![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Aici ai dreptate. Trebuia sa scriu Se si stiu ca era vorba de Duhul Sfant. Dar am mai spus, Duhul Sfant se roaga pentru noi in rugaciunea duhovniceasca (contemplativa), pe care o au numai cei imbunatatiti (sfintii).
__________________
"Gandurile Domnului nu sunt ca si gandurile omului" (Parintele Arsenie Boca) |
#142
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimus,
1. "Iarăși mă citați inexact și doar v-am avertizat". Va rog, fara atitudine belicoasa si fara avertizari. Ati spus la pagina 4: "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!" Eu am spus in mesajul anterior: "exemplul dat de Dvs cu copiii nebotezati care mor si sunt in Rai este exact in acest sens". Deci, unde e inexactitatea? Am citat teza asta a DVS de n ori, in varianta formulata de DVS. Acum, ca nu spun "pruncii sunt mintuiti" si spun "pruncii sunt in Rai", e acelasi lucru. Hai sa nu ne facem ca nu vedem padurea din cauza copacilor, si dam avertismente asa, degeaba. 2. Tilharul: "Faptul că ar fi dorit să facă tot ce poruncește Iisus (inclusiv botezul) reiese. Credeți că dacă era dat jos de pe cruce, ar mai fi dus o viață de tâlhar? Nu, Hristos știa că a rostit acele cuvinte din sinceritate, nu din oportunism". Nu reiese de niciunde. Daca Scriptura nu afirma, nu reiese. Faceti speculatii despre universul posibil al vietii tilharului in eventualitatea ca s-ar fi dat jos de pe cruce. Aproape ca garantati ca el, daca s-ar fi dat jos de pe cruce, nu ar fi dus o viata de tilhar. Ati construit interpretarea pe o speculatie. E un fapt biblic ca a crezut, dar nu e un fapt biblic ca, dat jos de pe cruce, ar fi dus o viata de sfintenie. Ii negati liberul arbitru. Biblia arata cazuri de oameni drepti care au cazut, desi chiar au jurat ca nu vor cadea din credinta: Petru. Revin: deci tilharul s-a mintuit fara botez. Asta arata ori ca se poate mintuire fara botez cu apa, ori ca se poate mintuire fara botez ca atare (copii mici care mor nebotezati, despre care credeti ca Dumnezeu ii mintuieste). A doua teza insa e ciudata, pentru ca ea contrazice explicit cuvintele Mintuitorului. Si oricit de pioasa ati vrea sa para aceasta credinta a Dvs, cum ca "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați", ea nu are fundament scripturistic. Credeti o parere proprie, care contrazice Scriptura. Argumentul cu tilharul nu e bun pentru a va acredita pararea, pentru ca tilharul macar a crezut si a indeplinit o conditie pentru mintuire(iar copii care mor mici nici macar nu cred), apoi, tilharul a murit pe cruce (copii mici nu mor pe cruce). 3. Ziceti ca n-ati sustinut ca pruncii morti botezati ori nebotezati sunt in rai ACUM. Mai spuneti ca nu ati sustinut ca TOTI pruncii nebotezați vor fi în rai. Ati spus asa: "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Din precizarile mai nou furnizate, si din compararea cu citatul initial, rezulta ca abia acum ati introdus functorii modalizatori de TIMP si de CANTITATE. La inceput nu ati facut-o, ati avansat o teza cu pretentii universale. Prin urmare, deduc ca Dvs credeti ca: UNII prunci botezati vor fi CINDVA in Rai. Nu TOTI pruncii, si nu ACUM. Intrebare: CARE prunci nebotezati, din moment ce nu toti, si CIND, din moment ce nu acum? Sunteti foarte alunecos: intii introduceti teza universalista apoi bateti in retragere avansind functori de particularizare. Deci, sunt curios: CIND vor fi mintuiti acei prunci specifici? Pina atunci, UNDE sunt acestia si in ce stare? Ceilalti, care nu vor fi mintuiti, in ce stare sunt acum si in ce stare vor fi dupa momentul care va marca mintuirea celorlalti prunci? 4. "Nu am nici o problemă vis a vis de ne-explicitate (incluzând aici dogma Trinității), de unde o asemenea deducție?" Din incercarea de a pasa discutia in alt teren: "Multe din dogmele Bisericii dvs. sunt implicite, nu explicite în Biblie, și cu toate acestea le acceptați". Eu va spusesem ca aveti o credinta care nu se sprijina pe un citat explicit din Scriptura, ati incercat nu sa va argumentati acea credinta personala despre copii cu citate explicite (care n uexista), ci sa imi retorcati ca nu am dreptul sa va cer demonstrarea parerii despre copiii care sunt mintuiti chiar fara botez, din moment ce si multe "dogmele Bisericii mele" sunt implicite". Suneti subtil, insa nu asa de subtil. 