Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.04.2017, 14:19:44
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Pai daca la noi au semnat toti ierarhii... O parte din pleroma romana a inteles ca trebuie sa-si apere valorile spirituale. Exista si stangacii si greseli, nu zic nu. Nimeni nu coordoneaza aceasta miscare antiecumenista si atunci greselile pot sa apara. Dar exista o ierarhie a greselilor. Iar tradarea ortodoxiei ocupa un loc de frunte, totusi.
Pai e posibil si ca partea aia din pleroma romana, ca si partea aia din pleroma greceasca sau partea aia din calugarii de la Athos si de pe unde or mai fi sa greseasca si sa reactioneze cu supramasura. Ca acolo unde era nevoie de o critica mai constructiva, voi ati pus imediat ziduri pentru ca au simtit nu stiu ce greci ca acum e momentul sa-i dea la gioale patriarhului de la Stambul. :)
E posibil ca tocmai voi sa fi tradat ortodoxia mai tare ca aia din Grecia.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.04.2017, 14:27:28
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Pai e posibil si ca partea aia din pleroma romana, ca si partea aia din pleroma greceasca sau partea aia din calugarii de la Athos si de pe unde or mai fi sa greseasca si sa reactioneze cu supramasura. Ca acolo unde era nevoie de o critica mai constructiva, voi ati pus imediat ziduri pentru ca au simtit nu stiu ce greci ca acum e momentul sa-i dea la gioale patriarhului de la Stambul. :)
E posibil ca tocmai voi sa fi tradat ortodoxia mai tare ca aia din Grecia.
Preasfintitul Justinian Chira a abordat destul de intelept problemele acestea. L-a ascultat cineva?
http://www.cuvantul-ortodox.ro/vladi...ulta-usurinta/
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.04.2017, 15:22:54
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.350
Implicit

Nu vă dau încă autorul (poate unii îl vor ghici), însă ce părere aveti despre acest mod de a întelege ecumenismul?

„Eu cred în ecumenism, dar în sensul că fiecare confesiune crestină să devină în albia ei ortodoxă. Nu cum se spunea în texte catolice de până acum 50 de ani, cum că „toti să vină în staulul papal”. În niciun caz asa. Fiecare să crească în adevărul credintei, acolo unde se află, si astfel să ajungem în unitatea credintei depline si adevărate.
Totodată, în smerenie, noi însine, ca ortodocsi, atât poporul cât si clerul - eu ca preot, altul ca ierarh - noi putem fi în criză, deci debitori si perfectibili ca oameni. Dacă nu cunoastem si nu trăim adevărul, putem fi în criză.”
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.04.2017, 15:47:25
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cuvintele ii apartin parintelui Galeriu:
http://www.crestinortodox.ro/intervi...ism-70544.html
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.04.2017, 15:52:00
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.350
Implicit

Adevărat. Dar mă interesează ce părere ai.

P.S. N-am dat de la început numele ca să putem avea opinii neinfluentate de personalitatea autorului.
Poate reusim si asa.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 19.04.2017 at 16:00:44.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.04.2017, 16:05:51
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Nu vă dau încă autorul (poate unii îl vor ghici), însă ce părere aveti despre acest mod de a întelege ecumenismul?

„Eu cred în ecumenism, dar în sensul că fiecare confesiune crestină să devină în albia ei ortodoxă. Nu cum se spunea în texte catolice de până acum 50 de ani, cum că „toti să vină în staulul papal”. În niciun caz asa. Fiecare să crească în adevărul credintei, acolo unde se află, si astfel să ajungem în unitatea credintei depline si adevărate.
Totodată, în smerenie, noi însine, ca ortodocsi, atât poporul cât si clerul - eu ca preot, altul ca ierarh - noi putem fi în criză, deci debitori si perfectibili ca oameni. Dacă nu cunoastem si nu trăim adevărul, putem fi în criză.”
Părintele Galerie era deprins sa se ferească de tot felul de capcane. Parintele respinge, de fapt, ecumenismul în mod cât se poate de clar. Insa realizeaza un joc de cuvinte. Isi afirma astfel dorinta ca toate popoarele sa se mantuiasca. Aceasta este o atitudine inaltatoare. El era constient ca un ecumenism care sa aibă drept țintă întoarcerea la ortodoxie nu exista.

