Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Diverse Sarbatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #711  
Vechi 11.05.2015, 02:06:01
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Lightbulb Duminica femeii samarinence

Astăzi, în a V-a duminică după Pasti -

Biserica sărbătoreste Duminica femeii samarinence

- Fotini, cea care l-a întâlnit si l-a descoperit pe Iisus la fântana lui Iacob, lângă cetatea Sihar din Samaria.

Ea s-a făcut cea dintâi misionară a Domnului.



câteva articole pe tema aceasta :

- Luminita si Lumina. O întâlnire nu fără scântei: http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ei-141107.html

- Samarineanca : http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ca-144984.html

- Apa necesară vietii vesnice : http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ce-145051.html
Reply With Quote
  #712  
Vechi 27.05.2015, 21:52:29
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântului Ioan Rusul

În data de 27 mai, Biserica Ortodoxă face pomenirea Sfântului Ioan Rusul, mărturisitor al credinței creștine ortodoxe, care s-a proslăvit prin răbdare, smerenie și bunătate la începutul secolului al XVII-lea, fiind în robie la un stăpân turc. Sfântul Ioan este iubit de credincioși pentru grabnicul ajutor pe care-l oferă tuturor celor care-i solicită ajutorul, iar în ultimii ani mai multe sfinte locașuri de la noi din țară l-au primit ca ocrotitor.
Pe lângă sfinții din vechime, martiri, cuvioși, ierarhi, pe care credincioșii îi cinstesc zi de zi, ascultându-le slujbele și luând aminte la viețile lor din sinaxare, cu timpul au apărut alți sfinți care sunt la fel de cinstiți și iubiți de oameni atât pentru viața lor minunată, cât și pentru apropierea în timp de viața omului contemporan. Prin mărturia pe care acești sfinți au dat-o, ei întăresc în credință credincioșii și înfrumusețează podoaba spirituală a Bisericii Ortodoxe.
După căderea Imperiului Bizantin în mâinile turcilor, mulți creștini au ajuns să-și mărturisească credința lor în Mântuitorul Iisus Hristos chiar cu prețul libertății sau al vieții. În sinaxarele noastre, acești sfinți, de cele mai multe ori mucenici, sunt trecuți în urma celor din vechime. Ei au trăit în secolele XVI-XIX și au devenit exemple de tărie și credință curată pentru toți ceilalți creștini ortodocși. Viețuirea sfântului pe care îl pomenim astăzi este mai deosebită. El nu era originar din ținuturile grecești, ci a sosit acolo din alte ținuturi.
O viață de mărturisire a lui Hristos

