![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Despre Scriptura:
Citat:
Dar mai e un lucru in legatura cu afirmatia dumneavoastra. Ea ascunde o atitudine pe care as denumi-o prin termenul "antiintelectualism". Prin ce se manifesta acest antiintelectualism? Prin refuzul stiintei, desconsiderarea logicii, conceperea omului ca pe o fiinta incapabila sa inteleaga ceva, reducerea intregii cunoasteri la un anumit tip de discurs (in acest caz la religie), subordonarea gandirii nereligioase fata de bunul plac (oamenii de stiinta spun ceea ce spun pentru ca asa vor, nu pentru ca asa stau lucrurile) si nu in ultimul rand tendinta de a impune adevarul, nu de a-l cauta (in general oamenii religiosi nu-si pun problema ca s-ar putea sa nu se afle in posesia adevarului si deci adevarul s-ar putea afla in alta parte). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Corpul uman prin cat este de sofisticat ,AlinB explica cu vreun an in urma, ca corpul uman este ca un sistem de miliarde si miliarde de naniti chimici ultrasofisticati care actioneaza asemeni unei singure fiinte. Eu am mai spus-o, o reactie exoterma ultrasofisticata care mentine un sistem la 37 de grade Celsius, nu putea sa inceapa singur aceasta ardere, fara ca sa o fi pornit Cineva. Eu zic ca dimpotriva cei foarte inteligenti intelleg mai bine pe Dumnezeu,ii inteleg Lucrarea. Citeam de Blaise Pascal, asta a fost un geniu in multe domenii, printre altele matematica si fizica,mai cunoscut.La 16 ani scrie un sttudiu despre conice care i-a lasat masca pe toti suprainteligentii vremi,care au spus ca de la Arhimede nu a existat un spirit de o asemenea forta. Si acest geniu al vremii sale era foarte credincios si a venit cu un rationament numit Pariul lui Pascal. ”El postulează că toți oamenii își pariază viața fie pe existența lui Dumnezeu, fie pe inexistența sa. Bazându-se pe presupunerea că mizele sunt infinite dacă Dumnezeu există și că există cel puțin o probabilitate mică ca Dumnezeu să existe, Pascal susține că o persoană rațională ar trebui să trăiască ca și cum Dumnezeu există și să creadă în Dumnezeu. Dacă Dumnezeu nu există, o astfel de persoană va avea doar o pierdere minimă (unele plăceri, lux etc.), în timp ce în caz contrar va obține câștiguri infinite (o eternitate în Rai) și va evita pierderi infinite (o eternitate în Iad).[2] " Copiat de la: https://ro.wikipedia.org/wiki/Pariul_lui_Pascal Din cartea Cugetari de Blaise Pascal am citit cateva pagini si am gasit si asta: "În sfârșit, el acționa întotdeauna prin principii în toate lucrurile, spiritul și inima lui fiind făcute așa cum erau, nu putea să se poarte altfel. Retrăgându-se își propuse două maxime, două maxime temeinice ale adevăratei pietăți; una privea renunțarea la toate plăcerile, iar cealaltă renunțarea la toate deșertăciunile. A început, pentru a-și pune în practică prima maximă, renunțând la slugi pe cât îi stătea în putință(desi era dintr-o familie bogata); își făcea singur patul și lua prânzul în bucătărie, își ducea vesela și nu se folosea de cei din jurul său decât în lucrurile pe care în mod absolut nu le putea face singur." Ptr mine sunt doua carti care vreau sa le citesc despre acest geniu al vremii lui:Cugetari si Scrisorile provinciale .Desi prima o am in format electroonic nu pot citi o carte intreaga pe calculator. Citeste despre Pascal si mai putem vorbi dupa,el e tipul geniului intelectual(de care am auzit de atatea ori la fizica si parca si la matematica) dar cu o credinta completa . P.S.In prima parte care nu am mai dat quote se mai poate intelege si sa ai un suflet deschis.
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Crestinismul contine de fapt un paradox. Daca Dumnezeu exista, avem speranta ca el ne ajuta. Dar pentru ca ajutorul lui e atat de limitat, mai bine sa nu speram degeaba si sa ne ajutam singuri ca si cum Dumnezeu n-ar exista. Acest paradox a facut ca in lumea asta sa apara spitalele, tocmai pentru ca oamenii si-au dat seama ca nu se pot baza intru-totul pe ajutorul lui Dumnezeu. Atunci cand un bolnav incurabil are sanse infinit mai mari sa moara decat sa poata fi salvat, ce mai poti sa crezi despre Dumnezeu? Daca Dumnezeu nu vrea sa-l ajute, mai bine sa incerci sa-l ajuti tu. Si astfel te apuci sa studiezi medicina in speranta ca poate ajuta la ceva. Citat:
Adica sa-l cred (cu o credinta completa) chiar daca observ ca n-are dreptate. Am inteles, adevarul e neesential! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Era o carte care ti-o recomand "Catre Autolic" de Teofil al Antiohiei. Ea trateaza despre invizibilitatea si cunoasterea lui Dumnezeu, la care se ajunge prin puritatea inimii. Dumnezeu nevazut de ochii trupului, poate fi vazut de ochii mintii si mai ales de ochii inimii curate: "Arata-mi pe omul din tine si-ti voi arata si eu pe Dumnezeul meu", raspunde autorul ironiilor lui Autolic. Deci daca nu esti cu inima curata, nu poti sa-l vezi pe Dumnezeu. Ar mai fi o speranta sa fii intr-o mare durere,incercare si aia sa iti deschida ochii.Dar opreste-te la ce ti-am spus:Blaise Pascal -Scrisorile provinciale si Cugetari-unde zice multe de viata lui-asta ca iti puneai intrebari ca suntem adepti unui curent antiintelectual, si "Catre Autolic."
