![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
CLASA A XI-A (programa se aplică și la clasa a XII-a, liceu – ruta progresivă) Se aplică și la clasa a XII-a – filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare prin școala de arte și meserii + anul de completare. COMPETENȚE SPECIFICE ȘI CONȚINUTURI C.G.1. Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri Competențe specifice Conținuturi 1.1. Sintetizarea principalelor învățături de credință ortodoxă despre Sfânta Treime și lucrările Sale în lume − Descoperirea lui Dumnezeu − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) 1.2. Analiza comparativă a marilor religii ale lumii, pornind de la un set de criterii ( caracteristici definitorii, arie de răspândire, doctrină , adepți, importanță în istoria omenirii, etc.) − Iudaismul − Creștinismul − Islamul 1.3. Prezetnarea semnificației și rolului iconografiei în cult − Elemente de iconografie − Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică C.G.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice religiei, în diferite contexte de comunicare Competențe specifice Conținuturi 2.1. Elaborarea de argumentări fundamentate scripturistic,(oral sau în scris) referitoare la învățătura de credință ortodoxă 2.2. Compararea unor opinii și argumente diferite în discuții și dezbatrei pe teme religioase − Descoperirea lui Dumnezeu − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Elemente de iconografie − Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.3. Integrarea valorilor și a cunoștințelor religioase în structura propriilor atitudini și comportamente Competențe specifice Conținuturi 3.1. Evidențierea promovării convingerilor și atitudinilor moral- creștine, însușite din învățătuura Mîntuitorului și din exemplele oferite de marile personalități din istoria națională, prin promovarea unui comportament social-moral elevat − Iisus Hristos – Mântuitorul lumii − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 20 Competențe specifice Conținuturi 3.2. Analizarea responsabilităților și a modului de implicarea a tânărului creștin, în familie și în societatea contemporană − Familia creștină azi − Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase − Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică 3.3. Explicarea caracteristicilor relației om- Dumnezeu și a relației dintre semeni, fundamentate pe valorile moralei creștine − Descoperirea lui Dumnezeu − Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică − Lucrarea Sfântului Duh în lume − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.4. Aplicarea învățăturii de credință în viața personală și a comunității Competențe specifice Conținuturi 4.1. Identificarea responsabilităților față de lumea creată și primită în dar de la Dumnezeu − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) 4.2. Analizarea consecințelor negative ale comportamentelor care încalcă morala creștină, asupra vieții personale și asupra comunității − Familia creștină azi − Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase − Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) 4.3. Folosirea învățăturilor Bisericii pentru a deosebi corect minunile de falsele minuni, fenomenele normale de cele paranormale − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale C.G.5. Corelarea cunoștințelor religioase cu cele dobândite la alte discipline de învățământ Competențe specifice Conținuturi 5.1. Sintetizarea și prezentarea contribuției voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale, utilizând cunoștințe dobândite la diferite discipline − Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) 5.2. Utilizarea cunoștințelor de la diferite discipline alături de cele religioase pentru a dialoga pe o temă dată − Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului − Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) − Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale 5.3. Utilizarea cunoștințelor de istorie a religiilor în susținerea importanței respectului și a dialogului între oameni, comunități, Biserici − Iudaismul − Creștinismul − Islamul UNITĂȚI DE CONȚINUT I. Învățătura de credință 1. Descoperirea lui Dumnezeu 2. Iisus Hristos – Mântuitorul lumii - Întruparea Fiului lui Dumnezeu - Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 21 - Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului 3. Lucrarea Sfântului Duh în lume II. Trăirea învățăturii creștine 1. Familia creștină - azi 2. Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase 3. Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria) III. Exprimarea învățăturii creștine 1. Elemente de iconografie 2. Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică IV. Spiritualitate și viață creștină 1. Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică 2. Respectul față de lumea creată (ecologie creștină) V. Religiile lumii 1. Iudaismul 2. Creștinismul - Neînțelegerile din 1054 - Reforma - Uniația. Școala Ardeleană 3. Islamul VI. Ortodoxie și cultură națională 1. Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab) VII. Creștinismul și provocările lumii contemporane 1. Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|