Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #161  
Vechi 17.10.2008, 18:51:52
vasinec vasinec is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.08.2008
Locație: Brasov
Mesaje: 948
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Repeta aceleasi intrebari pentru ca ai zis ca poti combate ceea ce sustine ortodoxia. Dar pana acum nu am vazut nimic. Inca astept. Dar am un sentiment ca astept in zadar
Nu am zis ca pot sa combat ortodoxia. Se combate singura. Cititi acest articol despre drumul sufletului dupa moarte:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm

Am inteles bine sau nu: cineva repeta intrebarile iar dvs. asteptati raspunsurile? Puneti-mi dvs. intrebari la care credeti ca nu s-a raspuns. Chiar daca s-au mai pus acele intrebari, promit sa va raspund fara alte comentarii. Dar va rog, sa puneti cate o intrebare, nu cate un articol plin de intrebari.
  #162  
Vechi 17.10.2008, 18:55:42
vasinec vasinec is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.08.2008
Locație: Brasov
Mesaje: 948
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Am o intrebare pe care o adresez adventistilor, baptistilor si penticostalilor, caci au aceeasi metoda de a intelege biblia prin biblie, si anume: cum se poate explica Noul Testament prin Vechiul Testament?
Si ca sa dau si un exemplu: cum explicati prin intermediul VT iubirea de vrajmas, stiut fiind ca in VT se aplica Legea, care spune: ochi pentru ochi. Ce faceti intr-o situatie, incare VT indeamna la "ochi pentru ochi", iar NT la intoarcerea si a celuilalt obraz?

Deasemeni v-as ruga sa imi spuneti cum se face impartasania cu Trupul si Sangele Domnului in bisericile adventiste, baptiste si penticostale? Cum se procedeaza pentru a transforma painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului? Cand are voie credinciosul sa se impartaseasca?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
As avea o rugaminte: putem sa mutam discutia pe topicul intitulat "Despre baptisti, penticostali, adventisti"? Sa nu se creeze un amestec de subiecte. Topicul acesta are un subiect destul de bine delimitat.

Va multumesc si eu.
  #163  
Vechi 17.10.2008, 18:58:26
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec Vezi mesajul
Nu am zis ca pot sa combat ortodoxia. Se combate singura. Cititi acest articol despre drumul sufletului dupa moarte:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm

Am inteles bine sau nu: cineva repeta intrebarile iar dvs. asteptati raspunsurile? Puneti-mi dvs. intrebari la care credeti ca nu s-a raspuns. Chiar daca s-au mai pus acele intrebari, promit sa va raspund fara alte comentarii. Dar va rog, sa puneti cate o intrebare, nu cate un articol plin de intrebari.
Pai nu ai reusit sa raspunzi concret la nici o intrebare care ti-a fost adresata. Tot timpul ai raspuns evaziv.
In legatura cu articolul: care e ideea ca nu am inteles?
  #164  
Vechi 17.10.2008, 20:36:31
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

