umbla cu cateheza pe paine in loc de unt si gem), nu sunt sigur ca mi-am insusit nici macar intelectual putinul pe care l-am studiat etc. Dar am inteles, cu vremea, ca erezia apare tocmai la aceia care cred (nu stiu in ce baza definitiva) ca ei au inteles bine Cuvantul iar ceilalti nu au inteles...
Ioane frate... Respect și închinăciune vârstei frăției tale. Dar ia seama să nu ajungi la bătrâneți rușinoase, lipsite de Hristos. Ești un ecumenist ascuns, pregătit și în fiecare zi te antrenezi în ideologia gândirii și exprimării pentru o unirea mincinoasă între erezia catolicilor și Biserică, cu scopul aducerii apoi acolo și pe protestanți și neo-protestanți. Poate nu direct, dar indirect, dorești asta, te simt, citindu-te printre rânduri.
Revin.
Deci dacă tu nu cunoști învățătura de credință, precum tu bine spui (rău spui) atunci cum vei cunoaște ce este erezia? Și unde este? Și cum să te porți cu ea? Și cum să o vindeci? Și cum să te ferești de ea? Tu și turma lui Hristos, oițele? Cum vei reuși asta? Dacă vei reuși. Dacă vrei, dacă îți pasă. Ce scopuri ai? Ce țeluri? Dar mijloacele, ce mijloace ai? Ce vrei să ai? Cum te daptezi? La ce? Ce este adaptarea? Ce este propriuzis, prin ochii iubirii, erezia? Căderea, nemulțumirea, mândria, lăcomia, lipsa ascezei, dialogul, blândețea, dojana, discernământul, duhovnicia, ce sunt acestea? Ca mădular al Bisericii, ce, cât și cum faci pentru mântuirea ta și a celorlalți apropiați ai tăi? Aproapelui tău? (orice om)...
Ioane frate... Psihologia asta, îți consumă mintea cea dreaptă în Hristos... în loc să te slujești de ea, pentru mai binele turmei Domnului... Măsura...

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Ereticii, cred eu, au intotdeauna convingerea ca invatatura lor formala, livresca, in orice caz nedeplina (si cine poate fi sigur sub soare ca detine Invatatura deplina?) tine loc de cinste - indiferent de roadele acesteia in vietuirea lor concreta.
Biserica !
Amin !
Biserica, sub soare, deține învățătura deplină.
Biserica primește în Duhul Sfânt, toate soluțiile de care are nevoie omenirea în acea vreme, fie orice secol, soluțiile economice, sociale, distributive, și de orice natură și formă și organizare. După descoperirile pentru mai binele omenirii, pe care Domnul îngăduie în libertatea desăvârșită dăruită tuturor oamenilor, să le aibe, să le dețină, cât timp este credință și dragoste pentru toți oamenii.

Dar cine să vrea soluțiile Bisericii? Nu le vor. Le urăsc. Fiindcă Biserica vindecă. De lepra sufletului, mândria, lăcomia, aristocrația, preluate chiar de Biserică, prin care au căzut, atunci Apusul, sub papalitate sau papalism, iar azi în dorirea celor materiale, care ar trebui organizate în milostenie și dăruire.

Biserica vindecă "supraviețuirea celui mai în formă" (darwinismul evoluționist), a celui mai tare față de cel mai slab, Biserica vindecă dorința ca cel superior să se hrănească cu cel inferior, cum dă exemplu din natură, Charles Darwin. Nu, noi nu suntem animale. Nu ne comparăm cu animalele. Deci oamenii, vor să se vindece de Biserică.

Când unui alcoolic nu-i dai alcool, intenționat și supravegheat îl ții departe de alcool, va deveni violent. Mai ales unui drogat. La fel, când celor bolnav de dorința îmbogățirii materiale, bolnav de bani, de putere, stăpânire, conducere, când acelor oameni, le iei banii, le împarți puterea, (le-au împărțit deja puterea, politic, celor care doar cred că au vreo putere) deci le iei banii ca să-i dai la alții, muritori de foame, și când nu le mai dai posibilități să-și facă rău unii altora (prin tehnologie militară, de exemplu), vor sări ca arși, vor îndepărta totul, pe toți care-i vor să-i despartă de patima lor, chiar cu violență îi va îndepărta.

