Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Domnule Decebal, multumim pentru postarea inechivoca.
Consider ca acesta este un model de refinta pentru discutii oneste si obiective.
Slava Domnului. Minunat este Domnul intru Sfintii Sai!
|
Totusi, pentru evitatea echivolului scrierilor Sfantului Grigorie Palama, doresc sa reafirm in acest context, precizarea cu privire la aceste pasaje facuta pe alt topic.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=46
In acest sens doresc sa subliniez lucrarea harului inainte si dupa Taina Sfantului Botez.
a) Pentru cei nebotezati harul se limiteaza la indemnul vietuirii firesti virtuoase, la pocainta a carei tinta prezenta este: Taina Sfantului Botez, invierea intru Hristos Iisus si inceput al hristificarii. Astfel pentru cel nebotezat harul nu poate nicidecum lucra hristificarea, sfintirea pe nivelul indumenzeirii.
b) Pentru cei Botezati, care au primit in ei pe Hristos Iisus cel care se salasluieste tainic in adacul inimii omului (minte), care incep viata duhovniceaca intru Hristos Iisus prin conlucrarea directa cu Hristos Iisus in mantuire... manifestata prin colucrea directa cu harul lui Dumnezeu in hristificare, doar pentru acestia este posibila indumnezeirea (prin har), doar pentru acestia este posibila congnitia luminii necreate (harul, energia lui Dumnezeu). Desigur ca Sfintele Taine mai ales Taina Sfintei Euharistii au un rol extrem de important in potentarea conlucrarii cu harul lui Dumnezeu ce are drept scop hristificarea omului in starea taborica: "nu mai traiesc eu ci Hristos Traieste in mine" (galateni)"
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.