5. "Faptul că nu se amintește explicit de botezul infantil, nu presupune automat că se amintește implicit". Nu am spus asta. 6. "O opinie personală de felul acesta ["Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați"] nu aduce atingere "credinței". Asta credeti Dvs, pentru ca aveti un anumit concept despre credinta. Acum recunosteti ca opinia despre mintuirea copiilor fara botez este o opinie personala. Afirmati si ca nu aduce atingere credintei. Pe ce va bazati? Imi mai puteti cita si alte opinii personale relative la Scriptura care, desi nu sunt intemeiate explicit pe Scriptura, nu aduc atingere "credintei"? Cum distingem intre opiniile personale care aduc atingere si opiniile personale care n uaduc atingere credintei, din moment ce exisdta opinii personale care nu se sprijina pe citate explicite din Scriptura si, totusi, nu aduc atingere credintei? Care e criteriul de discriminare intre halucinatiile personale si opiniile adevarate despre credinta, din moment ce Scriptura nu mai poate functiona drept criteriu (pentru ca nu are citate explicite)? 7. "Pot fi mântuit dacă am încredere că Dumnezeu va rezolva problema pruncilor morți nebotezați (aceasta era ideea de la care ați pornit)" Nu asta era ideea. Iddea nu era ca EU voi fi mintuit, ci ca PRUNCII vor fi mintuiti. Fiti consecvent, citati-va tezele ca atare: "...convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Acum incercati sa spuneti ca ati avansat o opinie personala care nu va afecteaza mintuirea. De fapt, ati avansat o opinie personala despre mintuirea pruncilor nebotezati. Ba chiar ati criticat pe cei care afirma ca pruncii care mor nebotezati nu se mintuiesc: "Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!". V-ati persmis sa criticati opinia unora in numele propriei opinii personale??! 8. "Pentru dvs. probabil pare o imposibilitate să fie și prunci de ne-ortodocși în Rai, pentru mine e posibil să fie acolo și prunci de budiști". Nu discutam de prunci budisti, ci de prunci ai crestinilor. Nu largim discutia inutil. Nu am afirmat nimic de prunci ortodocsi in afara sau inauntrul Raiului. Discutam teza Dvs, eu nu am afirmat nici o teza despre locul unde stau pruncii nebotezati care mor. 9. "Principiul Sola Scriptura nu înseamnă ce credeți dvs. cu privire la acest concept [neo]protestant, ci ceea ce înseamnă cu adevărat pentru noi neoprotestanții:Scriptura este singura normă de credință și practică creștină". Vad ca aveti si credinte despre prunci care nu se sprijina explicit pe Scriptura. Afirmati ca se sprijina implicit (si atunci trebuie sa dovediti in ce fel vine aceasta norma implicita si ce garantie avem ca normele de interpretare implicite nu se reduc la stadiul de opinie a celui care le propune, cum tocmai incercati sa "salvati" teza despre copiii care mor nebotezati) 10. "Când opinez că vor fi prune în Rai, nu aplic principiul Sola Scriptura, însă când afirm cu tărie că trebuie să fi învățat, să fi doritor, să te pocăiești, să crezi (observați că de fiecare dată adaug câte un element nou, am deci argumente solide) pentru a fi botezat mă chiar bazez pe Scriptură". Mintuirea unui copil mort nebotezat nu e o chestiune de opinie despre prune, cum vreti sa spuneti. E o chestie grava si delicata. Prima data i-ati acuzat de neincredere pe cei care "opineaza" ca pruncii trebuie botezati ca sa nu mearga in iad, in caz ca mor, acuma insa incercati sa scapati ieftin afirmind ca teza despre mintuirea copiilor nu e un adevar de credinta si e doar o opinie, asemenatoare cu opinie despre prune in Rai. Iarasi, sunteti subtil, dar nu pina la capat. 11. Am spus: "Mintiti asupra Scripturii spunind ca trebuie sa credem ca pruncii nebotezati intra in Rai" Mi-ati raspuns: "La punctul acesta dovediți deja o reavoință manifestă". Teza Dvs initiala era: "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Nici o rea credinta. Ati subliniat in schimb cuvintul "intra" si v-ati revoltat ca eu v-am atribuit teza ca pruncii intra in Rai. Nu stiam ca pentru Dvs mintuirea inseamna altceva decit rai, dupa cum abia in mesajul postarior ati introdus functorul de TIMP care modeleaza teza initiala: vor intra in rai, dar nu acuma. Trebuia sa va modelati teza de la inceput, nu sa ma acuzati de rea credinta. In situatia aceasta, CIND se mintuiesc (sau: CIND intra in rai) doar UNII dintre copii care mor nebotezati? 