Cum să iei banii celor mai bogați, să-i dai la muritorii de foame? "Contractul de proprietate", nu? Filosofia lăcomiei. Oh, câte-aș spune... Dar cine ascultă? Cine împlinește? Cine caută mântuirea mai mult ca mine? Cel care iubește pe Domnul mai mult decât Îl iubesc eu. Pe forum cel puțin, nimeni din voi, nimeni nu iubește pe Domnul mai mult ca mine. Și mă întristez de asta...
De aceea nu vor soluțiile Bisericii, nu vor pe Domnul. Că nu vor să se vindece.

De aceea, orice și oricine nu este în Biserică, este în erezie. De aceea nu se vor mântui. Că nu vor pe Domnul și își fac proprii domni, hristoși mincinoși, slujind întunericul, în măsura fiecăruia. Nu Domnu-i bagă-n iad, ei singuri se pun acolo. Începând de aici, din viața asta, care este posibilitatea fiecăruia de redobândire a Raiului. Nu Domnul i-a dat afară pe diavol cu ai lui, singuri sau dat afară. Apoi Domnul l-a reprimit, oridecâte ori vrea să vină, să revină. Îl vedem pe diavol, înapoi în Rai, ispitind pe Adam și Eva, îl vedem pe diavol înapoi în Rai, "sfătuindu-se" cu Domnul, despre Iov, îl vedem pe diavol, cerând de la Dumnezeu Tatăl, pe Apostoli, să-i cearnă ca pe grâu, iar Hristos, zice chiar El, s-a rugat să nu piară credința lor. Deci singur să dă afară, de fiecare dată. Se excomunică.

De accea apocatastaza lui Origen e erezie. Fiindcă vrăjmașul are inima împietrită, nu mai vrea în starea de har, că știe cum e acolo, știe ce-i acolo, de acolo a căzut, acolo îi e permis să revină oricând, și refuză, luptând cât de bine poate, în limitările lui, fiind creat de Domnul (la început bun, iar prin libertatea lui, a devenit rău, adică respinge binele) și luptând împotriva a toată creația, fiindcă nu îl numără Domnul și pe el, printre Sfânta Treime, nu-l face Creator, creatura niciodată nu va creator, de aceea Hristos nu este creatură, ci creator, și arianimsul e erezie și martorii lui iehova de azi, și dochetismul și maniheismului sau catolicismului, azi, și alte erezii.

Și de aceea spunea acel Părinte, în Patericul Egiptean, întrebat fiind: "Părinte ești păcătos? Sunt. Ești desfrânat? Sunt. Ai patimi? Da, mă lupt cu multe patimi. Ești eretic, Părinte? Sunt orice, cu mintea, cuvântul sau fapta, fac orice păcat, dar eretic nu sunt."
Atât de simplu.

Fiindcă capul Bisericii este Hristos Dumnezeu în Sfânta Treime, și Maica Domnului și Sfinții, nu un Sinod, care poate greși, nu un episcop, preot sau diacon, care poate fi chiar eretic, ca Arie, ca episcopul Nestorie, sau alte grupuri de eretici în Sinodul Bisericii, sau toată Biserica poate cădea în erezie, precum a fost în timpul Sfântului Maxim Mărturisitorul, care era un simplu monah, și el cu câțiva ucenici, mai erau singurii, unicii creștini de pe pământ, în rest toți din Sinod, erau eretici, căzuți în monofizitism și monotelism. Nu se poate face, de exemplu un sinod, unde să hotărască 10 oameni.

Deci revin. Ce sunt ei? Episcopi, preoți, diaconi? Slujitori. Ai Bisericii. Ca și crâsnicii, cântăreții, și oricine din suflarea creștinească. Cei din cler, sunt doar reprezentanți ai lui Hristos, cei ce păstoresc și slujesc turma, oițele, slujitorii noștrii, care ne slujesc pe noi, care când se adună, și hotărăsc împotriva Bisericii, cum ar fi ecumenismul, sau altă erezie, atunci Biserica e cea care se ridică să-i păstorească pe ei, că ori s-au îmbolnăvit, ori au căzut în neputință, sufletească, a inimii, a minții sau a trupului.

Iar în Biserică, toți, sunt egali unii altora, se diferențiază doar prin slujire, care este jertfă, dăruirea, asceza, nu o oră, sau 5 ani, toată viața.