Și chiar așa. De ce nu s-ar putea propune ca toată suflarea sa revină la ortodoxie? Ar fi atat de greu? Iata, atunci și eu as fi ecumenista. Sa punem din nou accent pe cele spirituale, sa dedicam toate eforturile înfăptuirii binelui în adevăratul sens al cuvântului. Sa fim din nou primiți la sfintele mănăstiri cu rugăciuni. Sa existe din nou ieroschimonahi și rugăciuni de noapte la toate mănăstirile.... Iar preoții ortodocsi sa aibă voie sa catehizeze cu timp și fără timp toată suflarea... De ce sectarii au voie sa bata din poarta în poarta pentru a raspandi erezii, iar preoții ortodocsi au fost aruncați în închisori pentru ca au mărturisit ortodoxia?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.04.2017, 16:20:37
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.350
Implicit

Nu e vorba de o capcană; acolo răspunde la o întrebare a lui Sorin Dumitrescu, si acesta nu cred că poate fi bănuit de viclenie, desi întrebări incomode nu se ferea să lanseze.

Problema este felul în care definim ecumenismul, înainte de a-l condamna sau de a-l adopta. Or, părintele arată dintru început că este pentru ecumenism, iar apoi arată si că acesta nu înseamnă nici ajustarea ortodoxiei, dar nici intrarea tuturor într-un staul (fie el si ortodox). Ci arată că se asteaptă la o crestere a tuturor confesiunilor, către o convergentă viitoare. În această crestere se înscrie si ortodoxia, care nu e lipsită de slăbiciuni sau păcate omenesti, chiar dacă doctrinar stă foarte bine. Totusi, nici ea nu trebuie să bată pasul pe loc, ci are un drum în fată, pe care îl va parcurge fără a renunta la tezaurul de învătătură si cultură acumulat.

Nu-i usor să ceri ca toată lumea să vină acum la ortodoxie, când sunt atâtea diferente de întelegere, culturale, de comunicare. Nu se poate fără dialog; care e numit si ecumenism.

Apropo, Părintele era în dialog permanent cu Biserica Catolică, iar unul din roadele acestui dialog a fost si aducerea unor părticele ale moastelor Sfântului Silvestru de la Roma.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.04.2017, 16:33:40
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Iata citatul cu pricina:

Parintele Galeriu : Eu cred in ecumenism, dar in sensul ca fiecare confesiune crestina sa devina in albia ei of-todoxa. Nu cum se spunea in texte catolice de pana acum 50 de ani, cum ca "toti sa vina in staulul papal". In nici un caz asa. Fiecare sa creasca in adevarul credintei, acolo unde se afla si astfel sa ajungem la unitatea credintei depline si adevarate. Totodata, in smerenie, noi insine, ca ortodocsi, atat poporul cat si clerul, eu ca preot, altul ca ierarh, noi putem fi in criza, deci debitori si perfectibili ca oameni. Daca nu cunoastem si nu traim adevarul, putem fi in criza, il pomenesc pe Sf. Marcu Ascetul : "Trei sunt uriasii care ucid sufletul - uitarea, ignoranta, lenea." Sfan-tul Antonie subliniaza de asemenea importanta cunoasterii si a credintei in cautarea lui Dumnezeu. Spun, deci, folosind expresia unui alt teolog, ca nimic nu-i lipseste Ortodoxiei, decat sa fie cunoscuta si traita. Va refereati mai inainte la starea ortodocsilor, a celor care se complac intr-o stare de platitudine si pasivitate. Nu este intrutotul adevarat. Asa cum dumneavoastra insiva precum si eu, suntem mistuiti de acest dor neincetat al adevarului, si cum Sfintii au si reusit sa concretizeze adevarul prin marile lor osteneli, acest dor facand din ei vase ale prezentei harului, negresit si alti crestini cred ca-l dobandesc.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 19.04.2017, 16:37:48
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

