![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dar eu cred ca totusi Sf. Petru a fost la Roma, pentru ca exista marturii inclusiv de la unii din parintii apostolici, de exemplu Irineu de Lyon.
Si pe temeiul asta, ca nu exista date istorice clare, putem nega si faptul ca Sf. Andrei ar fi fost in Dobrogea. Ca nu exista marturii istorice. Si totusi traditia spune ca Sf. Andrei a fost si pe la noi. Nu e bine sa negam traditia ca atunci unde ajungem? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sfantul Nectarie nu neaga ca a fost la Roma. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Se făcu, chiar în plin ev mediu, protest contra operei papale, în
Occident, fără a socoti marele și constantul protest al Orientului creștin; dar protestările occidentale au fost absorbite în opinia admisă aproape universal; și când, la aurora renașterii, câțiva bărbați instruiți se aflară în fața marii erori papale, ei nu îndrăzniră să o atace de-a dreptul; ei se alipiră pe lângă un sistem intermediar pe care îl considerau că va putea da satisfacție științei fără a lovi prea mult prejudiciul în genere primit. Cel dintâi care formulă acest sistem într-un mod explicit a fost cardinalul de Cusa, în cartea sa Despre Concordanța catolică. Este de observat că acest cardinal învăță la Roma sistemul său, în secolul al cincisprezecelea, și se bucură de cea mai înaltă reputație de sfințenie. Mărturia sa posedă deci cea mai mare valoare. Dar, el învăța întâi că întâietatea unui episcop în Biserică era de drept divin; al doilea că ea fusese dată Sfântului Petru. Printre aceste două afirmații el făcea concesiuni erorii admise pe care nar fi putut îndrăzni să o atace de-a dreptul. El primea sau părea că afectează de a interpreta Sfânta Scriptură după cum era obiceiul de a o interpreta la Roma; dar, în același timp nu voia să conteste documentele istorice care probează că întâietatea episcopului Romei nu are decât o origine ecleziastică. El adăuga dar: întâi că întâietatea, la moartea sfântului Petru, a trecut la Biserică care avea dreptul de a o conferi cui ar vrea și în condițiile ce ar decide; al doilea că ea a acordat-o episcopului Romei; al treilea că dacă acest episcop sar face nedemn de dânsa, ea ar putea-o conferi oricărui alt episcop pe care și l-ar alege. După acest sistem, este evident că episcopul Romei n-ar poseda întâietatea decât din dreptul ecleziastic, și că el nu s-ar bucura decât de prerogative acordate întâietății de Biserică. Cardinalul de Cusa a avut discipoli. În Franța, în secolul al șaisprezecelea, doctrina sa era în general admisă; Dominic de Soto o învăța în Spania; și cardinalul d’Ailly este de acord asupra acestui punct cu doctul Fauchet41. Roma era foarte departe de a condamna acest bătrân galicanism care, ca să zicem așa, luase naștere în sânul său. Dar numaidecât apărură iezuiții care-și făcură o datorie din a sistematiza doctrina pe care papalitatea încercase să o dezvolte în cursul evului mediu, și de a-i da aparențe științifice precum și o mască de catolicitate. Bellarmin poate fi considerat ca fondatorul papismului modern; el este cel care a pus principiile ale căror consecințe practice s-au manifestat în zilele 41 Pet. de Aliaco, ap. Gerson; t. 1-er; Fauchet. Traite de liberte de L’Eglise gallicane. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 23 noastre, în Syllabus și în Decretele consiliului din Vatican. Toți iezuiții au venit în ajutorul părintelui lor Bellarmin, sau prin opere scrise în același sens, sau prin învățământul școlar. Neîncetat practicată de papalitate, doctrina iezuitică cuceri numeroși și puternici adepți, și gallicanismul, din secolul al XVII-lea, a fost obligat de a se modifica pentru a înlătura o sciziune cu Roma. Atunci Bossuet încercă un compromis între vechiul gallicanism și papismul iezuiților. El primi, în principiu, că papa posedă întâietatea din drept divin, dar adause că prerogativele acestei întâietăți trebuie să fie exercitate în unire cu episcopatul și în limitele fixate de legile ecleziastice. Papalitatea nu condamnă acest sistem; ea înțelegea că printr-însul nu se făcea decât un pas înainte către doctrina iezuitică; că el era nelogic, și că nu va ține piept multă vreme înaintea acțiunii neîncetate, energice a iezuiților, în sânul Bisericii romane. Bossuet avea prea mult geniu pentru a nu înțelege incoerența unui sistem în care o autoritate divină, posedată din drept divin de către unul singur, era subordonată la inferiori și la legi ecleziastice. Dar el credea să aducă pe Roma, prin concesiuni, ca să renunțe la niște pretenții exagerate; el credea că a doua propunere a sistemului său va anula pe cea dintâi. Contrariul se întâmplă. Galicanismul lui Bossuet și al adunării galicane din 1682 căzu puțin câte puțin din concesiuni în concesiuni până la acela al lui D. Frayssinous și al cardinalului de Bausset, pentru a ajunge în fine la al lui D.D. Maret, Gratry și Daupanloup. Învățământul și acțiunea iezuiților formase o masă papistă pentru care orice doctrină trebuia să dispară înaintea doctrinei papei atotputernic și infailibil. Această masă inaptă și fanatică în