De aceea sunt egali în fața Domnului, și Domnul nu caută la fața omului, spune Scriptura și mai spune că Domnul "Care voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină." - 1 Timotei 2, 4 și Domnul "nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu" și deci sunt egali unii în fața altora, sunt păcătoși care se întorc să fie vii, care doresc să se mântuiască și la cunoștiința adevărului să vină. Se diferențiază doar prin dăruire, cei care slujesc cel mai mult tuturor, cei mai jertfitori, cei mai asceți, aceia sunt cei mai mari.

Și avem exemplul din cearta Apostolilor pentru întâietate, că spune la la Marcu 9:
34. Iar ei tăceau, fiindcă pe cale se întrebaseră unii pe alții cine dintre ei este mai mare.
35. Și șezând jos, a chemat pe cei doisprezece și le-a zis: Dacă cineva vrea să fie întâiul, să fie cel din urmă dintre toți și slujitor al tuturor.
Și de aici, cei împătimiți ai Bisericii, după lăcomie și stăpânire, vor spune: vezi? au spus doar celor 12 apostoli, nu tuturor. Da? Dar răspunsul în Duhul Sfânt, pentru vindecarea lor este: nu întâmplător și-a mai ales Domnul și alți 72 de Apostoli, arătând dăruirea creștinismului pentru întreg pământul. Iată Biserica, care nu stă întrun singur om, (erezia romano-catolicismului) sau doar întro grupare de oameni în Sinod (erezia ecumenismului) ci în toți ai lui Hristos. Așa creștea și se întărea Biserica.
Și mai spune la Marcu 10:
43. Dar între voi nu trebuie să fie așa, ci care va vrea să fie mare între voi, să fie slujitor al vostru.
44. Și care va vrea să fie întâi între voi, să fie tuturor slugă.
Dar și la Matei 20:
26. Nu tot așa va fi între voi, ci care între voi va vrea să fie mare să fie slujitorul vostru.
27. Și care între voi va vrea să fie întâiul să vă fie vouă slugă.

Dar mergem și mai profund:
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.10.2016, 16:06:01
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Deci mai profund, în Domnul:
Cine deci este cel dintâi, care slujește tuturora? Extraordinarul și neacceptatul medicament pentru vindecarea materialismului, la Faptele Apostolilor 4 :

"32. Iar inima și sufletul mulțimii celor ce au crezut erau una și nici unul nu zicea că este al său ceva din averea sa, ci toate le erau de obște.
33. Și cu mare putere apostolii mărturiseau despre învierea Domnului Iisus Hristos și mare har era peste ei toți.
34. Și nimeni nu era între ei lipsit, fiindcă toți câți aveau țarini sau case le vindeau și aduceau prețul celor vândute,
35. Și-l puneau la picioarele apostolilor. Și se împărțea fiecăruia după cum avea cineva trebuință."

În acest pasaj scripturstic, și-a dezvoltat și Marx, filosofia stricată, ajungându-se la dictatură, pentru că Marx a ieșit din lumina Noului Testament, și a scos egalitatea dintre oamenii care nu doresc materia, banii și lăcomia.
Dar revin.
Cine era primul? Cine slujea cel mai mult tuturor. Cel vindecat. Acela este cel care slujește cel mai mult (nu puțin) tuturora.
De ce?
De ce ei să fie primii?
Fiindcă ei sunt vindecați, și ei vindecă, ei sunt îndumnezeiți, ei nu au nevoie de nimic material, de aceea ei trebuie să conducă, și să construiască comunitățile, aceia care nu doresc nimic material, decât pe Hristos, că spune.
Deci ce vedem?
Cine este primul?
Cine nu vrea nimic material. Strictul necesar. Acela să conducă averile, bogățiile, tuturora. Cu cât mai mulți din aceștia, care nu vor materialism, cu atât mai puțină dorință pentru bogăție, posesiuni, stăpâniri, averi, aur, și alte prostii, și cu atât mai bine, că ar fi mai multă pace, mai multă liniște, bucurie, mulțumire, organizare, egalitate, dându-și întâietate unii altora, mai multă dragoste, le-ar păsa mai mult de oameni, nu de patimi, ci de mântuirea și viața în Hristos, a tuturora, sau a continentului, a țării, a regiunii, a orașului, a zonei, a blocului/casei, a familiilor ce locuiesc acolo, a sinelui.

