Inaltarea la cer

Inaltarea la cer


Inaltarea la cer

Luca XXIV, 50-53
Marcu XVI, 19-20

Luca XXIV, 50. "Si i-a dus afara pana spre Betania si ridicandu-Si mainile i-a binecuvantat. Si pe cand ii binecuvanta, S-a despartit de ei si S-a inaltat la cer".

Dupa cina ultima de la Ierusalim Mantuitorul: "I-a dus afara (pe Apostoli) pana spre Betania". Adica i-a scos din cetatea sfanta indreptandu-se spre Betania, cam la 15 stadii de oras, adica doua mile. La jumatatea drumului era muntele Maslinilor, unde Domnul Hristos s-a oprit si "ridicandu-si mainile i-a binecuvantat".

Si-a intins mainile si i-a binecuvantat, cum era obiceiul la iudei (Levitic IX, 22), parasind obiceiul binecuvantarii prin punerea mainilor (Facere XXVIII, 27, 30 ; XLVII, 14). Si dupa binecuvantare S-a despartit de ei si "S-a inaltat la cer", in prezenta Apostolilor. El S-a ridicat prin propria Lui putere, ridicandu-Se in mod lin si luandu-l un nor, de la ochii lor (Fapte I, 9). El nu disparu indata, ci cu o incetineala mareata si ochii lor il urmarira inca mult timp.

In momentul inaltarii, adauga acelasi Evanghelist in Faptele Apostolilor, din nori au aparut doi ingeri care erau imbracati in haine albe si au spus ucenicilor ca Iisus asa precum S-a inaltat intru slava, tot asa va veni (Fapte I, 11), evident coborand intru slava din cer, la sfarsitul veacului.

Evanghelistul Marcu descrie succint acest mare eveniment cu un mic adaos:
Marcu XVI, 19. "Deci Domnul Iisus, dupa ce a vorbit cu ei, S-a inaltat la cer si a sezut de-a dreapta lui Dumnezeu".

"A sta de-a dreapta lui Dumnezeu", specific lui Marcu, este evident o metafora caci Dumnezeu este spirit si nu are nici dreapta nici stanga. Dar Scriptura are asemenea expresii spre a se acomoda limbajului popular care socotea pe Dumnezeu ca un monarh asezat pe un tron, inconjurat de ministrii si prietenii sai. Pentru a se arata egalitatea Lui cu Tatal si slava Sa nu se poate o expresie mai nobila (Fapte VII, 55-56). Scriptura il arata pe Dumnezeu in starea Sa slavita (Ps. CIX, 1).

Luca XXIV, 52-53. "Iar ei inchinandu-se Lui s-au intors la Ierusalim cu bucurie mare. Si erau in toata vremea in templu, laudand si binecuvantand pe Dumnezeu, Amin".

In urma acestei minuni ucenicii au cazut la pamant si I s-au inchinat, ca unui adevarat Dumnezeu. Niciodata Iisus nu stralucise cu o mai mare slava inaintea intregului cerc de ucenici. Pana acum ei L-au cunoscut pe Iisus in trup, de acum, dupa inaltarea slavita nu-L vor mai cunoaste decat dupa spirit (II Cor. V, 16).

"S-au intors acasa cu bucurie mare". Ei stiau ca de acum vor fi lipsiti de dulcea Sa prezenta si totusi erau bucurosi si fericiti stiind ca merge alaturi de Parintele Sau iubit, ei vad triumful Sau si asteapta adevarul Sau.

Dupa ce s-au intors la Ierusalim, pe care nu l-au mai parasit pana dupa Cincizecime, ei stateau aproape tot timpul in templu, in rugaciuni si laude catre Dumnezeu. in Faptele Apostolilor (I, 13) se spune ca ei locuiau intr-o casa stand in genunchi. Nu este o contradictie, caci rugaciuni in templu erau numai in anumite ore fixe pe care Apostolii le petreceau acolo, iar in orele celelalte ei petreceau intr-o casa din Ierusalim pe care o inchiriasera - o camera ceva mai mare - in laude, cantari si rugaciuni. De altfel, cuvantul "intotdeauna" este o hiperbola, care inseamna cea mai mare parte din timpul disponibil.

Unii exegeti spun ca casa unde se adunau Apostolii era una din camerele mari de la templu, facute pentru educatia copiilor, de unde ei au iesit in ziua Cincizecimii in curtea templului, anuntand Pogorarea Duhului Sfant (Fapte II, 4-6). Dar nu este posibil ca sa locuiasca asa de multa lume intr-o casa a templului, unde nici preotii nu locuiau. In acest ultim verset Evanghelistul ne istoriseste ocupatia Apostolilor in cele zece zile pana la Cincizecime, dar si viata primilor crestini dupa Pogorarea Duhului Sfant.

Marcu XVI, 20. "Iar ei plecand au propovaduit pretutindeni si Domnul lucra cu ei si intarea cuvantul prin semnele care urmau. Amin".