ignoranța sa a devenit atât de puternică, în Biserica romană, încât a impus voința sa episcopilor, în prezența și cu consimțământul cărora Pius IX a formulat și promulgat ca atâtea dogme divine, toate punctele doctrinei iezuitice. Va urma cu Până în zilele noastre putea cineva să discute asupra naturii și întinderii doctrinei papiste. PS. Nota mea: iar cine sunt iezuiții... mi se zburlește și pielea numai când mă gândesc la ei. Iată cine a fondat așadar papalitatea: nu Hristos ci sălbaticul iezuism care a transformat creștinsimul în satanism în numele lui Hristos. Deci mai rău decât satanismul pur. Să ne ferească Dumnezeu de Papalitate în veac! De aceea și papa are papucii roșii... de sângele creștinilor pe care i-a ucis, prin iubiții săi iezuiți, și în care apoi a călcat.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 10.10.2011 at 06:48:09. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si mie mi s-a facut o piloerectie sinistra, care parca imi antreneaza toata pielea trupului...si nu de frig, la care, din voia Domnului, sunt imun. Va las sa ghiciti pe dvs. de ce. Cu aleasa consideratiune. (Imi place mai mult romana oarecum mai veche. Are distinctie; asta mai noua, forjata in anii comunismului si mai apoi ai neocapitalismului bestial, mi se pare tinzand spre golanesc si derizoriu). |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
de Edmond Paris CUPRINS PARTEA I Fondarea Ordinului Iezuit 1. Ignațiu de Loyola, pag. 2. Exerciții spirituale, pag. 3. Fondarea companiei, pag. 4. Spiritul Ordinului, pag. 5. Privilegiile companiei, pag. PARTEA II Iezuiții în Europa în sec. XVI și XVII 1. Italia, Portugalia, Spania, pag. 2. Germania, pag. 3. Elveția, pag. 4. Polonia și Rusia, pag. 5. Suedia și Anglia, pag. 6. Franța, pag. PARTEA III Misiuni în străinătate 1. India, Japonia, China, pag. 2. America; Statul Iezuit al Paraguaiului, pag. PARTEA IV Iezuiții în societatea europeană 1. Învățătura iezuiților, pag. 2. Morala iezuiților, pag. 3. Eclipsa companiei, pag. 4. Renașterea Societății lui Isus (iezuiții) în sec. XIX, pag. 5. Al doilea Imperiu (francez ) și Legea Falloux - Războiul din 1870, pag. 6. Iezuiții la Roma - "Syllabus" (Programa), pag. 7. Iezuiții în Franța între 1870 și 1885, pag. 8. Iezuiții și Generalul Boulanger, pag. Iezuiții și afacerea Dreyfus. 9. Anii dinaintea Primului Război mondial 1900-1914, pag. PARTEA V Ciclul infernal 1. Primul Război mondial, pag. 2. Pregătiri pentru cel de al doilea război mondial, pag. 3. Agresiunea germană și iezuiții. Austria și Polonia, pag. Cehoslovacia și Iugoslavia 4. Mișcarea iezuită în Franța înainte și în timpul războiului 1939-45, p. 1 5. Gestapo-ul și iezuiții, pag. 6. Lagărele morții și cruciade1e antisemite, pag. 7. Iezuiții și Collegium Russicum, pag. 8. Papa Ioan al XXIII-lea ridică masca, pag. 2 Concluzie – pag. INTRODUCEREA EDITORULUI Nu există persoană mai autorizată să facă introducerea la cartea lui Edmond Paris, „Istoria secretă a iezuiților”, decât dr. Alberto Rivera, un fost preot iezuit sub jurământ, care a fost educat la Vatican și cunoaște bine istoria iezuiților. Informațiile din această carte sunt reale și pe deplin documentate și ar trebui citite de orice credincios biblic. Biblia spune: „Poporul piere din lipsa de cunoștință” – Osea 4:6. INTRODUCEREA DR. RIVERA Cei mai periculoși oameni sunt cei ce apar ca foarte religioși, în special atunci când sunt organizați și au o autoritate. Ei se bucură de un respect adânc din partea celor ignoranți, care nu văd dorința lor necurată de putere. Acești oameni religioși, care pretind că-L iubesc pe Dumnezeu, vor recurge la crimă, vor incita la revoluții și războaie dacă este în sprijinul cauzei lor. Sunt șireți, inteligenți, politicieni religioși șlefuiți care trăiesc în lumea secretelor, a intrigii și a falsei sfințenii. Acest model, arătat în "Istoria secretă a iezuiților", poate fi văzut, din punct de vedere spiritual, în cărturarii, fariseii și saducheii din timpul lui Isus Hristos. Același duh rău i-a făcut pe imperatorii romani să dea cele zece decrete ucigătoare prin care a fost persecutată biserica primară. „Părinții bisericii” au luat seamă mai mult la străvechiul sistem babilonian, la teologia ebraică și la filozofia grecească. Ei cu toții au pervertit cele mai multe din învățăturile lui Hristos și ale apostolilor și au pavat drumul pe care mașina romano-catolică a venit la existență. În modul cel mai pios, ei au atacat, au pervertit, au adăugat și au scos din Biblie. Acest duh religios anticreștin care a lucrat prin ei se poate vedea acum din nou când Ignațiu de Loyola a creat Ordinul iezuiților, cu scopul secret de a îndeplini două deziderate majore ale instituției romanocatolice: 1. puterea politică universală și 2. o biserică universală, ca împlinire a proorociei din Apocalipsa cap.6, 13, 17 și 18. La vremea apariției pe scenă a lui Ignațiu de Loyola, reforma protestantă cauzase pagube serioase sistemului romano-catolic. Ignațiu de Loyola a ajuns la concluzia că singura cale prin care "biserica" sa putea supraviețui, era întărirea canoanelor și doctrinelor puterii temporare a papei și