![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Toti nebunii au solutii simple.
E simplu sa ii strangi de gat pe toti si sa ii jefuiesti. Ai vreo analiza pe ce se fura banii? Pe ce se duc banii? Hai lasa nebuniile si solutiile astea desantate. Sa bagi mana in buzunar la toti e simplu, sa vezi unde se duc banii si apoi sa calculezi e greu. Ia zi unde se duc banii aiurea? Daca 20% din buget se duce aiurea, nu mai bine folosesti banii aia? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Datoria țării pe care o s-o plătim toți eu, tu, toți forumiștii cetățeni români, toți care trimit bani din străinătate în țară să-și plătească impozitele, a ajuns aproape de 50% din Produsul Intern Brut, nu e de râs cum s-au împrumutat Câțu și Orban:
https://economedia.ro/analiza-datori...e.html,” Asta nu e de joacă și creditele nu se pot rostogoli la nesfârșit ni se vor mări enorm impozitele pe proprietăți și pe muncă și o să ajungă mulți să-și piardă locuința de la datorii impozite + facturi utilități. Deci cheltuielile din pandemie ale lui Florin Câțu și Ludovic Orban au agravat criza datoriilor, nu s-au construit autostrăzi, una e să faci datorie publică - construiești autostrăzi - apoi din taxele pe autostradă puse și camioanelor din alte țări și românilor + din investițiile firmelor care vin într-o localitate cu autostradă și crează locuri de muncă - recuperezi. Una e să faci școli la standarde moderne, din ele să produci personal ultra-calificat și bine plătit salarial din care să-și tragă statul impozit pe muncă, cu cât e salariatul mai bine plătit, statul câștigă mai mult. Și alta e parandărătul care s-a făcut, măcar dacă dădeam resursele țării minereuri, sare, uraniu, marmură contra autostrăzi, școli, spitale, transport feroviar și naval și tot aveam ceva rămas în urmă, ni se producea un beneficiu. Așa și fără resurse, și fără proprietăți, sclăvăgiți la exterminare până la 50-60-70 de ani dar nu mai mult.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 05.02.2022 at 12:34:09. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
@Iorest. Cred ca trebuie sa ne schimbam perspectiva si sa identificam baza perspectivei. O sa spun pe scurt la ce ma refer. De multe ori cei credinciosi sunt pusi in fata unor aparente perplexitati ale vietii, aspecte ce par a contrazice existenta unui Dumnezeu bun si plin de dragoste. Drame personale, greutati, timpuri tulburi, relatii esuate, loc de munca pierdut, vise destramate, insecuritate si anxietate. Toate aceste aspecte il pot zapaci complet pe un credinciosul care filtreaza realitatea prin propria perceptie. Fiind creaturi limitate avem tendinta de a ne lasa influentati de realitatea imediata, restrangand scopul lui Dumnezeu la propria nostra intelegere limitata si deficitara. Credinta se clatina si omul devine dezorientat si lipsit de pace si incredere, tocmai bun de a fi manipulat ca o frunza in vant. Si toate acestea pentru ca se uita o regula de baza a credintei si anume ca toata credinta trebuie sa se bazeze in primul rand pe caracterul lui Dumnezeu si nu pe intelegerea noastra. Este concluzia la care a ajuns si profetul Habacuc la finalul cartii sale. Cand ne intemeiem credinta pe caracterul de neschimbat al lui Dumnezeu suntem pe pamant sigur, pe stanca care nu se clatina odata cu lumea din jurul nostru. Perceptia si intelegerea noastra pot esua, si o fac des, dar credinta in statorinicia caracterului si promisiunilor lui Dumnezeu rezista oricarei furtuni a vietii. Cu conditia sa le cunosti si sa le traiesti, altfel nu vei avea parte decat acesta lume.