Sfântul Ioan Rusul, ale cărui moaște se află astăzi în biserica din localitatea Neoprokopion, insula Evia din Grecia, era originar din Malorosia, Ucraina de astăzi. El s-a născut pe la anul 1690, din părinți creștini evlavioși. De tânăr a fost luat în armată și a fost nevoit să participe la un război ruso-turc, în anul 1711. Campania de la Prut, în care a fost implicat și domnitorul moldovean Dimitrie Cantemir, ca aliat al țarului Petru I, s-a încheiat dezastruos pentru partea rusă, care a fost nevoită să cedeze teritoriile din jurul mării Azov. După acest război, mulți soldați ruși au ajuns prizonieri la tătari, aliați ai turcilor, care îi vindeau în robie. Printre aceștia s-a numărat și tânărul Ioan, care a fost vândut unui tânăr otoman, agă - conducător al unui detașament de călăreți. Astfel, el a plecat cu stăpânul său în orașul Prokopion din Asia Mică, la 12 ore de mers de Cezareea Capadociei. Mulți robi ruși, pentru a li se ușura soarta grea a robiei, s-au dezis de credința în Hristos. Nu însă și Ioan, care le-a spus stăpânilor săi că preferă să moară decât să se lepede de Hristos.
La casa stăpânului său, Ioan a primit cu smerenie, fără a cârti, noul său statut. El a fost pus să aibă grijă de animale și și-a ales singur să doarmă în staulul acestora, alături de cai și vite. Chiar dacă mai târziu, după ce stăpânii i-au văzut râvna în muncă, i-au propus lui Ioan să doarmă într-o căsuță, el a refuzat, decis fiind să-și ducă până la capăt crucea. Prefera să lucreze ziua, iar noaptea, când nu-l puteau vedea decât animalele, să se roage. Din puținul pe care-l avea de mâncare, tânărul ajuta și sărmanii cerșetori. Sâmbăta el reușea să participe la slujbă și să se împărtășească în biserica rupestră „Sfântul Gheorghe”.
Datorită credinței și vieții sale curate, Ioan era respectat ca om drept de locuitorii cetății Prokopion, turci, greci și armeni. Aga și soția acestuia i-au propus din nou să se mute din staul în casă, dar el a refuzat, spunând că o asemenea viețuire îl va duce spre mântuire. În anul 1730, înainte de a muri, Sfântul Ioan a vrut să se împărtășească, iar preotul, temându-se să intre în casa agăi, i-a transmis Împărtășania ascunsă într-un măr. Trupul Sfântului Ioan a fost îngropat în apropierea mănăstirii rupestre. La trei ani după mutarea la Domnul, în luna noiembrie 1733, Sfântul Ioan i-a apărut în vis preotului care îi trimisese Împărtășania, spunându-i să-i dezgroape trupul. Preotul a făcut după cum i s-a spus și a descoperit trupul neputrezit și bine mirositor al mărturisitorului Ioan. Sfintele moaște au fost așezate în biserică, într-o raclă specială, iar oamenii care veneau să se închine primeau vindecare de multe feluri de boli. Creștini din întreaga Capadocie veneau să se roage Sfântului Ioan.
În anul 1832, în cadrul unei răzmerițe, localitatea Prokopion a fost invadată, iar moaștele Sfântului Ioan aruncate în foc. Ele însă au rămas întregi, fiind doar înnegrite de fum. Mai târziu, în 1845, în Prokopion a fost zidită o nouă biserică având hramul „Sfântul Vasile cel Mare“, iar moaștele Sfântului Ioan au fost mutate acolo. Slujba și viețuirea Sfântului Ioan Rusul au fost tipărite în anul 1849 la Atena, din banii donați de corăbieri originari din Prokopion. În anul 1880, mâna dreaptă a Sfântului Ioan a fost trimisă, la rugămintea stăruitoare, călugărilor Mănăstirii „Sfântul Pantelimon“ din Muntele Athos, unde se află până astăzi. Monahii mulțumitori au ajutat mai târziu locuitorii din Prokopion să înalțe o biserică închinată Sfântului Ioan Rusul, în anii 1886-1892, unde au și fost mutate moaștele sfântului, în anul 1898.
Mai târziu, în anul 1924, când s-a făcut schimb de populație între Turcia și Grecia, mulți locuitori ai Prokopionului s-au mutat în insula Evia, unde au întemeiat localitatea Noul Prokopion și unde au mutat și moaștele Sfântului Ioan Rusul într-o nouă biserică, zidită în 1930. Ele se păstrează acolo până în zilele noastre.
Sfântul Ioan Rusul în România