instituției romano-catolice; nu numai prin distrugerea vieții fizice a oamenilor, cum făcuseră preoții dominicani prin Inchiziție, ci prin infiltrarea și penetrarea fiecărui sector al vieții omului. Protestantismul trebuia cucerit și folosit în beneficiul papei. Aceasta a fost, printre altele, 3 propunerea lui Ignațiu de Loyola făcută Papei Paul al III-lea. Imediat iezuiții au trecut la treabă infiltrându-se în secret în TOATE grupările protestante, inclusiv în familiile lor, la locurile lor de muncă, spitale, școli, licee, universități, etc. Astăzi, iezuiții aproape că și-au îndeplinit misiunea. Biblia așează puterea unei biserici locale în mâna unui om al lui Dumnezeu, un pastor adevărat. Dar iezuiții vicleni au reușit de-a lungul anilor să îndepărteze această putere înspre mâinile conducătorilor denominațiunilor, iar acum au împins toate denominațiunile protestante în brațele Vaticanului. Aceasta este exact ceea ce și-a propus Ignațiu de Loyola: o biserică universală și sfârșitul protestantismului. Citind "Istoria secretă a iezuiților", veți observa o paralelă între domeniul religios și cel politic. Autorul, Edmond Paris, pune în evidență penetrarea și infiltrarea iezuiților în guvernele și națiunile lumii pentru a manipula cursul istoriei prin ridicarea dictatorilor și slăbirea democrației, cum ar fi în Statele Unite, pavând astfel drumul pentru anarhia socială, politică, morală, militară, educațională și religioasă. DESPRE EDMOND PARIS Într-un sens profetic, Edmond Paris a devenit un martir al lui Isus. Descoperind această conspirație, el și-a expus viața pentru ca aceste adevăruri să fie cunoscute. Edmond Paris nu m-a cunoscut, dar eu îl știam fără să-l fi întâlnit personal atunci când, fiind preot iezuit sub jurământ, am fost avertizat asupra numelor de instituții și persoane care erau periculoase pentru instituția romano-catolică. Numele lui a fost amintit. Alte lucrări ale lui Edmond Paris sunt: „Vaticanul contra Franței”, „Genocid în statul satelit (al Germaniei naziste) Croația”, „Vaticanul contra Europei”. Lucrările lui Edmond Paris asupra romano-catolicismului i-au determinat pe iezuiți 1. să-l distrugă, 2. să-i distrugă reputația, inclusiv familia și 3. să-i distrugă lucrările. Chiar și acum aceste lucrări deosebite ale lui Edmond Paris sunt falsificate, dar noi ne rugăm ca Dumnezeu să păstreze integritatea lor, pentru că ele sînt necesare la salvarea romanocatolicilor. Dr. Alberto Rivera 4 „Dragostea de adevăr este unica noastră salvare” Jean Guehenno – Academia Franței „De aceea, lăsați-vă de minciună: fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul” Efeseni 4:25 va urma cu un CUVÂNT ÎNAINTE
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 24.10.2011 at 03:08:40. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pânã în zilele noastre putea cineva sã discute asupra naturii ºi întinderii
doctrinei papiste. Diversele sisteme galicane nefiind pe faþã condamnate, putea cineva sã conteste, plecând de la datele cutãrui sau cutãrui sistem, exactitatea imputãrilor adresate pretenþiilor papale. Astãzi nu mai este tot aºa. Galicanismul cel mai subtil a fost împins în ultimele sale întãriri, astfel încât nu-i mai rãmâne decât a se supune ca D. Maret, ultimul ºi prea inofensivul sãu apãrãtor, sau sã rupã cu totul cu eroarea papalã, pentru a reveni la ortodoxia primelor opt secole, conservatã de Orientul creºtin. N-avem dar trebuinþã, pentru a constata divergenþa care existã între învãþãmântul primelor secole ºi între al Bisericii romane actuale, de a cita un mare numãr de mãrturii. Ultimul consiliu din Vatican42 ne e de ajuns. Papa l-a convocat, l-a prezidat, l-a confirmat ºi l-a promulgat. Nici un episcop occidental n-a protestat; imensa majoritate a episcopatului a primit decretele cu entuziasm; cei ce pãreau, la început, cã voiesc sã se opunã erorii s-au supus. Putem dar afirma, fãrã temere de contrazicere, cã Roma profeseazã astãzi în privinþa celor nouã puncte ce am indicat, o doctrinã diametral opusã doctrinei Bisericii primare a Occidentului ºi care se poate formula astfel: 42 Autorul se refera la Conciliul I Vatican. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 24 1. Episcopul Romei posedã, din drept divin, superioritate asupra tuturor episcopilor; ºi nici un episcop nu este legitim dacã nu îl deleagã el ºi nu-i dã instituirea; 2. Autoritatea sa este superioarã autoritãþii întregului rest al episcopatului, dupã cum aceea a sfântului Petru era superioarã celei a celorlalþi apostoli; 3. El posedã, din drept divin, prerogative asupra tuturor celorlalþi episcopi; 4. Singur el este centrul ºi semnul unitãþii Bisericii; 5. El este cel care conservã infailibil adevãrurile revelate; el are dreptul de a le da dezvoltãrile pe care le crede utile, ºi el exercitã acest drept fãrã a se putea înºela; 6. El promulgã dogme noi, ºi prin faptul chiar al promulgãrii sale, urmeazã cã aceste dogme noi fãceau parte din credinþa Bisericii ºi existau în tradiþie în stare latentã; când el promulgã o dogmã, episcopii ºi credincioºii nu au decât a se supune cuvântului sãu infailibil; 7. Sinoadele nu sunt adunate