|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Răspund mai greu, am fost la mare în Constanța, știi tu soare, plajă, băuturi răcoritoare, șezlong, pălărie de paie, aerosoli din mare  și încă savuram briza asta, (pe cei căsătoriți sau în cuplu i-am văzut cei mai fericiți.) Citat: 
 Există texte de cateheză maritală sau omilii la căsătorie în care sfinți necăsătoriți nu dau cu ranga în căsătorie, din contră, eu nu am acces la toate textele bisericești să cumpăr toate cărțile despre căsătorie din pangar pe care mi le-aș dori, explică multe acolo. Avem în Biserica ortodoxă română preoți care au mai mult de trei copii dacă nu mă-nșel părintele profesor de la Facultatea de Teologie din Sibiu, Vasile Mihoc are 13 copii, și la momentul știrii avea 36 de nepoți, poate între timp i s-au mai născut. https://jurnaldebacau.ro/2019/07/08/...t-bacauanilor/ Are cineva curaj să spună că e vrednic de iad sau cva că nu a renunțat la sexualitate, are cineva impresia că doar de 13 ori s-a unit trupește cu doamna lui, ce-s toate porcăriile și toate gogomăniile astea pe care le tot văd rostogolite pe forumuri creștine de diverși indivizi de vreo 15 ani de când internetul e la liber și accesibil în România ? Da căsătoria e foarte grea acum pentru că sunt mai multe variabile, credincioșenia soților, fidelitatea vs zburdălnicia, averea, educația, pregătirea, locul de muncă, capacitatea de comunicare și de reziliență în situații critice, încăpățânarea cea bună în salvarea unei relații de durată, renunțarea la sine până la călcarea - chenotică peste sine precum și Hristos a iubit Biserica, altruismul șamd, dar asta nu înseamnă să terfelim căsătoria pentru că noi nu ne-am bucurat de binecuvântările ei. Biblia spune doar despre Căsătorie că e Taină adică o numește direct Taină, deci nu spune direct despre Mirungere, Hirotonie, Maslu, Spovedanie și Împărtășanie, Botez - Sfinții Părinți le-au interpretat pe celelalte drept taină pe modelul nunții creștine, așadar căsătoria e ceva de mare preț e Taină Model sau de Căpătâi. http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=5&id=19 27. Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană. 28. Așadar, bărbații sunt datori să-și iubească femeile ca pe înseși trupurile lor. Cel ce-și iubește femeia pe sine se iubește. 29. Căci nimeni vreodată nu și-a urât trupul său, ci fiecare îl hrănește și îl încălzește, precum și Hristos Biserica, 30. Pentru că suntem mădulare ale trupului Lui, din carnea Lui și din oasele Lui. 31. De aceea, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va alipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. 32. Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos și în Biserică. 
				__________________ „Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 30.08.2021 at 22:10:47. | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 
				__________________ "If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Cărțile acestea ar trebui să fie în fiecare pangar : https://www.egumenita.ro/autor/1144-preot-ilie-moldovan Preot Ilie Moldovan În Hristos și în Biserică. Teologia iubirii I. Iubirea, Taina Căsătoriei În Hristos și în Biserică. Teologia iubirii II. Adevărul și frumusețea Căsătoriei În 2020 a fost proclamat ca fiind anul familiei în Patriarhia Română, dar nu s-a simțit, cu excepția unor puține conferințe care și alea s-au mutat în online, farmecul conferințelor erau tocmai întâlnirile din orașele universitare. Înțeleg că nu faci cateheze maritale într-un sat care se depopulează și are bătrânet, dar în parohiile cu tineret ar trebui lunar dedicată câte o cateheză de aceasta și tot nu s-ar plictisi oamenii. 
				__________________ „Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Daca raspunzi da, indiferent pentru care intrebare, atunci da, propovaduiesc contra cu toata puterea pe care mi-o da Duhul Sfant. Aici e dovada ca nu sunt gnostic.* E cat se poate de logic ca creatia materiala evolueaza, se innobileaza si devine spiritualizata (induhovnicita) si prin transcendenta se va mantui(ridica la cer). Si asta n-o spun din influente eleniste sau asiatice, ci din Scriptura(oare tu le-ai citit si meditat?): 21. Pentru că și făptura însăși se va izbăvi din robia stricăciunii, ca să fie părtașă la libertatea măririi fiilor lui Dumnezeu. 22. Căci știm că toată făptura împreună suspină și împreună are dureri până acum. 23. Și nu numai atât, ci și noi, care avem pârga Duhului, și noi înșine suspinăm în noi, așteptând înfierea, răscumpărarea trupului nostru.(Rom8,21-23) Citat: 
 Cine-i cheama? Duhul Sfant. Ce-i eronat? Citat: 
 *P.S. Prin urmare tu trebuie sa cauti sa afli mai mult despre tine. 
