![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Mai mult decat sigur exist. Deocamdata. Dumnezeul dumneavoastra insa exista doar in virtutea unui joc de cuvinte intre "exista" si "este", cuvinte care au suficienta polisemie ca sa produca confuzie. Fara sa va dati seama, ati incercat sa-mi dati o forma a argumentului ontologic in care "Dumnezeu" e subiectul, iar "este" e predicatul unei judecati. Cititi Critica ratiunii pure a lui Kant ca sa vedeti de ce existenta nu poate fi un predicat logic. Sau mai bine nu cititi, ca e mai usor sa faceti jocuri de cuvinte. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_manuscript ![]() Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#3
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
De asemenea spuneti ca crestinismul, fiind credinta, nu are nevoie de dovezi stiintifice, iar dupa aceea afirmati ca tot crestinismul are mai multe dovezi in favoarea lui decat evolutionismul. Pai ce nevoie are crestinismul de aceste dovezi daca spuneti ca el n-are nevoie de nicio dovada? Are el nevoie de dovezile acestea sau dovezile sunt inutile. Ar fi cazul sa va hotarati. Avand in vedere ca un coreligionar de-al dumneavoastra de pe aici a mi-a spus intr-o postare mai demult ca sunt certat cu logica, va invit sa cititi "Organonul" lui Aristotel pe care ma tem ca nu l-ati parcurs, la fel cum n-ati parcurs o multime de alte carti, cu toate ca aveti pretentia ca va pricepeti la evolutionism desi nu cred ca ati deschis vreodata "Originea speciilor" a lui Darwin. Ca sa vedeti care ar fi diferenta dintre stiinta si religie, puteti sa va uitati peste o carte foarte buna a lui Bronislaw Malinowski intitulata chiar "Magie , stiinta si religie". E o carte nu prea groasa si in acelasi timp o lectura foarte placuta. Asta ca sa terminam cu nazdravanii de genul "evolutionismul e religie". Nimeni dintre noi nu e atoatestiutor. Din fericire exista cartile care ne ajuta sa ne depasim limitarile mintii. Observ insa ca oamenii in general se feresc sa spuna "nu stiu" si in loc de asta prefera sa arate cat sunt ei de destepti. Simpla vanitate omeneasca! Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu sunteti in stare sa explicati macar la nivel de anul I de facultate? Daca ati fi studiat filosofia ati fi aflat probabil de disputa ce a existat in Evul Mediu in filosofia occidentala intre realisti si nominalisti care a avut ca tema tocmai chestiunea daca "universalia sunt realia" sau nu. Ia uitati-va putin peste cartea lui Etienne Gilson "Filosofia in Evul Mediu" si poate mai vorbim. De asemenea probabil ati fi aflat ca unii filosofi precum Platon sau Plotin considerau ideile ca fiind singurele care au realitate. Si ca sa nu credeti ca problema universaliilor a fost abandonata, ganditi-va putin la John Stuart Mill sau Charles Sanders Peirce, niste autori ceva mai recenti. Poate ca daca veti face o incursiune in filosofia ultimilor 2000 de ani veti renunta la o abordare atat de simplista. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tot turui intr-una cu Kant in sus, Kant in jos, eu ti-am spus despre un argument al lui Descartes si tu m-ai trimis imediat sa-l citesc pe Kant ca i-a demolat aluia argumentele. :)
Pai uite asta este argumentul: http://existentialcomics.com/comic/81 Spune-mi si mie unde anume Kant sau altcineva a reusit sa-i demoleze argumentul lui Descartes. Asta, nu prostiile filozofilor. Argumentul e clar - daca nu crezi ca exista o entitate superioara care vrea ca tu sa afli adevarul, atunci nu ai nici un motiv sa nu te indoiesti de tot ceea ce iti transmit simturile. Cum spune Descartes, pentru existenta lumii exterioare, exista mai putine dovezi decat pentru existenta lui Dumnezeu. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu exista o timpenie mai mare decit evolutionismul ateu. Ateismul, in genere, este un bullshit, pentru ca porneste de la ideea handicapata a creearii Ordinii Cosmice din...haos, prin...intimplare! Creatia intentionata de catre Persoane Divine este mult mai logica, cu toate prostiile arhaice din anume texte religioase, oricine, orice ar zice.
