![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E adevarat ca omul are nevoie de un reper, de multe ori nu-si poate fi el insusi reper. Insa practic, iertarea vine de la Dumnezeu si "neiertarea" si-o poate obtine foarte bine si prin spovedanie la preot. Primul criteriu, este "acrivia" constiintei sale traduse in pocainta. Teoretic, de la preot poate pleca cu pacatul imediat iertat, insa aici sunt conditii, daca pocainta este autentica, daca si-a marturisit integral pacatele - si nimeni inafara de Dumnezeu si omul in cauza nu poate spune asta cu certitudine si binenteles daca nu il repeta. In ultima instanta, pana la urma este o idee relativ moderna, pocainta si iertarea pacatelor, timp de secole, era inteleasa altfel. Sa nu uitam si de modelul pocaintei al primul intrat in Rai, el nu a avut nevoie de intermediar. Tradarea lui Petru, oare cand a fost iertata? Dupa ce s-a "spovedit" altui Apostol? Citat:
Unii raman catari cu duhovnic cu tot, avem exemple si aici pe forum. Poate pentru ca a fost inlocuita acrivia constiintei si pocainta cu meciul cu duhovnicul: cum sa-l conving ca am pacatuit cat mai putin si ca am cat mai multa nevointa/virtuti. Citat:
Oricum, daca omul n-ar ajunge mai intai el insusi la niste concluzii viazavi de viata morala, nu ar ajunge nici la preot.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.05.2015 at 00:29:59. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim des sau rar? | Va_iubesc | Impartasania (Taina Euharistiei) | 978 | 17.05.2017 02:29:00 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|