pentru a constata credinþa constantã ºi universalã a Bisericii, ci pentru a da mai multã solemnitate manifestãrii autoritãþii papale; 8. Singur el posedã autoritatea doctrinarã, ºi promulgã dogmele în virtutea propriei sale autoritãþi; 9. Singura condiþie pentru a fi catolic este de a fi supus papei. Apropiind aceste nouã propoziþii de acelea în care noi am rezumat doctrina primelor secole, este clar cã este opoziþie completã, absolutã, între vechea doctrinã catolicã ºi doctrina papalã actualã; cã papa, prin noua doctrinã ce o învaþã, neagã mai multe articole de credinþã, pe acelea spre exemplu, care se raporteazã întâi la unitatea apostolatului ºi episcopatului; al doilea la autoritatea tradiþionalã a Bisericii; al treilea la sarcina episcopalã care consistã întru aceea cã episcopii sunt toþi deopotrivã ecourile credinþei Bisericilor lor respective, în aºa grad cã Biserica vorbeºte printr-înºii; al patrulea la natura unitãþii care consistã în uniunea permanentã ºi universalã în credinþe. Se poate zice cã, prin noile sale doctrine, papalitatea neagã regula catolicã a credinþei; autoritatea Bisericii; caracterele esenþiale ale episcopatului; dezordoneazã Biserica întreagã; leapãdã dumnezeiasca ei constituþie. Atare este prima sa erezie. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 25 Va urma cu A DOUA EREZIE A PAPALITÃÞII sau Doctrina sa în privinþa Treimii
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
De când ați început să diseminați propagandă protestantă de factură "Dan Brown", domnule Anastasiu ?!!
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Roman în patru părți Traducere din limba rusă NICOLAE GANE pag.417-418 http://www.scribd.com/doc/47076844/F...%C4%83r%C5%A3i - Pavlișcev era un spirit luminat și un creștin, un adevărat creștin, declară brusc prințul. Cum a putut el să treacă la o credință care nu e creștină?... Catolicismul nu este de fapt o religie creștină! adăugă el deodată, învăluind dintr-o privire scînteietoare întreaga societate. — Asta-i cam prea mult, murmură „înaltul demnitar" și se uită cu mirare la Ivan Feodorovici. — Cum vine asta, că religia catolică nu este o credință creștină? se răsuci pe scaun Ivan Petrovici. Atunci ce fel de credință este? — Și totuși nu este o religie creștină! răspunse emoționat și peste măsură de tăios prințul. Asta în primul rînd, iar în al doilea rînd catolicismul roman e chiar mai rău decît ateismul, iată părerea mea! Da! asta e părerea mea! Ateismul, de fapt, se mărginește la negare, reduce totul la zero, pe cînd catolicismul merge mai departe: predică un Hristos denaturat, un Hristos ponegrit și profanat, un Hristos care este contrariu celui adevărat! Catolicismul îl predică pe Antihrist, vă asigur, v-o jur! E convingerea mea intimă pe care mi-am format-o de ani de zile și care m-a făcut să sufăr cumplit... Catolicismul roman crede că biserica nu poate să trăiască pe pămînt dacă lumea întreagă nu este supusă puterii sale politice și strigă: Non possumus. După mine, catolicismul nici nu este propriu-zis o religie, ci numai continuarea Imperiului roman din Apus, și totul în el, începînd cu credința, e subordonat acestei idei. Papa a pus stăpînire pe pămînt, pe un tron terestru și a luat sabia; de atunci totul merge așa, numai că săbiei i-au mai adăugat minciuna, intriga, falsitatea, fanatismul, superstiția, ticăloșia și crima; și-au bătut joc de sentimentele poporului cele mai sacre, cele mai drepte, cele mai naive, cele mai arzătoare; au vîndut toate și totul numai pentru bani, pentru o josnică stăpînire pămîntească. Și să nu spunem atunci că-i învățătura lui Antihrist? Cum să nu fi dat ea naștere ateismului? Ateismul izvorăște din însăși esența catolicismului roman! Acolo zace de fapt geneza ateismului. Ateismul e chiar în ei, căci puteau ei oare să creadă sieși? Ateismul s-a hrănit din dezgustul pe care-l inspirau. A fost generat de minciuna și de neputința lor spirituală! Ateismul! La noi, credința și-au pierdut-o numai anumite pături, cum foarte bine s-a exprimat mai adineauri Evgheni Pavlovici. și anume cele care și-au pierdut rădăcinile; în schimb acolo, în Europa, chiar la masele cele mai largi ale poporului, credința s-a șubrezit - întîi și întîi din ignoranță și din urzeala de minciuni, iar apoi din fanatism, din ură față de biserică și față de creștinism! Prințul se opri puțin pentru ași trage răsuflarea. Vorbise prea repede și agitat; era palid, se sufoca. Toți schimbau priviri nedumerite între ei, și doar bătrînelul își dădu drumul pufnind de rîs. Prințul N. își scoase lornionul și fără nici o jenă începu să-l examineze pe orator. Poetul, neamț de obîrșie, se urni din colțul lui și cu un zîmbet malițios pe buze își trase scaunul mai aproape de masă. -Exa-ge-rezi din cale-afară, spuse tărăgănat și cu oarecare plictiseală în glas Ivan Petrovici, stînjenit parcă de întorsătura pe care o luase discuția. Biserica de acolo numără și ea reprezentanți de vază, vrednici de toată stima și plini de virtuți. - Nici nu m-am referit, de fapt, la cutare sau cutare reprezentant al bisericii, luat separat. Am avut în vedere catolicismul roman, ca atare, privit în însăși esența lui. Am vorbit de Roma. Cum ar fi cu putință ca o biserică să dispară cu totul? N-am afirmat niciodată așa ceva! - Admit, dar sînt lucruri prea cunoscute și n-are rost să mai vorbim... asta ține de teologie... - A, nu, nu! Nu numai de teologic, vă asigur! Asta ne privește mult mai de aproape decît vă închipuiți. Tocmai aici e greșeala noastră principală, că nu vrem, sau poate nu sîntem în stare să înțelegem că nu este vorba despre o problemă cu caracter pur teologic! Pentru că și socialismul, fiind un produs al catolicismului, este de esență catolică! Și el, ca și fratele său bun, ateismul, deși opus catolicismului din punct de vedere etic, este și el un rezultat al desperării, în măsura în care tinde să se substituie puterii morale, Pe care religia n-o mai are, spre a potoli aspirațiile spirituale ale omenirii însetate de adevăr și a o mîntui, dar nu prin învățătura lui Hristos, ci, asemenea catolicismului, tot prin violență. E aceeași eliberare prin violență, aceeași unire prin sabie și sînge!,,Nu-ți este îngăduit să crezi în Dumnezeu,nu-ți este îngăduit să ai avere, nu-ți este îngăduit să ai personalitate, fraternite ou la mort, două milioa- ne de capete!" După faptele lor, îi vei cunoaște - iată adevărul de netăgăduit! Și să nu vă închipuiți că lucrurile acestea sînt chiar atît de inofensive și nu prezintă nici o primejdie pentru noi! O să trebuiască să ne împotrivim, să dăm o ripostă, și cît mai curînd fără multă zăbavă! Să opunem Occidentului adevărul întrupat în Hristos al nostru, adevăr pe care noi l-am păstrat, în timp ce ei nici nu l-au cunoscut măcar! Trebuie să ne înfățișăm înaintea lor ca purtători ai unei civilizații a noastre, și nicidecum să ne lăsăm prinși orbește în mrejele lor iezuite! Iată care trebuie să fie poziția noastră față de ei! Și să nu se mai spună la noi că predica iezuiților este subtilă și elegantă, cum s-a exprimat cineva aici, adineauri... — Dă-mi voie, dă-mi voie, te rog, se neliniști Ivan Petrovici privind înspăimîntat înjur, ideile dumitale sînt desigur lăudabile și pline de patriotism; mi se pare totuși că ceea ce ai afirmat acum e cam exagerat și... cred că ar fi mai bine... să lăsăm discuția asta... — Nu, nu-i deloc exagerat, mai degrabă e atenuat; fără îndoială, e atenuat, pentru că nu sînt în stare să mă exprim; Când m-am exprimat că sălbaticul iezuism care a transformat creștinsimul în satanism în numele lui Hristos. Deci mai rău decât satanismul pur. m-am referit la faptul că satanismul face crimele pe care le-a făcut papalitatea în numele lui satan, deci recunosc ce fac și în numele cui și astfel urâciunea lor arată cât de urât e cu adevărat satan iar prin contrast îl laudă pe Hristos care este atât de frumos. Răutatea mai mare decât a satanismului care este în papalitate este că ea face crimele sataniste (cunoscute și răscunoscute, pentru care papa și-a cerut și iertare în public, dar sistemul teologic care a dus la acestea nu l-a schimbat) dar aceste crime sataniste le face în numele lui Hristos. Făcându-le în numele lui Hristos Îl hulește pe acesta ca fiind în roadele Lui ca și satan, că e urât ca și satan, ceea ce să nu fie în veac. Vedeți? Vicleșugul este mai rău ca răutatea pură. Matei 5:16 Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, așa încât să vadă faptele voastre cele bune și să slăvească pe Tatăl vostru Cel din ceruri. E valabilă și reciproca. Matei 7:15 Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. Matei 7:16 După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini? Matei 7:17 Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele. Matei 7:18 Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune. Matei 7:19 Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc. Matei 7:20 De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște. După roadele istorice cunoaștem pomul papalității. Cer cercetând cineva cu luare aminte doctrina papalității va cunoaște că negreșit aduce roade criminale acest pom. Noi nu avem nimic împotrivă că-L cinstiți pe Hristos și pe Maica Domnului și pe Sfinții Părinți ș.a.m.d. deși sunt ascunse în cinstirea pe care le-o aduceți multe hule, e o falsă cinstire, ci avem împotriva a pune omul papă pe același plan cu Dumnezeu, ceea ce este adevărată idolatrie de unde izvorăsc fanatismul papal pentru a-l impune ca locțiitor de dumnezeu și împărat al acestui pământ, lucru pe care nici Hristos nu L-a dorit: Ioan 18:36. Iisus a răspuns: Împărăția Mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăția Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu predat iudeilor. Dar acum împărăția Mea nu este de aici. Chiar dacă acum, datorită ecumenismului la modă, papii nu mai fac, la arătare, crimele trecute, poate unii sunt chiar bine intenționați, însă, negreșit, cum se va ridica ecumenismul de pe fața pământului (ca orice ideologie omenească are un început, prezent și un sfârșit) și veți dobândi din nou putere, veți începe din nou să ucideți din fanatism. De aceasta dacă ați putea scăpa bine ar fi... Dar câtă vreme credeți în credința care a făcut în istorie acestea precis nu veți putea scăpa...
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
A DOUA EREZIE A PAPALITÃÞII
sau Doctrina sa în privinþa Treimii Aceastã erezie este relativã la dogma sfintei Treimi. Nimeni nu contestã cã, în Biserica romanã, s-au adãugat în simbolul de la Niceea, dupã cuvintele: care din Tatãl purcede, acestea: ºi de la Fiul. Cuprind aceste cuvinte o erezie formalã, adicã o doctrinã opusã aceleia care a fost admisã de la începutul Bisericii? Este adevãrat cã doctrina romanã este o eroare distructivã a dogmei Treimii? Dacã este aºa, aceastã eroare va forma o erezie de care papalitatea va fi în principal responsabilã. Noi recunoaºtem cã adaosul în simbol s-a fãcut mai întâi în Spania în secolul al VII-lea; cã Biserica Franþei lucrã cu activitate la propagarea sa în secolul al VIII-lea; cã papa Leon al III-lea se opuse adaosului. Dar nu este mai puþin adevãrat cã, aproape dupã un secol, papalitatea admise acest adaos ºi exemplul sãu îl consacrã pentru întregul Occident. Acestea sunt fapte istorice asupra cãrora noi n-avem sã ne întindem, cãci ele nu sunt contestate de nici un teolog serios. Argumentul principal de care s-au servit pentru a scuza adaosul fãcut în simbol, este cã cuvintele filioque nu exprimã decât vechea credinþã, ºi cã, în toate timpurile, Bisericile particulare s-au bucurat de dreptul de a completa simbolul. Simbolul primitiv, zic teologii latini, ºi mai ales P. Perrone, au primit adaosuri în diverse Biserici, fãrã ca pentru aceasta sã se fi rupt unitatea între aceste Biserici43. Biserica romanã a putut dar sã adauge în simbolul de la Niceea filioque fãrã ca grecii sã aibã motiv de a reclama. Acest raþionament este fals din toate punctele de vedere. Mai întâi, nu a fost un simbol primitiv cu o formulã admisã universal. Fiecare Bisericã principalã îºi avea simbolul sãu; în toate simbolurile sunt exprimate aceleaºi doctrine fundamentale ale creºtinismului, ºi diferenþele ce existã între ele, în expresii, nu altereazã nicicum fondul doctrinei care era acelaºi în toate Bisericile. Este dar fals de a zice cã un simbol primitiv universal admis a fost modificat în niºte puncte secundare în unele Biserici particulare. Atunci chiar când acest fapt ar fi adevãrat, adaosul lui filioque nu ar fi mai puþin nelegitim pentru douã cuvinte: mai întâi el s-a fãcut contra unei opriri formale a sinodului ecumenic de la Efes care a decretat ca sã nu adauge nimeni nimic în simbolul astfel precum se primise în timpul sãu; mai mult, pentru cã acest adaos cuprinde o gravã eroare. Fãrã îndoialã, în cazul în care o erezie nouã ar cere o nouã atestare a credinþei constante a Bisericii, un sinod ecumenic ar avea dreptul de a insera în 43 Perron. Tract. de Trinit., c. V, proposit. 2. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 26 simbol cuvintele necesare profesiunii exacte ºi explicite a vechii credinþe. Dar nu este astfel cazul adaosului cuvintelor filioque introduse în simbol de o Bisericã particularã, aceea a Spaniei, care nu avea pentru aceasta nici o autoritate. Dacã Biserica Franþei s-a pronunþat în urmã pentru acelaºi adaos, ºi dacã, în fine, Roma consimþi a-l admite dupã mai bine de un secol de ezitare ºi trase în eroare restul Bisericilor occidentale, toate acestea nu formeazã vocea Bisericii universale constatând credinþa sa anticã. Adaosul fiind exclusiv occidental este prin aceea chiar nelegitim ºi constituie o violare flagrantã a unei legi emanând de la chiar autoritatea Bisericii prin organul sinodului ecumenic de la Efes. Adaosul cuvintelor filioque în simbol este cu atât mai nelegitim cu cât el cuprinde o eroare distructivã a dogmei Treimii, dogmã care formeazã baza creºtinismului. De când, în Occident au admis adaosul, se forþarã de a proba cã doctrina exprimatã printr-însul este doctrina primelor secole ºi a întregii Biserici primare. Citarã texte numeroase pe care avurã grija de a le interpreta într-un sens favorabil tezei ce voiau a susþine. Aceste texte pot fi clasate în trei categorii: cele dintâi sunt absolut nãscocite; cele de al doilea sunt esenþial alterate; cele de al treilea sunt rãu interpretate. Un învãþat teolog, Zoernicaw, a consacrat viaþa sa cercetãrii tuturor textelor relative la aceastã discuþie. Rezultatul cercetãrilor sale a fost cã Biserica orientalã are dreptate; cã Bisericile occidentale nu se puteau pune mai presus de antica tradiþie. Acest rezultat îl conduse la un altul: la al veritãþii Bisericii orientale în care intrã, dupã ce a abjurat erorile protestantismului. Nu ne vom apuca desigur sã refacem lucrarea lui Zoernicaw. Dar este necesar, pentru a convinge papalitatea de erezia în privinþa dogmei Treimii, de a constata care a fost doctrina anticã, ºi care este aceea pe care ea o susþine astãzi. Va urma cu Pentru a înþelege bine textele Pãrinþilor de care înspãimântãtor s-a abuzat asupra acestei chestiuni, trebuie mai întâi sã expunem doctrina generalã relativã la Treime, dupã cele mai vechi monumente doctrinare ale Bisericii. Iat-o:
