Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Care intrebare?
|
Vezi, ai uitat până și întrebarea...
Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Nici nu am sustinut ca respectivele persoane ar fi tarit in preajma Exodului. E doar interpretarea ta. Doar ca nu sunt de acord cu tine cand sustii ca inca de la inceput ziua de celebrarea pentru oameni a fost sambata. Si asta conform unei Stinte Traditii de care nu a auzit nimeni pana acum(cu exceptia adeventistilor). Daca ar fi existat asa ceva ar fi fost amintita in Biblie in Exod sau in cartile urmatoare. In plus Biblia, intre Adam si Moise nu se specifica nimic cu privire la modul de serbarea a zilei de odihna. Nu se spune nicaieri ca si anterior Exodului ziua de odihna era sambata. Se spune in schimba ca ziua de odihna e una dintre cele 7 zile. Putea fi foarte fain lunea, martea.... Asta reiese foarte clar si din spusele Manatuitorului(pentru cine vrea si poate sa inteleaga): sabatul este pentru om si nu omul pentru sabbat. Porunca de a tine o zi de odihna pe saptamana avea ca scop realizarea unui echilibru pentru om, ii dadea posibilitatea de a se odihnii dupa 6 zile de munca. Nu era nici de cum o corvoada. Ziua sambetei a devenit zi de celebrare pentru evrei abia dupa Exod. Aveau si un motiv pentru asta, nu? La fel, duminca a devenit zi de odihna pentru crestini odata cu invierea Mantuitorului. Si motivatia ti-a fost explicata atat de ceilalti frati crestini, dar se de mine, dupa puterile mele.
|
Știi ce mă intrigă pe mine? Faptul că nimeni până acum n-a observat marea eroare: Dumnezeu Se odihnește la Creație sâmbăta, iar între Creație și Exod toți se odihnesc fain lunea, marțea (doar sâmbăta exclus, bineînțeles) și nimeni nu se sesizează domnule! Nici măcar Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Sa intelegem ca ati ajuns sa negati chiar si Invierea. Nu sunt forte surprins. Trebuaia sa vina si asta dupa ce ati pus semnul egal intre Arhanghelul Mihail si Mantuitorul Iisus Hristos, ati negat existenta Sfintei Treimi, ati negat viata sufletului dupa moarte, desi chiar aceasta este scopul(mantuirea sufletului) venirii/Jertfei Mantuitorului si Biblia fiind plina de argumente in acest sens atat in NT cat si in VT(Peetor, foarte ravnitor chiar "ti-a turnat" cateva zeci de citate in acest sens). Sunt chiar curios ce o sa va mai debiteze gandirea total lipsita de ajutorul Harului Duhului Sfant in urmatorii ani.
Dumnezeu sa ne pazeasca pe noi, oile turmei Sale si sa va lumineze!
|
Reia toate postările mele și când vei găsi una singură în care am negat Învierea sau existența Sfintei Treimi să mă anunți. Până atunci urmărește cu atenție dacă afirmațiile respective sunt făcute de mine sau de cei care mă interpretează.
Revenind la subiectul aliniatului, Învierea Domnului a avut loc în public, sau nu (tu ai afirmat că face parte din activitatea Sa publică)?
Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Draga, noi nu serbam Patimile Mantuitorului. A serba inseamna a celebra, a te bucura. Intre a serba si a comemora este mare diferenta. Pe mine Patimile Mantuitorului ma intristeaza la fel cu s-a' "intristat"(vezi evenimentele minunate petrecute atunci) intreaga natura la moartea Sa pe Sf. Cruce. Ma intristeaza sincer faptul ca suferintele Mantuitorului inainte de crucificare si de pe Sf.Cruce reprezinta pentru voi adventistii un prilej de bucurie, de celebrare. Doar dracul se bucura in acele momente avand-ul in mainile sale prin oamenii stapaniti de el pe insusi Fiul lui Dumnezeu. Il chinuia cu placere si satisfactie dar nu stia saracu' ce urma, faptul ca Mantuitorul va cobora la iad, scotand neamul omenesc din robia diavoleasca. Spre deosebire ma bucura Invierea, pe care o celebrez in fiecare duminica si in mod special cu ocazia Sf. Pasti.
Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spunem mai sus sunt "de bun simt".
|
Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):
Patimile și moartea Sa, a lăsat să le
comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?