În România, credincioșii au început să aibă evlavie la Sfântul Ioan Rusul mai ales după 1989, când au putut apărea cărți și broșuri care au redat viața și minunile săvârșite de Dumnezeu prin mijlocirea Sfântului Ioan Rusul. Cu trecerea timpului și datorită pelerinajelor românilor în insula Evia, unde aceștia s-au putut închina la moaștele Sfântului Ioan, la noi în țară au început să fie zidite noi biserici care să-l aibă ca ocrotitor pe acest sfânt mărturisitor și vindecător. Alte biserici, mai vechi, din evlavia credincioșilor pentru Sfântul Ioan, au primit al doilea hram în cinstea sa, iar unele păstrează părticele din sfintele sale moaște. Cele mai multe biserici care-i poartă numele sunt în incinta spitalelor, având în vedere faptul că Sfântul Ioan Rusul este grabnic vindecător al celor bolnavi.
Astfel, în București sunt mai multe biserici care au hramul „Sfântul Ioan Rusul“: paraclisul Maternității Polizu, biserica Parohiei Brâncuși din cartierul bucureștean cu același nume, biserica Parohiei „Sfântul Dimitrie” din Pipera, biserica din incinta Spitalului de Psihiatrie „Eftimie Diamandescu“ și biserica Parohiei „Sfânta Parascheva“ din sectorul 5.
În țară, biserici care au hramul „Sfântul Ioan Rusul“ sunt la Cluj, în cartierul Gheorgheni, la Iași, în incinta Spitalului de Neurochirurgie, la Sibiu, în incinta Spitalului de Pneumoftiziologie, în județul Vâlcea, la Mănăstirea Mălaia, în Teleorman, la Mănăstirea Adămești, iar în Giurgiu - biserica de lemn a Mănăstirii Comana.
Părticele din moaștele Sfântului Ioan Rusu se păstrează în biserica paraclisului Maternității Polizu din București, în biserica mănăstirii din comuna Florești, Cluj, în paraclisul mănăstirii din comuna Slobozia, Giurgiu, în biserica de lemn a Mănăstirii Comana, în Paraclisul „Sfinții Ioachim și Ana“ al Mănăstirii Sihăstria, în biserica Spitalului de Pneumoftiziologie din Sibiu, în biserica Spitalului Județean Suceava și la Mănăstirea Adămești, Teleorman.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #713  
Vechi 27.05.2015, 22:43:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Puteti citi pe acest site :

http://www.crestinortodox.ro/calenda...ul-119428.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #714  
Vechi 03.06.2015, 06:45:49
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Lightbulb 2 Iunie - Sfântul Ioan cel Nou, de la Suceava



Despre viata si mucenicia Sfântului Ioan cel Nou de la Suceava : http://sfantulioancelnou.ro/index.html
Reply With Quote
  #715  
Vechi 14.06.2015, 19:04:39
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit cu întârziere, despre Sfântul Columba, apostolul Scoției

Cuviosul Columba, Apostolul Scoției - sărbătorit la 9 Iunie



Din familie de viță nobilă, Sfântul Columba (zis și Collum Cille) s-a născut în anul 521 în comitatul Donegal din Irlanda. La început, de educația sa s-a ocupat Sfântul Finnian de Movilla (+ 589, prăznuit pe 10 septembrie), care l-a hirotonit diacon. Apoi a petrecut o vreme alături de bardul încreștinat Gema. Și-a desăvârșit studiile la Mănăstirea Sfântului Finnian de Clonard (+ 549, prăznuit pe 12 decembrie), studiind în adânc Sfânta Scriptură, fără să lase deoparte arta poetică, în care excela. Aici s-a împrietenit cu monahi sfinți, hotărându-se să se ducă să trăiască alături de aceștia, undeva în apropierea Dublinului, într-o comunitate de pustnici. Îndată după ce a fost hirotonit preot, a început o activitate pastorală care a durat 15 ani, străbătând întreaga Irlandă și zidind mănăstiri care aveau să devină apoi foarte cunoscute. Dintre toate aceste sfinte locașuri, cel mai iubit de către Sfântul Columba era la Derry, loc pe care-l cântă, zicând: «pe fiece frunză de stejar văd că șade un înger al cerului; toate respiră pace, toate sunt bucurie».

Biserica Cuviosului Columba din Derry, Irlanda, acolo unde a existat o mănăstire înființată de el :



La Sinodul ținut la Tailte (Telltown) în anul 563, puțin a lipsit ca sfântul să fie afurisit, datorită unui conflict cu regele Diarmaid. Intervenția Sfântului Brendan din Birr (+ 572, prăznuit pe 29 decembrie) în favoarea sa, a fost hotărâtoare, însă. Cuviosul Columba a primit proorocește sfatul acestuia și și-a părăsit patria, plecând în exil în Scoția, pentru a-L propovădui pe Hristos.