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
CUVÂNT ÎNAINTE
Un scriitor din secolul trecut, Adolphe Michel, își amintește că Voltaire a estimat numărul de lucrări publicate despre iezuiți, la aproape șase mii. „La ce număr am ajuns un secol mai târziu?”, se întreabă Adolphe Michel, concluzionând imediat: „N-are importanță. Atât timp cât vor exista iezuiți, vor fi scrise cărți împotriva lor. Nu este nimic nou care să fie scris despre ei, dar apar noi generații de cititori în fiecare zi... Vor cerceta acești cititori vechile cărți?” Motivul care a fost menționat ulterior ar fi suficient ca să justifice reluarea acestui subiect. De fapt, majoritatea cărților care refac istoria iezuiților nu mai pot fi găsite... Numai în bibliotecile publice mai pot fi consultate, ceea ce le face inabordabile pentru mulți oameni. 5 Pe de altă parte, așa cum apar noi generații de cititori, apar și noi generații de iezuiți. Fiii lui Loyola sunt astăzi – și putem spune mai mult ca niciodată – aripa conducătoare a bisericii romane. La fel de bine, sau chiar mai bine camuflați, ei rămân cei mai „ultramontaniști”, discreți dar eficienți agenți ai Sfântului Scaun în toată lumea, campioni ai politicii lui, arma secretă a papalității. Acest sistem ocult a început acum patru secole ca „lucrând spre slava lui Dumnezeu”, dar de fapt pentru slava papilor. În ciuda unei tendințe spre "laicizare", în ciuda unui progres spre raționalism care reduce puțin domeniul "dogmelor", biserica romană nu poate renunța la țelul ei de la început: să adune sub crucea ei toate, toate națiunile de pe glob. Această "misiune" uriașă trebuie să continue orice s-ar întâmpla, printre "păgâni" ca și printre "creștinii separați". Clerul are sarcina să mărească turma credincioșilor prin convertirea "ereticilor" și a "păgânilor". Ei trebuie să păstreze sau să câștige, să apere sau să atace – iar în linia întâi a frontului este această gardă mobilă: „Societatea lui Isus” – iezuiții. Concret vorbind, această societate nu este nici laică, nici angajată, în termenii Constituției ei, ci este un fel companie rafinată care intervine acolo și unde este necesar, în biserică și în afara ei, de fapt „autoritatea cea mai calificată, cea mai perseverentă., cea mai de temut și cea mai convinsă a papei”, așa cum scrie unul din cei mai buni istorici (A. Michel). Vom vedea cum s-a format acest corp de "ieniceri", ce servicii imense a făcut el papalității. Vom vedea cât zel s-a depus pentru a-l face indispensabil instituției pe care o servea, exercitând o asemenea influență asupra ei, încât Generalul ei a fost numit pe bună dreptate "eminența cenușie", astfel că a devenit tot mai dificil să se distingă, în guvernarea bisericii, între autoritatea papei și cea a puternicului său ajutor. Unul din factorii care au jucat un rol important în viața internațională a acestui secol plin de confuzie și revoluții – un factor decisiv și unanim recunoscut – a fost ambiția bisericii romane. Dorința ei de secole de a se extinde spre Est, a făcut din ea un aliat al pan-germanismului și un complice la încercarea acestuia de a obține supremația în 1914 și 1939, aducând moartea și distrugerea peste populația Europei. Publicul este în totală necunoștință de copleșitoarea responsabilitate pe care o poartă Vaticanul și iezuiții și în declanșarea celor două războaie: o situație care poate fi explicată parțial prin imensele resurse financiare care sunt la dispoziția Vaticanului și ale iezuiților, ceea ce le dă putere în așa de multe domenii, în special de la ultimu1 război. Studiul pe care-l facem este bazat pe documente de arhivă autentice, publicații (interviuri) ale unor personalități politice cunoscute, diplomați, ambasadori și scriitori eminenți, cei mai mulți fiind catolici cu document de atestare. Aceste mărturii și documente constituie o acuzație zdrobitoare și, până acum, nici un apologet nu a încercat să le atace. Pe 1 mai 1938, ziarul „Mercure de France” ne amintește de ceea ce ne fusese spus patru ani mai devreme: „Mercure de France” din 15 ianuarie 1938 a spus – și nimeni nu l-a contrazis – că Pius al XII lea a fost cel care l-a "creat" pe Hitler. El