![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
CUVÂNT ÎNAINTE
Un scriitor din secolul trecut, Adolphe Michel, își amintește că Voltaire a estimat numărul de lucrări publicate despre iezuiți, la aproape șase mii. „La ce număr am ajuns un secol mai târziu?”, se întreabă Adolphe Michel, concluzionând imediat: „N-are importanță. Atât timp cât vor exista iezuiți, vor fi scrise cărți împotriva lor. Nu este nimic nou care să fie scris despre ei, dar apar noi generații de cititori în fiecare zi... Vor cerceta acești cititori vechile cărți?” Motivul care a fost menționat ulterior ar fi suficient ca să justifice reluarea acestui subiect. De fapt, majoritatea cărților care refac istoria iezuiților nu mai pot fi găsite... Numai în bibliotecile publice mai pot fi consultate, ceea ce le face inabordabile pentru mulți oameni. 5 Pe de altă parte, așa cum apar noi generații de cititori, apar și noi generații de iezuiți. Fiii lui Loyola sunt astăzi – și putem spune mai mult ca niciodată – aripa conducătoare a bisericii romane. La fel de bine, sau chiar mai bine camuflați, ei rămân cei mai „ultramontaniști”, discreți dar eficienți agenți ai Sfântului Scaun în toată lumea, campioni ai politicii lui, arma secretă a papalității. Acest sistem ocult a început acum patru secole ca „lucrând spre slava lui Dumnezeu”, dar de fapt pentru slava papilor. În ciuda unei tendințe spre "laicizare", în ciuda unui progres spre raționalism care reduce puțin domeniul "dogmelor", biserica romană nu poate renunța la țelul ei de la început: să adune sub crucea ei toate, toate națiunile de pe glob. Această "misiune" uriașă trebuie să continue orice s-ar întâmpla, printre "păgâni" ca și printre "creștinii separați". Clerul are sarcina să mărească turma credincioșilor prin convertirea "ereticilor" și a "păgânilor". Ei trebuie să păstreze sau să câștige, să apere sau să atace – iar în linia întâi a frontului este această gardă mobilă: „Societatea lui Isus” – iezuiții. Concret vorbind, această societate nu este nici laică, nici angajată, în termenii Constituției ei, ci este un fel companie rafinată care intervine acolo și unde este necesar, în biserică și în afara ei, de fapt „autoritatea cea mai calificată, cea mai perseverentă., cea mai de temut și cea mai convinsă a papei”, așa cum scrie unul din cei mai buni istorici (A. Michel). Vom vedea cum s-a format acest corp de "ieniceri", ce servicii imense a făcut el papalității. Vom vedea cât zel s-a depus pentru a-l face indispensabil instituției pe care o servea, exercitând o asemenea influență asupra ei, încât Generalul ei a fost numit pe bună dreptate "eminența cenușie", astfel că a devenit tot mai dificil să se distingă, în guvernarea bisericii, între autoritatea papei și cea a puternicului său ajutor. Unul din factorii care au jucat un rol important în viața internațională a acestui secol plin de confuzie și revoluții – un factor decisiv și unanim recunoscut – a fost ambiția bisericii romane. Dorința ei de secole de a se extinde spre Est, a făcut din ea un aliat al pan-germanismului și un complice la încercarea acestuia de a obține supremația în 1914 și 1939, aducând moartea și distrugerea peste populația Europei. Publicul este în totală necunoștință de copleșitoarea responsabilitate pe care o poartă Vaticanul și iezuiții și în declanșarea celor două războaie: o situație care poate fi explicată parțial prin imensele resurse financiare care sunt la dispoziția Vaticanului și ale iezuiților, ceea ce le dă putere în așa de multe domenii, în special de la ultimu1 război. Studiul pe care-l facem este bazat pe documente de arhivă autentice, publicații (interviuri) ale unor personalități politice cunoscute, diplomați, ambasadori și scriitori eminenți, cei mai mulți fiind catolici cu document de atestare. Aceste mărturii și documente constituie o acuzație zdrobitoare și, până acum, nici un apologet nu a încercat să le atace. Pe 1 mai 1938, ziarul „Mercure de France” ne amintește de ceea ce ne fusese spus patru ani mai devreme: „Mercure de France” din 15 ianuarie 1938 a spus – și nimeni nu l-a contrazis – că Pius al XII lea a fost cel care l-a "creat" pe Hitler. El a venit la putere nu prin mijloace legale, ci pentru că papa a influențat Zentrum (partid catolic german)... „Crede oare 6 Vaticanul că a făcut o eroare deschizând drumul spre putere pentru Hitler? Se pare că nu...” Nu a fost așa nici când s-a scris aceasta, nici după Anschluss (alipirea Austriei la al treilea Reich), nici mai târziu, când agresiunile naziste s-au înmulțit, nici în timpul celui de al doilea război mondial. De fapt, pe 24 iulie 1959, Ioan al XXIII-lea, succesorul lui Pius al XII-lea, i-a oferit lui Franz von Papen, prietenul său personal, titlul onorific de trezorier secret. Acest om fusese spion în SUA în timpul primului război mondial și unul din cei responsabili pentru dictatura lui Hitler și pentru Anschluss. Trebuie să fii orb din naștere să nu vezi aceste fapte. Dl. Joseph Rovan, scriitor catolic, comentează astfel acordul diplomatic dintre Vatican și Reich-ul nazist pe data de 8 iulie 1933: „Concordatul a adus guvernului național-socialist – considerat peste tot ca fiind format din uzurpatori și briganzi – pecetea unei înțelegeri cu cea mai veche putere internațională (Vaticanul). Într-un fel, este echivalent cât un certificat internațional de onorabilitate” („Catolicismul politic în Germania”, Paris 1956, pag. 231). Astfel papa, nefiind satisfăcut cu ajutorul personal acordat lui Hitler, a girat în felul acesta suportul moral acordat Reich-ului nazist de către Vatican! În timp ce teroarea începea să domine, fiind tacit acceptată și aprobată, așa-numitele "cămăși brune", aruncau deja în lagărele de concentrare 40.000 de oameni. Pogromurile se înmulțeau, cu accent pe acest marș nazist: „Când sângele evreu va curge sub cuțit, ne vom simți iarăși bine” (Horst-Wessel-Lied). În anii următori Papa Pius al XII-lea a văzut lucruri și mai rele, fără să spună ceva. Nu este de mirare că șefii catolici germani s-au luat la întrecere unul cu celălalt în servilism față de regimul nazist, încurajați fiind de "Capul" roman. Ar trebui citite cuvintele deșănțate și acrobațiile verbale ale teologilor oportuniști, cum a fost Michael Schmaus. Mai târziu el a fost numit „prinț al bisericii” de către Pius al XII-lea și descris ca „marele teolog din München” de către ziarul „La Croix” (Crucea) în 2 septembrie 1954. Despre cartea „Katholisch-Konservatives Erbgut” cineva scrie: „Această antologie pune cap la cap texte ale principalilor teologi catolici din Germania, de la Gorres la Vogelsang și ne face să credem că național-socialismul s-a născut, pur și simplu, din idei catolice” (Günther Buxbaum, „Mercure de France” – 15 ianuarie 1939). Episcopii, prin Concordat, făcuseră un jurământ de supunere față de Hitler și excelau în devoțiune: „Sub regimul nazist, am primit un ajutor permanent din partea episcopilor, în toată corespondența și declarațiile demnitarilor ecleziastici” (Joseph Rovan, op. cit., pag. 214). În ciuda deosebirii evidente dintre universalismul catolic și rasismul hitlerist, aceste două doctrine au fost „împăcate armonios” – după cum spune Franz von Papen; motivul acestui scandalos acord a fost: Nazismul este o reacție creștină împotriva spiritului anului 1789. Să ne întoarcem la Michael Schmaus, profesor la Facultatea de Teologie din München, care a scris: „Imperiul și biserica” sunt o serie de scrieri care ar trebui să ajute la edificarea celui de al treilea Reich, căci el unește statul național-socialist cu creștinismul catolic... „În întregime 7 germane și în întregime catolice, aceste scrieri explorează și favorizează legăturile și întâlnirile dintre biserica catolică și național-socialism; ele deschid drumul pentru o cooperare rodnică, așa cum este subliniat în Concordat...” Mișcarea național-socialistă este protestul cel mai mare și mai viguros împotriva spiritului secolelor al XIX-lea și al XX-lea... Ideea unei națiuni și a unui sânge este punctul central al învățăturii ei și toți catolicii care se supun ordinelor episcopilor germani vor trebui să admită că așa este... Legile național-socialiste și cele ale bisericii catolice au același scop...” (Begegnungen zwischen Katolischen Christentum und nazional-sozialistischer Weltanschauung Aschendorff, Münster, 1933). Acest document dovedește rolul principal jucat de biserica catolică în ascensiunea la putere a lui Hitler; de fapt, a fost un aranjament stabilit dinainte. El ilustrează pe deplin felul de înțelegeri monstruoase dintre nazism și catolicism. Ura față de liberalism, care este cheia pentru toate lucrurile, iese în evidență foarte clar.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|