![]() |
![]() |
|
#671
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai tarziu a renuntat complet la aceste conceptii gresite, de tinerete. In catehismul scris in 1949 (pe care l-am citat de mai multe ori) spune ca Biserica este Una, Biserica Ortodoxa si nu se poate mantui nimeni in afara Bisericii. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nta-79744.html Citez: "Se poate mantui omul in afara Bisericii? Nu se poate mantui, pentru ca Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fara de care nimeni nu se poate mantui, ca o mana desprinsa de trup." Last edited by catalin2; 28.04.2017 at 14:45:54. |
#672
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#673
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am spus ceva incorect. Am spus ca, asa cum sursele, ideea unei colaborari si uniri intre cultele protestante apare in sec. XIX. Foarte plauzibil este ca aceasta idee a aparut in lojile masonice, asa cum spunea Parintele Staniloae. Evident, initial era vorba de o colaborare intre protestanti, nu am spus altceva. Apoi, faptul ca toate cultele sunt la fel si sunt biserici in Biserica Universala e tot din protestantism, asta spun si eu. Legat de aparitia teoriei ramificarii harului in mediul anglican, era deja aceasta teorie in mediul protestant, cum afirmi si tu. Ca acel teolog si grupul de la Oxford au aplicat-o doar la BO si cele doua culte si au numit-o asa e doar un amanunt. Biserica Ortodoxa (de fapt Patriarhia Ecumenica) a dorit o apropiere si unire cu celelalte culte din 1920, cu acea enciclica. Cred ca motivatia a fost la inceput o problema politica, dupa primul razboi mondial Grecia a dorit sa cucereasca teritorii locuite de greci, din Turcia si a sperat sa primeasca sprijin din vest (Anglia ii promisese sprijinul, dar nu a facut nimic apoi). |
#674
|
|||
|
|||
![]()
Cine stie ce se intampla cu calugarii de la Manastirea Prodromu? E adevarat ca duminica va veni politia sa-i evacueze pe parintii nepomenitori? Aceasta informatie am primit-o printr-un mesaj. Ar fi bine sa ne rugam pentru ei.
|
#675
|
|||
|
|||
![]()
Nu e un cusur (desi am destule), doar ca nu cunosc o alta baza ortoodxa a invataturii, e una singura si pentru chinezul ortodox si pentru noi si pentru un african ortodox. Si banuiesc ca baza cealalta s-ar putea sa fie ceea ce spunea si Parintele Staniloae, o baza nu prea ortoodxa: "Eu nu prea sunt pentru ecumenism; a avut dreptate un sârb, Iustin Popovici, care l-a numit pan-erezia timpului nostru. Eu îl socotesc produsul masoneriei;"
|
#676
|
||||
|
||||
![]()
E vorba de un cusur al cărui nume nu l-am găsit, dar care constă în faptul că ești foarte tendențios în interpretările spuselor interlocutorului.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#677
|
|||
|
|||
![]()
Cuvintele ,,da" si ,,nu" pot suna tendentios atunci cand nu suntem de acord cu informatia transmisa! ,,Da si un pic" - nu exista!
|
#678
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multi initiatori de erezii au fost preoti si ierarhi, de cele mai multe ori calugarii au aparat dreapta credinta. Apoi spui de cativa eretici care i-au persecutat pe ortoodcsi. Sfantul Teodor Studitul a luptat impotriva icoanelor, fiind el insusi prigonit: https://ro.wikipedia.org/wiki/Teodor_Studitul Nu pot intelege cum nu-ti dai seama de ce calugarii sunt sau pot fi mai induhovniciti decat ceilalti. De ce crezi ca majoritatea sfintilor au fost calugari (afara de mucenici)? Nu ai citit carti despre pustnici sau calugarii sfinti de pe Muntele Athos? Chiar Sfantul Paisie Aghioratul are o astfel de carte. Calugarii sunt mai induhovniciti pentru ca se roaga mai mult si se nevoiesc mai mult. E firesc ca nu toti ajung induhovniciti, dar majoritatea da. |
#679
|
|||
|
|||
![]()
Nepomenitorii, in masura in care e legal si canonic, trebuie sa paraseasca incintele in care nu mai au dreptul sa slujeasca, imediat ce sint caterisiti. E o chestiune de bun simt, si de minim respect fata de legea bisericeasca.
Catalin e mai hardliner, el are credinta formata pe linia de tip catehism, fiind el mai acrivic. Nici o problema. Si eu, si el, si Cristian, si Iuliu: toti sintem ortodocsi, de diferite nuantari si abordari. Asta conteaza.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#680
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum etapa samanica s-a incheiat, ii privesc pe calugari cu o anume rezerva, recunosc, mergind uneori pina la adversitate. Ca sa fac, daca asa simt si gindesc?
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|