				__________________ Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 https://www.crestinortodox.ro/istori...ra-126033.html In secolul al IV-lea, biserica din localitatea Gangra a gazduit un important sinod local, numit pana astazi "Sinodul local din Gangra". Scrisoarea sinodala pastreaza semnatura a 21 de episcopi, intruniti mai ales pentru a judeca si a lua o masura in privinta lui Eustatiu de Sevasta (Armenia) si a urmasilor acestuia, care condamnau Nunta, dispretuiau unele slujbe ale Bisericii, tineau adunari proprii, purtau o haina ciudata, condamnau bogatia si, mai ales, posibilitatea sfintirii unora dintre crestini. Canonul 1 Gangra, pentru osanda celor ce defaima Casatoria: "Daca cineva ar defaima Nunta, si pe ceea ce se culca cu barbatul sau, credincioasa fiind si evlavioasa, ar urgisi-o sau ar defaima-o, ca si cum nu ar putea intra in Imparatia cea cereasca, sa fie anatema." Canonul 4 Gangra, pentru apararea clerului casatorit: "Daca cineva ar afirma ca nu se cuvine a primi cuminecatura de la un presbiter insurat, cand liturghiseste aceasta, sa fie anatema." Canonul 9 Gangra, pentru osanda celor potrivnici Casatoriei: "Daca cineva se dedica fecioriei si infranarii nu pentru bunatatea si sfintenia fecioriei, ci pentru ca, scarbindu-se, se-ndeparteaza de casatorie, sa fie anatema." Canonul 10 Gangra, pentru osanda celor ce batjocoresc Casatoria: "Daca cineva dintre cei ce traiesc in feciorie pentru Domnul, si-ar bate joc de casatoriti, sa fie anatema." Canonul 14 Gangra, pentru osanda celor ce defaima Casatoria: "Daca vreo femeie ar parasi pe barbatul sau si ar vrea sa se retraga, scarbindu-se de casatorie, sa fie anatema." Canonul 15 Gangra, pentru indatoririle parintilor fata de copii (asceza nu dezleaga de indatoririle legale fata de copii): "Daca cineva si-ar parasi copiii, si nu i-ar mai creste, si nu i-ar indrepta cat atarna de el, spre cuvenita cinstire de Dumnezeu, ci sub pretextul ascezel i-ar neglija, sa fie anatema." 
				__________________ „Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 01.09.2021 at 10:51:11. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Trebuia și Iisus anatemizat că nu a avut toată viața sa parte de o femeie. Când te gândești că este Dumnezeu, creatorul feminității dar nu a avut parte de sexualitatea, frumusețea, gingășia unei femei. Să o țină în brațe să-i pupe boticul acela scump de păpusică. Să simtă că este bărbat... Aici se află cei mai acrii struguri, nu e de mirare că a avut astfel de cerințe: Sfânta Evanghelie după Matei Capitolul 19 12.Că sunt fameni care s-au născut așa din pântecele mamei lor; sunt fameni pe care oamenii i-au făcut fameni, și sunt fameni care s-au făcut fameni pe ei înșiși, pentru împărăția cerurilor. Cine poate înțelege să înțeleagă. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel, cap 5. 31. De aceea, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va alipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. 32. Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos și în Biserică. Ba mai spune apostolul Pavel că femeia se va mântui prin naștere: Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol Pavel cap 2.v5 Dar ea se va mântui prin naștere de fii, dacă va stărui, cu înțelepciune, în credință, în iubire și în sfințenie. Deci există citate atât pentru traiul în necăsătorie dar în curăție, cât și pentru căsătorie. Citat: 
 Citat: 
 Sfânta Evanghelie după Matei Cap. 8 20. Dar Iisus i-a răspuns: Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; Fiul Omului însă nu are unde să-Și plece capul. Citat: 
 Dacă Biserica ortodoxă ar desființa ideea de mănăstire, ar face un abuz față de cei care au vocația traiului în castitate, dacă i-ar obliga pe toți preoții să nu se căsătorească le-ar schilodi personalitatea preoților care au familie, ar naște oameni frustrați care poate ar face copii în afara căsătoriei, așa e mai bine că e la vedere totul, asumat. 
