![]() |
![]() |
|
#191
|
||||
|
||||
![]()
N-as zice.Daca e s-o luam in sens strict ,Biserica lui Hristos contine ce transmite capul ei ,Hristos.Nimic altceva.Si El a comunicat prin "viu grai" cu milioane de sfinti:apostoli,prooroci,arhierei,postnici,temator i de Dumnezeu,calugari,patriarhi....
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#192
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Ale Tale dintru ale Tale..." este răspunsul oamenilor la Iubirea lui Dumnezeu, prin care se încheie cercul iubirii sau, mai exact, continuă spirala ei. Aceasta este Biserica, înțeleasă în realitatea ei teandrică. P.S. Însuși Hristos S-a întrupat și a rămas ca Dumnezeu-Om în comuniune Treimică, ducînd pe oameni în Biserică. Deci Biserica lui Hristos "conține" dragostea dintre Dumnezeu și oameni, dintre oameni și Dumnezeu. |
#193
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ei bine, aia e formula corecta, care nu necesita peticiri ulterioare nu tocmai inspirate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 02.01.2017 at 03:01:56. |
#194
|
||||
|
||||
![]()
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/...viosul-paisie/
Insa nu e vorba numai despre lucrul asta, sunt numeroase descoperiri pe care Sfantul le-a avut. |
#195
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar în privința adevărului, știm că acesta e cunoscut integral doar de Dumnezeu, iar nouă ne este împărtășit. Hristos spune că Duhul Adevărului ne va învăța toate. În Biserică, înainte de a rosti Crezul, preotul îndeamnă ''Să ne iubim unii pe alții ca într-un duh să mărturisim''. Deci este o legătură între iubire și adevărul pe care îl afirmăm. Iubirea noastră nu e niciodată perfectă, așa că nici unitatea noastră în duh nu e. Poate că atunci când această unitate lipsește și la vreun sinod al Bisericii, e bine ca acesta să nu fie considerat ecumenic, pentru că, dacă episcopii n-au reușit să se pună de acord cu toții, înseamnă că e nevoie să se lucreze mai mult la unitatea dintre bisericile pe care le reprezintă, ca să vadă mai limpede Adevărul.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#196
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A fi cu adevarat corect nu inseamna sa fiu de acord 100% cu opiniile tale. Citat:
Ai mai afirmat si ca sfintii NU sunt infailibili ci vorbesc cand de la ei insisi, cand de la Dumnezeu. Si ca atunci cand vorbesc de la ei, pot gresi. Ei bine, eu cred ca atinci cand Cuviosul Paisie a facut afirmatia despre Biserica, a vorbit de la el. Tu zici ca a fost o revelatie dumnezeiasca. Probabil ca niciunul dintre noi nu-si poate argumenta suficient pozitia. Dar, daca tu vrei, poti incerca. Citat:
Insa cu Isus si apostolii NU se compara niciun crestin contemporan sau din Biserica post-apostolica. Asta e convingerea mea. Atunci a fost pusa temelia. Tot ce se zideste de atunci incoace sunt caramizi care se aseaza intr-un Templu. In zilele noastre NU mai sunt date revelatii care tin de temelia Bisericii. Tot ce a fost necesar pentru mantuirea noastra s-a asezat atunci. Eu nu cred ca spusele Cuviosului Paisie sau al oricarui alt cuvios, pot fi puse la acelasi nivel cu ale apostolului Pavel. |
#197
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A spus de mai multe ori lucrul asta pentru a delimita extrem de clar omenescul de dumnezeiesc, firea de revelatie, pentru a nu lasa loc interpretarilor cu privire la sursa afirmatiilor sale. Nu cred ca ai citit lucrarile sale, insa el este un om care pune un accent enorm pe claritatea afirmatiilor si logicii. Este efectiv un grec cu logica puternica si cu explicatii corecte ale lucrurilor, si spune lucrurilor pe nume: cand e vorba de experienta umana este una, cand e vorba de revelatie si lucru descoperit, primit de la Dumnezeu este alta. Ti-as recomanda sa citesti prima lui carte "Cu dragoste si durere pentru omul contemporan", sa vezi cine este de fapt si dimensiunea lui. Pentru ca este un om de mare calibru. Pozitia mea este clara: omul ala este de la Dumneze, si vrednic de a fi crezut pentru ca arata ca este clar ucenic al lui Hristos. Arata-mi altul ca el daca gasesti in protestantism si in alta parte. Mi se pare ca nu cunosti exact despre cine vorbesc, nu prea cred ca stii cine este Paisie Aghioritul, poate respectul nostru fata de el iti spune ceva. Citat:
