Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Pentru ce Hristos a spus ca saducheii si fariseii n-au crezut in Ioan Botezatorul? Pentru ca nu inseamna ca au crezut odata ce n-au primit pe Cel propovaduit de Ioan. Ei pareau ca asculta si pe profeti si pe legiuitor si totusi Hristos
Iuda - singurul Apostol de fel din Iudeia - incepuse de mult sa se instraineze de Domnul. El trebuia sa-L fi parasit inca din Galileia, cand osandise, in adancul sufletului sau, cuvantarea Mantuitorului despre painea vietii si cand multi dintre primii Ucenici se departasera de Domnul
Dupa credinta crestina, lumea are un inceput si o cauza: activitatea vesnic creatoare si bunatatea lui Dumnezeu, precum si o menire si un scop final spre care tinde: desavarsirea si innoirea. Spre acest tel final se indreapta, pe diferite
Parintele Arsenie Papacioc - Am fost al saptelea copil la parinti, nascut in 1914, la 15 august, comuna Perieti, satul Misleanu, judetul Ialomita. Parintii se numeau Vasile si Stanca. Tata a fost agent sanitar peste sase sate si a contribuit masiv la constructia Bisericii din sat
Iisus Hristos - nume stabilit in Noul Testament, inclus in cea dintai marturisire de credinta crestina (Fil. 2, 5) pentru a recunoaste pe Iisus din Nazaret ca Mesia, Fiul lui Dumnezeu, Domnul si Mantuitorul: "Si orice limba sa marturiseasca, spre slava lui Dumnezeu Tatal, ca Iisus Hristos este...
Maria Magdalena a fost intotdeauna una din cele mai populare sfinte, poate din pricina extremelor carierei sale: de la prostituata la eremita, de la pacat la sfintenie, de la durere la slava. Din cele mai timpurii vremuri ea a fost vazuta in Scriptura
Cand se implineau patruzeci de zile de la Invierea Domnului, apostolii au revenit la Ierusalim. Este de presupus ca ei au parasit Galileea la indemnul lui Iisus, caci din proprie initiativa nu s-ar fi hotarat sa revina in cetatea sfanta, unde puteau fi prinsi si inchisi de catre arhierei
Dupa anii de tacere de la Nazaret, Domnul Hristos Se pregateste pentru a incepe lucrarea de propovaduire a cuvantului divin, de descoperire a tainei persoanei Sale si de sfintire a omului, pe care venise sa-I mantuiasca
Daca Nasterea Domnului poate fi mai usor inteleasa in toata bogatia semnificatiei sale, Teofania, in schimb, apare ea mai complexa si mai tainica. Cuvantul Teofanie inseamna aratarea lui Dumnezeu. Sa reamintim faptele relatate de Evanghelie : Hristos vine la Iordan
In istoria spiritualitatii tema imitarii ocupa un loc important. Hristos este Dar si Exemplu, de aceea nu se poate imita Hristos ca un erou uman, caci El fiind Dumnezeu, exista intre El si ai Sai o participare radical diferita, care nu se poate identifica, in relatia pe care Increatul o sustine cu...
In toata traditia carturareasca patristica sunt deosebite clar doua pozitii in legatura cu diavolul: prima, ca diavolul nu este o simpla personificare a raului, nu este o stare abstracta, ci o persoana particulara, care lucreaza ca sa impiedice omul sa se mantuiasca. Acest lucru l-am vazut clar...
In cultul divin public al Bisericii Ortodoxe, epicleza este rugaciunea de invocare a Sfantului Duh intalnita nu numai in cadrul Sfintei Liturghii, ca rugaciune tipica de solicitare a interventiei si lucrarii dumnezeiesti
La Galeria - Il Tempio - din Palermo, Italia, este deschisa in aceasta luna o foarte frumoasa si
interesanta expozitie de pictura care cuprinde 54 de lucrari premiate in cadrul concursului Premio BOE. Acest concurs a fost organizat tot la Palermo in luna decembrie, premiile fiind
Conform Erminiei picturii bizantine, ansamblul pictural al unui lacas de cult ortodox constituie un tot unitar, determinat de functionalitatea si simbolismul fiecarei parti componente a bisericii. Indiferent de marimea spatiului pictural
Calatoria lui Iisus cu cei doi ucenici la Emaus este istorisita numai de Luca. Marcu o noteaza numai foarte succint. Ea este relatata asa de natural incat impresioneaza profund si presupune a fi facuta de un martor ocular, iar Renan o pretuieste
Dupa o serie de aratari ale Domnului Hristos la Ierusalim si in imprejurimi, in prima zi a invierii Sale si dupa opt zile, la femeile mironosite, Apostolilor si unora din ucenicii Sai, El s-a aratat conform promisiunii Sale si in Galileea. Prima dintre aceste aratari
Aceasta aratare este una dintre cele mai importante, indeplinita de Iisus fata de Apostoli, caci ea incheie istoria vietii si activitatii Mantuitorului in prima Evanghelie. Ea este relatata numai de Matei, iar Marcu o indica prin cateva cuvinte de recomandare ale Mantuitorului facute
Si Luca si Marcu le expune succint, probabil pentru ca ei cauta sa termine Evangheliile lor, expunand pe scurt cuvantarile Domnului Hristos, tinute in rastimp de 40 de zile. De altfel, cuvintele Mantuitorului spuse ucenicilor la aceasta ultima aratare sunt strans unite
Dupa cina ultima de la Ierusalim Mantuitorul: "I-a dus afara pana spre Betania". Adica i-a scos din cetatea sfanta indreptandu-se spre Betania, cam la 15 stadii de oras, adica doua mile. La jumatatea drumului era muntele Maslinilor, unde
Dupa descrierea ospatului din Betania si a complotului urzit de sinedriu cu complicitatea lui Iuda, Sf. Matei la fel cu Sf. Marcu si cu Sf. Luca, istoriseste pregatirile in vederea pastilor, astfel: "Iar In ziua cea dintai a Azimilor, au venit Ucenicii la Iisus, intrebandu