Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Cea mai importanta sarbatoare a crestinatatii este Invierea din morti a Mantuitorului, e parga si asigurarea ca toti cei care cred in El vor invia cu trupurile din morminte. Praznicul Invierii e zi de mare bucurie fiindca este incepatura celor adormiti - I Cor. 15, 20- , pentru ca, Hristos a murit
Cu inimile pline de caldura duhovniceasca, intampinam astazi, odata cu venirea primaverii si cu impodobirea minunata a intregii naturi in haine de desfatare, maritul praznic al Invierii Domnului. Glasul voios al clopotelor rasuna cu tarie in sufletele noastre si ne cheama in Casa Domnului pentru a...
La Sfintele Pasti, vom medita impreuna la sfarsitul drumului vietii noastre pamantesti, la capatul caii. Pentru ca viata noastra nu-i decat o calatorie pe care dorim s-o savarsim bine. In ectenia cererilor de la Vecernie Ii cerem lui Dumnezeu: Sfarsit crestinesc vietii noastre, fara durere...
Venirea Mironositelor la mormantul lui Iisus este pomenita de toate cele patru evanghelii, care par sa se intemeieze pe traditii foarte vechi. In special evanghelia lui Marcu, care a fost redactata in jurul anului 60, atesta descoperirea de catre femeile mironosite a mormantului gol
In prima saptamana a Postului Mare, in bisericile ortodoxe se canta una dintre cele mai frumoase creatii imnografice ale ortodoxiei: Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanul.
Vezi urmatoarele articole: Predica la Invierea Domnului Acatistul Sfintei Invieri a Domnului Legatura interioara dintre Moartea si Invierea DomnuluiInvierea Domnului si importanta ei universalaPastele - eveniment al mormantului gol Pastele in crestinismPastele - originea cuvantuluiPastele - origin
Sfanta noastra Biserica Ortodoxa a fost totdeauna conservatoare si fidela traditiilor religioase si practicilor ei de cult provenite de la Mantuitorul si Sfintii Apostoli si ulterior imbogatite si adaptate de Sfintii Parinti spre statornica lor indeplinire, in vederea satisfacerii nevoilor...
Cu totii am parcurs urcusul duhovnicesc prilejuit de Postul Mare, rand pe rand, zi dupa zi, treapta dupa treapta am incercat impreuna, dupa putinta fiecaruia, de a inainta spre intalnirea noastra cu Dumnezeu. Intalnire incununata cu Lumina Invierii din morti a iubitului Sau Fiu
Impreuna cu Iisus Hristos, Biserica este cel mai mare bun si nume pe care-l poseda crestinismul. De fapt, Biserica formeaza cu Hristos o unitate spirituala, organica, ea fiind, dupa cuvantul Apostolului
Din Duminica Invierii si pana in ziua cand Se va inalta la cer adica in rastimp de patruzeci de zile" Domnul Se va mai arata in mai multe randuri ucenicilor Sai. Ramanand cu trupul Sau preamarit in cuprinsul acestei lumi
Hristos nu ramane in starea mortii decat atata cat sa se vada ca El a murit cu adevarat, adica pana a treia zi. Unirea deplina ca om cu Tatal prin jertfa Ii aduce fara intarziere starea de inviere. Aceasta arata ca nu se ajunge la inviere
Sfanta Inviere este izvorul nadejdii noastre in Dumnezeu si arvuna a Invierii celei de obste la care vom fi si noi partasi, avand deplina incredere in biruinta vietii asupra mortii, a luminii asupra intunericului si a binelui asupra raului. Noi credem cu tarie in acest adevar de netagaduit, pentru...
Cine nu a fost surprins de afirmatia fara echivoc a Mantuitorului Hristos, conform careia, Mai mare bucurie este in Cer pentru un pacatos care se pocaieste decat pentru nouazeci si noua de drepti care nu au nevoie de pocainta
Invatatura centrala a Sfintei Evanghelii din Duminica a V-a dupa Sfintele Pasti, numita si Duminica Femeii Samarinence, este faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos daruieste lumii harul mantuitor, numit "apa cea vie".
Sfantul si Marele Mir este materia sfintita care se foloseste la Taina Mirungerii, la sfintirea bisericilor, la sfintirea altarelor, a antimiselor si pentru reprimirea in ortodoxie a celor cazuti de la dreapta credinta, exprimand diversitatea lucrarilor harului Duhului Sfant in Biserica
Biserica Ortodoxa sarbatoreste pe 25 decembrie (7 ianuarie) Nasterea Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Acest eveniment a avut loc in urma cu mai bine de 2000 de ani intr-o pestera din Betleemul Iudeii.
Cel dintai praznic imparatesc cu data fixa, in ordinea fireasca (cronologica) a vietii Mantuitorului, este Nasterea, numita in popor si Craciunul, la 25 decembrie, este sarbatoarea anuala a nasterii cu trup a Domnului nostru Iisus Hristos (vezi Luca II, .1-21). Pare a fi cea dintai sarbatoare...
Mantuitorul si-a intemeiat Biserica Sa pe piatra credintii in El si in opera Lui, ceea ce, in ultima analiza inseamna credinta in puterea mantuitoare a jertfei Sale. Biserica este o prelungire peste veacuri a lui Hristos, este Trupul Sau cel mistic, este organismul insufletit de lucrarea Sa
Pentru implinirea planului iconomiei mantuirii lumii, Dumnezeu a descoperit treptat voile Sale in raport cu pregatirea omenirii. Primului popor ales i-a dat Legea scrisa cu institutiile sau randuielile sale, care erau numai pentru evrei
Episodul cu talharul cel bun, consemnat numai de Sfantul Luca, pe care evanghelistul l-a salvat de la uitare, pastrandu-ne astfel una din paginile cele mai miscatoare din viata Mantuitorului, pune din nou in lumina virtutea crucii de a-i deosebi pe inchinatorii lui Hristos de apostati