Prin Apostolul Pavel spre folosul primordial al Bisericii iar prin Cuviosul Paisie pentru folosul actual al Bisericii. Si este si rational lucrul asta. Dumnezeu zice in Scriptura ca trimite Bisericii in continuu invatatori si povatuitori si profeti si drepti pentru a calauzi Biserica. Biserica este un organism viu care este povatuit continuu chiar de Dumnezeu. Iar Cuviosul Paisie are marele merit de a readuce sufletul si dragostea Dumnezeiasca in inimile credinciosilor, precum si intelegerea corecta a duhului evanghelic, prin iubire si jertfa fata de apropele si fata de Dumnezeu. Last edited by gpalama; 02.01.2017 at 20:00:57. |
#198
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred insa ca avem si lucruri de care putem fi siguri: tot ce au invatat Isus si Apostolii, este adevarat. |
#199
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nu, nu l-am citit pe Paisie. Il stiu prea putin, pentru a face consideratii. Respectul tau imi transmite faptul ca-l apreciezi foarte mult ai asta ma bucura. Faptul ca il pui alaturi de apostolul Pavel si consideri invatatura amandurora pe acelasi nivel de revelatie imi spune ca exagerezi si gresesti. Last edited by Penticostalul Traditional; 02.01.2017 at 20:35:09. |
#200
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O sa-ti raspund tot eu la intrebare, desi ai fi putut sa cauti tu raspunsul in cateva minute, din mai multe surse. ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...%20ortodox.pdf Citez: "După cum am arătat, Sfânta Scriptură este asezarea în scris numai a unei părti din toată învătătura dată de Mântuitorul Iisus Hristos prin viu grai, iar cealaltă parte ni se face cunoscută în Sfânta Traditie." "Mărturisirile acestea ne incredintează că multe din faptele si învătăturile Mintuitorului Iisus Hristos nu ni s-au păstrat In scris, ci că ele au fost însusite si duse mai departe prin viu grai, de sfintii apostoli si de urmasii acestora, din veac in veac până la noi." http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?cat=7 Citez: "Desigur, ca forma de transmitere a Revelatiei dumnezeiesti supranaturale, Sfanta Traditie, sau Traditia apostolica, are drept continut intreaga invatatura a Apostolilor, primita de ei prin viu grai de la Hristos insusi in timpul celor trei ani si jumatate de activitate publica a Lui." Toate acestea spun exact ce scria si in acel link: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tie-80545.html Citez: "Sfintii Apostoli au primit Traditia de la Mantuitorul, iar Biserica a primit-o de la Sf. Apostoli , care au dat-o primilor episcopi, iar acestia, celor de dupa ei, pana azi." Neintelegerea provine, probabil, de la sursele unde gasim Sfanta Traditie scrisa: Crezurile, hotararile Sinoadelor (de exemplu la Sinodul din Cartagina, din anul 256, se spune in canon ca invatatura despre botezul ereticilor si schismaticilor e din vechime, nu formulata atunci), canoanele apostolice, scrierile sfintilor (de exemplu Sfantul Vasile cel Mare spune ca rugaciunile care se spun in cadrul slujbelor sunt din vechime, din Traditia lasata). P.S. Ti-am raspuns cum mi-ai scris si tu, sper ca nu te asteptai la altceva, avand in vedere ca de fiecare data faci la fel si ti-am mai spus de cateva ori. |
|