![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
O alta resursa a vremurilor de azi , nu indeajuns folosita de orotodoxie ,comparativ poate cu alte culte, este folosirea progresului vremurilor de azi dar si a disponibilitatii oamenilor de a ajuta , si punerea in miscare a unui curent mai puternic de intrajutorare a celor in nevoie.
Acesta e un domeniu mai concret decat cel anterior abordat , al cresterii comuniunii intre credinciosi , iar in acest doemniu sunt deja actiuni concrete ale diferitelor asociatii, spre deosebire de primul unde incercarile au fost pailde , si oamenii pare ca nici nu mai resimt aceasta nevoie . Oricum cred ca e evident ca exista o legatura intre cele 2 subiecte, cresterea comuniunii intre credinciosi , ar duce automat si la cresterea gradului de intrajutorare al celor in nevoie. Cum? 1) ne ar face sa cunoastem prin comunicare cazurile care au nevoie de ajutor, si care se feresc poate sa spuna altfel 2) ne-ar face sa capatam incredere ca nu sunt niste falsuri,ceea ce ar creste dorinta noastra de a ii ajuta 3) ne ar da ocazia sa intram direct in legatura cu persoana care are nevoie,fara intermedierea asociatilor. 4) Ne-ar pune in contact cu oameni care deja au credinta , si care de cele mai mult ori interpreteaza altfel decat restul , necazurile ce vin asupra lor , dandu-ne noua insusi o lectie , despre ce sa facem cat suntem sanatosi,si cum sa nu irosim timpul Si ca sa trec direct la subiect , propunerea practica pentru cresterea ajutorarii celor in nevoie ,si chiar si a contributiei enoriasilor la fondurile Bisericilor se rezuma intr-un cuvant : INCREDEREA . Increderea ca banii ajung la cine trebuie, increderea ca nu se pierd pe la intermediari , increderea ca cei care pretind ajutor nu mint sau nu ascund alte lucruri cum ar fi refuzul de a munci, increderea ca nu exista hotie in acest lant, increderea ca ajutorul contribuie la cresteerea duhovniceasca si nu la auto-victimizarea celui in nevoie si a cresterii pretentilor lui (sunt cazuri reale) Iar din fericire, vremurile de azi ,alaturi de nenumaratale lor efecte negative, ne ofera si un aspect pozitiv, care ar putea duce la cresterea increderii , si anume chiar acest hulit internet . Pe baza comunicarii mai usoare s-ar putea atinge principalul mijloc care duce la cresteera increderii , si anume TRANSPARENTA : - S-ar putea publica extrase de conturi in care fiecare sa isi regaseasca contributia - S-ar putea publica facturile care sa arate cheltuielile si bilantul contabil, astfel ca oricine sa poata vedea diferenta dintre venituri si cheltuieli - S-ar putea publica video cu persoanele care cer ajutor si datele de contact , ca si ceilalti sa se convinga ca e un caz real ,nu un fake .In plus cunoscand omul ,s-ar putea contacta direct pentru a il ajuta personal - S-ar putea vota electronic de catre contributori, care caz sa fie selectat pentru intrajutorare Dar in afara de mijloacele electronice, si propunerile de mai sus , care sunt valabile pentru orice ONG care face apel la increderea oamenilor, nu neaparat pentru cele crestine sau ortodoxe, mai este si o cerinta speciala , care tin sa cred ca numai ortodocsii o pot infaptui, caci ei au traditia lepadarii de lume si de ingrijorarea pentru asigurarea propriei zile de maine ( vezi traditia monahala). Si anume aceasta cerinta speciala ar fi : - sa nu se ia salarii in aceasta asociatie de intrajutorare Romanii nu sunt inca pregatiti , sau prea saraci, ca sa accepte ca o organizatie cinstita , chiar non profit,are si ea nevoie de propriile ei salarii