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Desigur, insistenta e cheia succesului, eventual completata cu o mare durere pe care mi-o doriti si pentru care nu ma supar: QUOTE=Jonnyw2013;659350]Ar mai fi o speranta sa fii intr-o mare durere,incercare si aia sa iti deschida ochii.Dar opreste-te la ce ti-am spus:Blaise Pascal -Scrisorile provinciale si Cugetari-unde zice multe de viata lui-asta ca iti puneai intrebari ca suntem adepti unui curent antiintelectual, si "Catre Autolic."[/quote] Pana va veni momentul in care mi se va intampla in viata ceva rau, "lasati-ma/ sa umblu mut printre voi,/ sa va ies in cale cu ochii inchisi" (L. Blaga - Catre cititori) Citat:
ζηλωτής, adica zelos, fanatic Iar in Textul Masoretic קַנָּא transliterat "qna" adica zelos, gelos, invidios Oricum contextul in care apare termenul indica destul de clar ca Dumnezeu se supara daca cineva se inchina altor zei asa ca daca doriti il puteti traduce prin "gelos, invidios" sau daca vreti sa insistati pe faptul ca Dumnezeu pedepseste "pe copii pentru vina părinților [...] până la al treilea și al patrulea neam", puteti traduce textul asa cum au facut autorii Bibliei Ortodoxe prin "zelos (adica avand zel)". Eu unul l-as traduce mai degraba prin "invidios", dar aceasta e o preferinta personala deoarece consider ca Textul Masoretic reda mai clar ideea in acest context particular. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sa vedem acum ce se intampla daca dam valori de adevar lui P si lui Q. Ce valoare de adevar va avea propozitia compusa "P implica Q"? Vom nota cu 1 adevarul, iar cu 0 falsul. Propozitia compusa "daca ploua, sunt nori" va avea urmatoarele valori de adevar in functie de valoarea de adevar a propozitiilor componente: 1. Sa presupunem ca nu ploua si nu sunt nori, adica 0 implica 0. E clar ca se poate sa nu ploua si sa nu fie nori, deci 0 implica 0 este ADEVARATA, adica 1. 2. Sa presupunem ca nu ploua, dar sunt nori, adica 0 implica 1. E clar ca se poate sa nu ploua dar sa fie nori, deci 0 implica 1 e ADEVARATA, adica 1 3. Sa presupunem ca ploua, dar nu sunt nori. Aceasta e imposibil, deoarece nu se poate sa ploua si in acelasi timp sa nu fie nori. Deci 1 implica 0 e FALS, adica 0. 4. Sa presupunem ca afara ploua si sunt nori. E cat sa poate de normal sa ploua si sa fie nori. Deci 1 implica 1 e ADEVARAT, adica 1. Analizand cele patru puncte putem observa un lucru esential, anume ca adevarul implica intotdeauna adevarul. Adica pornind de la ceva adevarat si urmand legea implicatiei, nu putem ajunge decat la ceva adevarat. Intotdeauna si fara exceptie. Si pe cale de consecinta, daca am pornit de la ceva adevarat si am ajuns la ceva fals, inseamna ca n-am gandit corect. Iar ca o observatie, daca pornim de la ceva fals, putem ajunge atat la ceva fals, cat si la ceva adevarat, cu alte cuvinte, nu putem pune baza pe o judecata falsa pentru ca nu putem fi siguri la ce ajungem, la adevar sau la eroare. Exista in aceasta lege, dupa cum probabil ati observat, cheia diferentei dintre a fi sigur de ceea ce crezi si a fi dezorientat. Iar acum dupa ce v-am stresat cu chestiuni de logica matematica, v-as invita sa va uitati peste postarile mele. Nu o data am incercat sa vad daca interlocutorii mei procedeaza intr-adevar corect cand isi expun ideile, sau incearca sa ocoleasca intr-un fel sau altul calea adevarului. Am scris "adevar" cu "a" mic deoarece exista nenumarate moduri prin care poti ajunge la ceva adevarat, la fel cum exista nenumarate moduri in care poti esua in eroare. E clar ca putem cu totii gresi. Dar avem si posibilitatea sa ne dam seama in ce fel am gresit. Nu duhovnicul e cel ce ne arata calea, pentru ca si duhovnicul acela daca nu se supune unei legi mult mai puternice decat el si care face deosebirea dintre ceea ce e adevarat si ceea ce e simpla iluzie, nu va reusi decat sa ne indrume inspre nicaieri. Calea ne e aratata de acel ceva inefabil care e inscris in propozitia banala "adevarul implica intotdeauna adevarul". Iar daca totusi continuam sa fim dezorientati, asta se intampla tocmai pentru ca nu ne-am dat inca seama ca "falsul implica orice". |
|
|