![]() |
![]() |
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
r) erezia care afirmă că nu putem cunoaste care sunt granitele Bisericii si erezia conform căreia toată omenirea ar fi încorporată într-o Biserica nevăzută; conform învătăturii ortodoxe, Biserica este Biserica Istorică, vizibilă, cu succesiune apostolică, ce a păstrat Dreapta Credintă (Dogmele formulate la Sinoadele Ecumenice si anatemele ce delimitează Adevărul Dogmatic de minciuna eretică) si o duce mai departe până la sfârsitul veacurilor, si anume Biserica Ortodoxă.
s) erezia conform căreia si ereticii ar fi încorporati într-un anume fel în Biserică. t) ideea conform căreia numărul de credinciosi ar fi criteriul Adevăratei Biserici; conform învătăturii ortodoxe criteriul Adevăratei Biserici este criteriul păstrării Adevărului Revelat în mod nealterat. u) transformarea pogorământului (iconomiei) în Dogmă sau regulă; conform învătăturii ortodoxe, pogorământul este o derogare de la regula credintei, pentru neputinte omenesti, în circumstante exceptionale, având ca scop aducerea oamenilor la Dreapta Credintă în ciuda piedicilor obiective. Pogorământul se aplică doar în cazuri de fortă majoră, pentru atingerea unui scop bun în circumstante adverse. Pogorământul, prost înteles, nu urmează rânduiala în absenta unor circumstante exceptionale, constituind, astfel, nu adaptare înteleaptă ci sfidare a asezămintelor sfinte, ducând la nesocotirea Dreptei Credinte. v) asa-numitele «căsătorii mixte între ortodocsi si neortodocsi, pentru că nu se pot uni cele de neunit, conditia principală a Tainei Căsătoriei fiind ca cei doi soti să fie crestini ortodocsi botezati. Taina Căsătoriei este Taina dragostei si a unirii în Dreapta Credintă. Nu se poate acorda această Taină numai unui singur membru, celui ortodox. De aceea căsătoria mixtă este lovită de nulitate, dar este si rugăciune în comun cu eterodocsii. w) negarea egalitătii Persoanelor Sfintei Treimi; conform învătăturii ortodoxe, Tatăl nenăscut si nepurces, Fiul născut si Duhul Sfânt purces, arată modul de existentă al fiecărei Persoane, Ele fiind egale în slavă si cinste, posedând aceeasi Fiintă; x) erezia conform căreia Patriarhul Ecumenic de la Constantinopol ar fi fără-de-egal pornind de la erezia care neagă egalitatea persoanelor Sfintei Treimi. Biserica Ortodoxă este Ecumenică (universală), nu ecumenistă, si de aceea asteptăm de la membrii Ei să practice si să predice ortodoxia la toată făptura, aducând pe multi în Corabia Mântuirii care este Biserica Ortodoxă, Biserica cea Una, Sfânta, Sobornicească (Catholică) si Apostolească, asa cum mărturisim în Simbolul de Credintă Niceo-Constantinopolitan. De aceea, ne disociem de pozitia tuturor celor care învată sau practică ereziile numite mai sus, fie că sunt sinoade panortodoxe, sinoade locale, patriarhi, ierarhi, preoti, diaconi, ipodiaconi, citeti, monahi, monahii sau credinciosi. Mântuitorul Iisus Hristos îndeamnă la mustrarea spre îndreptare între frati si arată obligatia adunării de a întări mustrările: De-ti va gresi tie fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine si el singur. Si de te va asculta, ai câstigat pe fratele tău. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul (Matei 18, 15-17). Canonul 75 apostolic nu deosebeste între mireni si clerici, ca martori ai abaterilor episcopului: La mărturia cea împotriva episcopului eretic să nu se primească, dar nici credincios numai unul, că pe gura a doi sau a trei martori va sta tot graiul. Sf. Ioan Gură de Aur accentuează caracterul de datorie a membrilor Bisericii de a mustra clerul care învată neortodox: Trebuie a asculta de învătători si de preoti, si a nu-i judeca, chiar de ar avea o viată urâtă; dacă însă credinta le e gresită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci si să fugim de ei, si să-i judecăm (Omilia a II-a la Ep. II Timotei). De aceea, ne disociem de pozitia lor si îi mustrăm, cu durere si cu nădejdea îndreptării lor (pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu): - pe reprezentantii Bisericilor Ortodoxe Locale care fac compromisuri dogmatice si afirmă erezii eclesiologice la dialogul intercrestin si interreligios, - pe Patriarhul Ecumenic Bartolomeu care s-a rugat împreună cu Papa Francisc I la Sfântul Mormânt călcând în picioare Canoanele Sfintilor Apostoli (care interzic sub pedeapsa caterisirii rugăciunea în comun cu eterodocsii), pe ierarhii diferitelor sinoade locale, printre care si pe ierarhii ce au fost trimisi ca reprezentanti ai Bisericii Ortodoxe Române, ca să felicite pe Papa Francisc I la întronizarea sa ca sef al ereziei romano-catolice (papo-filioquiste), precum si pe Sinoadele care i-au trimis. -pe ierarhii, preotii, diaconii, ipodiaconii, citetii, monahii, monahiile si credinciosii Bisericii Ortodoxe ce au