![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu am citit articolul, pe sarite, tot am incercat sa ajung odata la esenta, zici ca tot articolul a fost o prefata dar nu mai dadeai de cartea propriu-zisa. Si pe final am inteles ca...Petru. Si undeva printre randuri ca nu era bine organizata ceva manastire. Dulapurile nu era aranjate...sau ce o fi insemnand.
Sunt curios si eu de marturii. Din povestile ce le-am prins "din zbor" mi se zicea: - icoanele sunt idoli - popii sunt nu-stiu-cum - ritualul bisericesc nu e in concordanta cu Biblia - BOR, bani... - Sfintii nu sunt Dumnezeu etcetera. Eu personal, am fost in vizita la toate lacasule de cult din orasul meu. Romano-catolici, protestanti evanghelici, penticostali, baptisti. Din pura curiozitate. - La romano-catolici am ajuns pana in stadiul de contemplare. Orga imi dadea o stare interesanta, eu fiind meloman de felul meu. - La evenghelici am intalnit o cladire mare si goala. Bolte cenusii... - La penticostali m-a bufnit rasul cand au inceput sa mormaie ceva cereri. Am inteles pe o doamna de langa mine...cerea o bicicleta...sau ceva de genul. - La baptisti a fost ca o intalnire de 10 ani. Depanau niste amintiri parca...si vorbea de un domn, Isus. Poate ceva profesor... Am primit multe cartulii, zambete, invitatii inflacarate sa revin. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau am ajuns să facem de capul nostru și să intrăm prin tot felul de adunări, chiar trebuie mers prin toate „spiritualismele” ca să ispitim adevărul ortodoxiei pe riscul propriei mântuiri ? Ar fi cazul să mai cercetăm și îndreptarele de spovedanie, măcar îndreptarul arhim. Cleopa Ilie, „Îndreptar de spovedanie pentru mireni, preoți de mir și monahi”, Editura Eikon : „32. Am mers la adunări sectare, la casa lor m-am rugat cu ei, i-am primit, am luat daruri de la ei, am intrat în casă la stiliști și necununați și i-am primit în casa mea. (Acestea sunt mari păcate.)” pagina 13 „236. Am citit cărți cu învățături eretice și m-am dus la adunările lor. Am îndemnat pe alții să citească astfel de cărți și să ia parte la adunări sectare.” Pagina 115 Tu măcar te-ai întors, dar iată că unii au impresia după mintea lor că găsesc o ortodoxie mai bună la romano catolici . Îndreptarul: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec..._si_monahi.pdf
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ce sa mai zic?! Daca indreptarul de spovedanie a lui Ilie Cleopa e norma in Biserica Ortodoxa, chiar nu stiu ce-am cautat aici pana acum.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Neparticiparea la slujbele eterortodoxilor e interdictie canonica cu mult inainte de savarsirea Marei Schisme, totusi.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Parca ma indemna, Catalin, sa cercetez mai devreme...(era vorba si de citit in indreptar)
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai tu vreun îndreptar ortodox mai bun ? Apropo de intenția ta de a părăsi Biserica Cea Una, e păcat să pleci la catolici pentru că te lepezi de ortodoxie pentru mirul papei. Uită-te și tu peste rânduiala de primire în ortodoxie a latinocugetătorilor de care s-a ținut cont până au început să retipărească cărțile de cult sub presiunea ecumenistă. Doar un scurt pasaj din rânduiala de primire „Voiești, omule, să te faci Dreptslăvitor, și să te lepezi de toate rușinoasele și rătăcitele învățături ale Latinilor pentru purcederea Sfântului Duh, ce rău cugetă și rău slăvesc că și de la Fiul purcede; apoi, pentru azimile ce le folosesc în Liturghie, și de toate celelalte obiceiuri ale Bisericii lor, care nu sunt după înțelegerea Soborniceștii și Dreptslăvitoarei Biserici a Răsăritului?”. https://www.pemptousia.ro/2014/06/mo...opol-din-1484/