O opinie recenta:

Lupta întru Adevăr a părintelui Evghenie, care la condus la mărturisire și jertfă pentru Hristos


http://prieteniisfantuluiefrem.ro/20...intru-hristos/
Reply With Quote
  #10  
Vechi 20.04.2017, 13:31:45
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Nu e vorba de o capcană; acolo răspunde la o întrebare a lui Sorin Dumitrescu, si acesta nu cred că poate fi bănuit de viclenie, desi întrebări incomode nu se ferea să lanseze.

Problema este felul în care definim ecumenismul, înainte de a-l condamna sau de a-l adopta. Or, părintele arată dintru început că este pentru ecumenism, iar apoi arată si că acesta nu înseamnă nici ajustarea ortodoxiei, dar nici intrarea tuturor într-un staul (fie el si ortodox). Ci arată că se asteaptă la o crestere a tuturor confesiunilor, către o convergentă viitoare. În această crestere se înscrie si ortodoxia, care nu e lipsită de slăbiciuni sau păcate omenesti, chiar dacă doctrinar stă foarte bine. Totusi, nici ea nu trebuie să bată pasul pe loc, ci are un drum în fată, pe care îl va parcurge fără a renunta la tezaurul de învătătură si cultură acumulat.

Nu-i usor să ceri ca toată lumea să vină acum la ortodoxie, când sunt atâtea diferente de întelegere, culturale, de comunicare. Nu se poate fără dialog; care e numit si ecumenism.

Apropo, Părintele era în dialog permanent cu Biserica Catolică, iar unul din roadele acestui dialog a fost si aducerea unor părticele ale moastelor Sfântului Silvestru de la Roma.
Din fericire Parintele Galeriu nu sustine aceste lucruri. Nu spune ca fiecare sa ramana in erezia lui, ca merge si asa. Ne dam mai bine seama citind intrebarea precedenta din acea discutie. Andrei Plesu il intreaba pe parintele "Ce este mai grav, a fi ateu sau eretic ?" Iar parintele raspunde: "Si una si alta ! As spune ca erezia este un fapt foarte grav. Ereticul oscileaza intre adevarul credintei si diversele lui alienari. Dar cand crede si cu inversunare este mai greu sa-l situezi." Parintele incheie cu: "Eu simt ca Ortodoxia raspunde la toate problemele vitale si spun aceasta nu in chip oportunist sau fiindca port in fata dumneavoastra aceasta haina, ci fiindca simt in ea plenitudinea."
De aceea Sorin Dumitrescu continua: "Reiese ca respingeti cumva motivatia si temeiul miscarii ecumenice?"
Parintele nu spune ca fiecare cult este bun si sa raman fiecare in acel cult, spune ca fiecare cult sa devina ortodox. Si abia apoi vom ajunge la "unitatea credintei depline si adevarate". Asadar, nu e diferit fata de ceea ce sustine Biserica si e diferit de conceptiile ecumeniste.
Invatatura ecumenista sustine ca fiecare cult e bun si e o cale spre mantuire. Mergand de la varianta mai radicala, ca toate cultele sunt la fel, pana la cea mai diluata, ca Biserica Ortodoxa e cea mai buna, dar si in celelalte culte e ceva. Ecumensimul e o extensie a credintelor new-age, care spun ca toate religiile sunt bune si sunt cai de mantuire. Ecumenismul nu e dialogul, e o invatatura. Dialogul se numeste dialog, cand discutam cu cine nu spunem ca ecumenicim. :)
Reply With Quote
Răspunde