				__________________ „Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Din fecioara! E o mare diferenta fiindca fecioara nu si-a oferit trupul barbatului. Sf Ioan Botezatorul este cel mai vrednic om nascut din femeie. 
				__________________ Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 02.09.2021 at 01:53:28. | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Da ai dreptate, mulțumesc pentru completare, a primit să vină în lume printr-o fecioară (fire femeiească) am vrut să zic, dar Maica Domnului a fost mireasă nemiresită cum e tradusă de către unii teologi rugăciunea-tropar - Apărătoare Doamnă.
		 
				__________________ „Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 02.09.2021 at 15:52:46. | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Dacă tot vorbim de struguri acrii și de vulpea neputincioasa exemplul cel mai elocvent este tagma preoteasca. Cu o logică înspăimîntătoare, au îndrăznit răsturnarea ecuației aristocratice a valorilor(bun=nobil=puternic=frumos=fericit=iubit de Dumnezeu), menținînd răsturnarea prin ura cea mai îndîrjită (ura neputinței), afirmînd că„doar necăjiții sînt cei buni, doar săracii, neputincioșii, înjosiții sînt cei buni, suferinzii, nevoiașii, bolnavii, urîții sînt și singurii pioși, singurii evlavioși, numai lor li se cuvine fericirea — pe cînd voi, voi nobilii și despoții, voi sînteți pentru veșnicie cei răi, cei cruzi, lacomi, nesătui, lipsiți de Dumnezeu, voi veți rămîne veșnic și cei nefericiți, blestemați și osîndiți! Crestinismul de aici își trage seva, a ținut partea a tot ceea ce este slab, josnic,degenerat, el și-a croit un ideal din contrazicerea instinctului de conservare a vieții puternice; el a corupt însăși dreapta rațiune a naturilor spiritual puternice, întrucît ne-a propovăduit să resimțim valorile cele mai înalte ale spiritualității ca fiind atinse de păcat, ca unele ce conduc la eroare, la ispite. Pentru mine, viața contează ca un instinct de a crește, a aduna, a acumula putere, unde lipsește voința de putere, acolo întîlnim decădere, nihilism. Creștinismul o religie a milei. Mila se opune afectelor tonice care sporesc energia sentimentului vieții; ea acționează depresiv. Omul își pierde din putere cînd îi este milă. Pierderea puterii, pe care suferința o aduce în viață cu sine, sporește și se multiplică pe sine, încă și mai mult, datorită milei. Însăși suferința devine contagioasă prin milă; în anumite condiții, datorită milei se poate ajunge la pierderea totală a vieții și a energiei de viață. Mila se opune cruciș, în mare și total, legii evoluției, care este cea a selecției naturale. Ea se apără pe sine în favoarea dezmoșteniților și condamnaților vieții, există prin numărul mare al rataților de tot felul, pe care îi ține în viață, conferă vieții înseși un aspect mai întunecat și mai îndoielnic. S-a îndrăznit ca mila să fie numită virtute (ceea ce în orice morală nobilă trece drept o slăbiciune); s-a mers apoi mai departe, s-a făcut din milă virtutea, fundamentul și originea tuturor virtuților - firește, numai din punctul de vedere al unei asemenea filosofii, fapt ce trebuie avut întotdeauna în vedere, care era nihilistă, care și-a scris pe drapel negarea vieții. Prin milă, viața este negată, încă o dată spus: acest instinct depresiv și contagios se pune de-a curmezișul mizeriei, cît și ca și păstrător al oricărei mizerii, asupra a ceea ce ne convinge mila este nimicul... - Omul nu rostește „nimicul": el folosește pentru aceasta pe „dincolo"; sau pe „Dumnezeu"; sau „viața cea adevărată", stingerea, fericirea... Această retorică nevinovată, ce ține de domeniul idiosincraziei religioase și morale, apare imediat mult mai puțin nevinovată dacă se înțelege tendința care este învăluită aici în mantia sublimelor cuvinte: o tendință adversară vieții. | 
|  |