Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Nu se poate vorbi despre Ortodoxie si bucurie fara sa se vorbeasca despre bucuria crestina. Intai sunt temeiurile bucuriei crestine si apoi felul cum se realizeaza, in cadrul Ortodoxiei, bucuria crestina. Cine citeste Sfanta Evanghelie de la Luca, de pe prima pagina a Evangheliei se intalneste cu...
Pateric - In afara de Filocalie, o alta carte de spiritualitate ortodoxa este Patericul, cu circulatie mai mare si cu nuanta mai practica decat Filocalia. Nu stiu cati dintre cei care sunteti in sala ati stiut, cand ati citit afisul si ati vazut tema anuntata, ce este Patericul
Bucuria este una dintre cerintele cele mai de seama ale vietii omenesti. Dupa ea alearga sufletul omenesc, dupa cum alearga cerbul dupa izvoarele apelor cristaline. Suntem facuti pentru bucurie precum suntem
Vai noua, fratilor! Acelea sunt lucrurile de capatai - cu adevarat de capatai. Cum de le-am lasat sa se incetoseze, ca un geam prin care nu se mai vede nimic? Cum de le-am lasat sa slabeasca, incat nu mai putem spune ce sufla dinspre Rasarit si dinspre Apus
La vorba Apostolului: Intaiul om din pamant e pamantesc, al doilea om, Domnul, e din cer. Si cum dezbracam pe omul pamantesc si ne imbracam in Hristos, facandu-ne rude si frati ai Lui. Frumos ospatandu-ne fericitul Pavel la prima masa a dumnezeiestilor lui cuvinte
Sfantul Siluan Athonitul, Este bine sa te predai voii lui Dumnezeu. Atunci in suflet este numai Domnul si nu alte ganduri; si el se roaga lui Dumnezeu cu minte curata si simte iubirea lui Dumnezeu, chiar daca s-ar chinui cu trupul
Daca observam atent oamenii de astazi si societatea in general, vom vedea imediat ca este stapanita de patima senzualitatii. Epoca noastra este prin excelenta senzuala si omul inclina continuu spre aceasta groznica patima
Inainte de venirea Mantuitorului Hristos in lumea noastra noi oamenii nu cunosteam decat moartea; iar moartea ne cunostea pe noi. Tot ce era omenesc era impregnat de moarte, robit si invins de ea.
Invatatorule, ce sa fac ca sa mostenesc viata de veci ? Lc. 10, 25. Asa il intreba odinioara pe Domnul un invatator de lege. Acela il intreba ca sa-L ispiteasca, numai dintr-un fel de curiozitate, sa vada ce va spune invatatorul, caci stia si singur care este raspunsul
Incep prin a spune ca duhovnicia, asa precum cred ca s-a mai spus, este centrul vietii bisericesti, iar viata bisericeasca nu este ceva deosebit, fiindca omul este prin fire bisericesc. Biserica este firea omului, este venirea intru fire a unui om, a unui Adam iesit din firea lui
Vino, crestine, sa cantam versul de psalm al alautei lui David si impreuna cu el sa facem cunoscuta nimicnicia celor omenesti: In desert se tulbura tot muritorul. Se tulbura, dar la sfarsit va pieri. Se tulbura, dar mai inainte de a se aseza este inghitit
Saptamana Mare, ultima saptamana a Postului Pastelui, numita si Saptamana Patimilor, are menirea de a pregati credinciosii pentru Inviere.
Zidit dupa chipul si in vederea asemanarii cu Dumnezeu, omul urmeaza Creatorului sau. Prin intreaga sa activitate si viata, el are de infaptuit nesfarsita sa asemanare cu Ziditorul. Fapturile vin la existenta progresiv
Celibatul nu este o problema care sa apartina numai dreptului canonic sau moralei crestine, ci intra in relatie si cu teologia dogmatica prin unele implicatii de antropologie crestina. La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul
Taina Marturisirii, impreuna cu celelalte Taine ale Bisericii, e o lucrare sfanta a mantuirii si zidirii noastre in Hristos. Cuvantul marturisire, - inseamna a te afla in "acelasi cuvant". Se intelege aici, cu Dumnezeu-Cuvantul in acelasi
Pentru parintele Dumitru Staniloae, "patimile reprezinta cel mai coborat nivel la care poate cadea fiinta omeneasca". Prin ele omul e transpus intr-o "stare de pasivitate, de robie". E impiedicat de ele sa devina cu adevarat om si activitatile
Virtutea si pacatul tin de fiinta umana, reclamand un subiect al lor constient si liber. Si anume ele tin de conditia omului in timp si spatiu, in cuprinsul vietii lui pamantesti, dar cu efecte directe asupra dimensiunii eshatologice a omului: fericirea vesnica sau osanda vesnica
Casatoria ca legatura naturala pe viata intre un barbat si o femeie se intemeiaza pe faptul ca barbatul si femeia numai impreuna alcatuiesc umanitatea completa. "Nu e decat o suferinta, a fi singur". Nici Dumnezeu nu e o singura persoana
In Biserica Ortodoxa nunta este actul sfant de origine dumnezeiasca, in care celor ce se unesc liber in casatorie, li se da prin preot harul Duhului Sfant, care sfinteste si in acelasi timp inalta legatura de altfel naturala a nuntii.
Moartea este o mare incercare pentru noi, oamenii. Ne incearca mai intai de toate durerea despartirii de cei apropiati ai nostri, rude si prieteni, de universul nostru familiar, de tot ce avem, de lucrurile pe care obisnuim sa le facem