participat la întâlniri sincretiste interreligioase si intercrestine si care au făcut gesturi simbolice sincretiste si rugăciuni în comun cu ereticii sau s-au împărtăsit cu ereticii. - pe cei care spun că în Biserica Ortodoxă Română nu mai este Harul Duhului Sfânt datorită faptului că unele mădulare ale Ei sunt căzute în rătăcirea ecumenistă, ca si cum Harul s-ar retrage în mod automat din Biserica lui Hristos; nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica ne salvează pe noi. Ne disociem de actiunea Patriarhiei Ecumenice de a chema la Fanar pe pseudo-episcopul Romei Benedict XVI (dar si pe pseudo-episcopul Romei Francisc I) si, de asemenea, de pomenirea la Te Deum a acestuia, de pseudo-binecuvântările papei date în Biserica Sfântului Mare Mucenic Gheorghe de la Fanar si de rostirea Rugăciunii Domnesti de către acesta. Ne disociem si de actiunea Patriarhului Ecumenic de a-l invita la Ierusalim pe pseudo-episcopul Romei Francisc I pentru a sărbători împreună mincinoasa ridicare a anatemelor date la 1054, precum si de toate actiunile de pseudo-unire cu papalitatea eretică. Declarăm public faptul că asa-zisii reprezentanti care fac compromisuri dogmatice si gesturi liturgice condamnate de Canoanele Bisericii se reprezintă doar pe ei însisi, nu ne reprezintă pe noi, credinciosii Bisericii Ortodoxe si nici Biserica în plinătatea (pleroma) Ei, si că ne disociem de toate actiunile lor ecumenist-sincretiste, asteptând să dea semne de pocăintă publică, la fel cum manifestarea lor eterodoxă (eretică) a fost publică. Într-o Biserică Vie, atunci când un episcop învată o învătătură străină Bisericii Ortodoxe, preotii acelei eparhii pot întrerupe pomenirea episcopului ce învată erezia în public până la judecata Sinodului, conform canonului 15 de la Sinodul I-II Constantinopol . De aceea, noi, cler si popor, prin mărturisirea de fată, îi mustrăm pe preotii, episcopii, patriarhii si credinciosii ce învată erezia, cu dragoste, cu durere si cu nădejdea îndreptării lor, pentru care ne rugăm Bunului Dumnezeu, precum si pe cei care nu caută să-si îndrepteze fratii căzuti în înselarea ecumenistă, adoptând o atitudine pasivă, pe care Sfântul Grigorie Palama o vede ca pe al treilea tip de ateism, după ateism si erezie. Avem constiinta propriilor noastre neputinte si păcate, dar si constiinta că nu ne putem vindeca, mântui si îndumnezei decât prin ortodoxia credintei în Biserica Ortodoxă. Asa să ne ajute Dumnezeu Cel în Treime Slăvit si Închinat! Amin. Canonul 15 Sinod I-II (861) Constantinopol (Pidalion 1992, pg. 85): Cele rânduite pentru preoti, episcopi si mitropoliti se potrivesc cu mult mai vârtos pentru patriarhi. Drept aceea, dacă vreun preot, episcop sau mitropolit ar îndrăzni, să se îndepărteze de împărtăsirea cu patriarhul său si nu ar pomeni numele lui, asa cum este hotărât si rânduit, la Dumnezeiestile Taine, mai înainte de înfătisarea Sinodului si condamnarea lui definitivă (a patriarhului ce ar gresi în ceva â nota noastra) face schismă. Sfântul Sinod a hotărât ca acesta să fie străin de toata preotia, în caz că se va vădi de acest nelegiuit lucru. Acestea s-au pecetluit pentru cei care învinuiesc si se îndepărtează de întâistătătorii lor, fac schismă si rup unitatea Bisericii. În schimb, cei care se despart de împărtăsirea cu întâistătătorul lor, pentru oarecare erezie condamnată de Sfintele Sinoade sau de Sfintii Părinti, aceia care predică eresul în public si cu capul descoperit îl învată în biserică, unii ca acestia nu numai că nu sunt supusi certării canonice, îngrădindu-se pe sine de împărtăsirea cu numitul episcop, înainte de cercetarea Sinodului, ci si de cinstea cuvenită Dreptmăritorilor se vor învrednici, că nu au osândit episcopi, ci episcopi mincinosi si învătători mincinosi (nu se referă la pierderea Harului, ci la faptul ca acestia învată minciuna, deci sunt episcopi mincinosi nota noastră) Si (cei care întrerup pomenirea lor nota noastră) nu au rupt unitatea Bisericii, prin schismă, ci, s-au silit a izbăvi Biserica de schisme si de dezbinări. Trimiteti numele, prenumele, localitatea si functia/profesia la adresa de email marturisire.impotriva.ereziei@gmail.com sau Oficiul Postal Constanta 2,ghiseul exterior 1,cp 469 Fiecare credincios ce o semnează si-o asumă ca mărturisire personală. Last edited by cristirg; 18.11.2014 at 22:56:01. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Declaratia egumenilor Muntelui Athos impotriva ecumenismului | catalin2 | Dogmatica | 13 | 25.12.2011 13:58:57 |
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 20:57:23 |
Marturisirea de Credinta impotriva ecumenismului | BogdanF2 | Generalitati | 4 | 30.09.2009 19:48:32 |
Cum si cind ne impotrivim ecumenismului | dmb | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 35 | 07.04.2009 11:33:46 |
|