Bine, si geocentrismul este stupid: doar fiindca asa ni se pare, nu inseamna ca asa si este. Da, matematica si fizica au demonstrat ca geocentrismul este o teorie depasita (in sensul ca Soarele si/sau stelele NU se invirt in jurul acestei planete, oricite idiotenii zic neoprotestantii americani sau Badulescu, insa da, ca loc geometric este foarte posibil ca galaxia in care este sistemul nostru solar sa fie efectiv centrul unui Univers quasi-inifinit, dar sferic sau, la rindul lui, geoid ca forma). Chiar si facind abstractie de organizarea si ordinea vietii, atit biologice (pentru cine o cunoaste si o observa!) cit si spirituale (pentru cine crede in ea, o cunoaste si o observa!), se poate observa o alcatuire inginereasca in univers. Ateismul cosmologic este o forma de handicap sufletesc si de rigiditate mentala, dupa mine.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. Last edited by suslik; 21.07.2017 at 22:09:09. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Categoric.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Factorii respectivi nu fac parte din aparatul explicativ al evolutionismului. Ca dumneavoastra sunteti de parere ca lumina asta necreata sta la baza a tot ceea ce exista, e alta treaba. Asta e teoria dumneavoastra. Teoria evolutionista este insa alta, iar factorii pe care ea ii ia in considerare sunt: variabilitatea indivizilor dintr-o populatie si presiunea factorilor de mediu. Lumina necreata nu face parte din aceasta teorie, ci din a dumneavoastra. Daca vreti sa vorbiti despre evolutionism, incercati sa il intelegeti mai intai, altfel riscati sa faceti tot felul de confuzii. Citat:
Idiotul despre care vorbiti, adica eu, va invita sa avem o discutie legata de acesti filosofi din lista pe care in mod idiotesc spuneti ca am copiat-o de undeva. Nu de alta, dar s-ar putea ca dumneavoastra sa-i cunoasteti mai bine. Ce-ati zice ca data viitoare sa incepem cu Ludwig Wittgenstein care mi-a placut foarte mult, iar dupa aceea sa-i luam pe ceilalti la rand in ce ordine doriti dumneavoastra? Sau am oare impresia ca sunteti speriat de limbajul filosofic de vi se pare atat de greu sa citesti asemenea autori? Domnule Flying, filosofia e scrisa de catre oameni si pentru oameni. Orice om cu un pic de minte poate sa o inteleaga, doar ca trebuie s-o abordeze cu metoda. Nu te apuci de Husserl inainte de a fi trecut prin Descartes. Nu te apuci de filosofia kantiana inainte de a intelege cat de cat rationalismul si empirismul. Pana la urma totul e o chestiune de exercitiu. Chiar nu pricep reactia asta a voastra. Va vorbeste omul despre eu stiu ce filosof, iar voi sariti imediat la gatul lui strigand ca individul habar n-are de filosofia respectiva, de parca filosofia ar fi un limbaj superincifrat si accesibil doar celor care au creierul mai mare de un metru cub. Pana la urma am enumerat si eu acolo niste autori despre care mi-am dat seama ca abordeaza alte probleme decat relatia dintre spirit si materie cu care ma batea la cap colegul nostru Palamist despre care incep sa fiu tot mai convins ca e un marxist cu convingeri religioase, adica un crestin dialectic. Citat:
Pe langa ratiunea asta teoretica, ce ajuta la cunoasterea lumii, ratiunea are si o utilizare practica. Iar despre aceasta Kant scrie in "Critica ratiunii practice". Sa luam "idealul ratiunii pure" pe care Kant, tot pentru a respecta o traditie filosofica o numeste "ideea de Dumnezeu". Daca ratiunea nu ar contine un ideal, atunci actiunile noastre nu ar putea fi raportate la un principiu suprem. Am actiona dupa cum ne vine pe moment si am gasi justificare la orice prostie pe care am face-o. In realitate doar anumite fapte sunt justificate: cele