Si daca tot e duminica tanarului cel bogat ,as adauga si calea desavarsirii ,porpagata in evanghelia de azi: "Daca vrei sa fii desavarsit, du-te, vinde tot ce ai ,si imparte saracilor" Chiar daca nu as interpeta-o maximalist, sa vinzi chiar totul, macar partial,multi ar incuvinta sa dea mare parte din veniturile lor, sa consume ei insisi mai putin , dar sa ajute un aproape aflat in nevoie, daca ar simti cu adevarat nevoia acestuia, stiind ca vor lua plata pentru asta in ceruri. Si la declansarea acestui sacrificu poate ajuta increderea ca ajuti un om care chiar are nevoie , dupa criteriile care le considera constiinta ta ,nu dupa ce ti se spune Nu as vrea sa fie interpretate ca simple teoretizari, eu unul fac si as face pasi in directia oferirii ajutorului banesc sau de alta natura celui in nevoi , dar stiu ce ma impiedica sa duc ajutorul meu la o treapta mai sus pana la jertfa de sine , si de aceea am facut aceste propuneri. Si as putea face o asociatie cu principiile de mai sus , care ar trebui sa aiba mai mare succes decat altele netransparente , dar nu stiu cum as putea sa o popularizez, deoarece netul ,principalul mijloc de advertising, e destul de controlat de branduri si profit Nota: vorbesc de ajutoare benevole ale credinciosilor nu de cele din sponzorizari care tin de alte legaturi si skuilluri pentru a le obtine , dar macar transaparenta, ar functiona si acolo cred Last edited by iustin_dumitru; 31.08.2025 at 13:35:15. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
"Si daca tot e duminica tanarului cel bogat ,as adauga si calea desavarsirii ,porpagata in evanghelia de azi:
"Daca vrei sa fii desavarsit, du-te, vinde tot ce ai ,si imparte saracilor" Chiar daca nu as interpeta-o maximalist,..." ----------------------------------------------------------------------------------- Parerea mea este ca nici nu ai cum sa o interpretezi maximalist cum zici tu sau aplicata tuturor, mai pe limbaj normal. Recomandarea lui Iisus oferita tanarului bogat din acele vremuri este echivalentul miliardarilor si trilionarilor ACTUALI. Ca urmare indemnul n-are nici o legatura, zic eu, cu 99.9999% din populatia lumii care stau inghesuiti la bloc in cutiile de beton sau la casa cu "catel si purcel", ORICAT de mult s-ar dori generalizarea acestui indemn foarte clar si precis. Replica este ca si cum Mantuitorul s-ar fi adresat lui Elon Musk sau lui Schvatzeneger, Bezos, Gates, samd care Slava Domnului au tatica, surplus de "vanzare" la greu. Nu este vorba de clasa de mijloc care, oricum , mai nou suntem vai de noi cu toate stoarcerile de taxe si impozitarile. SI CE O MAI VENI!!! Pentru ca asta-i doar inceputul! In ziua de azi nu poti avea incredere sau vre-o speranta de transparenta, acte , poze, si alte smecherii in mediul virtual. Eu nu despre transparenta asta vorbeam... Increderea TREBUIE sa porneasca de la zero. Ajutorul se poate acorda asa cum am spus doar prin investigatii directe facute de oameni de incredere la fata locului, in nici un caz din vorbe, sau din auzite. Subiectul asta al ajutoarelor "ümanitare" din VORBE, demersuri in Biserica cu Preotul care nu este intotdeauna pregatit sa inteleaga ce se intampla, a fost dezbatut de multe ori in trecut si este de regula o mare teapa. Mare atentie! De aceea, orice fel de ajutor financiar poate fi facut numai pe acte originale, nu xeroxate si RAS-xeroxate( cum am vazut cu ochii mei si inspirat fiind i-am atras urgent atentia preotului ca respectivii erau o gasca de pungasi jegosi)... si totul facut la fata locului, spitale, institutii.