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu parasesc Biserica Cea Una ( cea una s-a rupt in doua) si nu consider nici un moment ca sunt ratacite invataturile catolice, sunt diferente de nuanta care nu sunt impotriva Lui Dumnezeu, a Mantuitorului, a Duhului Sfant si nici a Maicii Domnului. Si apropo de obiceiuri, doamne, multe obiceiuri neortodoxe se practica in Biserica Ortodoxa. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ce zice Biblia: „25.Bărbaților, iubiți pe femeile voastre, după cum și Hristos a iubit Biserica, și S-a dat pe Sine pentru ea, 26.Ca s-o sfințească, curățind-o cu baia apei prin cuvânt, 27.Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană” Efeseni cap 5 v. 25-27 Oare nu și-a păstrat Dumnezeu Biserica slăvită, fără pată sau zbârcitură în Biserica Ortodoxă ? Romano catolicii erau o minoritate la 1054 nu i-au urmat nicio altă Patriarhie din cele 4 rămase, nu puteau să-și aroge termenul de catolicească(universală) fiind 1 la 4, ulterior prin jafuri și cuceriri din Lumea Nouă au ajuns la ce sunt acum. Citat:
Chiar nu sesizezi ridicolul, mai ales că dogma imaculatei conceptii a fost introdusă la sute de ani după schismă, aici e corectă adăugirea ? Tu știi că adaosul filioque a fost condamnat înainte de 1054, în timpul lui Fotie cel mare în anii 879-880 prin consens ? Tu știai că Papa Leon III(795-816) a consemnat crezul fără adaosul filioque gravat în niște plăci care să rămână mărturie ?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ba multi invata altceva decat invata Biserica. Un exemplu care imi vine in minte acum, este legat de relatiile trupesti dintre sot si sotie in post. Nu stiu daca parintele Cleopa face referiri in indreptarul lui dar in alt indreptar sigur se fac. Sfantul Ioan gura de Aur nu si-a permis sa intre in detalii si sa impuna reguli care tin doar de cei doi. Spui ca nu realizez maretia Ortodoxiei. Ba poate chiar am exagerat, ajungand in cele din urma sa cred ca e doar utopie. Oricum maretia Ortodoxiei nu o intalnesc in biserica zilelor noastre. Dumnezeu a pastrat-o fara pata, in schimb noi nu. Cat despre imaculata conceptie, eu nu indraznesc sa ma pronunt si nici nu cred ca se stirbeste sfintenia Maicii Domnului indiferent de felul in care a fost conceputa. Iar despre Filioque nu stiu in ce imprejurari a fost introdus, am inteles ca pentru a combate vreo erezie cu care se confruntau in apus. Fii sigur ca ma voi documenta si nu cum am facut-o pana acum, doar din surse ortodoxe, vreau sa vad ce zice si cealalta parte. In definitiv cred ca trebuie sa-mi gasesc locul si sa ma regasesc cu adevarat si daca n-am reusit in Ortodoxie cu siguranta voi reusi in catolicism. Last edited by iana; 04.04.2017 at 02:28:42. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu, daca un om pleaca din Biserica nu insemna ca s-a rupt Biserica si ar fi doua biserici. La fel cum oamenii intra in Biserica, unii s-au rupt de Biserica de-a lungul timpului. Demult s-au rupt necalcedonienii (armenii, coptii, etipienii, etc.), care exista si azi. In 1054 Patriarhia Romei s-a rupt de celelalte patru Patriarhii din cauza fatpului ca adoptasera doua erezii, Filioque si primatul papal si a vrut sa le impuna si celorlalti, iar Patriarhia Constantinopolului s-a opus. Au ales sa se rupa de Biserica si de Capul Hristos si sa il asculte si urmeze pe papa, dupa ce au inceput sa fie alesi papi franci. Au devenit o organizatie omeneasca, fara har si putinta castigarii mantuirii in cadrul ei. Biserica a ramas intreaga Una, Sfanta Soborniceasca, iar aceasta e Biserica numita azi Ortodoxa, aceeasi de la venirea lui Hristos. Pierderea harului in catolicism poate fi observata si din faptul ca, in timp ce in Biserica Ortodoxa sunt aceleasi minuni care au fost dintotdeauna in Biserica, in catolicismul de dupa Schisma toate minunile sunt diferite de cele care existau inainte de schisma si sunt la fel cu cele din religiile pagane si ale celor care erau inselati de ingerii cazuti. Am scris un foarte scurt rezumat despre asta aici:http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...locatia#p57096 Sunt sigur ca nu stii ca la catolici preotul pune sare in apa sfintita, tocmai pentru ca altfel se strica, e o apa normala. Vezi si ce s-a intamplat in timpul lui Mihai Viteazu la Alba Iulia. Moastele lor sunt diferite de cele din primul mileniu si ortodoxe, sunt ca trupurile imbalsamate. Starile de extaz din catolicism nu o le intalnim in ortodoxie sau in primul mileniu, sunt ca starile de transa si extaz din paranormal sau din religiile pagane. |
|