Aceia, aceștia, noi, Biserica, în Hristos, sub soare, avem învățătura deplină. Desăvârșită. Vrednică de urmat. Demnă. Aducătoare de Împărăția Cerurilor. Aceștia merită și trebuie să fie cinstiți, și să i se facă metanie, cum i-a făcut Arhanghelul, Preasfintei Născătoare, aceștia să fie aleși pentru a fi îmbrăcați cu omoforul, de aceea episcopii se aleg dintre monahi, dar între timp se mai îmbolnăvesc cu câte o bolișoară, deci de cei vindecați și de cei îndumnezeiți să ascultăm sau măcar luminați, ei să adune Biserica și să ia hotărâri pentru vindecarea cât mai multora practic, ăstai scopul Sinodului, practic, deci ei să se adune în Sinoade, și să strige și să caute oițele pierdute și drahmele pierdute, în erezii, să meargă după oița pierdută, lăsând cele 99 în siguranța staulului. Pentru cine vrea să se mântuiască.

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
A desparti invatatura de credinta de toata vietuirea crestina cred ca este, deja, inceputul ereziei.
Oare cuvantul drept, in duhul Evangheliei, poate fi asteptat de la unul care desparte, fie si pe ici pe colo, vorba de fapta? Oare de la un neintelept ori de la un om nedeplin imbunatatit putem astepta cuvant deplin spre invatatura crestineasca? Te intreb si ma intreb.
Ce apropo bați, puțincredinciosule?
Cine-i desparte pe eretici de Biserică? Nimeni. Ei înșiși. Ți-am arătat mai sus, cine l-a despărțit pe diavol de Domnul? Nu Domnul, ci el însuși.
Cine i-a despărțit pe cei din romano-catolicism de Biserică? Nimeni, decât ei înșiși. Când l-au trimis pe cardinalul Humbert cu excomunicarea celorlalți 4 Patriarhi, cu sulurile în Sfânta Sofia, la Constantinopol, s-au despărțit singuri, s-au excomunicat singuri, și în aceași zi, noul numit "papa" cade jos și moare (numai accepta titlul de Patriarh).
Pe cine despart eu, de cine?
Vorbești prostii, ca să nu spun că minți.
Din 1054, Biserica din Apus, a încetat să mai fie Biserică. Au ieșit și au înnebunit. Cruciadele, inchiziția, primatul, purgatoriul și celelalte nebunii.
Îi ținem noi despărțiți? Deloc. Niciodată.
Să lepede nebuniile care le-au inventat, cele străine de Biserică, și îi primim înapoi. Cu tot dragul. Cel puțin eu unul, abea aștept.
Dar nu să mai cadă din Biserică, în ecumenism, sincretism dogmatic, ghiveci. Nu vreau pașalâc catolic. Că mă duc în iad. Adică singur mă despart de Hristos.
Și-atunci, am datoria, scripturistică, să zic: anatema. Adică nu eu sau nu noi Biserica, îi despărțim, ci anatema este: ei înșiși, singuri s-au despărțit și au ieșit din Biserică, prin învățăturile noi, neexistente în primul mileniu, care le practică, mărturisiri mincinoase, demonice. Asta-i anatema.
Să nu fie.
Deci mai bine ia seama frăția ta, ce-i aia învățătura de credință și viețuirea creștină, că precum ai spus mai sus, nu știi. Dorește-ți să știi și îți va da Domnul și vei ști și vei da și la alții. Lumina lumii, sarea pământului.

Și da, eu nu sunt eretic. Sunt păcătos, dar nu eretic. Că toate ereziile aduc iadul, despărțindu-se cu întreaga ființă de Domnul.
Da, pot să devin eretic, nu cu voia mea, dar vai, mai bine să mor de mii și mii de ori, decât să devin eretic și mai bine să mor de milioane de ori, decât să stau cu mâinile în sân și să văd cum Biserica cade în erezie și eu să nu fac nimic și pot să fac, dacă mă duc și mă afierosesc Domnului, printre multe alte lucruri, cele mai mari, rugăciunea, să fac nu multe, nu tot, dar ceva, fiindcă am datoria, am chemarea, prin numele de creștin, să mărturisesc pe Domnul, și mai ales, dacă voi fi întrebat de Domnul la judecată: ai văzut, de ce nu ai făcut nimic?