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» |
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cheltuileilie insa se pot falsifica ,si aici intradevar ,nu e alta metoda decat sa le verifice contributori. Noutatea aici este ca sa nu se mai lase decizia cheltuielilor ce se vor face la organizatie , si nici sa nu i se acorde incredrea ca stie ea ce cazuri trebuie sa selecteze si ce cheltuieli sa faca , ci aceasta responsabilitate sa fie mutata total la contributori . Si cum contributorii nu se pot intalni ca nu le permite timpul, aici intervine netul , in care sedintele se pot tine online Si daca decidem sa cumparam niste produse, se poate interoga beneficiarul daca le-a primit,iar de pe facturile publicate se poate vedea daca pretul a fost cel al pietei De asemenea ,prin rotatie , membrii contributori pot participa sa le inmaneze,ca sa se convinga ca, cantitatile sunt reale. Deci ca o concluzie si eu vad o implicare directa a donatorilor in verificarea tuturor fazelor, ca si tine, ca altfel risti sa fii pacalit si sa iti scada increderea in ajutorarea insasi .Doar ca pe alocuri te mai ajuti si de internet ca sa comunici rapid decizii si documente (care insa le verifici direct) Cel mai greu mi se pare selectarea cazurilor ,si impartirea putinelor resurse, si aceasta nu poate fi facuta decat prin contact direct cu cei care pot fi vizati de acest ajutor, si prin a te pune in locul lui. Citat:
In fata lui Dumnezeu a contat procentual cat dai din venituri,nu catitativ Ipotetic vorbind , Un bogat daca daruieste 90% din ce are tot ii mai raman niste milioane cu care traieste lejer. Un sarac daca daruieste 90% e mult mai pretios decat bogatul in ochii lui Dumnezeu , desi ca si suma e infima fata de bogat , pentru ca donatorul va trai la limita de subzistenta. Acesta este sacrificiul. In lumea noastra de azi poti intra in zona sacrificiului pentru a ajuta un caz intemeiat care are nevoie, daca esti absolut convins ca are nevoie . Si sacrificiul ar fi macar de la bunurile care nu iti sunt strict necesare si nici nu contribuie prea mult la viata ta lumeasca, cu atat mai mult la cea vesnica. De exemplu poti renunta la o iesire la restaurant ca si asa e scump si prost, si sa ii dai saracului sa manance o saptamana. Last edited by iustin_dumitru; 01.09.2025 at 08:29:37. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Reversul atotcunoasterii oferit de net, dar si consecinta manipularii informatiei, este ca omul, in special tanarul, ajunge sa nu mai creada nimic, sa nu-l mai atraga nimic, pentru ca oricum toate i se par posibile.
Adrenalina, aventurile, experientele extreme oferite de net fac ca viata curenta sa i se para banala si plictisitoare. I se pare cumva ca are acces la o constiinta colectiva a unei multimi de oameni conectati si ca viata este mai mult decat ce vede el in realitatea fada. Imbatat de posibilitatile nelimitate de pe net, cu greu mai accepta un trai sau un job modest la inceput, cu greu mai accepta munca indelungata, pentru ca are in minte posibilitatea castigului doar prin cateva clickuri si manipularea unor informatii. Ideea de Dumnezeu pare doar una din ideile traficate pe net, care o vrea explicata rational,atractiv si, daca se poate, si dovedita, asa cum exista filmulete pe net pentru orice. Ideea de mers la biserica e plictisitoare, e foarte repetabila si nu are un castig in cunoastere sau in satisfactie. Poate cu exceptia unor preoti cu adevarat conectati, care tin slujbe adaptate vremurilor de azi, in care arata permanent robia la care ne supune