![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa se vada cat de important e un principiu bine ales , am inceput cu exemplul 'sa nu furi"
Toate partidele actuale, nefiind crestine,pleaca prost sau au plecat prost la inceput. Ca sa nu mai zic ca unele nici macar nu au fost asa de mult impotria hotiei. Dar in prezent cele mai noi zic: "ia uite cum se fura !! Pai daca am fi noi... " Si aici lasa puncte puncte . Exact aici e problema, ce ai face daca ai fi tu? Cum ai rezista prieteniilor si indatoririlor care te leaga de tot felul de oameni ? Ce ai face daca un apropiat al tau din partid ,om util de altfel , ai auzit ca nu e tcomai corect ? Esti pregatit sa lupti impotria celor apropiati ? Ce fel de meritocratie promovezi ? Doar cei care vorbesc bine , sau pe cei care si gandesc binele , ca si componenta a vietii lor ? Ori daca de la inceput principiul partidului este sa lupte cu propria coruptie , nu doar sa o arate cu degetul pe a celorlalti , atunci acest partid pleaca pregatit din start |
#12
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din moment ce tu si grupul/gasca/clanul din care faci parte ai acces la un vagon plin de bani protejat fiind si INGADUIT legislativ sa faci practic ce vrei cu ei, ai fost ALES de MAJORITATE sa ii folosesti dupa bunul tau plac despre ce furt vorbim? Singurul care te poate opri este un sef mai mare ca tine care iti poate indica sau nu o etica/ideologie/ o HARTA dupa care sa te ghidezi in a cheltui acele fonduri. La asta se reduce totul: Pentru o mai buna intelegere imagineaza-ti doua sisteme care dispun de aceeasi bani, doua ideologii de distribuire a bugetului . Una in Occident( din care facem si noi parte acum de 35 de ani) Alta in Ceausism Si alta asemenatoare in Coreea de Nord( ca sa folosim un exemplu mai elocvent) pentru ce vrei tu sa zici. Unde in cele doua poti sa furi si unde NU poti sa furi, sau ce patesti daca o fa ci? Cu fundul in doua luntri NU POTI STA, dupa vechiul obicei... Stai sau in una sau in alta.
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» Last edited by cozia; 29.08.2025 at 00:54:12. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si daca seful e credincios, dar si practica principile crestine cu subordonati atunci ii invata 2 lucruri: implicarea si frica. Adica nici sa cheltuiesti bani aiurea, ci sa iti pui capul la contributie, sa ataci problemele importante , sa nu lasi lucrurile sa mearga de la sine ,gandidu-te mereu ca de tine atarna binele celorlalti. Si aici credinta ne ajuta cand spune "cel mai mare dintre voi sa fie sluga voastra" Sau de asemenea cand mustra pe cel care ingroapa talantul ,in loc sa il faca sa produca. Dar si frica e necesara ca nici sa nu iti dea prin cap sa tragi foloase personale din accesul la informatii , din favorizari, din lucratul netransparent "pe sub tejghea" , sau direct din mita. Si pentru asta trebuie sa te inconjori de oameni cinstiti, credinciosi, care dispretuiesc bunurile materiale ,mai ales cele necuvenite, si se pun cu totuil in slujba propasirii aproapelui. Aceasta e meritocratia care sa o promovezi : credinta si aplicarea ei in practica. Si sunt destui oameni in jur, care imbina cinstea cu credinta . Doar cinstea cu care te-ai nascut natural nu cred ca e suficienta, caci credinta iti da posibilitatea sa iti cunosti si defectele, eventuala tentatie catre un furtulet mic acolo, tentatia auto-justificarii, si sa intelegi astfel si sa corectezi slabiciunile celor cu care lucrezi Last edited by iustin_dumitru; 29.08.2025 at 01:37:02. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Corect, cinstea si credinta o poti imbina. In schimb credinta si SEFIA mai ales in mediul corporatist de afaceri sub nici o forma decat poate in cazul sindromului personalitatii multiple unde Iustin devine si Mihai, Nicu, Ion, Vasile in functie de ocazie.
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» |
|