![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E adevarat ca omul are nevoie de un reper, de multe ori nu-si poate fi el insusi reper. Insa practic, iertarea vine de la Dumnezeu si "neiertarea" si-o poate obtine foarte bine si prin spovedanie la preot. Primul criteriu, este "acrivia" constiintei sale traduse in pocainta. Teoretic, de la preot poate pleca cu pacatul imediat iertat, insa aici sunt conditii, daca pocainta este autentica, daca si-a marturisit integral pacatele - si nimeni inafara de Dumnezeu si omul in cauza nu poate spune asta cu certitudine si binenteles daca nu il repeta. In ultima instanta, pana la urma este o idee relativ moderna, pocainta si iertarea pacatelor, timp de secole, era inteleasa altfel. Sa nu uitam si de modelul pocaintei al primul intrat in Rai, el nu a avut nevoie de intermediar. Tradarea lui Petru, oare cand a fost iertata? Dupa ce s-a "spovedit" altui Apostol? Citat:
Unii raman catari cu duhovnic cu tot, avem exemple si aici pe forum. Poate pentru ca a fost inlocuita acrivia constiintei si pocainta cu meciul cu duhovnicul: cum sa-l conving ca am pacatuit cat mai putin si ca am cat mai multa nevointa/virtuti. Citat:
Oricum, daca omul n-ar ajunge mai intai el insusi la niste concluzii viazavi de viata morala, nu ar ajunge nici la preot.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.05.2015 at 00:29:59. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ar trebui sa ajung singur la cine stie ce inaltimi de constiinta ca sa ma autoezxaminez astfel incat sa fiu placut lui Dumneezeu as ramanea blocat. Caci ce ma caiesc astazi maine fac din nou ,deci sufletul meu insumi nu e masura potrivita Dumnezeu simplifica enorm acest lucru ,prin harul preotesc al dezlegarii. Reduce dialogul cu mine insumi la dialogul cu un altul ,si ce imi e greu sa imi spun mie insumi cu voce interioara, se reduce la dialogul cu cuvinte auzite ,catre un intemediar intre mine si Dumnezeu. Asa cum Hristos a spus "Luati ,mancati ...spre iertarea pacatelor !" si a redus totul la a manca cu credinta acest Trup , asa si spovedania , dialogul interior cu noi insine ,se simplifica enorm prin mutarea dialogului eu-eu intr-un dialog exterior eu-preot-Dumnezeu . Toate Tainele au acest rol, de a simplifica drumul oamenilor catre mantuire ,prin niste repere mici vazute cu puteri uriase nevazute. Cat despre Petru ,el nu s-a cait nimanui pentru gresala sa,caci nu avea cui,caci harul nu fusese inca dat .Atata vreme cat Hristos a fost pe pamant , nu a fost nevoie de alt har . Daca ar fi gresit dupa primirea harului ,cu siguranta ca s-ar fi spovedit,pentru a beneficia de acest har al iertarii |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Poate ai vrut sa zici altceva..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.05.2015 at 01:39:17. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dacă păcatele ni s-ar ierta strict numai prin Sfintele Taine, atunci moartea ne-ar prinde în păcate pe absolut toÈi fără excepÈie. Păcatele mici rămîn păcate Èi ne despart de Dumnezeu. De aceea avem rugăciunea de iertare ca metodă de curăÈire de acele păcate care nu necesită intervenÈia preotului. De aceea rugăciunea trebuie să fie cît mai deasă, continuă dacă se poate... dar cine face asta mai ales în iureÈul vieÈii cotidiene de mireni?...
