În prealabil postat de zaharia_2009
Fiecare are drumul sau si se mintuieste in felul sau . Unul mai usor , in aparenta, altul mai greu , in realitate, dar fiecare trebuie sa-si lucreze mintuirea .
Unii isi primesc plata lor in lumea aceasta , altii in cea viitoare , iar altii nici macar atit.
Fie ca vrem , fie ca nu , este musai (pt. mintuire) sa ne suportam unii pe altii cu pacatele si neajunsurile noastre . Ba chiar mai mult , sa ne purtam neputintele unii altora .
Pornirea omului este intotdeauna de rezerva sau respingere a celor care nu sunt intocmai lui , dar dupa ce trece ispita isi revine si ii ramine in inima doar dorinta de mintuire ... a lui si a aproapelui.
Daca pe linga aceasta dorinta mai persista si altceva atunci este posibil sa intre intro noua ispita si sa-si continue nevointele pina isi va elibera sufletul si pina va invata smerenia .
Aceasta este atit de importanta in viata omului incit ea singura este in stare sa te bage in rai (vezi la gheronul Cleopa).
Proorocul David nu ne vorbeste de sufletul liber (in acceptiunea in care o intelege si o scrie fratele I. Cezar) tridimensional ci ne arata, din contra, ca doar :
"Duhul umilit, inima infrinta si smerita , Dumnezeu nu o va urgisi" !
Ori in astfel de duh nu libertatea , aceasta la care am facut referire, este lucrul care primeaza si nici cel care conteaza.
Ori nu intelegem ce insemneaza umilit ? Sau poate credem ca ar fi vereun figurat ?
Mare atentie la "liberatea" cu care "ne vrea" Dumnezeu !
Pina nu ne vom goli de toti si de toate (de toti idolii si dracii din noi, si de toate naravurile intelectualiste si elitiste ori rationale, de toate racilele si ragaliile ratiunii culte) nu ne vom mintui . Pina "chenoza" noastra nu va fi f. asemanatoare cu a Mintuitorului, nu ne va fi bine .
Si ca ultima treapta de curatie sufleteasca si rationala, spre mintuire,: pina nu vom fi asemenea pruncilor (si care este libertatea figurata sau directa/reala a pruncilor ?) nu vom intra in imparatia cerurilor .
A fi neprihanit ca pruncii nu insemneaza a fi prost sau ignorant, ori neliber, ci a alege si a lupta constient pt.a ajunge la nevinovatia/imacularea/neindrasneala lor !
Credeti ca Sf. Pavel cel Prost , din lavra Sf. Antonie cel Mare , sau Sf. Andrei , cel nebun pt. Hristos, ca si altii asemenea lor, au suferit ca nu sunt liberi ? ca nu sunt spirite libere , creatoare, lucide , in Hristos ? Ba eu cred ca au si fugit de au rupt pamintul , de o asemenea libertate ! Asa cred eu , nemaisocotind ca insasi faptele si viata lor arata cit de supusi, cit de ascultatori si de smeriti erau !
Este tare bine sa avem grija cu ce fel de "libertae" ne capatuim cind pornim de la ginduri nesmerite , rationale, supralucide si culte ! Si iarasi zic : asa cred eu !
Asa vad eu lucrurile . Nu condamn pe nimeni care le vede altfel .
Asa inteleg, asa stiu , asa invat ! Fiecare sa culeaga , in drumul sau, ceea ce-si doreste ... numai sa-i fie cu folos spre mintuire .
Avem prea multe scrieri, exemple si porunci , ca sa indrasnim sa facem si altfel ! Eu cred ca timpul probarilor a trecut de mult , acum este cel al ascultarilor , fie ele si "oarbe".
"Crede si nu cerceta" are sensul "Fericiti ce au crezut si nu au vazut" si nici decum "Crede , fi o minte iscoditoare , activa si un spirit liber , caci asa te vrea Dumnezeu " !
Mai adaug un cuvint al aceluiasi mare prooroc David :
" Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii/credintei" .
Cita frica si rusine ai de Dumnezeu , atita smerenie si ai ! Libertatea multa , fie ea si cea bine intentionata , nu are legatura cu smerenia , ci cu altceva !
NB: iertati-ma fratilor ca mi-am permis sa fiu direct si sa marturisesc astfel ! Asadar , nu o luati ca pe o intentie de polemica , ci ca pe o marturisire !
|