Marcu pune accentul la terminarea Evangheliei sale pe un alt aspect al indeplinirii poruncii Sale, acela al predicii si raspandirii invataturii lui Dumnezeu in lume. Ei nu uita instructiunile Sale referitoare la misiunea lor si nici promisiunea Sa ca El va fi totdeauna cu ei (Matei XXVIII, 20) si devin ferventi misionari ai crestinismului. De altfel si Mantuitorul devine colaboratorul Apostolilor Sai, ajutandu-i prin puterea de a face minuni, care devin adevarate certificate ale divinitatii invataturii predicate.

Ei n-au plecat din Palestina, decat dupa catva timp dupa Cincizecime, dupa convertirea multor evrei. Dar vazand ca in majoritatea lor resping credinta crestina si Dumnezeu deschidea usa multor pagani prin diferite semne (Fapte X), ei au anuntat acestora Evanghelia si apoi s-au indreptat la alti pagani din afara Palestinei. in toata lumea predicile lor, precum s-a amintit, au fost insotite de multe semne si minuni.

Astfel, ultima aratare a Domnului Hristos catre Apostolii Sai, strans unita de inaltarea Sa la cer sunt reale si in afara de orice discutie. La ea au fost de fata cei unsprezece Apostoli, iar faptul ca la ea s-au mai intamplat unele discutii gresite referitoare la imparatia cerurilor, releva realitatea acestui fapt. Inaltarea Mantuitorului la cer arata divinitatea Sa si deplina incoronare a operei sale mantuitoare indeplinita pe pamant. Ea raspunde si intrebarii referitoare la viata Domnului Hristos dupa invierea Sa.

Daca nu vom recunoaste realitatea inaltarii Domnului, nu putem intelege unde si din ce cauza a disparut pana in prezent Domnul Hristos, care, dupa 40 de zile, dupa inviere nu s-a mai aratat ucenicilor sai.

Pe aceeaşi temă

30 Martie 2012

Vizualizari: 8773

Voteaza:

Inaltarea la cer 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave La adăpostul culmilor nepătrunse ale Muntenegrului, departe de zgomotul şi vâltoarea marilor oraşe şi a staţiunilor turistice, se află Mănăstirea Sfântului Vasile al Ostrogului, un mărgăritar nepreţuit de credinţă vie, ortodoxă, în mijlocul lumii de 28.00 Lei
Elogii. Imnele vietii
Elogii. Imnele vietii „Am numit aceste pagini Elogii nu ca pe o formă de laudă goală, ci ca pe o încercare de a ridica, prin cuvânt, imne către acele realități de dincolo de noi. Elogiul, în forma lui lui originară, nu este o superficială flatațiune, ci este o rară înălțare: 80.00 Lei
Un condamnat la moarte ascet
Un condamnat la moarte ascet Un condamnat la moarte ascet - Corespondența cu Anthony și Sarah Atwood a Mitropolitului Ierotheos al Nafpaktosului. Un criminal în ochii lumii, dar în ochii lui Dumnezeu, fiul care „pierdut era și s-a aflat” și a primit haina cea dintâi 37.00 Lei
Oameni care vor fi mereu cu mine
Oameni care vor fi mereu cu mine Un roman învăluitor și liric care reconstituie destinul unei familii armene de-a lungul mai multor generații. Între trecut și prezent, între durerea pierderii și lumina mereu nouă a speranței, romanul ne amintește că la temelia inimii noastre stau cei 58.14 Lei
Fenomenul erosului
Fenomenul erosului Rezultat al unei reflecții profunde și radicale, redactate într-un stil impecabil, meditațiile asupra fenomenului erosului (amour) ale lui Jean-Luc Marion sunt o amplă analiză și regândire a unei teme fundamentale a culturii europene. La trei veacuri și 42.29 Lei
Omul recent
Omul recent Ilustrații de Mircea Cantor „Omul recent este o meditaţie despre lumea de azi a unui modern nesatisfăcut de propria sa modernitate. Este o critică a modernităţii care nu se mulţumește nici cu proclamaţiile suficiente ale postmodernităţii, nici cu 100.43 Lei
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete Scopul nostru este ca toti oamenii sa-si propuna inversarea procesului de imbatranire. - Autorii A gasi caile de optimizare a propriei noastre biologii inseamna a deveni propriul nostru Demiurg. - Dumitru Constantin-Dulcan Noi zicem ca si longevitatea se 105.71 Lei
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007)
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007) Cartea dr. Galina Răduleanu evocă momente din activitatea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. Cum, în acea perioadă, am colaborat îndeaproape cu domnia sa, am citit acest jurnal cu atenție și cu o justificată curiozitate. 50.74 Lei
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului Vazut‑ai ca de acum moartea se numeste pretutindeni „adormire” si „somn” si ca ceea ce mai‑nainte de aceasta îsi avea fata înfricosata s‑a facut lesne defaimata acum, dupa învierea lui Hristos? Vazut‑ai cît de stralucita este biruinta învierii?! Pentru în 52.86 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact