![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Credeti ca Pavel putea scrie sfintilor si impreuna cu sfintii desi nu era in stare sa recunoasca un sfant? Citat:
P.S. Vorbesc de sfinti in acceptiunea ortodoxa, in viziunea np sfintii sunt putin altfel...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fecioria este apărarea unei comori la care ”atentează” însăși instinctul propriu; de aceea i-a spus Dumnezeu lui Adam să nu se atingă de ea. Căsătoria este cedarea comorii datorită voinței proprii, a simpatiei, a atracției trupești pentru ”întregirea trupului”. Citat:
Pavel se referă la oameni cu mult har, dar toți oamenii vii sunt schimbători, indiferent cum vrem noi să-i vedem. Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Totusi din lipsa de cunoastere,inclinasem sa cred fecioria este superioara casatoriei deoarece sfintenia nu exista in cadrul casatoriei,cautand mai departe am dat peste existenta unor sfinti care au avut si viata de familie,deci... Sunt putin confuza in privinta profunzimii acestei afirmatii.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
32. Dar as vrea ca voi sa fiti lipsiti de grija. Cel neinsurat se ingrijeste de ale Domnului, cum sa-I placa Domnului; 33. dar cel insurat se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa femeii, 34. si iata-l impartit. Si femeia nemaritata, si fecioara se ingrijeste de ale Domnului, ca sa fie sfanta si cu trupul si cu duhul; dar cea maritata se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa barbatului..(1CO 7:32-34) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 03.06.2012 at 13:42:24. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred că trupul e ”muncit” de părinți(bărbat și femeie), iar doar sufletul e de la Dumnezeu, sau Același, cum zici mai sus.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cei căsătoriți se implică în creația Împărăției lui Dumnezeu, iar monahii sunt implicați în mântuirea Creației.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Scopul pentru care Hristos a venit si si-a dat viata este un scop cat se poate de practic: scoaterea omenirii din pacat si aducerea ei la starea de indumnezeire, de sfintenie. De aceea orice credinta care afirma ca este sfintitoare trebuie sa arate roadele acestei sfintiri in cei care o urmeaza. Daca ortodoxia este sfintitoare doar pentru monahi sau oameni singuratici, asta va fi, desigur, foarte bine pentru ei, dar nu ma va afecta pe mine. Ca simplu mirean, eu nu voi merge niciodata in Athos si probabil niciodata nu voi alege calea monahismului. Asa ca ma intereseaza ce poate face ortodoxia pentru un om normal, din lume, care se confrunta zilnic cu ispite si a carui viata de credinta nu este numai teorie, ci are nevoie disperata de ceva practic si palpabil.
De aceea, ortodoxia este sfintitoare numai in masura in care sfinteste si in care roadele acestei sfintiri se vad in omul obisnuit. Scoaterea din pacat si indumnezeirea, scopul primordial al crestinismului, trebuie sa se vada in dvs, ortodocsii, nu in cine stie ce sfant indepartat, caci putini vor fi singuratici ca acei sfinti, dar multi sunt ca dvs, oameni obisnuiti. Si pe undeva dati impresia ca pentru a fi sfant/ indumnezeit trebuie sa iei calea singuratatii, ceea ce pentru muti e imposibil. In pus, un strain se va uita in primul rand la roadele credintei in dvs, si abia apoi la cartile de istorie si povestirile despre alti sfinti. Credinta crestina a fost intotdeauna o chestie foarte practica si vizibila. In secole de crestinism s-a inmultit peste masura teoria crestinismului, dar s-au imputinat teribil dovezile practice. Sfintii singuratici sunt deosebiti, citim despre ei articole scrise frumos si ne facem o imagine idilica despre credinta lor. Insa ce se va intampla cu noi, ceilalti, care niciodata nu vom urma calea lor?
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In rest, pentru noi cei care nu ne-am despatimit si nu am ajuns la induhovnicirea monahilor, spovedania de fiecare data sterge pacatele si impartasania ne da harul, deci atunci cei ce sunt vrednici devin sfinti atata timp cat pastreaza harul. Deci daca te duci la o biserica atunci cand se impartasesc mai multi poti vedea si sfinti printre ei. In rest nu stie nimeni decat Dumnezeu ce este in inima unui om, el poate sa para la suprafata ajutator, bun, dar sa fie mandru. Si conteaza doar la sfarsit cum este gasit, nu ca la tinerete a fost un fel de sfant si apoi s-a apucat de vicii. La neoprotestanti nu exista sfinti, doar cel mult oameni care au o conduita morala. Din punct de vedere ortodox nu au Sfinte Taine, deci nici macar nu sunt botezati, cu atat mai mult sa fie sfinti. O dovada ca nu au har este tocmai ceea ce am spus, nu sunt dovezi ale prezentei harului, harisme si minuni. In cazul penticostalilor situatia e mai grava, al ei sunt niste minuni prezente si in religiile pagane, date de ingerii cazuti. Ca la cei ce invoca un zeu si apoi ii poseda cateva minute, ceva la fel de infricosator e si la penticostali (sau carismaticii care practica astfel de minuni). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Catalin, ceea ce spun eu tinteste putin mai sus decat rafuielile tale cu np. In esenta este vorba despre efectul ortodoxiei sfintitoare asupra omului obisnuit, nu neaparat a monahului singuratic. Pentru ca noi suntem oameni obisnuiti iar nevoia noastra de mantuire/indumnezeire este una practica si acuta.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Miscarea Legionara | anonim97 | Generalitati | 366 | 26.08.2013 13:58:23 |
Miscarea Sfantului Graal | alexandra28again | Generalitati | 4 | 16.07.2008 19:40:13 |
|