Îmi pare rău, dar Canonul 9 apostolic nu se referă doar la simpla prezenÈă pînă la otpusul de final. Apostolii, că de la ei a rămas porunca asta, insistă asupra faptului-de-a-ne-împărtăÈi! Are rost să mai caut explicaÈii pentru importanÈa cuminecării? Èi exact, Cătălin, afurisenia e valabilă deoarece asta Èi înseamnă: o separare de Biserică prin neparticiparea la comuniunea cu ceilalÈi prin intermediul direct, fizic al Trupului Lui Hristos. Adică nu te faci părtaÈ, nu te îm-părtăÈeÈti. Vii la slujbă, te rogi, cauÈi har, cauÈi să socializezi cu fraÈii Èi surorile prezenÈi, dar nu prin Hristos ci aÈa, de suprafaÈă. E simplu Èi aproape matematic, logic. Crede-mă că nu de la mine scriu toate astea. Deci citeÈte cu atenÈie Èi pune-Èi întrebări, meditează, cere sfaturi, revezi ce spun SfinÈii PărinÈi: CANONUL 9 apostolic (ÎMPĂRTĂȘIREA CREDINCIOȘILOR) Toți credincioșii care intră (în biserică) și ascultă scripturile, dar nu rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta împărtășanie, aceia trebuie să se afurisească, ca făcând neorânduială în biserică. (66, 80 Trul.; 2 Antioh.; 11 Sard.; 2 Dionisie Alex.)
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 04.05.2015 at 07:50:17. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ia uite ce mare cunoscător sunt eu, nu doctore?
@Florin: părintele Cleopa zice că-s mai multe modalități de a ne împărtăși. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...iri-81189.html
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 04.05.2015 at 08:53:45. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ionut, se stie f. bine ca nu sunt batute in cuie canoanele, ele sunt dupa oameni si dupa vremuri.
Pe de o parte nu se mai impartasesc oamenii in fiecare saptamana dar pe de alta parte nu mai sunt canonisiti cu excomunicarea sau cu 20 ani oprire pentru pacate mult prea frecvente in randul crestinilor din ziua de azi. In orice directie ai vrea sa impingi lucrurile, la modul general, nu poate fi decat gresit. Tu te impartasesti saptamanal si ai observat ca asta te ajuta mai mult decat ai face-o la 40 zile? Foarte bine. Sau o faci doar pentru ca "asa trebuie" ca e un canon si asa si pe dincolo? Dar altii poate nu sunt vrednici nici la 40, poate nu vor sa mai fie vrednici de ata. Crezi ca de ar fi obligati sa o faca mai des le-ar fi spre folos sau poate spre paguba? Nici impartasania deasa nu e lipsita de riscurile ei, se prea poate ca unii sa se considere in regula din cauza asta desi poate nu sunt. Ca iertarea pacatelor care le vine prin ea, sa fie ceva "automat" care sa-i scuteasca de prea mult exercitiu al constiintei si pocaintei.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.05.2015 at 10:47:51. |
#7
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Exact, așa trebuie. E la categoria lucrurilor obligatorii și logice pe care orice creștin ortodox ar trebui să le facă. Dacă socotești că e opțional, canonul 9 și toată Tradiția îți stă împotriva deciziei. Citat:
Citat:
Ar mai fi și altele de scris dar mă grăbesc...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De asemenea ,singur nu reusesc nici sa simt iertarea. dar mijlocita de un preot o simt ca pe o recunostinta nemeritata ,emotionanta pana la lacrimi. Parca si preotul s-ar bucura de linistirea care o dobandeste cel ce s-a marturisit Dar pe de alta parte nu inteleg ce sustii tu. Esti impotriva tainei preotiei , a puterii de a dezlgea data de Hristos preotilor? Ce sustii de fapt ? Ca nu e deloc necesara spovedania la preot sau ca se mai poate si in alt fel? Esti un maestru al contrazicerii si gasirii slabiciunilor celorlalti,okei,toti suntem inferiori ,dar ce sustii tu in mod pozitiv ,lumineaza-ne ? Ca nu e neaparat necesara spovedania in fata preotului ? Dar atunci cum ? Singur? Ai vreun ghid pentru asta ? Simplele rugaciuni de pocainta le spunem toti,eu am inteles ca la acestea te referi . Dar ne garantezi tu iertarea ? Bagi mana in foc ca vom fi iertati? Mijlocesti tu pentru noi? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim des sau rar? | Va_iubesc | Impartasania (Taina Euharistiei) | 978 | 17.05.2017 02:29:00 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|