Odata stabilita baza de la care plecam (credinta in caracterul lui Dumnezeu) trebuie sa spunem ca in raport de orice situatie sociala sau politica trei aspecte nu trebuie uitate niciodata: raspandirea Evangheliei nu este dependenta de nici un sistem politic; orice sistem politic este imperfect si temporar; crestinul traieste timpurile finale ale omenirii, faza declansata odata cu Invierea Domnului. Imparatia lui Dumnezeu este realitatea ultima pentru umanitate, perfecta si vesnica. Restul oranduirilor sociale nu fac decat sa o reflecte sau sa i-se opuna intr-un grad mai mic sau mai mare. Daca plecam de la aceste realitati ale credintei putem intelege clar urmatoarele: orice eveniment sau oranduire politica sunt doar etape temporare ce trebuie tratate ca atare. In al doilea rand orice oranduire politica este un produs uman, cu toate limitarile de rigoare. Sa idealizezi sau sa te bazezi pe asa ceva este o cale sigura spre deceptie, in cel mai fericit caz.Crestinul trebuie sa priveasca in primul rand sper scopul si realitatile lui Dumnezeu, intelegand ca voia si scopul Sau depasesc cu mult durata sau limitarile vietii noastre. Pana la urma-indiferent de optiune politica avem sau in ce sistem social sau politic traim- asa cum spunea Apostolul Pavel toate lucrurile (nu doar cele bune) lucreaza impreuna spre binele celor credinciosi si fie ca traim sau murim suntem ai Domnului. Nici o doctrina politica nu va putea oferi o siguranta mai mare ca aceste promisiuni ale lui Dumnezeu. In rest fiecare este liber sa voteze conform propriei sale constiinte fara a uita insa ca istoria se misca implacabil spre confruntarea finala dintre Bine si rau, asa cum a fost decisa de Dumnezeu. Mantuitorul se va intoarce si binele va triumfa pentru totdeauna si orice lacrima va fi stearsa, moartea si pacatul vor fi distruse. Daca nu uitam asta ne vom analiza corect optiunile care trebuie sa conteze si sa ne preocupe chiar daca acum traim timpuri ce par desprinse din Judecatori 17:3 ,, În vremea aceea, nu era împărat în Israel. Fiecare făcea ce-i plăcea." O zi frumoasa plina de credinta!
__________________
''Domnul să te binecuvânteze și să te păzească! Domnul să facă să lumineze fața Sa peste tine și să se îndure de tine! Domnul să-Și înalțe fața peste tine și să-ți dea pacea!" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc, ai scris foarte frumos, din suflet mesajul.
Citat:
Una e să ai conducători credincioși care respectă Ziua Domnului și altceva e să ai oameni cărora nu le pasă decât să tragă taxe de pe tine cu orice ocazie. Deci religia neo-liberalismului e doar productivitatea și consumul, omul e o rotiță zdrobită, bună cât e sănătos, aruncat ca o măsea stricată când nu mai e bun, când se îmbolnăvește etc și luați alții în tură la sclăvăgit. În Viena supermarketurile sunt închise Duminica, în România pe cocioc neo-iobagii care sunt nevoiți să muncească în unele locuri de muncă neesențiale, trebuie să muncească pentru că Banca Mondială vrea productivitate. Tot în neo-liberalism prioritatea e cariera nu familia, deși familia e un izvor de tonus mental și un vehicul de lucrare al mântuirii-, soții nu mai au timp să se întâlnească, eventual se proliferează relații pasagere care sunt păcate care îndepărtează Harul de om. În neoliberalism, libertinajul, acumularea de plăceri trupești, muzicale, electronice, distracțiile chiar și sporturile extreme, iau locul oricărei alte năzuințe sufletești metafizice. Neo-liberalismul e obsedat de ideea tinereții veșnice, a corpului perfect, a cheltuielilor și distracțiilor. Neo-liberalismul presupune mai mulți intermediari într-un serviciu public - se încredințează un serviciu esențial care trece prin vămile mai multor intermediari și costul final din buzunarul cetățeanului e mai mare. E ca la factura de gaz, de la producător până la client final mai sunt niște căpușe de distribuitori care-și iau tot felul de taxe. E ca în primăriile alea unde se încredințează tot felul de contracte pt activități chipurile culturale în care se sifonează bani la greu, pe studii de fezabilitate pentru proiecte fantasmagorice care nu se mai fac, pentru tot felul de aberații și procese pierdute de primării. Și ne mirăm că trec anii, facturile cresc ca să hrănească toți intermediarii și nu se vede nicio investiție, nimic, oamenii pleacă sau mor și țara se pustiește. Citat:
