![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Sentimentul pe care-l aveți referitor la cine sunteți determină ceea ce percepeți a fi nevoile voastre și ceea ce contează în viața voastră — iar ceea ce contează pentru voi va avea puterea de a vă provoca supărare sau tulburare. Puteți folosi cele de mai sus ca un criteriu care să vă ajute să aflați cât de profund vă cunoașteți. Nu neapărat ceea ce spuneți sau credeți că are importanță pentru voi este într-adevăr ceea ce contează în cazul vostru, ci ceea ce acțiunile și reacțiile voastre revelă ca fiind important și serios pentru voi. Așadar, ar fi poate potrivit să vă puneți întrebarea: care sunt lucrurile care mă supără sau mă deranjează? Dacă lucrurile mărunte au puterea de a vă aduce tulburare, atunci ceea ce credeți că sunteți este exact așa: mărunt. Aceasta este credința voastră inconștientă. Care sunt lucrurile mărunte? În ultimă instanță toate lucrurile sunt mărunte, căci toate sunt trecătoare.
Citat:
Citat:
Citat:
Din citatele tale de mai sus, da-mi voie sa iti explic ceva privitor la un lucru probabil considerat nesemnificativ, dar care tine de integritatea sinelui. Din faptul ca la inceputul unei discutii folosesti apelativele "dvs, fiti, sunteti", apoi cam pe la mijlocul discutiei, sa zicem, folosesti apelativele normale "tu, esti, apoi din nou folosesti apelativele de dvs, fiti, sunteti, iti "dai de gol" scindarea ta de personalitate. Personalitatea in sine este o scindare de sine. Si acesta este un lucru aparent marunt. Rareori, imi este dat sa interactionez cu un sine integru, si asta se intampla mai ales in cazul unui copil. Personalitatea nu poate fi altfel decat o "relatie" mincinoasa a lui "eu" cu "eu insumi". Un om prizonier al personalitatii nu este el insusi, el are - sau doreste sa aiba - o relatie cu sine insusi, din cauza faptului ca mintea (personalitatea creata de sinele fals) este formata din doua bucati, duala. Este un lucru considerat aproape nesemnificativ de multi dintre noi, dar atunci cand interactionezi cu o alta fiinta mai constienta, acest lucru se simte ca ceva disfunct in integritatea acelei persoane care incearca sa aiba o "relatie" cu sine. Dacă într-adevăr ați ști despre voi că sunteți Eu și nu micuțul eu, ați rămâne fără reacție și complet vigilenți atunci când vă confruntați cu oameni sau situații dificile. Ați accepta imediat situația și ați deveni astfel una cu ea, nu v-ați mai separa de ea. Apoi răspunsul ar veni ca o consecință directă a vigilenței voastre. El ar veni de la ceea e sunteți (conștiința), nu din ceea ce credeți că sunteți (un eu mic). Ar fi puternic și eficient și n-ar transforma nicio persoană sau situație în dușman. Existența are întotdeauna grijă să nu vă puteți păcăli pentru mult timp cu privire la ceea ce credeți cu adevărat că sunteți, arătându-vă ce contează cu adevărat pentru voi. Modul în care reacționați față de oameni sau situații, mai ales atunci când apar probleme, reprezintă cel mai bun indicator al profunzimii cunoașterii pe care o aveți față de voi înșivă. Cu cât viziunea pe care o aveți asupra voastră înșivă este mai limitată, mai îngust-egoistă, cu atât mai mult veți vedea limitările egoiste ale celorlalți, inconștiența din ei și vă veți concentra asupra acestora, veți reacționa față de ele. „Vinile” lor sau ceea ce percepeți ca fiind vini ale lor devin pentru voi identitatea lor. Aceasta înseamnă că veți vedea doar egoul din ei și veți consolida astfel egoul din voi. În loc să priviți „prin” egoul celorlalți, voi priviți „către” egoul lor. Cine privește către egoul celorlalți? Egoul din voi. Oamenii foarte inconștienți își experimentează propriul ego prin reflexia acestuia în alții. Când realizați că acele lucruri față de care reacționați atunci când le întâlniți în ceilalți există și în voi (și uneori numai în voi) începeți să deveniți conștienți de propriul vostru ego. Tot atunci ați putea realiza și că le făceați celorlalți ceea ce credeați că alții vă fac vouă. Încetați atunci să vă mai vedeți în postura de victime. Voi nu sunteți egoul. Prin urmare, atunci când deveniți conștienți de egoul din voi nu înseamnă că știți cine sunteți — înseamnă că știți cine nu sunteți. Dar știind cine nu sunteți înlăturați cel mai mare obstacol din calea adevăratei cunoașteri de sine. Nimeni nu vă poate spune cine sunteți. N-ar fi decât un alt concept, de aceea nu v-ar aduce o schimbare. Ceea ce sunteți nu reclamă o credință. De fapt, orice credință este un obstacol. Nu reclamă nici măcar înțelegerea voastră, din moment ce sunteți deja ceea ce sunteți. Dar dacă