a venit la putere nu prin mijloace legale, ci pentru că papa a influențat Zentrum (partid catolic german)... „Crede oare 6 Vaticanul că a făcut o eroare deschizând drumul spre putere pentru Hitler? Se pare că nu...” Nu a fost așa nici când s-a scris aceasta, nici după Anschluss (alipirea Austriei la al treilea Reich), nici mai târziu, când agresiunile naziste s-au înmulțit, nici în timpul celui de al doilea război mondial. De fapt, pe 24 iulie 1959, Ioan al XXIII-lea, succesorul lui Pius al XII-lea, i-a oferit lui Franz von Papen, prietenul său personal, titlul onorific de trezorier secret. Acest om fusese spion în SUA în timpul primului război mondial și unul din cei responsabili pentru dictatura lui Hitler și pentru Anschluss. Trebuie să fii orb din naștere să nu vezi aceste fapte. Dl. Joseph Rovan, scriitor catolic, comentează astfel acordul diplomatic dintre Vatican și Reich-ul nazist pe data de 8 iulie 1933: „Concordatul a adus guvernului național-socialist – considerat peste tot ca fiind format din uzurpatori și briganzi – pecetea unei înțelegeri cu cea mai veche putere internațională (Vaticanul). Într-un fel, este echivalent cât un certificat internațional de onorabilitate” („Catolicismul politic în Germania”, Paris 1956, pag. 231). Astfel papa, nefiind satisfăcut cu ajutorul personal acordat lui Hitler, a girat în felul acesta suportul moral acordat Reich-ului nazist de către Vatican! În timp ce teroarea începea să domine, fiind tacit acceptată și aprobată, așa-numitele "cămăși brune", aruncau deja în lagărele de concentrare 40.000 de oameni. Pogromurile se înmulțeau, cu accent pe acest marș nazist: „Când sângele evreu va curge sub cuțit, ne vom simți iarăși bine” (Horst-Wessel-Lied). În anii următori Papa Pius al XII-lea a văzut lucruri și mai rele, fără să spună ceva. Nu este de mirare că șefii catolici germani s-au luat la întrecere unul cu celălalt în servilism față de regimul nazist, încurajați fiind de "Capul" roman. Ar trebui citite cuvintele deșănțate și acrobațiile verbale ale teologilor oportuniști, cum a fost Michael Schmaus. Mai târziu el a fost numit „prinț al bisericii” de către Pius al XII-lea și descris ca „marele teolog din München” de către ziarul „La Croix” (Crucea) în 2 septembrie 1954. Despre cartea „Katholisch-Konservatives Erbgut” cineva scrie: „Această antologie pune cap la cap texte ale principalilor teologi catolici din Germania, de la Gorres la Vogelsang și ne face să credem că național-socialismul s-a născut, pur și simplu, din idei catolice” (Günther Buxbaum, „Mercure de France” – 15 ianuarie 1939). Episcopii, prin Concordat, făcuseră un jurământ de supunere față de Hitler și excelau în devoțiune: „Sub regimul nazist, am primit un ajutor permanent din partea episcopilor, în toată corespondența și declarațiile demnitarilor ecleziastici” (Joseph Rovan, op. cit., pag. 214). În ciuda deosebirii evidente dintre universalismul catolic și rasismul hitlerist, aceste două doctrine au fost „împăcate armonios” – după cum spune Franz von Papen; motivul acestui scandalos acord a fost: Nazismul este o reacție creștină împotriva spiritului anului 1789. Să ne întoarcem la Michael Schmaus, profesor la Facultatea de Teologie din München, care a scris: „Imperiul și biserica” sunt o serie de scrieri care ar trebui să ajute la edificarea celui de al treilea Reich, căci el unește statul național-socialist cu creștinismul catolic... „În întregime 7 germane și în întregime catolice, aceste scrieri explorează și favorizează legăturile și întâlnirile dintre biserica catolică și național-socialism; ele deschid drumul pentru o cooperare rodnică, așa cum este subliniat în Concordat...” Mișcarea național-socialistă este protestul cel mai mare și mai viguros împotriva spiritului secolelor al XIX-lea și al XX-lea... Ideea unei națiuni și a unui sânge este punctul central al învățăturii ei și toți catolicii care se supun ordinelor episcopilor germani vor trebui să admită că așa este... Legile național-socialiste și cele ale bisericii catolice au același scop...” (Begegnungen zwischen Katolischen Christentum und nazional-sozialistischer Weltanschauung Aschendorff, Münster, 1933). Acest document dovedește rolul principal jucat de biserica catolică în ascensiunea la putere a lui Hitler; de fapt, a fost un aranjament stabilit dinainte. El ilustrează pe deplin felul de înțelegeri monstruoase dintre nazism și catolicism. Ura față de liberalism, care este cheia pentru toate lucrurile, iese în evidență foarte clar.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
|
|