[COLOR=black]
Citat:
În prealabil postat de vasinec
1. Cel ce moare nu-si mai aduce aminte de Tine; si cine Te va lauda in locuinta mortilor? (Psalmul 6:5)
2. "Ce vei castiga daca-mi versi sangele, si ma pogori in groapa? Poate sa Te laude tarana? Poate ea sa vesteasca credinciosia Ta"?(Psalmul 30:9)
3. Oare pentru morti faci Tu minuni? Sau se scoala mortii sa Te laude? Se vorbeste de bunatatea Ta, in mormant si de credinciosia Ta, in adanc? Sunt cunoscute minunile Tale in intunerec si dreptatea Ta in
Citat:
În prealabil postat de vasinec
[/COLOR][COLOR=black]tara[/COLOR][COLOR=black] uitarii?(Psalmul 88:10-12)
4. Nu mortii lauda pe Domnul si nici vreunul din cei ce se pogoara in locul tacerii.(Psalmul 115:17)
5. Cei vii, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic.(Eclesiastul 9:5)
6. Tot ce gaseste mana ta sa faca, fa cu toata puterea ta! Caci, in locuinta mortilor, in care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune. (Eclesiastl 9:10)
7. Totus Tu esti Tatal nostru! Caci AVRAM NU NE CUNOASTE, si Israel nu stie cine suntem. (Isaia 63: 16). (AVRAM NU NE CUNOASTE - a se revedea pilda bogatului nemilostiv din Luca 16).
8. Caci nu locuinta mortilor Te lauda, nu moartea Te mareste; si cei ce s-au pogorat in groapa nu mai nadajduiesc nimic. (Isaia 38:18)
9. Dar omul cand moare, ramane intins; omul cand isi da sufletul, unde mai este?(Iov 14:10).
10. Pana nu se intoarce tarana in pamant, CUM A FOST, si pana nu se intoarce duhul la Dumnezeu, care l-a dat. (Eclesiastul 12:7) - Moartea descrisa ca fiind procesul invers creatiei. Era cineva constient inainte de a fi creat?
11. David a adormit cu parintii lui, si a fost ingropat in cetatea lui David (1 Imparati 2:10)
12. Caci David nu s-a suit la ceruri (Faptele apostolilor 2:34)- spune apostolul Petru.
13. IAR TU, DU-TE, PANA VA VENI SFARSITUL; TU TE VEI ODIHNI, SI TE VEI SCULA IARASI ODATA IN PARTEA TA DE MOSTENIRE, LA SFARSITUL ZILELOR"(Daniel 12:13)
14. Apoi a ingenuncheat si a strigat cu glas tare: "Doamne, nu le tinea in seama pacatul acesta"! Si dupa aceste vorbe, a adormit. (faptele apostolior cap 7:60 - moartea diaconului Stefan).
[/COLOR]
[SIZE=3] [/SIZE][COLOR=black][SIZE=3]Domnule Vasinec, unde scrie aici că odată cu moartea omului, sufletul încetează să mai existe conștient? Într-un verset asuncat de tine scrie că își „dă sufletul” locuțiune egală cu verbul „a muri”, „a deceda”, nu are înțelesul de a anula existența sufletului după moarte. Iar în versetul în care scrie că: „in locuinta mortilor, in care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune”, este vorba de moartea fizică a trupului și a simțămintelor sale, nu de dispariția totală a sufletului.[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black][SIZE=3]În jumătățile de versete pe care le-ai dat este vorba de starea de moarte a simțămintelor de apropiere de Dumnezeu, moarte a stării de credință, nu de moarte a sufletului cum susțin adventiștii. Sensul în care e folosit cuvântul moarte in citatele care le-ai dat este folosit și de Hristos:
Mat.8.21 “Un altul dintre ucenici I-a zis: Doamne, dă-mi voie întâi să mă duc și să îngrop pe tatăl meu. Iar Iisus i-a zis: Vino după Mine și LASĂ MORȚII SĂ-ȘI ÎNGROAPE MORȚII LOR.”
Și de Pavel la 1 Tim.5.5-6 “Cea cu adevărat văduvă și rămasă singură are nădejdea în Dumnezeu și stăruiește în cereri și în rugăciuni, noaptea și ziua. Iar cea care trăiește în desfătări, DESI E VIE, E MOARTA.”
Este vorba aici de persoane care viețuiesc, dar dacă nu au credință sunt ca și moarte, acesta este sensul pe care il are cuvântul “moarte” și în versetele pe care l-ai înșiruit domnule vasinec, nu acela că sufletul omului moare odată cu trupul său cum susțin adventistii tăi.
[/SIZE][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
  #165  
Vechi 17.10.2008, 20:37:43
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

