![]() |
![]() |
|
#26
|
||||
|
||||
![]()
Mersi!
Citat:
Faptele Apostolilor 17, 26-27: Și a făcut dintr-un sânge tot neamul omenesc, ca să locuiască peste toată fața pământului, așezând vremile cele de mai înainte rânduite și hotarele locuirii lor, ca ei să caute pe Dumnezeu, doar L-ar pipăi și L-ar găsi, deși nu e departe de fiecare dintre noi. Omul e făcut din fire să-L caute pe Dumnezeu chiar dacă nu știe cum s-o facă fără Duhul Sfânt. Sf. Maxim nu a uitat nimic, el folosește termenii cu grijă, voirea sau voința naturală însemnând voința din fire, care voiește către ce e bun căci firea omului e făcută bună. Voința gnomică adică cea a ipostasului ci nu a firii este cea care poate greși și greșește îndeosebi după căderea din Eden. Pr. Stăniloae: „Dumnezeu atrage, omul e atras. Omul e făcut pentru infinit, fără a ajunge el însuși la infinit.” Pe lângă astea, antropologia ta e diferită de cea ortodoxă, nu există o dualitate atât de strictă între suflet și trup, este și sufletul (nu inima) care dorește cele „trupești”. Sf. Ioan Damaschinul: „Dintre plăceri, unele sunt sufletești, altele trupești. Sufletești sunt acelea care aparțin sufletului în sine, cum este plăcerea spre studiu și spre contemplație. Trupești sunt acelea la care participă și sufletul și trupul. Pentru aceasta se numesc trupești toate cele care se raportează la hrană, la legături sexuale și cele asemenea. Dar nimeni nu va găsi plăceri proprii numai corpului.” În fine, cam tot ce spui tu acolo e heterodox, botezul ortodox este cu Duhul Sfânt nu „botezul lui Ioan”, „voirile sufletești” sunt „generate” de om nu de Duhul Sfânt căci omul are liberul arbitru să voiască cele bune, ș. a. Ți-am mai zis, ai concepții gnostice, calvine, orientale, de toate. Nu știu care-i fundalul tău, eu am înțeles că vii de la greco-catolici, dar nu ai concepții catolice. De fapt și tu mi-ai mai zis că le ai din revelație și mai mereu ajunge discuția la această distincție fundamentala în care antropologia ta este una pesimistă sau negativă iar cea ortodoxă este una pozitivă. Ai mai menționat și de copilărie, mă rog, avem concepții foarte diferite dpdv teologic și antropologic.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
|