Împreună cu 12 ucenici, toți monahi, a ajuns în insula Iona, în vestul Scoției, chiar în noaptea de Cincizecime. Această mică insulă bătută de vânturi și de valuri sălbatice, golașă și stearpă, plină de nisip și de stânci, situată între țara picților și a scoților, avea să devină, datorită prezenței Cuviosului Columba, unul din cele mai cunoscute centre ale creștinismului celtic.

Mănăstirea Cuviosului Columba de pe insula Iona:



continuarea aici : http://www.pemptousia.ro/2013/06/cuv...otiei-9-iunie/
Reply With Quote
  #716  
Vechi 24.06.2015, 08:19:50
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Lightbulb 24 Iunie - Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul

Sfântul Ioan Botezătorul este singurul sfânt pe care îl sărbătorim atât la nastere, cât si la trecerea în viata vesnică.
Doar Hristos si Maica Domnului mai au ca zi de sărbătoare atât ziua de nastere, cât si ziua mortii.

Sfântul Ioan Botezătorul s-a născut din părintii Zaharia si Elisabeta. Zaharia era slujitor al templului mare din Ierusalim, însă traia o mare nerealizare si anume, ajunsese la o vârstă destul de înaintată fără a avea un urmas.
Familia din Vechiul Testament care nu avea un urmas era desconsiderată si chiar arătată cu degetul. Era cumva considerată ca o familie care trăia sub blestemul de a nu avea prunci. Din această cauză Preotul Zaharia neîncetat se ruga Domnului să îi ofere un urmas.

Ajuns cumva la bătrânete, parcă si rugăciunea lui Zaharia era una mecanică. Observăm că într-o zi când era rânduit să slujească în Templu, când a intrat în Altar să tămâieze, Îngerul Domnului i se arată si îi spune că sotia sa Elisabeta va urma să aibă un fiu. Zaharia pare uimit de ceea ce aude de la Înger, uită de toate rugăciunile înăltate spre a avea un urmas si se îndoieste. Îi cere Îngerului un semn si îi spune Îngerul că va rămâne mut până când toate acestea se vor împlini.

Acestea si mai multe despre Nasterea Sfântului Ioan Botezătorul sunt scrise în Evanghelia după Luca, capitolul 1:
http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=48&cap=1



Sărbătoare cu bucurie tuturor!

Si nu uitati că, în cinstea acestui praznic, azi este dezlegare la peste :)
Reply With Quote
  #717  
Vechi 27.06.2015, 18:23:00
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Lightbulb prăznuit astăzi - 27 Iunie

Cuviosul Samson, primitorul de straini

Samson cel Mare, despre care strabatuse vestea pretutindeni, a fost din cetatea Romei. El s-a nascut din parinti cinstiti si bogati, de neam mare, care se trageau din sange imparatesc. El, stiind bine invatatura din afara, se deprinsese si la mestesugul doctoricesc, nu de nevoie, nici pentru imbogatirea sa, pentru ca avea destula bogatie ci, pe de o parte, ca sa nu petreaca in desertaciune, iar pe de alta, ca din mestesugul sau sa poata sluji lui Dumnezeu si saracilor. El tamaduia pe cei cuprinsi de boli netamaduite; pentru ca pe langa mestesugul doctoricesc, i se adaugase darul Domnului, cu care dadea tamaduiri.