morale, adica acele fapte care isi au sursa in ratiunea pura. Si pentru ca ratiunea e universala, adica exista la toti, doar acele actiuni sunt morale care ar ajuta la construirea unei lumi rationale. Spune Kant la un moment dat: "actioneaza astfel incat maxima vointei tale (motivul, scopul cu care faci ceea ce faci - e observatia nota mea) sa poata servi oricand drept principiu al unei legislatii universale". Cu alte cuvinte, actioneaza numai din ratiune, asa cum ar trebui sa actioneze orice om. Daca ratiunea nu ar avea un ideal, morala n-ar mai fi posibila, deci idealul ratiunii pure e o conditie de posibilitate a moralitatii. Nici vorba ca Immanuel Kant sa aduca vreun argument moral. El spune doar ca moralitatea e posibila deoarece ratiunea fiecarui om contine ideea de perfectiune. Ca unii nu vor sa tina seama de ratiunea lor, e alta treaba. Mai sunt si din acestia. Ca o observatie, domnule Flying, faptul ca recunoasteti ca nu l-ati citit pe Kant, v-a fost util, deoarece ati beneficiat de o explicatie, buna, proasta, cum o fi ea... In sfarsit nu mai ma simt singurul individ nestiutor de pe aceasta planeta. Eu zic sa incepeti cu "Critica ratiunii practice". E un pic mai digerabila decat celelalte carti ale sale. Dar dupa aia trebuie neaparat parcursa "Critica ratiunii pure", chiar cu riscul de a da cu ea de pereti de nervi, pentru ca la final sunt lamurite raporturile dintre ratiunea teoretica si cea practica. La mine asta a fost ordinea, cu observatia ca eu l-am inceput pe Kant cu "Prolegomenele" pe vremea cand habar n-aveam de filosofie si aproape ca mi-am prins urechile si abia dupa aceea m-am apucat de "Critici" in ordinea in care v-am zis. Va previn insa ca filosofia e o boala la fel de grea ca pescuitul si daca v-a prins, nu mai exista leac. Dar avand in vedere ca spuneati ca sunt certat cu logica, ma gandesc foarte serios sa ma apuc de pescuit. Nu de alta, dar asa pot studia mai bine evolutia speciilor sub actiunea selectiva a factorilor de mediu dar si sub actiunea selectiva a unditelor pe care le arunca pescarii pentru a prinde pestii mai putin adaptati sa perceapa capacanele intinse din exteriorul lumii lor. Last edited by Krautrock; 24.07.2017 at 13:34:45. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand nimic nu ai a spune, Insirand cuvinte goale Care nicicum n-o sa sune.(parafrazare) Teoria TA evolutionista(foarte primitiva) este alta. Nu merita ca nici macar tu sa-ti pierzi timpul cu ea fiindca e de nivelul claselor primare, adica rudimentara, deoarece presupune (fara sa demonstreze) gandire abstracta; pe cuvantul meu. Factorii respectivi(variabilitatea si presiunea) sunt factori de risc si nu determina evolutia., ci, chiar daca permit evolutia, predispun disparitia. Cursul evolutiv al naturii materiale este prestabilit prin lege universala. Iata dovada: 11. Căci scris este: "Viu sunt Eu! - zice Domnul - Tot genunchiul să Mi se plece și toată limba să dea slavă lui Dumnezeu".(Rom14,11)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 25.07.2017 at 03:46:31. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
1. https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_morality
2. https://www.youtube.com/watch?v=c70HEI2vRN0 Se pare ca nu l-ai citit pe Kant...sau esti mincinos.Care sa fie? Citat:
![]() Ps: am la semnatura un link de pe vremuri cand nu eram plictisit de blogareala http://flyingtoday.wordpress.com/ Ultimul articol de pe blog l-am scris prin 2010 si are legatura cu Kant.As fi curios care e parerea ta .
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
Creatie versus evolutie | vladstejaru | Dogmatica | 721 | 20.10.2012 00:48:42 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|