Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 23.04.2017, 19:49:46
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Păi vezi tu, Cătălin, iar duci discutia în zona preocupărilor tale si nu răspunzi la obiect.
Părintele a spus clar că este pentru ecumenism. Dar... iar apoi arată ce întelege prin asta. Si întelege, evident, un ecumenism fără abatere de la ortodoxie, ci doar ca deschidere către dialogul cu ceilalti, ca noi să îi cunoastem si ei să ne cunoască. Ăsta e si scopul întâlnirilor de la Taizé.
Nici vorbă de a considera că toate confesiunile crestine sunt cumva echivalente. Însă ceea ce îmi pare esential în discursul pe care l-am citat este faptul că le vedea devenind ortodoxe în albia lor.
Parintele incerca sa impace participarea la miscarea ecumenista a BO cu invatatura ortodoxa, reusind, cel putin in acel pasaj, sa nu faca vreun rabat de la ea. Ce putea spune parintele, ca e impotriva miscarii ecumeniste, la care participa si BO? In al doilea rand, parintele se refera la dialogurile ecumeniste, eu intotdeauna m-am referit la invatatura, dogma propagata de miscarea ecumenista.
Asta si inseamna unirea cu catolicii sau alte culte, ca ei sa devina ortodocsi si sa se uneasca cu BO. Bineinteles, ramanad la ei, ca doar n-o sa trebuiasca sa vina toti in tarile ortodoxe si sa lase pustiite tarile lor. :)
Scopul intalnitilor ecumensite si a dialogurilor ecumeniste nu inseamna deloc ce intelege Biserica prin dialog si apostolat. Biserica propovaduieste adevarul cu scopul de a-l cunoaste ceilalti si a veni in Biserica, in timp ce la aceste intalniri se asteapta ajungerea la un consens, de fapt la adoptarea invataturilor ecumensite, a principiilor care stau la baza miscarii, in vederea unei uniri.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
De altfel, o anumită deschidere către ortodoxie am văzut la neoprotestanti. Au înteles, spre exemplu, simbolistica Crucii si acum nu o mai resping, ba chiar o pun chiar pe casele lor de rugăciune (v. baptistii); au preluat o parte chiar din învătăturile Sfintilor Părinti si sunt de acord cu unele aspecte dogmatice. Ei bine, ei nu pot creste în dreapta credintă dacă li se refuză acest dialog.
Dupa 100 de ani de ecumenism rezultatul este zero barat, ba chiar negativ, tinand cont ca multi ortodocsi au adoptat invataturi protestante si nu le mai stiu deosebi de cele ortodoxe. In tot acest timp s-au convertit foarte putini la ortodoxie (si multi nu din cauza ecumenismului), in schimb s-au marit cultele neoprotestante, cele care au initiat miscarea. Nu are nicio importanta ca acum unii protestanti au o parere mai buna despre sfinti (cruce aveau si ei, doar unii o respingeau, resping insa inchinarea la cruce), din moment ce ei raman tot protestanti.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Pe de altă parte si noi avem ceva de învătat de la ei, chiar dacă nu cu privire la dogmă. Spre exemplu, tot părintele zicea că trebuie să cunoastem bine Biblia (Evanghelia, NT în special), măcar pentru a le putea răspunde np. Dar nu numai. E limpede în zilele noastre că oricine vrea să se apropie de Hristos trebuie să cunoască Scriptura si să mediteze la ea. Asta o recomandă mai toti duhovnicii acum si eu cred că e o influentă protestantă benefică.
Citeam de curand ca unor (neo)protestanti li s-a explicat Sfanta Liturghie si au fost surprinsi sa afle ca de-a lungul anului se citeste in Biserica aproape tot Noul Testament. Asa ca ortodocsii care merg la slujba o citesc de mai multe ori decat un neoprotestant care se lauda cu asta.
Reply With Quote