nu înțelegeți ceea ce sunteți, atunci ceea ce sunteți nu poate străluci în această lume. Rămâne în dimensiunea nemanifestată care este, desigur, adevărata voastră casă. Iată ce cred astfel de oameni despre ei înșiși: „Sunt un biet eu mic cu nevoi neîmplinite.” Această percepție elementară greșită a ceea ce sunt ei generează disfuncții în interiorul tuturor relațiilor lor. Ei cred că nu au nimic de oferit și că lumea sau ceilalți oameni le refuză ceea ce le este necesar, întreaga lor realitate se bazează pe un sentiment iluzoriu referitor la ceea ce sunt ei. Acesta sabotează situațiile, le deteriorează toate relațiile. Dacă gândul lipsei — fie că e vorba de bani, recunoaștere sau iubire — a devenit parte integrantă a ceea ce credeți că sunteți, atunci lipsa vă va însoți pretutindeni. În loc să confirmați binele care deja existe în viața voastră, nu vedeți decât lipsa. Confirmarea binelui care deja există în viața voastră reprezintă fundamentul belșugului de orice fel. Lucrurile stau în felul următor: voi refuzați lumii tot ceea ce credeți că lumea vă refuză vouă. Îi refuzați pentru că în adâncul vostru credeți că sunteți mărunți și nu aveți nimic să-i oferiți. Cunoașterea de sine și cunoașterea despre sine; E posibil să nu vreți să vă cunoașteți pentru că vă temeți de ceea ce ați putea afla. Mulți oameni au o teamă secretă că sunt răi. Dar nimic din ceea ce puteți afla despre voi înșivă nu vă reprezintă esența. Nimic din ceea ce puteți afla despre voi nu este ceea ce sunteți voi. În vreme ce există oameni care nu vor să știe cine sunt din cauza fricii, alții au o curiozitate insațiabilă cu privire la ei înșiși și vor să afle tot mai multe. Puteți fi atât de fascinați de voi înșivă încât să petreceți ani supunându-vă psihanalizei, scormonind fiecare aspect al copilăriei, deslușind frici și dorințe secrete și descoperindu-vă complexitatea în straturi peste straturi interioare ce formează personalitatea și caracterul vostru. După zece ani terapeutul se poate sătura de voi și de povestea voastră și vă poate spune că analiza voastră este acum încheiată. Își ia la revedere de la voi înmânându-vă un dosar de cinci mii de pagini. „Găsești aici tot ce se poate spune despre tine. Găsești aici ceea ce ești.” Cărând către casă dosarul voluminos, satisfacția inițială de a vă cunoaște în sfârșit este repede înlocuită de un sentiment de nedesăvârșire și de o bănuială furișă că sunteți mai mult decât atât. Și într-adevăr sunteți mai mult — nu în termenii cantitativi ai unor date suplimentare, ci în dimensiunea calitativă a profunzimii. Nu e nimic rău în psihanaliză și în aflarea unor lucruri despre trecutul vostru atât timp cât nu confundați cunoașterea despre voi cu cunoașterea esenței voastre. Dosarul de cinci mii de pagini este despre voi: este conținutul minții voastre condiționate de trecut. Indiferent ce aflați prin psihanaliză sau observare de sine este despre voi. Nu vă reprezintă pe voi. Este conținut, nu esență. A trece dincolo de ego înseamnă a ieși din conținut. A vă cunoaște pe voi înșivă înseamnă a fi voi înșivă, iar a fi voi înșivă înseamnă a înceta să vă identificați cu conținutul. Majoritatea oamenilor se definesc prin conținutul vieții lor. Orice percepeți, experimentați, faceți, gândiți sau simțiți este conținut. Conținutul absoarbe în întregime atenția majorității oamenilor, cu el se identifică ei. Atunci când gândiți sau spuneți „viața mea”, ceea ce vreți să spuneți nu e că voi sunteți viața aceea, ci că aveți sau păreți a avea viața respectivă. Vă referiți la conținut — vârsta voastră, starea de sănătate, relațiile, banii, munca și condițiile de viață și, în egală măsură, la starea voastră mental-emoțională. Împrejurările interioare și exterioare ale vieții voastre, trecutul și viitorul, toate țin de conținut — la fel și evenimentele, adică orice se întâmplă. Ce altceva mai există în afară de conținut? Acel ceva care permite conținutului să existe: spațiul interior al conștiinței. Last edited by Tangun; 30.04.2011 at 21:25:23. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ochiul interior | Florin-Ionut | Teologie si Stiinta | 23 | 21.05.2018 14:27:49 |
frumusetea interioara a omului | Marta | Generalitati | 46 | 07.04.2014 23:57:33 |
Nu aveam pace interioara: cu mine si Dumnezeu | Ioan_Ciobota | Generalitati | 3 | 30.09.2007 11:46:15 |
Atacurile din "interior" la adresa Bisericii | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 439 | 29.07.2007 21:55:18 |
Nu mai imi gaseam linistea si echilibrul interior | Ioan_Ciobota | Generalitati | 1 | 12.05.2007 01:58:05 |
|