Dacă creștinii se delăsau azi toate țările din estul Europei se închinau la semilună. Just, dar una e să trăiești în Epoca Ștefaniană, când se ridică biserici, săracii sunt miluiți, săracii care au fapte de jertfă sunt ridicați în rang și împropietăriți, Regele stă ceasuri întregi la chilia unui pustnic la coadă să se spovedească după o zi de post negru, apare o explozie demografică, Oastea cea Mare ajunge la 30.000 de viteji, armate de 3-4 ori mai mari sunt înfrânte la Podul Înalt la Vaslui, iar vestea face înconjurul planetei, Moldova e respectată în toate cancelariile Occidentale - la Budapesta, la Vatican, Papa care era un fel de șef ONU la vremea respectivă corespondează cu regele. Când țara a avut Domnitori care s-au adăpat din Scriptură și care au stat cu fața spre Dumnezeu, țara a sporit, la un moment dat ne putem restrânge așa de mult demografic încât să dispărem, să ne pulverizăm ca neam sub povara unor poltici proaste. E adevărat că există perioada nefastă interbelică în care Regele putea fi la mare înălțime să fie un rege jertfitor iar extremele să nu-și facă loc pentru că el ar fi administrat bine și cu dreptate toate ale țării și oamenii nu s-ar fi dus după fentă.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pledoaria mea de mai sus trebuie luată strict în ideea cum anumite măsuri de sus influențează negativ condițiile unei vieți creștinești minime, deci măsurile de la vârf îți impactează viața. Eu personal nu cred că va mai fi vreun conducător care să strălucească precum unii conducători voievozi, care și ei au avut plusurile și minusurile lor, nu cred că vom fi nici măcar la nivelul Poloniei, era așa o năzuință să avem conducători o idee mai blânzi față de oameni. Altfel, timpul mântuirii curge și poate o viață mai grea pe pământ va fi de ajutor când vom da răspuns pentru mântuire, adică cine s-a chinuit aici și și-a asumat suferința întru Hristos fără să cârtească ar putea avea premise de răspuns bun la judecată.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 05.02.2022 at 19:49:12. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masuri: 1.Eliminăm toate taxele locale și generale pe proprietate, elimenăm impozitul pe profit, pe dividente, pe salarii, redevențele pe bogîțiile patriei și tot ce e taxat și în locul lor impunem o singură taxă: 3% pe Cifra de Afaceri pentru persoanele fizice și juridice, din care 2% merg la buget și 1% la administrațile locale. Se va plăti trimestrial. 2.Fără pile sau privilegii! Politicienii, parlamentarii, primarii, consilierii din consiliile locale sau județene nu vor avea niciun alt privilegiu gratuit de la stat decât salarul. Adio casă, masă, mașină, birou parlamentar, deconturi pe deplasări, protocol, ținută, etc. Armata, poliția, securitatea, procuriorii și toată justiția, le poți trece în regim de serviciu asigurat. Adică pui toți baieții și fetele estea care freacă menta, pușca și cizmele de pomană pe banii contribuabililor sau lovesc cu ciocănelul învârtind acuzări, hârtii, amenzi, cătușe și ani de puscarie, la lucru serios, îi trimiți să lucreze în privat la ori ce fel de muncă productivă și le permiti justiție privată și la stat doar câte 2 zile pe săptămână în regim part-time, pe perioadă determinată, sau benevol probono fără remunerație, ca muncă patriotică locală, să știe și ei ce înseamnă să-ți câștigi existența muncind productiv și nu distructiv. Orice judecata până la sentința finală va dura maxim 1 săptămană si sentința va fi pusa în execuție imediat putandu-se rapid rejudeca aceiași cauza de maxim 3 ori la alte instanțe apropiate care vor