Deci, pentru faptele lui cele bune in care sporea si pentru credinta pe care o castigase in Dumnezeu, avea si intelegerea dumnezeiestii Scripturi. El se indeletnicea mult la citirea Sfintelor carti, si spre dragostea lui Hristos se destepta cu credinta si cu nadejdea. Apoi, murind parintii lui si lasand multe averi, n-a zabovit a face cele cuviincioase lui; ci indata a inceput ca bogatia cea degraba pieritoare si vremelnica sa o schimbe prin cea nepieritoare si vesnica, urmand cuvantul Evangheliei. El dadea milostenie cu indurare, precum se graieste, impartind cu amandoua mainile la toate nevoile saracilor si flamanzilor, cistigand prin pantecele lor cel stricacios, vistieria cea nestricacioasa. Aceasta o facea in toate zilele vietii sale, ca milostivirea o vedea nascuta si crescuta impreuna cu el. Acest fericit, voind sa se indrepteze la o viata si mai smerita, a eliberat multimea robilor, oprand numai pe unul pentru slujba sa. Caci ce nevoie avea de atatia robi, de vreme ce singur se daduse rob Domnului cel adevarat? Astfel s-a dezlegat de bogatiile cu care era tinut ca si cu niste legaturi, multumindu-se cu o haina si cu o funie pentru tinerea mijlocului.

continuarea aici : http://www.crestinortodox.ro/calenda...ita-35704.html
Reply With Quote
  #718  
Vechi 29.06.2015, 17:32:00
ortodoxul73 ortodoxul73 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 02.12.2014
Mesaje: 3
Implicit

Sfintii Apostoli Petru si Pavel sunt praznuiti azi pe data de 29 iunie, data la care au fost amandoi martirizati de imparatul Nero. Sfantul Petru a fost numit de Mantuitor "piatra" si a raspandit credinta pana cand a fost rastignit de Nero cu capul in jos. Sfantul Ap. Pavel a fost numit "Apostolul Neamurilor" si a crestinizat popoare, dupa ce a prigonit pe crestini inainte. I S-a aratat Domnul lui Saul, cum era numit inainte Pavel, moment in care a lepadat ratacirea si apoi a devenit unul din cei mai mari apostoli, care a urmat cel mai mult pe Hristos. S-a sfarsit prin taierea capului. Sa ne rugam sa mijloceasca pentru noi acesti Apostoli, care au facut sa creasca Biserica Ortodoxa pe Piatra-Hristos, Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica.
Reply With Quote
  #719  
Vechi 30.06.2015, 00:20:11
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

La ziua Sfintilor Apostoli Petru si Pavel,
Conferinta Parintelui Calistrat

https://www.youtube.com/watch?v=D9fZw97QHxU
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #720  
Vechi 30.06.2015, 06:43:38
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit



Sfinții Apostoli Petru și Pavel stau îmbrățișați în icoana praznicului lor comun. Biserica a ținut să-i împace în veșnicie. În viață fiind, s-au cam destestat, combătut, s-au certat... Petru era din primul val de ucenici. În plus, ”tu ești Petru și pe tine voi ridica Biserica Mea”... Cu urmarea că devine șeful bisericii creștine din Roma, capitala imperiului.
Pavel e mai cultivat, de origine socială mai bună, e mai deștept și mai abil în predică, mai subtil în argumentația teologică. În plus, experiența de pe drumul Damascului pare să-i deschidă un soi de ”fir direct” cu Hristos Cel Înălțat. Mai e o diferență între cei doi corifei apostolici: Petru e cam iudaizant, ține și formal la Legea Veche. Pavel e în schimb convins că abolirea ritualismului iudaic e singura cale de universalizare a creștinismului (adică de convertire a păgânilor, mai numeroși decât fiii lui Israel).
Dincolo de aceste diferențe tipologice și temperamentale, ambii apostoli au murit martiric, mărturisind Același Domn și Mântuitor - de care primul se lepădase și pe care al doilea Îl prigonise...

(Teodor Baconschi)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Vecernia zilei + cristiboss56 Despre Vecernie 15 01.02.2016 21:26:36
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. voxdei55 Generalitati 8 04.12.2010 22:48:51
Versetul zilei Daniela-Iulia Din Noul Testament 1 13.05.2009 09:22:30
Informatia zilei silverstar Stiri, actualitati, anunturi 4 24.04.2009 08:30:11