consumerismul. Poate doar aceasta sa aiba vreo legatura cu preocuparile lor. Distractiile valide sunt mersul in aglomeratii de genul cluburilor, care poate da iluzia interactiunii umane si ascunderea responsabilitatii individuale in spiritul colectiv. A doua zi se trezesc mahmuri si goi, incearca sa-si reaminteasca unde s-a pierdut filmul si isi spun: "Macar am incercat sa ies din plictiseala cotidiana." Si pana la urmatoarea incercare, incearca sa-si consume timpul, parca sa scape de el, cu acelasi gen de ocupatii iluzorii, in cautarea linistii si a echilibrului de sine. Vrei cu adevarat experiente dincolo de limita umana? Vrei sa cunosti placerea care ti-o da fericirea? Aduna-te cu altii, dar in locuri linistite, in care sa mai si poti vorbi. Asculta-i pe ceilalti, caci e cea mai mare resursa de a afla lucruri noi, inclusiv despre tine. De ce sa te mai obosesti sa te droghezi? Asculta un drogat care regreta, vezi dependenta lui si nu va mai fi nevoie sa incerci si tu asta. De ce sa te arunci in desfrâu? Vezi pe cel desfranat care a schimbat zeci de parteneri, cum nu se gaseste, cum ideea de cuplu nu mai are sens la el, si nu mai e nevoie sa incerci si tu asta. Si daca cauti un sens vietii, incepe sa-i ajuti. Iar ca sa-i ajuti, trebuie in primul rand sa oferi o alta perspectiva, sa nu te lasi prins de ceea ce pe ei i-a doborat. Iar pentru asta trebuie sa lupti tu insuti cu tentatiile si sa ai ceva mai puternic decat tentatiile lumii, si mai atragator decat ele. Unde poti gasi asa ceva decat la Dumnezeul cel viu, care este si alaturi de cel drogat, dar si alaturi de cel sarman, care nu te-a parasit in ziua cautarilor tale, care alearga dupa tine prin cluburi, dar te ridica de jos cand ai fost batut noaptea de vreo gasca, sta cu tine in spital, iti ofera linistea din suflet, iti da intelepciunea sa distingi in asaltul mocirlei informationale. Deci da, intalneste-te cu altii, dar da slava lui Dumnezeu, caci aceasta este nu doar viata pamanteasca, ci si scopul si placerea vietii vesnice. Iubeste lumea, ca si ogor nesfarsit de a face binele. Iubeste sufletul tau, ca si o ploaie de vara care uda acest ogor, atunci cand isi ia puterea de la Domnul. Nu te dispretui in aceste vremuri, nu te blaza, caci Domnul te-a sprijinit mereu in palmele Sale, chiar si cand mintea si sufletul ti-au fost rapite de inselaciunea stapanitorului intunecat al lumii. Domnul ti-a lasat o portita: cea catre tine. |
#35
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Poti alege orice exemplu doresti oferit de Mantuitor. Chiar te invit sa o faci pe rand. Vaduva la TEMPLUL IUDAIC a dat ultimii banuti dupa modelul stiut de ea din THORA unde Sfantul Ilie i-a aparut VADUVEI in SAREPTA in poarta cetatii si la fel ia cerut ULTIMA PORTIE de faina si Ultimul Ulei strict pentru el si prin el lui Dumnezeu. Dupa care stii ce a urmat...un belsug continuu de ulei si faina, de putea vaduva la o adica, daca toata minunea nu tinea strict de IRATIONAL, sa-si deschida o brutarie si sa hraneasca toata cetatea in urmatorii 2 ani cat a tinut seceta si foametea. Ca urmare vaduva din exemplu nu este vaduva noastra care pleaca de la biserica si lesina de foame pe drum, ci este vorba de alta vaduva...vaduva lor! Eu nu zic ca nu sunt minuni si la noi unde fratii din manastire sau biserica instiintati de Duhul Sfant sar in ajutorul vaduvei locale cu sacose pline de bucate din Trapeza pentru a o salva de foamete si saracie. Exemple asemanatoare avem foarte multe, relatate in Filocalie.
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» |
|