
17.06.2009, 02:21:29
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
|
|
Da, e un lucru stiut, in ecumenism “ortodoxia” nu se exprima prin credinta, ci prin pastrarea comuniunii cu episcopul, mitropolitul, patriarhul care din oarece motive isi spune “canonic”.
Dar aici discutam despre Biserica Ortodoxa care se afla acolo unde exista succesiune apostolica si credinta ortodoxa vie si neschimbata asa cum au cunoscut si strabunicii nostri. In Biserica Ortodoxa inter-comuniunea este numai o consecinta a exprimarii ortodoxiei. In Biserica Ortodoxa se traieste doar dupa invatatura Sfintilor Parinti, si nimeni nu suspenda canoanele, nu le considera depasite de vreme, nici nu le interpreteaza in “duh”, ci le aplica in intelepciune duhovniceasca cu akrevie sau ikonomie.
Dupa razboiul civil din Rusia, Sf. Tihon, patriarhul Moscovei a dat ucaz in 1920 prin care a cerut tuturor bisericilor sa caute protectie in alta parte pina cind necazul va trece. In mai 1922, bolsevicii “reformeaza” Biserica Rusa transformind-o intr-un organ de Stat, si asa a ramas pina in zilele noastre. Episcopii din diaspora, impreuna cu cei care au reusit sa scape din Rusia s-au adunat la Karlovic (in Serbia) in septembrie 1922 unde au format sinodul Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei. Toti acesti episcopi sint ortodocsi. Biserica Rusa din afara Rusiei are parohii in intreaga lume, peste tot unde exista ortodocsi si nu numai rusi. De-a lungul timpului a fost mama pentru toti ortodocsii adevarati refugiati din calea comunismului si ecumenismului. Patriarhia Constantinopolului a preferat sa fie in comuniune cu bisericile reformate de diavol din tarile comuniste si/sau cu cele care ii impartaseau ereziile ecumeniste decit cu biserica curata Ortodoxa Rusa din afara Rusiei. Asa se explica lipsa comuniunii cu patriarhiile “canonice”. Totodata, Biserica Rusa din afara Rusiei a ajutat bisericile ortodoxe (citeste calendariste, stiliste, traditionaliste – pe limba ecumenista) locale prin consacrare de episcopi, si tot in timpul cit Sf. Filaret Noul Marturisitor (a fost canonizat in 2000, 2001, 2008 si 2009 de diferite sinoade) a fost Intii Statatorul Bisericii (1964-1985).
In mesajul urmator, Fani71 va aduce argumentul forte pro-ecumenist ca Biserica Rusa din afara Rusiei a intrat in comuniune cu patriarhiile “canonice” in 2007, ceea ce este adevarat, dar fara nici un fel de relevanta. E ca si cum ai zice ca toti sfintii romani de pina la schisma ar trebui scosi din calendarele ortodoxe pentru ca biserica romana a apostat in 1054. Intorcindu-ma la Biserica Rusa din afara Rusiei si la istorie, din nefericire aceasta a cazut in 1986 sub influenta unor forte nestraine de KGB si a altor puteri lumesti care au condus-o accelerat pina la apostazie in 2007. Insa, o treime din credinciosi, cler si manastiri s-au rupt in America inca din 1986 si 1987 punindu-se la adapost sub sinodul Bisericii Ortodoxe (Calendariste, Stiliste, Traditionaliste – dupa nomenclatorul ecumenist) a Greciei (biserica care a re-capatat episcopi cind ierarhia i s-a stins tot prin sinodul Sf. Filaret), alte grupuri au facut-o mai tirziu, dupa 2000 si sint in proces de reorganizare in Rusia, Europa de Vest si America. In toata lumea ortodocsii nu sint multi, dar sint purtati de indemnul Mintuitorului: “Sa nu-ti fie frica, turma mica!” si fac Biserica sa razbata prin vremuri grele, de mare decadere spirituala, pina la sfirsitul lumii, pentru ca “portile iadului” nu o vor cuceri.
|