[SIZE=3][COLOR=#993300]Domnule maraiann/vasinec, eu am răspuns frânturilor de versete și versetelor scoase din context pe care le-ati oferit ca să vă susțineți erezia adventistă. Pentru că niciodată nu ați adus un argument concret în favoarea inexistenței conștiente a sufletului după moarte și în favoarea inexistenței Iadului, (ați dat copy paste de pe explicațiile evazive oferite pe Intercer de armatele de sectan[/COLOR][COLOR=#993300]ți adventiști)[/COLOR][COLOR=#993300] așa cum susține secta din care faceți parte, o să reiau mai jos argumentele biblice ale Bisericii în favoarea existenței sufletului după moarte. Aceste versete nu le-ați comentat niciodată, nici dumneavoastră, nici alți pastori din secta adventistă.[/COLOR][/SIZE][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]1 Petru 3.18 „Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar VIU FĂCUT CU DUHUL, CU CARE S-A COBORÂT ȘI A PROPOVĂDUIT ȘI DUHURILOR ȚINUTE ÎN ÎNCHISOARE, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă”. [/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Am încercat să dau citatul complet. Sf. Petru se referă clar la cele trei zile ale Mântuitorului în care a fost mort cu trupul și la pogorârea Sa în Iad unde erau duhurile unor oameni care trăiseră demult pentru că face și precizarea „în zilele lui Noe”[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Apoi în aceași carte Biblică și referindu-se la același episod Sf. Petruface precizarea :[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]1 Petru 4.5-6 „Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. Că spre aceasta S-A BINEVESTIT MORȚILOR, CA SĂ FIE JUDECAȚI CA OAMENI DUPĂ TRUP, DAR SĂ VIEZE DUPĂ DUMNEZEU CU DUHUL. “[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]4 Regi 13.21 (sau 2 Imp.13.21-biblia sectantilor) “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei.CĂZÂND ACELA, S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT ȘI S-A SCULAT PE PICIOARELE SALE”. [/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Puteau oasele unui om decedat să facă minuni dacă sufletul acelui sfânt nu mai exista nici el?[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]De asemenea nu ați dat niciodată nici un răspuns plauzibil nici la citatele:[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Marcu 9.43-48 „Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. UNDEVIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE Și de te smintește ochiul tău, scoate-l, că mai bine îți este ție cu un singur ochi în împărăția lui Dumnezeu, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE.” [/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Despre ce foc care nu se stinge și despre ce vierme e vorba aici, dacă voi adventiștii negați existența Iadului?[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Să ne oprim și la citatul din Apocalipsa 20.7-10 :[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]„Și către sfârșitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui, Și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog și pe Magog, și să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR”. [/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Aici Biblia susține clar existența veșnică a sufletelor și existența Iadului, referindu-se la pedeapsa antihriștilor și a celorlalți oameni amăgiți de diavol. Sunt curios să văd cum vei ocoli răspunsul la problema asta![/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Să ne oprim și la definiția pe care o dă însăși Mântuitorul termenului de Înviere:[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Ioan 5.28-29 “vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui. Și vor ieși, CEI CE AU FĂCUT LUCRURI BUNE SPRE ÎNVIEREA VIEȚII ȘI CEI CE AU FĂCUT CELE RELE SPRE ÎNVIEREA OSÂNDIRII”.[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Acesta e un alt citat pe care adventiștii îl ocolesc, pentru că argumentează existența Iadului.[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Să ne referim și la Schimbarea la Față a Domnului: [/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Luca 9. 28-31“luând cu Sine pe Petru și pe Ioan și pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind.ȘI IATĂ DOI BĂRBAȚI VORBEAU CU EL, CARE ERAU MOISE ȘI ILIE Și care, arătându-se întru slavă, vorbeau despre sfârșitul Lui”[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Evangheliile arată că Hristos a vorbit cu două personae care trăiseră demult. Ilie s-a înălțat la cer, dar Moise era mort. (Deut 24.5 “Și a murit Moise, robul lui Dumnezeu, acolo, în pământul Moabului, după Cuvântul Domnului”) Cu cine a vorbit Hristos acolo la Schimbarea la față, dacă sufletul lui Moise nu mai exista conștient?[/SIZE][/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300]Apoi, in epistola catre Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament"[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=#993300]se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lauda pe Dumnezeu[/COLOR][COLOR=black]