Prea mult de spus. Dar mult mai multe de făcut. Constant. Na, că iar am învățat. Am spus eu că mă duc în iad... Dar mai bine spus, nu am învățat, am adus aminte ce se știe deja.

Nădăjduim la mila Domnului. Pomeniți și iertați.

Hristos în mijlocul nostru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 22.10.2016 at 17:15:01.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.10.2016, 03:46:12
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Pe cine despart eu, de cine?
Vorba de fapta.
Pe tine de tine.
Cunostintele tale declarative de practica vietuirii tale.
Mintea de inima.
Probabil... Ia-o asa, ca pe o parere oarecare...

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Prea mult de spus. Dar mult mai multe de făcut. Constant.
Intocmai!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.10.2016, 03:39:13
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Ești un ecumenist ascuns, pregătit și în fiecare zi te antrenezi în ideologia gândirii și exprimării pentru o unirea mincinoasă între erezia catolicilor și Biserică, cu scopul aducerii apoi acolo și pe protestanți și neo-protestanți. Poate nu direct, dar indirect, dorești asta, te simt, citindu-te printre rânduri.
...:) Igor, nu ti se intampla cateodata sa te rusinezi de ce scrii? Iar asta cu "simtitul" nu crezi ca e un temei cam prea subred ori, poate, riscant pentru o judecata atat de taioasa si categorica?
Te rog frumos sa te linistesti. Nu ai nici un motiv real sa sustii asemenea lucruri despre mine.

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Deci dacă tu nu cunoști învățătura de credință...
Dragul meu, am afirmat ca nu o cunosc deplin. Si ca invatatura de credinta, oricat de bine as cunoaste-o in mod intelectual/livresc/scolaresc imi este mereu amendata de calitatea vietuirii mele. Una care, din nefericire, lasa adeseori de dorit. Eu nu pot separa invatatura de credinta de faptele vietuirii concrete. Daca as face asta, probabil nici nu m-as mai spovedi...

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Ioane frate... Psihologia asta, îți consumă mintea cea dreaptă în Hristos...
Igor, nu cred ca esti in masura sa faci aceasta evaluare. Te rog, da-ti seama!
Si fii linistit, iarasi te rog: nu ma mai ocup cu psihologia. Ce scriu pe aici uneori sunt cunostinte de nivel introducere. Generalitati si banalitati care tin de cultura generala. Imi pare rau ca unii nu au nici macar cunostinte de acest nivel... Ar fi utile pe ici pe colo, fara nici o concurenta cu invatatura si practica Bisericii.
Te rog, nu-ti mai face temei barfa si parerile multimii nestiutoare. Daca voiesti sa afli ceva autentic despre psihologie, pune mana si studiaza temeinic, eventual practica si tu cativa anisori. Macar cat mine, ca sa putem dialoga mai la amanunt, de voiesti...

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Biserica, sub soare, deține învățătura deplina.
Sunt de acord.
Dar aceasta invatatura deplina este, totusi, in crestere...:) Ma refer la unele nuante, la noi descoperiri dumnezeiesti, la dinamismul Traditiei.
Si mai cred ca nu doar sub soare ci si sub luna si chiar dincolo de corpurile astea ceresti...:)

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Când unui alcoolic nu-i dai alcool, intenționat și supravegheat îl ții departe de alcool, va deveni violent.
Iar te repezi...:) Nu vrei, totusi, sa vorbesti despre lucrurile la care te pricepi?
Apropos, alcoolicul poate deveni violent mai ales cand consuma alcool, iar nu atunci cand nu consuma...:) Nu absenta alcoolului ii scade controlul instinctelor si al resentimentelor, ci tocmai actiunea acestuia asupra creierului si sufletului produce o dezinhibare insotita, uneori, de manifestari clastice. Of, Igor ...

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Cine caută mântuirea mai mult ca mine? Cel care iubește pe Domnul mai mult decât Îl iubesc eu. Pe forum cel puțin, nimeni din voi, nimeni nu iubește pe Domnul mai mult ca mine.
Vezi, Igor, de ce nu are ursul coada si veverita cont in banca?