putea anula sau întoarce sentința după care, în cazul celui de al 3-lea apel se va face o judecată cu jurați. Redeschiderea procesului după o judecata cu jurați poate fi făcută numai dacă au apărut dovezi sau martori care pot modifica, anula sau inversa sentința. Gata cu represiunile și terorizarea populației pe banii statului în cârdășie cu politrucii, serviciile, mafia, interlopii și proxeneții. Iar condamnaților li se vor confisca averile ca să acopere prejudiciul și vor fi ținuți închiși în propriile locuințe de unde vor fi scoși la muncă în folosul societățții ca să-și plătească pe cât posibil prejudiciile și să-și asigure hrana și plata întreținerii. 3.Liberalizarea serviciilor religioase, de drept, de apărare, medicale, de învățământ. Școala de stat obligatorie devine total facultativă. Orice programă școlară si orice tip de organizare de cursuri sau stagii inclusiv militare, polițienești, justițiare fiind complet liberă. Orice cetățean român de pretutindeni și orice străin ce lucrează în România va plăti un impozit de 15% din total-venit (incluzând aici și pensiile și alocațiile): 10% contribuția pentru pensie și alocații copii, 1% servicii de drept-justitiare, 1% apărare militară și polițienească, 1% pentru servicii de sănătate decontate de casa de asigurari de sănătate medicilor pe care poți să-i alegi liber, 1% servicii de învățământ liber facultativ decontate școlilor sau profesorilor și 1% servicii religioase ce merg la biserica și la preoții/slujitorii de care aparții. Neplata impozitului de 15% din total-venit nu atrage după sine pierderea cetățeniei dar la revenirea în țară a cetățenilor români sau a urmașilor acestora, cetățeni români, se vor constitui obligații de plată pentru toată perioada în care cetățeanul român sau urmașul a obținut venit și nu a plătit impozit statului român de care aparținea. Oricare urmaș al unui cetățean român de pretutindeni, având mamă sau tată cetățean român, la nastere devine automat cetățean român de facto care dacă obține venit este socotit un contribuabil al statului român. 4.Pensii si alocații unice, egale. Raport garantat între alocații, pensii, salarul minim, mediu și maxim la stat. Întai se elimină existența salariilor si pensiilor de serviciu și speciale. (Nu pot exista persoane speciale, piloase sau privilegiate! Nimeni nu e mai presus de lege nici când e vorba de bani sau alte avantaje de la stat. Servicul militar, informațional de securitate, polițienesc, justitiar va fi plătit ca serviciu și va desfășura activitate în regim de part-time sau muncă patriotică, pro bono, ca orice altă muncă în folosul societății în vederea obținerii folosului productiv și nu distructiv.) Principiu: La procent egal ca povară pe muncă, procent egal ca beneficiu pe nemuncă-odihnă. La procent egal de 10% pus pe venitul total obținut prin muncă (10% povară pe muncă) e corect ca să primești un procent egal pe plata pentru nemunca-odihna prestată (100% beneficii). Deci pensia se va forma ca un venit dat de stat pentru odihna-nemunca persoanelor, cetățeni români care au contribuit. Cum nemunca-odihna are aceiasi valoare pentru stat 0 zero indiferent de cetățean, înseamnă că un procent egal din ea 100% ca beneficii va impune o pensie și o alocație unică, egală pentru toți. Pensia Unică, PU=SME=1500ron Salarul Minim pe Economie=1/3 salarul mediu la stat=1/8 salarul maxim la stat. Alocația unică AU=1/3 din PU=500ron Efortul bugetar anual pentru pensii ar fi: 6mil pensionari x 1500 ron x 12 luni=108miliarde ron=21,6miliarde euro.