[/COLOR][COLOR=#993300][SIZE=3]Domnule vasinec/maraiann, nu am mai adus argumentul Pildei săracului Lazăr de la Luca 16, în care se vorbește limpede de existența Iadului și a sufletelor după moarte, pentru că acolo ați venit cu niște comentarii de tot hazul, ba încă ați avut curajul să spuneți că nicăieri în Biblie nu se mai vorbește despre persoane decedate care vorbesc sau fac acțiuni. Mai am și alte citate, dar aștept să văd ce spui dumneata și liderii sectei dumitale despre acestea pe care vi le-am dat. Dacă ocoliți răspunsurile, o să le reiau la nesfârșit.[/SIZE][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
  #166  
Vechi 19.10.2008, 18:40:07
Iustin32 Iustin32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.05.2008
Mesaje: 814
Implicit

Si eu i-am postat destule versete si degeaba, caci rationalismul ,,solei scriptura,, nu-l lasa. Iata cat de clar spune Mantuitorul:
47. Adevarat, adevarat zic voua: Cel ce crede in Mine are viata vesnica.
48. Eu sunt painea vietii.
49. Parintii vostri au mancat mana in pustie si au murit.
50. Painea care se coboara din cer este aceea din care, daca mananca cineva, nu moare.
51. Eu sunt painea cea vie, care s-a pogorat din cer. Cine mananca din painea aceasta viu va fi in veci. Iar painea pe care Eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu.
52. Deci iudeii se certau intre ei, zicand: Cum poate Acesta sa ne dea trupul Lui sa-l mancam?
53. Si le-a zis Iisus: Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi.
54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.
55. Trupul este adevarata mancare si sangele Meu, adevarata bautura.
56. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu ramane intru Mine si Eu intru el.
57. Precum M-a trimis pe Mine Tatal cel viu si Eu viez pentru Tatal, si cel ce Ma mananca pe Mine va trai prin Mine.
58. Aceasta este painea care s-a pogorat din cer, nu precum au mancat parintii vostri mana si au murit. Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac. (Ioan 6,47-58)
Cum poate omul sa aibe viata vesnica daca el adorme sau amorteste?
  #167  
Vechi 19.10.2008, 23:00:07
marmat marmat is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2007
Mesaje: 101
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Si eu i-am postat destule versete si degeaba, caci rationalismul ,,solei scriptura,, nu-l lasa. Iata cat de clar spune Mantuitorul:
Cum poate omul sa aibe viata vesnica daca el adorme sau amorteste?
Sint de acord cu toate versetele prezentate,cu diferenta ca viata vesnica incepe la a doua venire si nu la moartea fizica.
Iadul este moartea a doua, adica moartea vesnica ,departarea totala de Dumnezeu .

Pentru ca exista doar un singur sens .Catre Dumnezeu sau departe de El.
Nu exista raul decit ca departare de Dumnezeu .Exista un singur scop al vietii- Dumnezeu.
Domnul Hristos pe cruce a murit de moarte a doua ,datorita pacatelor noastre -o prefigurare a ce vor pati cei necredinciosi.
Nu eu ci Scriptura numeste moarte ca un somn ,ca o adormire. Normal ca sensul care il da Mintuitorul ,nu corespunde ,filozofiei grecesti.
Imi pare rau.
  #168  
Vechi 20.10.2008, 01:21:44
Iustin32 Iustin32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.05.2008
Mesaje: 814
Implicit

,,Nu eu ci Scriptura numeste moarte ca un somn ,ca o adormire.

