Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Parasit de ucenici, Iisus este dus de ostasi si de slujitorii preotilor spre a fi judecat de Sinedriu. Sinedriul, sau Sanhedrinul, reprezenta la acea vreme instanta suprema care judeca pricinile dintre evrei, precum si diferendele de natura religioasa. Hotararile Sanhedrinului nu erau
Inaltarea Domnului este un eveniment cunoscut si necunoscut, si stiut si nestiut, si descoperit si nedescoperit si mai presus de toate este o taina. Asa cum taina este Intruparea Fiului lui Dumnezeu, asa cum taina este Patimirea Lui, asa cum taina este Invierea Lui, tot asa si Inaltarea este o...
Ne propunem sa prezentam aici modul cum a fost inteleasa si interpretata biserica - locas de inchinare de catre doi dintre cei mai cunoscuti talcuitori ai cultului ortodox : Patriarhul Gherman al Constantinopolului din sec. VIII si Arhiepiscopul Simeon al Tesalonicului
Cincizecimea este ultimul dintre praznicele imparatesti legate de Sfintele Pasti, ea incheind ontologic si liturgic ciclul pascal, pentru a inaugura astfel economia eclesiala. Prin Pogorarea Sfantului Duh asupra Ucenicilor se constituie Biserica, suntem introdusi in dimensiunea veacului ce va sa...
Cuvantarea mea de acum am pus-o sub titlul Porunca iubirii. Si inceputul l-am facut cu un indemn de la Sfanta Liturghie pe care-l auzim de fiecare data: Sa ne iubim unii, ca intr-un gand sa marturisim. Il auzim, il trecem cu vederea
La Editura Basilica a Patriarhiei Romane a aparut, in aceasta perioada, cu binecuvantarea Preafericitului Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, lucrarea intitulata 'Adevar si comuniune' a domnului Dr. Adrian Lemeni, conferentiar de Teologie dogmatica si Teologie fundamentala la...
Lasand deoparte condamnarea sa oficiala la cel de-al cincilea sinod ecumenic de la Constantinopol (553), Evagrie si-a atras asupra sa multe ostilitati inca din timpul vietii. Lucrurile s-au stricat la sfarsitul secolului al IV-lea, o data cu schimbarea radicala
3.1. Dumnezeu este cunoastere. Aceasta problema teologica importanta, in spiritul traditiei ortodoxe, se poate aborda din doua perspective: a. Ontologica - Dumnezeu in Sine este cunoastere. Vom avea in vedere, referindu-ne la aceasta perspectiva, "insusirile naturale sau ontologice ale lui Dumn
La baza crestinismului sta invatatura in existenta lui Dumnezeu, ca fiinta atotputernica, atotstiutoare si atotdreapta. Dreptatea lui Dumnezeu urca pana la iubire iar iubirea se adanceste si se exteriorizeaza in jertfa. Dumnezeu este Fiinta in Sine, necreata si ne
Notiunea insasi, aici in discutie, o putem desprinde chiar din titlul acestei carti unice de spiritualitate ortodoxa. Astfel, in versiunea greaca moderna, el prezinta urmatoarea formulare: Filocalia sfintelor nevointe
Desi nu se pot nega oarecare analogii si influente ale Vechiului Testament in formarea vestmintelor liturgice ale Bisericii crestine, totusi acestea din urma nu-si urca originea la imbracamintea lui Aaron si a fiilor lui