= aproximativ 11%PIB Efortul bugetar anual pentru alocații ar fi: 4mil copii intre 0-20 ani x 500ron x 12luni=24miliarde ron=4,8miliarde euro=aproximativ 3% din PIB Total efort bugetar =132 miliarde ron =26,4 miliarde euro= aproximativ 14% din PIB La 40 de ani de contribuție și la împlinirea vârstei de 60 de ani se poate ieși la pensie. Între vârsta 0-20 ani primești alocație. Gravidele și lăuzele primesc pensia unică = pensia de mamă pentru 2 ani, perioadă în care nasc și cresc copii. Pensia anticipată sau pensia de boală cronică = 1/3 din pensia unică. Pensia anticipata se poate acorda doar la implinirea vârstei de 60 de ani când ai mai putin de 40 de ani de contributie. Ea va fi redusă corespunzator. Poți plăti la final suma neplătită din contribbuție ca să-ți faci 40 de ani de contribuție pentru a lua o pensie întreagă. Nimeni nu iese la pensie forțat de lege sau de cineva decât la cerere. 5. TVA înlocuit cu noul nTVA plătit ca procent pe total factură sau bon fiscal. nTVA=5% pentru produse cu multă inteligență și procesare înglobată nTVA=10% pentru produse cu medie inteligență și procesare nTVA=15% pentru produse cu puțină înteligență și procesare sau deloc La cumpărare produse se acordă discount de D=1% pentru un total general mai mare de 100ron, D=2% pentru un total general mai mare de 1000 ron și D=3% pentru un total general mai mare de 10.000ron 6.Orice proprietate și avere excedentară nu este garantată personal ci local căci ea aparține de drept obștei locale astfel că ea poate fi ”expropiată”-arendată de comunitatea locală de la proprietar și introdusă în circuitul economic productiv iar proprietarul va primi pe timpul exploatării ei în mod corespunzător produse, acțiuini sau bani. Tot ce depășește 100mp domiciliu mobilat și utilat, 1 autoturism, 100.000 roni valoare bunuri personale, 1000m patrati teren, 2mp mormânt, etc, poate fi ”expropiat” temporar-arendat de către comunitatea locală, vecini, urmași, apropiați pentru a fi introduse în circuitul economic productiv. Producătorii agricoli, fermierii, gospodăriile pot vinde produse folosind bon fiscal si vor ține un registru de vanzari pentru a plăti trimestrial impozit 3% pe CA, cifra de afaceri și pentru a plăti 15% din total venit pentru servicii religioase, justitiar-politienesti, militare, sănătate, învățământ. 7.Orice resursă a solului sau subsolului: averi excedentare, animale sălbatice sau domestice, lemn, pășune, pământ agricol, minereuri, pesti, ape, energii eoliene, solare, hidro, aer, spațiu (frecvențe radio) care este exploatată va fi taxată suplimentar cu 1% din cifra de afaceri. Acest 1% se va strânge întrun cont unic si se acordă în mod egal tuturor cetățenilor români de pretutindeni. Cu aceste 7 măsuri economice simple și foarte eficiente se impun reguli simple și clare jocului economic pe piață și se liberalizează toate activitățile. Se poate adăuga și o măsură electorală: 1.Alegeri libere și corecte în care votul fiecăruia contează în mod egal Se va putea vota la urne, prin corespondență sau electronic. 1.1.Alegeri locale în 2 tururi pentru aleși cu maxim 2 mandate consecutive fără praguri electorale, pe liste de partid. Pot participa și independenții care au strânse un număr de semnături egal cu o pătrime din numărul de voturi cu care a fost ales primarul anterior. 1.2.Alegeri generale parlamentare și europarlamentare fără prag, pe listă de partid, fără circumscripții elctorale pentru că fiecare vot contează în mod egal. Fiecare vot al cetățenilor din diaspora contează la fel de mult ca al cetățenilor din țară și ei pot vota la urne, electronic sau prin corespondență. Pot participa și independenți care au atâtea semnături de la cetățenii români cât sunt necesare pentru ocuparea unui fotoliu de parlamentar. 1.3.Număr maxim de 300 deputati și 100 senatori. 1.4 Alegeri prezidențiale în 2 tururi. Pot participa și independenții care au cel puțin 1 milion de semnături de la populație. Partidele nu vor primi niciun ban de la stat sau de la sponsori asigurându-și existența exclusiv din cotizații, fiind interzisă orice formă de donație sau sponsorizare de la altcineva decât de la membrii de partid către partidul în care sunt membrii. Last edited by Petru7; 09.02.2022 at 16:34:38. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Putem face o socoteală simplă să vedem cum stăm ca țară din punct de vedere economic și dacă se pot aplică măsurile economice.
Avem în momentul de față VT=35 miliarde euro total venit la buget anual. Din acestea avem. Vtva=15 miliarde euro venit din TVA. Restul veniturilor la buget sunt impozite și taxe pe care le eliminăm. PIBul este de 200 miliarde euro. PIB= consum privat + consumul statului+ investiții + (exporturi − importuri) Consumul=consum privat + consumul statului+ investiții=225 miliare euro. Exporturile 75 miliarde euro. Importurile 100 miliarde euro. Făcând un total ca să aflăm o cifră totală de afaceri echivalentă obținem: CTA=225+75+100=400 miliarde euro. Calculând Veniturile aplicând o impozitare de 3-4% pe CA la nivel național obținem VCA=400x3:100=12-16 miliarde euro. Veniturile din noul TVA, VnTVA=15 miliarde euro. (Presupunem ca obținem tot atât din noul nTVA pus pe tipuri de produse sau pe total general plată cât se obține din actualul TVA. nTVA=10% în țară și 0% la export pentru produse cu grad mare de inteligență și procesare nTVA=15% în țară și 10% la export pentru produse cu grad mediu de inteligență și procesare nTVA=20% în țară si 15% la export produse cu grad mic de inteligență sau procesare și 20% la export la produse și materii prime neprocesate și grad de inteligență înglobat 0 zero. nTVA=15% în țară pe total general bon sau factură indiferent de tipul produselor vândute. Discount din nTVA la cumpărare de mai multe produse: D=1% pentru total mai mare de 100 ron D=2% pentru total mai mare de 1000 ron D=3% pentru total mai mare de 10.000 ron ) La populația actuală de 20 milioane de cetățeni români de pretutindeni care fiecare are cam 100-200 euro venit pe lună cel puțin, inclusiv pensii, alocații sau ajutor de la stat, impozitând cu 15% (10% pentru pensii si alocații, 1% servicii religioase, 1% servicii justiție poliție, 1% servicii apărare, 1% servicii medicale, 1% servicii învățământ) obținem un venit anual din acest impozit: V15%= 4-8 miliarde euro. Adunând veniturile la bugetul de stat obținem venitul total cu noua impozitare: Vtotal=VCA+VnTVA+V15%=12+15+4=31-39 miliarde euro. Deci Venitul total actual = 35 miliarde euro se află în marja de 31-39 miliarde euro a Venitului total estimat cu noua impozitare. Avem un împrumut total de ÎmT=28 miliarde euro pe 10-20 ani la o dobândă de 5% pe an. Asta se traduce ca Obligație de Rambursare anuală de ObR=3-4 miliarde euro. Deci Venitul total rămas după plata ObR e în jur de 30 miliarde euro =150 miliarde ron. Daca se va impune pensia unică de PU=1500ron și alocația unica AU=1/3PU= 500ron și raportul dintre salarii, salarul minim SMin= PU =1/3 SMed din salarul mediu la stat= 1/8 SMax din salarul maxim atunci se vede din postarea anterioară că e nevoie de 26 miliarde euro anual doar pentru alocații și pensii. Mai ramân abea 4 miliarde euro pentru a plăti bugetarii și cheltuielile de întreținere ale aparatului de stat. Acum pensiile și alocațiile sunt 10 miliarde euro anual și sistemul folosește 20 miliarde. S-ar putea stabili un echilibru: 20 miliarde pentru pensia și alocația unică și 20 miliarde pentru aparatul bugetar dacă crește economia liberă corespunzător. În concluzie pare că se poate introduce o impozitare simplă și eficientă fără a distruge echilibrele bugetare macroeconomice actuale. Rostul schimbării filozofiei de impozitare este simplificarea și corectarea regulilor jocului, a pieței, eliminarea tuturor taxelor și impozitelor care împovărează și birocratizează activitățile economice respectiv creerea unor reguli simple, clare și egale pentru toți competitorii economici, agenți economici persoane juridice sau fizice care pot să se dezvolte liber întro țară cu piață liberă sigură, reglementată corect care impozitează cinstit, simplu, clar, predictibil.
__________________
”-Simone, fiu al lui Iona, Mă iubești tu pe Mine? -Da Doamne........te iubesc. -........” Last edited by Petru7; 14.02.2022 at 19:21:58. |
|