,, Care Scriptura? Vechiul Testament. Iata raspunsul Mantuitorului:
,,Aceasta este painea care s-a pogorat din cer, nu precum au mancat parintii vostri mana si au murit. Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac.,,
E clara diferenta mortii cu cei ce au murit dupa Hristos. ,,In veac si vesnic,, inseamna mereu, de azi inainte, nu peste 2000 de ani.

,,Sint de acord cu toate versetele prezentate,cu diferenta ca viata vesnica incepe la a doua venire si nu la moartea fizica. ,,

Unde scrie asta desteptule doctor in teologie. Iata raspunsul Mantuitorului:
54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.

Adica sufletul lui nemuritor are viata vesnica, nu dupa 2000 de ani, si va invia si cu trupul in ziua cea de apoi.

Iata ce spune si Sf Ap Pavel:

4. Ca noi, cei ce suntem in cortul acesta, suspinam ingreuiati, de vreme ce dorim sa nu ne scoatem haina noastra, ci sa ne imbracam cu cealalta pe deasupra, ca ceea ce este muritor sa fie inghitit de viata.
5. Iar Cel ce ne-a facut spre aceasta este Dumnezeu, Care ne-a dat noua arvuna Duhului.
6. Indraznind deci totdeauna si stiind ca, petrecand in trup, suntem departe de Domnul,
7. Caci umblam prin credinta, nu prin vedere,
8. Avem incredere si voim mai bine sa plecam din trup si sa petrecem la Domnul.
9. De aceea ne si straduim ca, fie ca petrecem in trup, fie ca plecam din el, sa fim bineplacuti Lui. (II Corinteni 5, 4-9)
21. Caci pentru mine viata este Hristos si moartea un castig.
22. Daca insa a vietui in trup inseamna a da roada lucrului meu, nu stiu ce voi alege.
23. Sunt strans din doua parti: doresc sa ma despart de trup si sa fiu impreuna cu Hristos, si aceasta e cu mult mai bine;
24. Dar este mai de folos pentru voi sa zabovesc in trup. (Filipeni 1,21-24)

Cum e posibil ,,sa doresc sa ma despart de trup si sa fiu impreuna cu Hristos, si aceasta e cu mult mai bine.,, si sa fiu intr-o stare de adormire dupa cum ziceti voi Poti sa fii adormit si sa petreci cu Domnul intr-o stare de inconstienta? Textul e clar:,,voim mai bine sa plecam din trup si sa petrecem la Domnul.,,

Daca Sfantul Pavel si Biserica primara ar fi inteles textul si moartea dupa cum gresit interpretati voi, mesajul acestor texte ar fi ca Pavel s-a saturat de slujirea sa si ar fi mai bine pentru el sa petreaca intr-o stare de inconstienta decat sa se ocupe de cei pe care Hristos i-A trimis sa-i pastoreasca. A obosit Pavel sau s-a plictisit de ei de vrea sa doarma somnul mortii si impreuna cu Hristos?
  #169  
Vechi 20.10.2008, 23:12:28
marmat marmat is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2007
Mesaje: 101
Implicit

[quote=Iustin32;96556],, Care Scriptura? Vechiul Testament. Iata raspunsul Mantuitorului:


Sa trecem peste cuvintele magulitoare care m-i le adresezi.
Scriptura este VT+NT ,altfel nu au sens . Nu poti renunta la niciuna.
VT iti descopera Legea prin care recunosti pacatul,si care prooroceste venirea lui Mesia, iar NT implineste Legea prin Isus Hristos ,ne aduce mintuirea prin harul Domnului bazata pe credinta noastra.Nu poti beneficia de har daca faci pacate mereu ,adica incalcind Legea.Daca nu ai Lege nu ai pacat.

54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi.

- ziua cea de apoi este a doua venire pe norii cerului
Spunea Mintuitorul :Tu cum citesti aici...

ref Sf Ap Pavel:

Tu nu simti citeodata ca vrei sa scapi de trupul acesta care vrea sa faca numai ce-i place ,numai de ce vrea mintea ta nu?
Tu vrei sa fii credincios ,dar gura vrea ceva,piciorul altceva ,mina altceva.
Pavel vrea sa fie cu DOmnul ,vrea sa fie in El. Cine nu ar vrea asta .
Dar nu rezulta ca vrea ca sufletul sa se desparta sa traiasca independent(doar daca as doresti tu). Se refera in primul rind la credinta,care te ajuta sa traiesti si in trup,la fel de bine ca si cind nu l-ai avea.
Importanta este viata in Hristos dupa cum Pavel spune.
Pavel are dileme ca oricare din noi.Dar el era viu ,nu mort.
Starea de adormire din moarte ,este ca somnul obisnuit in sensul ca nu mai stii nimic ,nu mai simti nimic, pt ca nu mai ai madulare cu care sa simti.
Curios ca si oamenii de stiinta de azi iti vor spune ca nu mai simti nu mai vezi nimic dupa moarte.Asta nu mai e filozofie.
  #170  
Vechi 20.10.2008, 23:41:52
geo.nektarios's Avatar
geo.nektarios geo.nektarios is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.07.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.356
Implicit Venirea lui Hristos, cauza prefacerii lumii și a învierii morților

