Citat:
În prealabil postat de Yasmina
Excelenta observatie!
Totusi din lipsa de cunoastere,inclinasem sa cred fecioria este superioara casatoriei deoarece sfintenia nu exista in cadrul casatoriei,cautand mai departe am dat peste existenta unor sfinti care au avut si viata de familie,deci...
Sunt putin confuza in privinta profunzimii acestei afirmatii.
|
Sfânt e cel care reușește să respecte ierarhia suflet/trup(monahie/căsătorie) pentru că în viața lumească trupul își impune dorințele, iar sufletul le suportă, însă pentru asta va răspunde la judecată; deci sufletul și trupul se războiesc și-atunci e logic că favorizat va fi cel care se ferește de plăceri trupești chiar căsătorit fiind. Sfinți căstoriți sunt mai mulți, însă eu, chiar dacă nu-i resping, am ceva rezerve deoarece atunci când ei au fost sfințiți ”normele de aplicare a metodologiei” de sfințire(sanctificarea) era puțin diferită, baza punându-se pe serviciile aduse Bisericii și credinței în Cristos, ceea ce, în mod sigur, nu e puțin lucru.
32. Dar as vrea ca voi sa fiti lipsiti de grija. Cel neinsurat se ingrijeste de ale Domnului, cum sa-I placa Domnului;
33. dar cel insurat se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa femeii,
34. si iata-l impartit. Si femeia nemaritata, si fecioara se ingrijeste de ale Domnului, ca sa fie sfanta si cu trupul si cu duhul; dar cea maritata se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa barbatului..(1CO 7:32-34)