11. "Principiul rămâne invariabil același: credință, dorință, pocăință, învățătură. Indiferent de vârstă. Dacă prin absurd un prunc hiper-precoce ar dovedi aceste cerințe, ar fi botezat". Asta e postulatul Dvs personal, cum ca cerintele aplicabile adultilor sunt aplicabile si copiilor. Scriptura nu soune nimic explicit despre aplicarea si copiilor a ceea ce dvs numiti "principiu invariabil". Din descrierea modului cum s-au pocait si cum au crezut adultii din vremea Mintuitorului deduceti, prin analogie, ca si copiii din ziua de azi trebuie sa se supuna acelorasi cerinte, numite "principiu invariabil". E o deductie: extindeti cerintele si asuora unei categorii (copiii) despre care in Scriptura nu se spune nimic explicit. Insa modul cum ginditi e deficitar, pentru ca exosta u nexemplu macar: tilharul. Asta arata ca ceea ce numiti "principiu invariabil" NU este invariabil. Crezindu-l invariabil, ucideti spiritul sub litera si reificati o situatia istorica (convertirile celor care erau iudei adulti) ridicind-o la rangul de principiu universal valabil pentru orice epoca si orice virsta a omului. Eroare clara de logica, numita pars pro toto. |
#143
|
|||
|
|||
![]()
12. Exemplele in care Scriptura in care un om marturiseste credinta lui personala, si Mintuitorul opereaza o minune pe o ruda sau un apropiat al celui care marturiseste credinta in El nu le-ati acceptat, pentru ca ati spus ca nu se refera EXPLICIT la botez.
Nici eu nu accept extinderea "principiului invariabil" avansat de Dvs ("credință, dorință, pocăință, învățătură. Indiferent de vârstă") asupra copiilor pentru ca Scriptura vorbeste, in citatele din care va argumentati "principiul", EXCLUSIV de modul in care au venit la credinta adultii si nu spune EXPLICIT ca asa trebuie sa procedeze si copii (credință, pocăință, apoi botez). Aplic si eu o interpretare literara stricta, cum faceti si DVS. Nu scrie explicit ca are veun rol credinta altora in botezul omului? Ok, nu scrie, deci nu credem. Radem nasii. Scrie explicit ca si copiii trebuie supusi cerintelor valabile pentru adultii constienti care se boteaza? Nu scrie. Ok, nu ii supunem. 13. "Dacă dumitale îți convine ideea de mântuire prin procură să fi sănătos! Mie nu-mi convine să fiu reprezentat în Rai prin nașul meu!". Interpretare psihologica subiectivista. Cind respingi o teza (botezul orin credinta nasului) pe motiv ca "nu iti convine", e bine sa afirmi din prima asta, nu sa sustii ca acesta teza care acopera o realitate ce era prezenta inca de la inceputurile crestinismului (e bine sa citesti si postarile celorlalti membri, care fac referire la primele scrieri crestine) nu are fundament scripturistic. Bag seama ca atunci cind omului nu ii convine ceva, nu se mai impiedica in istorie si in lipsa de citate explicite din Scriptura! Tricesimusquintus, ai intrat in mlastina cu teza pruncilor care mor nebotezati si pe care Dumnezeu ii poate mintui si fara botez (nu conteaza citi si in ce timp) si te invirti in cerc. Ai oferit un exemplu perfect de interpretare dupa parere a Scripturii, si ai aratat ca, la fel cum ai facut cu aceasta teza fara fundament explicit scripturistic pe care nu mai stii cum sa o aperi (ba ca e implicita, ba ca e simpla opinie care nu afecteaza credinta) este posibil ca si in alte postari ale tale sa fie ascunse si alte teze fara fundament scripturistic pe care le aperi cu dintii, semanind cuvinte fara acoperire. Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 20:41:09. |
#144
|
|||
|
|||
![]()
Cei stapaniti de diavol cum sunt sectantii nu o sa inteleaga niciodata ori cate explicatii ar primii pt ca diavolul care ii stapaneste nu le permite acest lucru.
|
#145
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#146
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Motivul respingerii nu e cel subiectiv, ci cel [ne]biblic. Oricâte greșeli mi-ați vâna, în Biblie tot nu va scrie nimic de nașii de botez, ori de mântuirea dobândită prin procură. |
#147
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#148
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#149
|
|||
|
|||
![]()
Taierea imprejur era semnul legamantului dintre Dumnezeu si ei. Dumnezeu le-a poruncit, nu se practica din constiinta civica.
|
#150
|
|||
|
|||
![]()
Eu n-am pomenit de conștiință civică. Sunt chiar exemple de oportuniști care au intrat în acest legământ. Oricine dorea să intre în poporul Israel, trebuia să se circumcidă. Nu existau excepții.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|