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
De aceea, orice și oricine nu este în Biserică, este în erezie.
Dar de faptul ca ereziile au fost stabilite, adeseori, in urma lungilor discutii sinodale, ai auzit? Adica nu iti e clar ca aceia care au fost declarati eretici au fost membri ai Bisericii? De exemplu, ai auzit de Arie? Cine era el? Nu cumva era preot in Alexandria? Ca sa nu mai pomenesc de multi altii...
Deci erezia este mai intai in Biserica, asemanator cu un corp strain/virus in organism. E fapt intraeclesial, conviv cu dreapta credinta, cel putin pana cand nu este declarat si eliminat "in afara".

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Și de aceea spunea acel Părinte, în Patericul Egiptean, întrebat fiind: "Părinte ești păcătos? Sunt. Ești desfrânat? Sunt. Ai patimi? Da, mă lupt cu multe patimi. Ești eretic, Părinte? Sunt orice, cu mintea, cuvântul sau fapta, fac orice păcat, dar eretic nu sunt."
Atât de simplu.
Da, dar esti sigur ca ai patruns bine intelesul?

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
... un episcop, preot sau diacon, care poate fi chiar eretic, ca Arie, ca episcopul Nestorie, sau alte grupuri de eretici în Sinodul Bisericii...
Ma bucur ca ti-ai amintit.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.10.2016, 03:52:57
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Iar de primit, am primit din acel text a lui MihailC., incertitudini, metode de a găsi probleme, nesiguranță, frică multă și chiar minciuni. Mai bine citesc din Sfinții Părinți, și doresc să mă umplu de râvna lor cea sfântă, să o înțeleg, să o doresc, să o primesc, la o măsură dorită de mine, apoi să o înmulțesc și toată să o dăruiesc.
Frate drag, dar cum crezi ca vei inmulti comoara sfintilor, ca apoi pe toata sa o daruiesti (nobil gand!), fara a trece mai intai prin ce-ti pare ca ai gasit la Mihai?

Daca doar citim din Sfintii Parinti si nu experiem incertitudini (greu e drumul Golgotei, Igor!), frici si chiar minciuni: cum crezi ca dobandim ceva din Comoara?

Voiesti certitudini de-a gata fara sa treci prin moara incertitudinilor? Voiesti liman fara framantarile care sa te duca acolo?
Gasesti nefolositoare metodele de a gasi probleme? Dar nu in asta consta o buna parte din descoperirea de sine? Nu e omul neimbunatatit un ghem de probleme, dintre care pe unele habar nu are cum sa le formuleze, macar, desi le traieste din plin? Si ce bucurie mai mare sa ai, atunci cand muncesti la imbunatatirea de sine in sensul pocaintei, decat ca iti descoperi probleme ascunse pe care nici nu le banuiai dar care iti mancau seva vietii? Nu stiai ca dusmanul ascuns/necunoscut este si cel mai periculos? Si atunci de ce fugi de metodele descoperirii problemelor cand ar trebui mai degraba sa le cauti?...
Ti-e frica de nesiguranta? Pai n-ai citit ce povestesc sfintii despre asta?... Vrei sa sari direct in bratele Domnului ca sa te simti in siguranta deplina? Oho, pana acolo (iarta-ma ca iti dau vestea proasta) trebe sa te obisnuiesti cu muuuulta, foarte multa nesiguranta.. Abia dupa ce inghiti un ocean de nesiguranta s-ar putea sa simti si o lingurita de apa vie, datatoare de siguranta... Nu fugi ca un bebe repejor la mamicuta; cata mai degraba sa te deprinzi cu nesiguranta pe care o presupune orice mijire a unei autonomii sanatoase. Altfel ramai dependent de prea multa ocrotire externa, in sensul maladiv la propriu.
Frica multa, spui? Dar iarasi zic: obisnuieste-te cu ea, pana o inlocuieste, cu vremea, cu nevointele si cu Harul, cealalta frica: sfanta frica de Dumnezeu.
Minciuni? Toata mintea noastra e plina de minciuni, desi citim adeseori cuvintele Adevarului, pana la ceasul cand se gaseste curatita, innoita, stralucitoare. Dar cum sa ajungem acolo daca fugim de toate incercarile si aruncam cu ocari in acesti inamici subiectivi care ne sunt, insa, partenerii indispensabili intru indreptarea cea buna?
Reply With Quote
Răspunde