[SIZE=3]Evenimentele cuprinse în acest titlu sunt învăluite în cel mai adânc mister. Ele au caracter apofatic-pnevmatic. Prin ele se transcende planul existenței imanente. Ele se vor petrece oarecum simultan. Lumea se va preface cu iuțeală de fulger. în același timp vor ieși din sânul pământului transfigurat trupurile morților pnevmatizate și trupurile vii se vor preface în trupuri înviate.[/SIZE]
[SIZE=3]Simultan va avea loc a doua venire a Domnului. Propriu-zis lumina trupului Lui înviat va preface chipul acesta al lumii și va fi cauza învierii morților. De aceea ziua în care au loc toate acestea se numește ziua Domnului.[/SIZE]
[SIZE=3]Cuvântul Sfântului Apostol Petru, că stihiile lumii vor arde (2 Pt. 3, 10), este el însuși învăluit în mister. El poate să însemne că lumea cea nouă e anticipată de o descompunere a lumii actuale, dovedind că chipul lumii acesteia, care s-a adaptat vieții de după cădere a oamenilor, trebuie să treacă printr-o adevărată descompunere pentru a se înnoi, așa cum omul trebuie să treacă prin moarte pentru același motiv[1]. Dar acest act de consumare care precede apariția chipului nou al lumii trebuie să se producă cu iuțeală de fulger, căci Sfântul Apostol Pavel spune că cei vii se vor preface într-o clipă (1 Cor. 15, 52), deci într-o clipă va trebui să se petreacă și prefacerea lumii și învierea morților. Desfacerea chipului actual al lumii va fi în același timp apariția ei într-un chip nou, efect care nu e propriu focului material. Arderea aceasta fulgerătoare are o cauză superioară și are ca scop curățirea lumii de zgura răului și o punere a ei într-o stare de transparentă spirituală. Dar poate că arderea e o îmbinare de cauze superioară și naturală.[/SIZE]
[SIZE=3]Această prefacere a lumii are cauza oricum în apropierea Domnului de lume. Ea poate să fie exclusiv efectul luminii și al "focului" spiritual al trupului Domnului. Dar acesta poate provoca și un foc material. In cântările de la Duminica Tomii se spune că coasta sau osul Domnului era de foc și Dumnezeu apără pe Toma de simțirea lui. El poate fi simțit de aceea ca foc mai ales de cei răi. Cu atât mai mult iradiază foc din ochii Domnului[2]. In orice caz[/SIZE]
[SIZE=3]Domnul este cauza ultimă a consumării lumii vechi și a apariției celei noi. Lumea creată e cuprinsă potențial în Persoana dumnezeiască neîntrupată. Cea transfigurată e cuprinsă în Persoana Cuvântului întrupat și înviat în trup. Prin aceasta se afirmă superioritatea de putere a persoanei față de natură și dependența celei din urmă de prima. Din cuvintele și din fața oricărei persoane iradiază o putere superioară care se datorește spiritului. Cu atât mai mult iradiază o putere din persoana Domnului. Dacă lumea a fost creată prin cuvânt, acum e transformată prin lumina feței, a ochilor în care S-a îmbrăcat Dumnezeu, pentru ca materia ei să fie făcută după chipul materiei trupului înviat. Iar daca trupurile au fost însuflețite la început prin suflarea lui Dumnezeu cel neîntrupat, ele învie acum prin iradierea puterii întregi a trupului Său înviat, care e Duhul Lui. "Căci nu e neputincios Cel ce a constituit la început trupul din țărâna pământului, ca, odată desfăcut și întors în pământul din care s-a luat, după hotărârea Creatorului, să-1 învie iarăși"[3]. Sfântul Simeon Noul Teolog spune însă pe de o parte că lumea se va preface "la un semn al lui Dumnezeu", pe de alta, că se va preface "arsă de focul dumnezeiesc", deci nu de un foc material, natural[4].[/SIZE]
[SIZE=3]Venind Domnul, pe de o parte arde chipul învârtoșat al lumii, pe de alta o înnoiește, adaptând-o trupului Său înviat și trupurilor celor noi ale oamenilor, a căror înviere tot apropierea trupului Său înviat o va produce, prin puterea ce va iradia din el.[/SIZE]
[SIZE=3]Solidaritatea între apariția chipului nou al lumii și apariția trupurilor înviate o afirmă Sfântul Simeon Noul Teolog astfel: "Trupurile oamenilor nu trebuie să învie și să devină nestricăcioase înainte de înnoirea tuturor făpturilor. Și precum prima dată s-a zidit lumea nestricăcioasă și pe urmă s-a plăsmuit omul, la fel trebuie să se facă zidirea nestricăcioasă, ca împreună cu ea să se înnoiască și să se facă nestricăcioase și trupurile oamenilor, ca să se facă iarăși duhovnicești și nemuritoare și să locuiască într-o locuință nestricăcioasă,veșnică și duhovnicească"[5]. Chipul actual al lumii este adaptat necesităților de hrană; în el materia e într-o prefacere necontenită. E un chip stăpânit de legile desfacerii și recompunerii. E un chip pe care lumea 1-a luat din pricina oamenilor, nu invers. De aceea zidirea așteaptă descoperirea fiilor lui Dumnezeu, pentru ca să-și arate și ea adevăratul chip (Rom. 8, 19). In chipul înnoit va domni numai "mișcarea stabilă" a unei uniri tot mai mari.[/SIZE]
[SIZE=3]De aceea când trupurile oamenilor se vor preface, eliberându-se de coruptibilitate, se va preface, în solidaritate cu ele, și chipul lumii. Iar cum trupurile înviate vor fi ca trupul înviat al lui Hristos, acest trup sau Duhul prezent în el în chip copleșitor, e propriu-zis forța, aluatul care va preface după asemănarea lui lumea întreagă. De aceea, se poate spune că a doua venire a Domnului în trupul cel înviat coincide cu prefacerea lumii și învierea morților, pricinuindu-le simultan. Când El va vrea să intre în solidaritate deplină pnevmatic-corporală - nu simplu și nedeplin duhovnicească ca acum - cu lumea aceasta, ea se va preface după chipul Lui[6].[/SIZE]
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (3) - Parintele Cleopa clujeanul33 Generalitati 3 04.05.2010 21:29:27
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (4) - Parintele Cleopa clujeanul33 Generalitati 1 04.05.2010 19:53:57
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (2) - Parintele Cleopa clujeanul33 Generalitati 0 04.05.2010 18:55:25
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (1) - Parintele Cleopa clujeanul33 Generalitati 0 04.05.2010 18:26:17